Studiu: Terra a intrat intr-o noua faza de extinctie in masa

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 iunie 2015, 18:29 Science - Stiintele vietii

Terra
Foto: NASA
Pamantul a intrat intr-o noua etapa de extinctie iar oamenii ar putea fi printre primele victime, arata in studiu realizat de 3 universitati americane de varf, citat de BBC. Oamenii de stiinta de la Stanford, Princeton si Berkeley sustin ca ritmul in care dispar speciile de vertebrate pe Terra a crescut de 114 ori.

Unul dintre autorii studiului avertizeaza ca "intram in cea de a sasea extinctie in masa"

Ultimul eveniment de acest tip s-a produs in urma cu 65 milioane de ani, cand au disparut dinozaurii, cel mai probabil dupa ce un meteorit de mari dimensiuni a lovit Terra.

"Daca se permite continuarea (acestui fenomen - n.red.) viata pe planeta noastra va avea nevoie de milioane de ani sa isi revina iar specia noastra probabil va disparea la inceput", sustine autorul principal al studiului,  Gerardo Ceballos.

Cercetatorii au analizat rata de extinctie a vertebratelor, evaluand fosilele de care dispunem. Astfel au aflat ca rata curenta de extinctie este de peste 100 de ori mai mare decat in perioadele in care Pamantul nu trecea printr-o faza de extinctie in masa.

Printre cauzele citata de studiu se numara schimbarile climatice, poluarea si despadurirea.

Avand in vedere efectul de domino al ecosistemelor in curs de distrugere, beneficii precum polenizarea de catre albine ar putea sa dispara intr-un interval de 3 generatii umane, mai arata studiul.

"In intreaga lume avem exemple de specii care sunt, in esenta, morti vii. Taiem craca pe care stam", arata Paul Ehrlich, profesor la Universitatea Stanford din SUA.

In jur de 41% din speciile amfibiene si 26% din mamifere sunt pe cale de disparitie.

Ghinion (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 18:44)

Nyk1 [utilizator]

O specie de maimuțe bipede s-a dovedit a fi cea mai bine adaptată la a folosi resursele naturale în beneficiul propriu. Ghinion pentru celelalte specii, care-și văd habitatul restrâns sau dispărut complet datorită acțiunii speciei dominante de maimuțe bipede!
      bietele maimute (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 18:59)

pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

daca lasi ierbivorele singure, fara pradatori, transforma orice areal intr-un desert si apoi mor. daca pradatorii in natura, de exemplu leii, ar fi suficient de evoluati incat sa nu rateze nici o prada, sa nu le moara nici un pui, in scurt timp ar ucide si manca toata hrana.. si apoi ar muri.
        aceeasi logica... (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 19:26)

likurici [utilizator] i-a raspuns lui pehash

...ne arata ca daca usl ar putea fura nestingheriti fara ca DNA sa intervina, ar transforma tara si apoi Europa in desert si apoi...Domnu' cu mila
        Si ca o completare... (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 19:32)

Marionette [utilizator] i-a raspuns lui pehash

Uite cum arata cresterea populatiei ierbivorelor pe o insula

Uite cum arata cresterea populatiei "ierbivorelor" oameni pe "insula" Pamant!

Situatia nu este roz, si "criza" asta vrea sa marcheze! Nu va mai inmultiti si poate aterizam soft! Inmultiti-va si patim ca renii!
          Just (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 21:20)

Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

"refugiati" peste "refugiati" care fac copii in prostie pe care nu-i pot hrani si care ajung prada distrugerilor. Doi copii de familie - si in Africa si -n tarile arabe etc, ar fi foarte bine. Egiptul avea in 1963 23 milioane. acum au 80 si n-au locuri de munca si tot asa. Respectul pentru viata umana inseamna sa dai sansa omului care vine pe lume la o viata demna sau mai bine, la loc comanda :)
            ... (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 23:04)

Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Maniu

România e una din puținele țări în care populația s-a stabilizat, indiferent de regimul politic și de decretele cine știe cărui măreț idiot cu pretenții de lider:

1977: 21,56 milioane
            1992: 22,8 milioane
            2002: 21,68 milioane
            2011: 22,26 milioane

(22,258 milioane de CNPuri valide, dintre care 20,12 milioane în țară și restul pe la căpșuni.)

