Sangele varanului de Komodo contine o molecula care ar putea oferi un nou tratament pentru ranile infectate

de Ariana Lazurca     HotNews.ro
Miercuri, 12 aprilie 2017, 23:27 Science - Stiintele vietii

Dragonul de Komodo
Dragonul de Komodo, cunoscut si sub denumirea de varanul de Komodo, se gaseste pe cinci insule din Indonezia si are mai mult de 80 de tulpini bacteriene in cavitatea sa bucala, inclusiv unele care provoaca septicemie. Reptila nu este, insa, afectata de aceste bacterii. Potrivit unui nou studiu, sangele sau contine o molecula din care este posibila obtinerea unui tratament pentru ranile infectate, anunta BBC.

Sangele dragonului de Komodo contine un compus semnificativ care, potrivit oamenilor de stiinta, ar putea oferi un nou tratament pentru ranile infectate.

Saliva reptilei contine multe tipuri de bacterii, care, insa, nu o afecteaza.

Oamenii de stiinta de la Universitatea George Mason din SUA au creat un compus sintetic bazat pe o molecula din sangele dragonului de Komodo, care a avut activitate antimicrobiana. Astfel, acest compus a avut efect asupra soarecilor, vindecandu-le ranile infectate.

Studiul sugereaza ca proteina ar putea fi dezvoltata, in viitor, intr-un antibiotic. Cercetatorii sunt de parere ca acesta ar putea fi un pas inainte in incercarea de a gasi noi antibiotice, necesare pentru lupta impotriva agentilor patogeni multirezistenti.

In sfarsit... (Miercuri, 12 aprilie 2017, 23:39)

VladDolghi [anonim]

Contribuie si Dan Voiculescu la ceva pozitiv
      nu (Joi, 13 aprilie 2017, 0:32)

baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui VladDolghi

prea, e vorba de varanul din komodo, nu de ala din baneasa. Cea mai buna contributie a sopirlei negricioase din baneasa e sa stea acolo unde e acum, pentru totdeauna daca s-ar putea.
    Și hipopotamii (Joi, 13 aprilie 2017, 13:56)

hohoho [utilizator]

sunt subiect de studii. Bălțile în care stau sunt mediu ideal de cultură pentru multe bacterii, între care unele foarte rezistente, cu potențial letal pentru multe specii.
    Le intră hipopotamilor în gură, în ochi, în răni etc. și ei nu au nicio problemă.
    Studiile asupra sistemului imunitar al acestor specii sunt avansate și sunt șanse mari de a se obține antibiotice capabile să contracareze bacteriile multirezistente. E foarte important dacă ne uităm la câți oameni cad victimă acestor agenți patogeni. Să ne amintim doar câte victime de la Colectiv ar fi supraviețuit arsurilor, dar au fost doborâte de bacterii.
    Tema e serioasă, dar e bine că ne păstrăm combativitatea, și tot ce reținem e bășcălia cu varanul de Băneasa.
      altceva mi-a atras atentia (Joi, 13 aprilie 2017, 21:29)

was [utilizator] i-a raspuns lui hohoho

Faptul ca molecula de antibiotic este de structura proteica, pana acum eu stiam doar de structuri organice, dar nu proteine (aminoacizi in lant). Stuctura proteica au anticorpii produsi de sistemul imun, dar acelea au specificitate mare, nu se poate folosii la de toate.