Premiera in Marea Britanie: O cercetatoare a primit dreptul de a modifica genetic embrioni umani

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 1 februarie 2016, 14:54 Science - Stiintele vietii

Cercetatorii britanici au primit dreptul de a manipula, pentru prima oara in Marea Britanie, embrioni umani in scopuri stiintifice, a anuntat luni autoritatea britanica de fertilizare umana si embriologie, HFEA, citata de AFP.

Aceasta autorizatie vizeaza utilizarea metodei Crispr-Cas9, care permite vizarea genelor defectuoase din ADN pentru a le neutraliza.

"Am aprobat cererea doctorului Kathy Niakan de la Institutul Francis Crick (din Londra) de a adauga posibilitatea manipularii embrionilor (umani) la autorizatia sa de cercetare", a anuntat HFEA.

Cererea a fost depusa in septembrie pentru genele responsabile de celulele care vor forma placenta, in incercarea de a determina ce provoaca pierderea sarcinii la anumite femei.

Modificarea genetica a embrionilor cu scopuri medicale este interzisa in Marea Britanie. Ea a fost insa autorizata din 2009 pentru cercetare, cu conditia, printre altele, ca embrionii sa fie distrusi in maxim doua saptamani.

Acum este insa pentru prima oara cand o astfel de cerere este formulata, a precizat HFEA, care a subliniat ca este interzisa folosirea embrionilor pentru transplantarea la femei.

In aprilie 2015, cercetatori chinezi au anuntat ca au reusit sa modifice o gene defectuoasa in mai mult embrioni, responsabila de o boala a sangelui potential mortala. A fost vorba de o premiera ca a starnit numeroase ingrijorari si probleme etice.

Cercetatorii chinezi au afirmat ca au avut ei insisi "mari dificultati" si au afirmat ca studiul lor "arata necesitatea urgenta de a imbunatati aceasta tehnica pentru aplicatii medicale".

Ne jucam de-a creatia! (Luni, 1 februarie 2016, 19:48)

EllenaS [utilizator]

Multi mi-as fi dorit sa fie "embrioni umani" sacrificati pe altarul stiintei! Ar fi fost si ei utili societatii!
    mare mister (Luni, 1 februarie 2016, 21:00)

Andrei Cosmovici [utilizator]

În zilele noastre, când medicina a identificat atât de clar începutul vieții umane - și anume, momentul în care un spermatozoid pătrunde într-un ovul -, este descalificant, în opinia mea, să agăți definiții de realitate, în speranța dezincriminării faptei.