Și asta te face să te întrebi dacă populația, oamenii obișnuiți, nu erau de fapt mai raționali decât idiotul cu interzicerea avorturilor și contracepției și ceilalți idioți care i-au urmat la tron.
              Populatia stabila (Duminică, 21 iunie 2015, 13:13)

ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

iar numarul de romani,maghiari si germani in scadere continua.
              nu (Duminică, 21 iunie 2015, 13:29)

Dorel [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

Terra nu a intrat intr-o faza de extinctie ci doar o mare parte din regnul animal care o bantuie/populeaza ( inclusiv bipedele).

Suprapopularea, consumul fara limita al resurselor care nu se pot regenera la rata la care sunt folosite, poluarea, toate ajuta la extinctie.
              Cand nu va mai fi mancare pentru toti, cand apa potabila va fi un lux si cand clima nu va mai permite viata asa cum o stim acum, oricine poate fi sigur ca suntem aproape de extinctie.

Mai nou din cauza incalzirii au intrat in circuitul apei in natura si ceva izotopi mai grei ( 2 neutroni in plus, ce mare lucru!).

Oxigen O18 este cu doi neutroni mai greu decât oxigen O16 și face ca molecula de apă în care apare sa fie mai grea .

Adăugarea unei energii mai mari este necesară pentru a vaporiza H2O(cu O18) decât H2O(cu O16), iar H2O( cu O18) eliberează mai multă energie atunci cand condensează.
              În plus, H2O(cu O16) tinde să difuzeze mai rapid.

Deoarece H2O(cu O16) necesită mai puțină energie pentru încălzire, și este mult mai probabil să difuzeze la suprafața lichidului, primii vapori de apă formați în timpul evaporării apei lichide fiind îmbogățiti în H2O( cu O16), iar lichidul rezidual este îmbogățit în H2O(cuO18).

Când vaporii de apă condensează în lichid, H2O(cu O18) se transforma mai repede in lichid, in timp ce H2O(cu O16) este concentrată în vaporii rămasi.

Concluzia: Asa cum vedeti si ati inceput sa simtiti asta, precipitatiile devin mai violente si extrem de rapide.

Si asta e doar inceputul....

problema e mult mai complexa (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 23:18)

kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui pehash

urmand logica ta, rezulta ca desertul Sahara se datoreaza erbivorelor...iar leii raman carnivori dar sunt in pragul extinctiei din caua cursului valutar ! :)
      bine zis maimuta (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 20:05)

gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Din pacate maimuta bipeda nu e e si inteligenta deoarece epuizeaza resurse neregenabile in mod accelerat si inutil si afecteaza ecosistemul in mod ireversibil si fara a intelege consecintele, e doar o chestiune de timp pana cand isi va transforma propriul mediu intr-un loc ostil, steril si fara resurse.
        Vreun milion de ani e acel timp (Duminică, 21 iunie 2015, 2:12)

Harald [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

Nu mai bine merg direct să se sinucidă cei care nu mai pot trăi de grija planetei? Sau ei vor reglementări doar pentru alții?

Care sunt propunerile? Să fie introdusă în lumea civilizată limita de un singur copil per cuplu, ca în China? Să ne întoarcem în peșteri, la focul cu lemne? În 3-4 generații, numărul oamenilor se poate reduce la jumătate. Crede cineva că vor începe să apară noi specii de animale dacă se întâmplă asta?

Sunt destule specii de albine, unele chiar mult mai agresive decât cele obișnuite, iar insectele sunt ultimele care or să dipară de pe Pământ. Mult după ce nu va mai exista niciun mamifer și nicio pasăre.
          tu esti (Duminică, 21 iunie 2015, 14:40)

zyk [anonim] i-a raspuns lui Harald

sau faci parte din categoria lui Gica-contra care ataca daca este informat si injura daca este neinformat.
          Daca esti atat de destept de ce nu faci tu niste cercetari si dupa sa tragi niste concluzii si sa informezi populatia. Dar sa fie cercetari, nu vorbe de papagal ce se ingtegreaza si supravietuieste perfect in orice mediu.
      tru' - maimuțe nițelevoluate (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 20:18)

Kvothe [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Ăștia care-ați dat minusuri nu v-ați prins de ironia subtilă „maimuțe bipede” noi oamenii am ajuns ca și prădătorii sau ierbivorele de mai jos, putem pustii și prăda tot.. și culmea că o și facem la un anumit ritm deși avem discernământ.. adică nu ne-am distanțat prea mult de un animal fără conștiință.
    Ultima extincție a durat cam 1 milion de ani (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 19:26)

Harald [utilizator]

Dinozaurii ierbivori mari nu au dispărut instantaneu, procesul a durat vreun milion de ani. Iar păsările de azi sunt tot dinozauri, din cei carnivori, deci ei n-au dispărut deloc.

