​Compania americana Hyperloop One a semnat cu autoritatile ruse un memorandum pentru a analiza daca va fi fezabila construirea la Moscova a unui sistem de transport care ar permite viteze de sute de km/ora. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional. Ideea prevede ca pasagerii se pot deplasa in capsule metalice care circula cu viteze foarte mari prin tuburi din otel in care presiunea este redusa.

Tuburi pentru HyperloopFoto: Hyperloop One

Startup-ul Hyperloop One, care de curand a facut si un mic test in desertul Nevada, a semnat un memorandum cu municipalitatea Moscovei si cu firma rusa de infrastructura Summa Grup, scrie Guardian. Scopul este sa se determine daca este fezabila construirea acestui sistem de transprt foarte rapid in zona Moscovei unde locuiesc 16 milioane de oameni si unde este mare nevoie de solutii noi de transport.

Hyperloop One poarta discutii asemanatoare cu oficiali din Finlanda, Suedia, Olanda, Elvetia, Dubai si Los Angeles. Marile probleme tin de costurile de constructie si de capacitatea companiilor de a convinge publicului ca este sigur sa calatoresti cu multe sute de km/ora prin niste tuburi.

Cei de la Hyperloop One au o viziune aproape SF pe termen lung: sa construiasca un nou Drum al Matasii prin care marfurile sa fie trimise din China in Europa intr-o singura zi.

Totul a inceput in vara lui 2013 cand antreprenorul american Elon Musk, cel care a fondat producatorul de masini electrice Tesla Motors, a prezentat proiectul unui nou sistem de transport in comun, denumit Hyperloop, prin care pasagerii se pot deplasa in capsule metalice care circula cu viteze foarte mari prin niste tuburi din otel in care presiunea este redusa.

Musk spunea ca prin acest sistem ar putea fi transportati anual 7,4 milioane de persoane intre San Francisco si Los Angeles, iar cei 600 km ar putea fi parcursi in mai putin de o ora. Investitiile necesare ar fi de 6 miliarde dolari, iar ducerea la bun sfarsit a proiectului ar necesita 7-10 ani. Capsulele metalice vor putea transporta pana la 28 de pasageri odata, cu viteze de pana la 1.300 km/h.