Oamenii de stiinta cred ca au descoperit cele mai vechi semne ale unui om care a fost ucis de un seaman al sau, scrie BBC News.

Craniu gasit la Sima de los HuesosFoto: PLoS ONE

Cercatatorii au studiat un craniu uman gasit in celebra pestera Sima de los Huesos, "groapa oaselor", in traducere, din Spania, si care are o vechime de circa 430.000 de ani.

Concluzia a fost ca doua fracturi din craniu au fost cauzate de "multiple lovituri" aplicate cu "intentia de a ucide".

Studiul a fost publicat in PLOS One.

Oamenii de stiinta spun ca acest studiu arata ca violenta era o componenta intrinseca a culturii umane in perioada sa timpurie.

Cu ajutorul tehnicilor medicale moderne, cercatatorii au aratat ca cele doua fracturi sunt aproape identice, ceea ce sugereaza ca "ambele au fost cauzate de acelasi obiect".

Dr Nohemi Sala de la Salud Carlos III Institute din Madrid, care a condus studiul, a declarat pentru BBC News: "Acest individ a fost ucis intr-un act mortal de violenta interpersonala".

"Este o fereastra spre un aspect cel mai adesea invizibil al vietii sociale a stramosilor nostri", a adaugat ea.

Anul trecut, paleontologii au prezentat o colectie uimitoare de 17 cranii fosilizate, descoperite in aceasta pestera, cu o vechime de 430.000 de ani, apartinand unei specii umane disparute, strans legate de neandertalienii care au prosperat in Europa si Asia in urma cu 250.000 de ani pana la 40.000 de ani.

Craniile prezinta trasaturi asemanatoare cu cele ale neandertalienilor insa si trasaturi asociate cu oamenii mai primitivi. Aceste date sustin teoria ca neandertalienii si-au dezvoltat diferite trasaturi definitorii in momente diferite - "un tipar mozaic" de evolutie, sustin paleontologii.