Crocodilii și rechinii existau și înainte de ultima extincție și există și azi. Când o să vedem că populația planetei s-a redus măcar cu vreo 2 miliade de oameni înseamnă că studiul are dreptate. Deocamdată populația umană e în creștere numerică, iar planeta poate suporta între 40 și 200 de miliarde de oameni.

Extincția îi paște doar pe cercetătorii care irosesc fonduri pentru asemenea ”studii”. Dacă se dublează accizele la carburanți ca să li se asigure lor fonduri, ne mai amenințăvreo extincție? :)
      Da, hai sa turnam copii in zone fara apa (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 21:22)

Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

fara hrana.
      renii (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 22:11)

vladisor [utilizator] i-a raspuns lui Harald

Pai nu e chiar asa ... extinctia e accelerata prin aceea ca oamenii sunt limitati la un areal ... Daca in arealul ala se consuma toata hrana disponibila mai repede decat rata de refacere a ei ... moare cam toata lumea ...

Ideea e ca fiind multi peste tot nu mai poti aduce hrana din alte parti ... ca atunci cand se intampla problema ... se intampla cam peste tot in acelasi timp ...
      exact (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 23:13)

baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Harald

nu mai traiesc ''cercetatorii'' la fel de bine, pentru ca au inceput oamenii sa vada cine sint si nu mai pun botul la aberatiile lor, trebuie sa creeze niste spaime. Vai, dispar specii fara numar, fara numar, manelistii stiintei in actiune. Dar mai sint idioti utili care pun botul, se vede din comentarii. Ei si?
      ești sigur? (Duminică, 21 iunie 2015, 2:11)

simplu_cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Harald

Între 40 și 200 de miliarde? E suficienta afirmația asta pentru a putea deduce ca ești prost. Nici în cele mai optimiste scenarii nu trecem de...60 miliarde, de exemplu. Chiar dacă am avea electricitate gratis, amprenta termică ar fi colosală.
        No problem (Duminică, 21 iunie 2015, 13:10)

ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui simplu_cetatean

Pe sfera lui Dyson incap peste 8.000 de trilioane de oameni, iar Soarele e pe gratis(cel putin pana nu hotareste Guvernul Mondial sa dea in concesiune la OMV Galactic)
          precizare (Luni, 22 iunie 2015, 17:54)

James Bond [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

Sfera Dyson se refera la altceva, si nu la un corp in spatiu pe care sa locuiasca oameni. De unde ai luat datele astea? 8.000 trilioane de oameni? de unde?
    Ce spune Proiectantul(si Executantul) Pamantului? (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 19:52)

liviuga [anonim]

“...a venit mânia ta şi timpul fixat ... să-i distrugi pe cei ce distrug pământul“.Apocalipsa 11:18
      multi "vede", putini "cunoaste"...... (Duminică, 21 iunie 2015, 10:33)

novator [utilizator] i-a raspuns lui liviuga

.....sau "multi veniti, putin alesi" iar minusurile pe care le-ai luat, demonstreaza ca "au ochi dar nu vad, au urechi dar nu aud, au minte dar nu inteleg".

Sunt trecuti si ei in Biblie si au fost si pe vremea lui Noe si in Sodoma si pe vremea lui Ilie ......etc si evident, sunt si in ziua de azi.

