Evolutia este mai rapida in climate calduroase - studiu

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Miercuri, 24 iunie 2009, 18:22 Science - Stiintele vietii

Clima ar putea avea un efect direct asupra vitezei "evolutiei moleculare" a mamiferelor, potrivit unui studiu citat de BBC News.

Cercetatorii au descoperit, analizand mamifere din aceleasi specii, ca ADN-ul celor care traiesc in climate mai calde se schimba cu o viteza superioara.

Aceste mutatii - cand o secventa a codului ADN este inlocuita de o alta - reprezinta primul pas in evolutia speciei.

Studiul, publicat de Royal Society B, ar putea explica multitudinea de specii care traiesc in regiunile tropicale.

ADN-ul poate suferi mutatii si modificari imperceptibile de fiecare daca cand o celula se devide.

Dar cand aceste mutatii determina o modificare in avantajul animalului - de exemplu, rezistenta sporita la o anumita boala - aceasta este "selectata" si transmisa generatiilor viitoare ale speciei.

Astfel de schimbari, care creeaza diferente intre membrii unei populatii, dar nu dau nastere la noi specii, sunt cunoscute sub denumirea de "microevolutie".

Ideea ca microevolutia se intampla mai repede intr-un mediu mai cald nu este noua. Dar acest studiu releva pentru prima oara aceste efecte la animale, care isi regleaza singure temperatura corpului.

"Rezultatul a fost neasteptat", afirma Len Gillman, de la Auckland University of Technology, care a condus studiul.

"Identificasem, anterior, rezultate similare pentru anumite specii de plante sau animale marine. Dar, in conditiile in care acestea sunt exoterme - temperatura corpului este controlata direct de mediul in care traiesc - toata lumea a presupuns ca efectul a fost produs de climat, care a afectat viteza metabolismului".

termen gresit (Joi, 25 iunie 2009, 9:18)

Asterion [anonim]

Animalele a caror temperatura corporala este data de temperatura mediului in care traiesc se numesc poichiloterme si nu exoterme. Vezi DEX.
      Corect. (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 22:09)

Marius Delaepicentru [anonim] i-a raspuns lui Asterion

Autorul a confundat biologia cu termodinamica.
    penibil (Joi, 9 iulie 2009, 20:47)

science guru [anonim]

In primul rand articolul este despre nimic (lucrurile astea se stiau de mult timp). In al doilea rand, dupa indelungata traditie hotnews, autorul/traducatorul articolului foloseste cuvintele aiurea. Sa spui despre niste specii ca sunt "exoterme" este cel putin o imbecilitate. Sa nu corectezi cand ti se atrage atentia este pur si simplu prostie.

Mai bine luati articolele cu copy-paste direct in engleza. Oricum publicul interesat de stiinta cunoaste engleza.