O echipa internationala de cercetatori a dezvoltat molecule motorizate care sunt capabile sa gaureasca membranele celulare odata ce sunt activate cu lumina ultravioleta (UV), scrieIFL Science.

moleculaFoto: Captura YouTube

Tehnica are potentialul de a livra medicamente catre zonele afectate sau chiar de a distruge celulele periculoase.

Conform revistei "Nature", moleculele au fost testate pe o varietate de celule, inclusiv pe celulele umane care determina cancerul de prostata.

Echipa a aratat faptul ca mecanismele moleculare sunt capabile sa localizeze celula tinta, dar raman inactive pe membrana pana in momentul in care sunt expuse la lumina UV. Odata ce li s-a oferit stimulul, membranele celulare au inceput sa dezvolte vezicule, apoi s-au format bule care au dus la moartea celulei.

"Ne indreptam catre realizarea ambitiei noastre: sa putem utiliza nanomecanismele activate la lumina UV pentru a tinti celulele canceroase, precum cele din tumorile mamare sau melanomul de piele, incluzandu-le pe cele rezistente la chimioterapie", a afrimat autorul principal al studiului, Dr. Robert Pal, de la Universitatea din Durham.