Deh, "capul face, capul trage" !
    asa ca intotdeauna (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 20:51)

gopo111 [utilizator]

oameni "o fac de oaie" las ca ne meritam soarta , poate evolueaza ceva mai bun dupa
    nu suntem la intimplare pe aici..... (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 21:01)

geocrin [utilizator]

Ce s-ar intimpla fara un administrator la o gradina zologica.
    Ce produse ar iesii dintr-o sera de legume fara ca cel ce a facut-o sa nu creeze conditiile optime.
    Oare chiar la intimplare merg toate asa de perfect ?
    Ex. soarele maine dimineata va rasare la ora 5: 49 de minute, si va apune la 20:54'.
    Inclinatia axei pamintului de ce nu are mai multe grade si minute, sau mai putine ?
    Cei care beneficiem astazi de technica super inteligenta stim ca cineva a facut si face ca sa primim datele si informatiile dorite in fractiuni de secunda.
    Toate acestea sunt relatate de Biblie care este cuvintul scris de Dumnezeu Creatorul noua oamenilor.
    Dar asa dupa cum bine stim religia.....cultele au ajuns sa fie o afacere foarte profitabila.
    Din acest motiv oamenii nu mai stiu care este adevarul, ei cauta religii, NU-L cauta pe Creator.
    Fiecare religie fara exceptie a taiat si a adaugat ceea ce le-a covenit, astfel ca au facut sabloane diferite de cel care este in Biblie care ar trebuii sa fie ghidul oricarei religii ma refer la crestini.
    Constitutia unei tari este Buna numai ca politicienii au taiat si adaugat ca sa-si poata croii drumul placut.
    Fiti sanatosi, toate sunt conduse de cel ce le-a creat !
      ceva pentru tine (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 21:55)

Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui geocrin

Am vazut serialul asta la TVR in 1981 - mi-aduc aminte cum toti copiii (astia mai mari) de pe strada lasam mingea si fugeam in casa sa vedem nava in forma de papadie:

e doar senzatia (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 22:16)

vladisor [utilizator] i-a raspuns lui geocrin

Toate merg asa cum merg pentru ca Pamantul a fost lovit de o planeta pe nume Theia acum multe milioane de ani, de acolo inclinatia, lungimea zilei, anotimpurile si evident viata asa cum o stim ... Oamenii sunt doar o specie intre cele multe care au fost si s-au perindat pe pamant ...
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 22:58)

[anonim] i-a raspuns lui geocrin

felicitari ! (Duminică, 21 iunie 2015, 7:32)

novator [utilizator] i-a raspuns lui

Esti exemplul viu, care demonstreaza ca mai sunt si oameni care inteleg ceea ce se intampla.

Din nefericire, pentru omenire, religia s-a indepartat de adevar si doar cei care cereteaza singuri scrierile ( Biblia, Coranul....etc), ajung sa inteleaga ca ceea ce ni se intampla, ni s-a spus cu mii de ani in urma.

Multi vor rade iar si mai multi nu vor crede dar asa trebuie sa se intample.
        Vine ziua aceea ! Vine !
    primul pas (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 21:38)

costin andronic [anonim]

Ce avem de facut ?
    In primul rand reducerea consumului de alimente de origine animala. Acestea sunt principalul contribuitor al despaduririlor in zona Amazonului. Nutritia oferita este de calitate slaba si eficienta producerii carnii si lactatelor este redusa.
    Reduceti folosirea autoturismului. Cand e frumos afara treceti la bicicleta.
    Sprijiniti reciclarea plasticului.
    Nu mai cascati gura la astfel de stiri si treceti la fapte !!
    Altfel degeaba va mai agitati sa va cresteti copii si nepotii deoarece vor trai intr-o lume in care ati contribuit prin indiferenta la degradarea ei.
    bine ar fi... (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 21:39)

vlad [anonim]

sa dispara macar specia de dinozauri numita PSD (Partidul Speciei Dinozaurilor). Dar ma tem ca pentru asta e nevoie sa le cada ditamai meteoritul DNA in cap.
    Bun (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 23:31)

emil bobu [utilizator]

Omenirea e plina de indivizi egoisti si distructivi, asta meritam.

