Oamenii cu par roscat prezinta un risc mai crescut de aparitie a cancerului, in special a celui de piele, informeazaIFL Science.

persoana roscataFoto: Wikipedia

Descoperind legatura dintre parul roscat si riscul de aparitie a cancerului, cercetatorii au incercat sa gaseasca o metoda prin care sa ii protejeze pe oamenii roscati.

Persoanele cu aceasta culoare de par au variante unice ale unei proteine numite MC1R (Receptorul Melanocortin-1), care joaca un rol important in pigmentarea pielii.

"Pana in momentul de fata, intelegerii noastre cu privire la biologia moleculara a genezei cancerului de piele ii lipsesc explicatiile cu privire la modul in care MC1R este afectata de lumina UV si la motivul pentru care roscatii sunt mai predispusi la dezvoltarea cancerului de piele", a explicat autorul studiului, Dr. Rutao Cui.

Cercetatorii de la Facultatea de Medicina a Universitatii din Boston au sporit procesul prin care modul de functionare a proteinei MC1R este afectat, la soareci, utilizand o anumita molecula. Apoi, acestia au expus soarecii la lumina UV.

In mod spectaculos, sporirea acelui proces, a prevenit dezvoltarea cancerului de piele.

Roscatii reprezinta aproximativ 2-3% din populatia globului.