​VIDEO Oamenii de stiinta au reusit sa creeze tesut cardiac cu ajutorul frunzelor de spanac

de Ariana Lazurca     HotNews.ro
Luni, 27 martie 2017, 22:15 Science - Stiintele vietii

Tesut cardiac creat intr-o frunza de spanac
Foto: Captura YouTube
Aparitia imprimantei 3D si studiul celulelor stem sugereaza ca va veni o zi in care nu va mai fi nevoie de donatori de organe - vom putea, pur si simplu, sa le cream in laborator. Bineinteles, ziua respectiva este destul de indepartata, iar oamenii de stiinta lucreaza si la alte alternative potentiale, informeaza iflscience.com.

O echipa de la Institutul Politehnic din Worcester (WPI) a gasit un mod creativ de a furniza sange catre celule cardiace, cu ajutorul spanacului.

"Plantele si animalele exploateaza abordari diferite pentru transportul de fluide, produse chimice si macromolecule, insa exista similaritati surprinzatoare in structurile lor vasculare", noteaza echipa.

Folosind un detergent pentru a indeparta materialul care realizeaza fotosinteza la frunzele de spanac folosite, echipa a ramas cu o serie aproape transparenta a frunzelor si cu retelele lor de "vene" intacte.

Apoi, frunzele au fost infuzate cu celule cardiace umane si, in doar cateva zile, acestea au inceput contractarea in mod spontan, la fel cum o fac intr-o inima umana. Schimbul de ioni de calciu - un instrument major de comunicare intre celule, care ajuta la bataile inimii - a fost si el observat.

Cam ametzite chestiile (Miercuri, 29 martie 2017, 14:36)

BEDE [utilizator]

Din ceea ce s-a facut pana acum nu rezulta ca s-ar fi gasit metoda de a produce celule vii direct din 3D printer. Este vorba doar ca s-a gasit o metoda experimentala de a tine in viata celulele miocardului. Adica fraza de inceput ar fi doar sa-i prosteasca pe cititori dandu-le speranta in ceva care pare tare departe de a se realiza, iar ceea ce urmeaza, da, este interesant, dar nu dovedeste nici decum ceea ce spune fraza de la inceputul articolului. Asa ca multi care citesc si nu inteleg ajung sa aiba sperante desarte ca maine-poimaine li se va putea fabrica o inima in laborator. Asa este in articolul original pe care l-a preluat Hotnews, iar traducerea imi pare a fi corecta, deci nu invinuiesc pe Hotnews de acest articol aiuritor.