Totusi, exista si o parte buna, lumea va scapa in sfarsit de mincinosi, tradatori, moguli, tirani etc. Pretul pare un pic prea mare, dar...
    lamentarii (Duminică, 21 iunie 2015, 12:37)

vladisor [utilizator]

S-a intrat in perioada lamentarii :))) Dar in cea a gandirii :) ?
    EXTINCTIE (Duminică, 21 iunie 2015, 12:49)

scridon radu-lucian [utilizator]

Universitati de top fac in ultimii ani fel de fel de prognoze deprimante pentru cetateanul de rand.In mod normal ,cand ai la dispozitie fonduri substantiale pentru cercetare si prognoza, prezinti solutii constructive la nivelul secolului XXI.In fata unor asemenea alerte,organizatiile internationale si guvernele cu posibilitati de decizie si de aplicare ar trebui sa iasa din starea de apatie si sa aplice masurile corespunzatoare.Conflictele militare si religioase, cursa aberanta a inarmarilor, desertificarea cuplata cu despaduririle irationale, poluarea accentuata a mediului, datorata goanei dupa profit, explozia demografica necontrolata, distrugerea florei si faunei fara retinere pot distruge planeta Pamant.
    alta bomba pseudo-ecologista (Duminică, 21 iunie 2015, 15:35)

AliKimiku [utilizator]

Paul Erlich e faimos prin cartea lui din '68 care prevestea ca la sfarsitul anilor 70 omenirea va fi infometata si va disparea. Ei uita ca suntem in 2015 si nu prea am disparut.
    Povestea cu extinctia speciilor e de Cartoon Network. Ce uita sa spuna studiul si presa esta ca 99% din speciile disparute erau specii endemice pe insule izolate, ca multe sunt subspecii sau varietati, ca o disparitia unei sepcii de muste nu e totuna cu disparitia unui mamifer.
      hrana (Duminică, 21 iunie 2015, 17:30)

vladisor [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

Totul e un lant trofic ... daca dispare hrana principala ... toate animalele, invariabil, mor prin infometare: de la muste la pahidermi :)
      degeaba, (Duminică, 21 iunie 2015, 23:51)

baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

n-ai cu cine domnule, idiotii utili nu inteleg ca ''cercetatorii'' vor doar sa-si conserve modul de viata parazitar, dar extrem de placut. Pentru ei. In fond sint doar niste asistati, la fel ca ultimul betiv dintr-un sat, doar ca sint mult mai abili, nu cersesc mila, ci creeaza spaime.
      In mod evident... (Luni, 22 iunie 2015, 3:28)

Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

... NU ati citit cartea lui Ehrlich. Ati citit cel mult vreun rezumat, sau comentarii despre ea - si, fireste, le-ati retinut pe cele care spun ce vreti dvs. sa auziti. Nu pe cele care, de exemplu, spun ca si datorita lui Ehrlich si altor "idioti utili" ca el (ca sa folosesc sintagma unuia dintre cei mai destepti 10 oameni in viata, cu contributii absolut covarsitoare la progresul omenirii si care, iata, ne face onoarea sa fie mereu cu noi, aici, pe HN, sa ne injure si baneze) multe state au actionat intr-un mod care a evitat (sau doar amanat, zice Ehrlich) dezastrul.
      Altfel, ce sa zic - de o parte sunt niste insi foarte galonati de la Stanford, Princeton, Berkeley si Duke. De partea cealalta sunt niste anonimi, care se remarca doar prin marlanie grosiera (unul din ei, al-carui-nick-nu-l-rostim-ca-ne-baneaza), sau mistocareala presupus inteligenta. Dvs. pe care-i credeti?
      Sa mai spun ceva. Ca aproape in fiecare an din ultimii 50, mi-am petrecut niste zile, saptamanile trecute, intr-un coltisor prapadit din Moldova. Am nimerit exact in perioada infloririi salcamilor - anul asta parca mai multi ca niciodata, erau dealurile albe si parfumul naucitor... sau poate sunt eu tot mai batran.
      Din prima clipa ceva mi s-a parut a nu fi in regula, dar mi-au trebuit doua zile ca sa inteleg ce anume - linistea. Liniste desavarsita, ca de mormant.
      Si stiti de ce era liniste? Deoarece, ca niciodata, nu mai zbura nicio albina. Timp de aproape o saptamana n-am zarit/auzit nicio albina - dar nici bondari, nici viespi... nimic, absolut niciuna din milioanele de gaze care in perioada asta zumzaiau innebunite in toate partile.
      N-o sa mint, pretinzand ca, iata, extinctia se intampla. Explicatia e mult mai prozaica si era afisata, la Primarie, pe o juma' de foaie A4, intr-un colt intunecos al panoului de afisaj - unul din arendasii locali anunta astfel lumea ca vreme de cateva zile o sa-si stropeasca culturile cu elicopterul, iar apicultorii sa binevoiasca sa-si puna stupii la adapost...
      ... cont'd. (Luni, 22 iunie 2015, 3:41)

Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

...ceea ce ei, fireste, n-au facut.
      Nu e prima data cand in zona se folosesc elicoptere sau avioane utilitare, dar niciodata efectul nu a fost atat de distrugator. Ma infior si acum la amintirea acelei linisti malefice...
      Nu ma pot gandi decat la o singura posibilitate - de data asta arendasul a folosit niste otravuri noi, cu efect mult mai puternic.

Aici, orice idiot util - ca mine, adica - ar ridica doua probleme.
      Unu, cum se face ca arendasul are astfel de drepturi asupra afacerii altuia??? Cum isi permite el sa hotarasca cand am eu voie si cand nu sa-mi desfasor propria activitate? Exista vreo lege care reglementeaza treaba asta?? Ar fi OK daca eu m-as duce cu 100 de stupi peste drum de casa lui si i-as zice sa nu iasa din casa vreme de o luna de zile, pentru ca sunt salcamii infloriti si albinele mele s-ar putea sa-l omoare?

Doi, si probabil mult mai important - dar pe albinele salbatice, pe bondari, viespi, muste si 1001 alte vietuitoare otravite, pe alea cine le-a avertizat ca trebuie sa nu zboare si eventual sa nu respire o saptamana, pana termina asta cu erbicidele si pesticidele lui?

Sau, asa cum sugereaza idiotii astia utili din America, noi de fapt n-avem nevoie de nimic din toate astea, noua ne sunt suficiente gaina, porcul si vaca, respectiv graul, porumbul si soia, iar orice altceva e daunator si trebuie distrus?
    extinction (Duminică, 21 iunie 2015, 22:59)

archangel of justice [anonim]

extinction=extinctie... Ce simpla e limba engleza! Doar ca "extinction" are cu totul alt inteles in romana:DISPARITIE. uite asa te tampesc cu traducerile lor tampite filologi de doi bani......
    vorbe si iar vorbe (Luni, 22 iunie 2015, 7:34)

supravetuitorul [anonim]

Intram in a sasea extinctie in masa...ca le-au studiat ei si pe primele cinci ca sa emita acum niste concluzii...ce concluzii?... Ca ar trebui sa avem grija de planeta, de resursele ei, de animale, de plante, de noi insine e una si alta e tampenia asta ciclica cu sfarsitul lumii. Nu am inteles si nu voi intelege niciodata razboaiele. Mai ales cele religioase. Sa omori in numele celui suprem e cea mai mare tampenie. In loc sa pierdem atata energie si resurse cu ceva atata de infiorator mai bine s-ar dezvolta tehnologii comune pentru popularea altor planete. Asta inseamna evolutie. Aici savantii au dreptate. O mare parte din populatia pamantului e degenerata ca specie daca poate intretine razboaie teritoriale si religioase in secolul XXI. O sa ne omoram singuri pana sa ajungem in procesul de extinctie naturala. Ce ironie.
      vorbe si iar vorbe (Luni, 22 iunie 2015, 9:45)

vali [anonim] i-a raspuns lui supravetuitorul

Bravo supravietuitorul!!!!

Daca mai suntem cativa care au aceleasi conceptii s-ar putea sa scapam! Eu sper in evolutia umana, si natura face selectia oamenilor inteligenti, vor disparea cei lacomi si rai tocmai datorita propriilor vicii si vor ramane oamenii buni si cerebrali!!! Si bineinteles asta ar urma logic in evolutia umana, unirea inteligentilor pentru colonizarea altor planete. Eu personal nici nu am crezut ca pana in 2015 omul sa nu ajunga pe Marte!
    E și normal (Duminică, 28 iunie 2015, 6:04)

Fănel [anonim]

Specia umană a ajuns un cancer acut pentru planeta asta, e un virus care consumă și distruge resursele pământului, soluția e ca omul să nu mai fete ca un animal prost și sălbatic, poate atunci vom avea șanse mai mari că și așa suntem mulți și degeaba pe această planetă.