NASA a anuntat luni ca a atribuit un contract unei unitati a Lockheed Martin Corp pentru proiectarea preliminara a unui avion de test care sa poata zbura la viteze supersonice fara a produce insa zgomotul puternic care insotea zborul avioanelor Concorde, scrie Reuters.

Posibil design pentru noile avioane supersonice silentioaseFoto: Lockheed Martin

NASA a cerut industriei aeronautice, prin intermediul Proiectului tehnologiei supersonice comerciale, sa depuna concepte de proiectare pentru o aeronava de test care sa poata zbura la viteza supersonica, producand o "bataie de inima" supersonica (supersonic "heartbeat"), dupa cum a descris-o NASA - o bufnitura moale spre deosebire de "boom"-ul puternic asociat in prezent zborului supersonic.

Agentia Spatiala a anuntat ca a selectat o echipa condusa de o unitate a Lockheed Martin, Lockheed Martin Aeronautics Co, pentru a finaliza proiectul preliminar de tehnologie supersonica silentioasa (QueSST).

Acesta este prima aeronava dintr-o serie prevazuta de initiativa New Aviation Horizon a NASA, introdusa in bugetul agentiei pentru anul fiscal 2017.

Lockheed Martin va primi circa 20 milioane de dolari, pe un interval de 17 luni, pentru lucrarile de proiectare preliminara, a precizat NASA.

In functie de finantare, aeronava ar urma sa inceapa campania de zbor in 2020, potrivit NASA.

Initiativa New Aviation Horizons a NASA se intinde pe 10 ani si isi propune sa reduca combustibilul utilizat pentru zbor, emisiile si zgomotul, proiectand aeronave care se indeparteaza de forma conventionala a avioanelor (zona centrala tubulara si aripi).