Publicatia americana The New York Times se aliaza cu Google pentru a lansa o serie de filmulete, folosindu-se de realitatea virtuala, scrie Playtech.

Oculus RiftFoto: Oculus VR

Cei de la New York Times doresc sa revolutioneze industria jurnalismului si sa iasa din tipar, atat la propriu, cat si la figurat. Acestia planuiesc sa lanseze mai multe filmulete prin care sa adreseze anumite probleme sociale, sa recreeze evenimente importante sau pur si simplu sa transmita informatii. Pentru asta, publicatia americana se aliaza cu cei de la Google, pentru a se folosi de kitul pentru realitate virtuala al acestora, Google Cardboard.

Potrivit Playtech, incepand cu data de 7 noiembrie, cei care sunt abonati la The New York Times vor primi coduri cu ajutorul carora vor putea obtine o pereche de ochelari pentru realitate virtuala marca Google, prin care sa priveasca filmul ”The Displaced”. Potrivit celor de la Mashable, filmul prezinta vietile copiilor afectati de razboi, o poveste care va prinde viata datorita tehnologiei pentru realitate virtuala.

In timp ce redactorul sef de la New York Times, Dean Baquet, sustine ca povestea promovata prin aceasta tehnologie va fi ”cel mai serios produs jurnalistic care se foloseste de realitatea virtuala”, alti jurnalisti folosesc deja aceasta tehnologie pentru a spune povesti impresionante.

In luna aprilie, jurnalista Nonny de la Pena, care este considerata pioniera in domeniul jurnalismului prin realitatea virtuala, a aratat intregii lumi cum unele povesti pot fi recreate asa incat sa ofere un mare impact emotional. Aceasta a publicat mai multe filmulete care intruchipau probleme sociale serioase, precum criza emigrantilor din Siria, mai arata Playtech.

Chiar si asa, initiativa celor de la The New York Times este de apreciat, deoarece adaptarea la evolutia tehnologiei poate insemna, de asemenea, si o evolutie a jurnalismului. In plus, publicatia planuieste sa lanseze si o aplicatie pentru mobil in data de 5 noiembrie.