Doua treimi din cazurile de cancer ar fi cauzate de mutatii genetice aleatorii/ "Aceste cazuri de cancer se vor intampla chiar daca incerci sa traiesti sanatos"

de Rares Musatoiu     HotNews.ro
Joi, 23 martie 2017, 23:47 Science - Stiintele vietii

Celula canceroasa
Foto: MedLive.ro
Aproape doua treimi din cazurile de cancer sunt cauzate de mutatii genetice aleatorii la nivelul ADN-ului care au loc deoarece celule fiziologice prolifereaza, o constatare care va ajuta la explicarea faptului ca persoanele sanatoase desi fac tot posibilul sa evite cancerul, totusi sunt afectate de aceasta boala, afirma cercetatori din Statele Unite ale Americii, potrivit Reuters.

"Aceste cazuri de cancer se vor intampla, indiferent de cat de perfect este mediul inconjurator", a declarat Bert Volgenstein, genetician specializat pe problema cancerului la Universitatea John Hopkins din Baltimore, ale carui studii au fost publicate in revista Science.

Aceste noi descoperiri sunt bazate pe secventiere genetica si studii despre cancer din 69 de tari ale lumii. Ele continua un studiu controversat din 2015, publicat tot in revista Science de aceeasi cercetatori care au analizat cazurile de cancer din SUA.

Desi multe persoane cunosc cauzele ereditare si cele legate de mediu asociate cancerului precum fumatul, putini apreciaza riscurile mutatiilor genetice aleatorii care au loc de fiecare data cand o celula se divide si isi copiaza ADN-ul in celulele noi, afirma matematicianul Cristian Tomasetti.

M-ati convins (Vineri, 24 martie 2017, 0:00)

ultimul_mohican [utilizator]

Asa ca o dau din nou pe mici , bere si fripturi . Sper sa recuperez cele 74 de kg pierdute de cind am trecut la un veganism nefast , stupid si nociv .
      Gresit (Vineri, 24 martie 2017, 11:08)

geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui ultimul_mohican

Pai articolul nu spune asta, e doar interpretarea ta hazardata. Spune doar ca majoritatea cancerelor sunt cauzate de mutatii intamplatoare, nu spune insa ca alimentatia nesanatoasa sau fumatul nu determina aparitia cancerului.
        Uite cum stau lucrurile (Vineri, 24 martie 2017, 11:19)

ultimul_mohican [utilizator] i-a raspuns lui geo.lex

O alimentatie care te slabeste excesiv numai sanatoasa nu e . Si daca tot sunt atit de mari sansele sa faci cancer din motive de mutatii , de ce ar fi mai bine sa te prinda moartea slab ca o scindura si nefericit ? Fiindca , orice s-ar spune, micii , berea si fripturile iti pot aduce o oarece fericire , mai ales daca ai grija sa le consumi sistematic si fara prejudecati ridicole .
    Acum vin eu si intreb (Vineri, 24 martie 2017, 0:13)

was [utilizator]

Atunci daca este adevarat (si ca si medic cred ca au dreptate, numai ca nu sunt de acord cu cifrele), atunci logic ar fi, ca toate celelalte riscuri cumulat ar avea doar 1/3.
    Apoi eu din studentie sunt fermconvins ca multe cancere sunt cauzate de virusi, cunoscute si necunoscute stiintei.
    Prea multi hematologi renumiti au murit de leucemie. O fi vorba de chimicalele folosite, o fi vorba de probele manipulate?
      Cancerele sunt boli transmisibile tratabile cu ant (Vineri, 24 martie 2017, 10:54)

D-or [utilizator] i-a raspuns lui was

Cunosc cazuri de familii intregi care au murit de diverse cancere aproape simultan toti membrii. O cunostinta perfect sanatoasa s-a angajat sa aiba grija de o batrina bolnava de cancer la ficat. In citeva luni a murit ea de un cancer fulgerator la ficat.

La spilalul Colentina, un doctor mi-a explicat ca nicio analiza nu poate face diferenta intre un proces infectios si unul neoplazic incipient. Organismul reactioneaza la fel, ceea ce denota ca este acelasi lucru: o infectie.

Am gasit studii in engleza care atesta efectul inexplicabil anticanceros al unor antibiotice de genul Doxicilina, macrolide (Azitromicina), penicilina, etc.

Tot inexplicabil, si in Parkinson se administreaza antibiotice si antivirale pentru atenuarea bolii.

Supozitia mea: toate bolile sunt infectii.
    aoleo (Vineri, 24 martie 2017, 1:01)

stupidu [utilizator]

pai si eurile? radiatiile? hormonii de crestere de la animale? organismele modificate genetic? aluminiul din antiperspirante? indulcitorii artificiali? uleiurile hidrogenate? poluarea? tigarile?

pai noi dam banu' greuceanu, taxe, accize ca sa nu consumam de astea, sa nu facem cancer si cind colo, n-are nici o treaba!
    Amish (Vineri, 24 martie 2017, 1:23)

AlexanderCr [anonim]

Acesti "cercetatori" subentionati de industria farmaceutica ignora lipsa totala de cazuri de cancer la comunitatea Amish, care traiesc fara "avantajele" tehnologiei (fara tv, radio, smartphone, masini, motoare, pesticide, etc)
      bati campii (Vineri, 24 martie 2017, 3:17)

mvr [utilizator] i-a raspuns lui AlexanderCr

Ce numeste tu lipsa totala de cazuri de cancer la comunitatea Amish, pare sa fie doar o incidenta de 72%-76% a "non-tobacco related cancer cases".

PS: tu crezi si in Mos Craciun si Tooth Fairy, nu-i asa ?
      dupa alte surse (Vineri, 24 martie 2017, 3:21)

mvr [utilizator] i-a raspuns lui AlexanderCr

"Overall cancer rates in the Amish are 60% of the age-adjusted rate for Ohio and 56% of the national rate. Tobacco-related cancers in Amish adults are 37% and non-tobacco-related cancers are 72% of the rate for Ohio adults. "

...curata lipsa totala, nu alta (incidenta mare a bolilor genetice in randul comunitatii Amish, se pare ca duce si la o incidenta mai mica a cancerelor printre "supravietuitori").
        a... miss (Vineri, 24 martie 2017, 10:12)

horace [utilizator] i-a raspuns lui mvr

nu uita ca Amish-ii nici nu folosesc serviciile de sanatate (adica nu merg la doctor) deci nici doctorii nu au ce raporta la statistica :)
    Acum daca stim sa "citeste" in engleza (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 23:33)

EdrinEd [anonim]

Rapoartele releva ca in medie incidenta cancerului la Amish este la jumatate din cea a restului Americii , ceea ce e un procentaj mai mult decat semnificativ, desi lumea se astepta sa aiba un procentaj marit datorita riscului de mutatii genetice , Amish fiind o societate relativ inchisa unde marea majoritate a indivizilor sunt rude intre ei. Explicatia este in viata activa si alimentatia sanatoasa spun autorii studiului.