Microsoft s-a angajat sa rezolve problema cancerului in urmatorii zece ani, abordand boala ca pe un bug dintr-un computer

Marţi, 20 septembrie 2016, 13:17 Science - Tehnologie

Microsoft dezvolta un calculator realizat din ADN
Microsoft s-a angajat sa “rezolve problema cancerului” in urmatoriul deceniu folosind stiinte cibernetice revolutionare pentru a sparge codul celulelor bolnave astfel incat sa fie reprogramate sa redevina sanatoase, scrie The Telegraph.

Intr-o schimbare revolutionara de directie a gigantului IT, compania a grupat o “mica armata” formata din unii dintre cei mai buni biologi, programatori si ingineri, care abordeaza cancerul ca pe un “bug” dintr-un computer.

In aceasta vara, Microsoft a deschis primul sau laborator de stiinte, unde va testa descoperirile expertilor in computere, care creeaza harti enorme ale mecanismelor interne ale retelelor celulare.

Cercetatorii lucreaza inclusiv la crearea unui computer realizat din ADN care ar putea trai in interiorul celulelor, cautand defecte in retelele organismului, precum cancerul.

“Cred ca este un lucru foarte normal ca Microsoft sa studieze problema pentru ca  avem o experienta enorma in stiintele computerului si ceea ce se intampla in cancer este o problema de calcul”, a declarat Chris Bishop, director de laborator la Microsoft Research.

“Nu este doar o analogie, este o profunda perspectiva matematica. Biologia si calculatoarele sunt discipline care par la fel de departe precum cerul si pamantul, dar care au legaturi stranse la cel mai adanc nivel”, a adaugat acesta.

Grupul de calcul biologic de la Microsoft dezvolta computere moleculare construite din ADN, care sa actioneze ca un doctor pentru a descoperi si distruge celulele canceroase.

“Daca vom fi capabili sa controlam si sa reglam cancerul, atunci va deveni asemeni oricarei boli cronice si problema este rezolvata. Cred ca este vorba de cinci ani pentru (a rezolva problema) unora dintre cancere, sigur pana intr-un deceniu. Apoi vom avea probabil un secol fara cancer”, a spus Jasmin Fischer, cercetator senior si profesor asociat la Universitatea Cambridge.

oare (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:25)

xanti [utilizator]

Corporatiile farmaceutice si medicale ce parere au ca Microsoft le ia cascavalul.
      sa le ia (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:37)

stefansb [utilizator] i-a raspuns lui xanti

Daca descoperao solutie, sa ia cat cascaval vor. Merita.
      Cercetarea a dus mereu lumea mai departe. Si nu numai in domenul medical. De ex acum ne permitem toti un computer si internet ieftin sa discutam liberi, sa ne informam la un nivel la care acum 20 ani nu visam, e pt ca niste "cercetatori ciudati" au cercetat cum sa ajunga sa faca un computer accesibil.
      Daca acum 20 ani sa ai un computer (ale carui performante erau f slabe) era un lux, acum e o normalitate si in tarile sarace, nu pt ca guvernele de acolo ar fi schimbat niveul de trai, ci pt ca niste cercetatori au muncit si au gasit o solutie mai ieftina. Astfel s-a ajuns ca un om sarac de acum, sa aiba acces la un produs mai bun decat produsul pe care acum 20 ani si-l permitea doar un om relativ bogat.
      Daca s-ar intelege asta, daca s-ar intelege ca cercetarea e calea spre bunastare pt toti, poate am avea mai multe tari care sa aiba bugetul cercetarii mai mare decat bugetul asigurarilor sociale.
      De-asta cei care descopera ceva merita toti banii pe care ii vor face
        O mica precizare (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:14)

un_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

Cel care moare de cancer imediat ce iese la pensie este muult mai folositor dpdv al asigurarilor sociale decat un vindecat ce ia pensie v'o douj' de ani. E o chestie cam subtila, sper sa o intelegi candva. :)
          o alta precizare (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:48)

stefansb [utilizator] i-a raspuns lui un_oarecare

Un om mort nu foloseste nimanui. Daca ar fi cum zici tu ar exista solutii de vindecare, dar ar fi foarte scumpe. Dar adevarul e ca ele nu sunt inca gasite, altfel Steve Jobs de ex si-ar fi permis orice pret.
          Revenind, un om mort nu foloseste nimanui. Nu mai consuma nimic, nici medicamente, nici nu mai cumpara laptopuri, nici rosii din piata, nici haine de la chinezi, nici masini de la nemti.
          Toate companiile au interesul sa aiba cat mai multi pacienti. Teoria asta conspirationista ca cineva ne vrea mai putini se bate cap in cap cu teoria ca toate companiile vor cat mai multi clienti.
            Domnu' Stefan (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:13)

un_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

Precizasem in enunt ca e vorba de o chestie subtila si vreau sa precizez ca nu are nici o legatura cu nici un fel de teorie a conspiratiei, fiind doar o problema contabila. Nici nu ma asteptam ca o veti intelege, sunteti prea tanar pentru asa ceva. :)
              hai nu ma inebuni (Marţi, 27 septembrie 2016, 12:07)

dlemil [utilizator] i-a raspuns lui un_oarecare

te mai crezi si superior, intelegem perfect ce prostii vorbesti dar cei ca tine sunt fara speranta pt. ca nimeni cu judecata nu are chef de polemici cu un ignorant
          Nu, (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:51)

adro [utilizator] i-a raspuns lui un_oarecare

pentru ca va creste varsta de pensionare, ca sa acomodeze faptul ca oamenii traiesc mai mult si sunt mai sanatosi si capabili de munca la varste la care acum sunt bolnavi.
          dupa minusurile pe care le-ai luat, (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:22)

__alex__ [utilizator] i-a raspuns lui un_oarecare

subtilitatea nu e punctul tare pe HN.
      Eh (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:38)

mitg [utilizator] i-a raspuns lui xanti

La fel cum Pfizer/Lilly/GSK/Gulead stiu sa emita facturi de zeci, chiar sute de mii de dolari, la fel stie si Microsoft, ca doar nu fac asta pe gratis.
        Asa e (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:57)

mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui mitg

Azi sunt oameni care ar da zeci, sute de mii de dolari sa se vindece de cancer. Dar nu au cui.

Vezi Steve Jobs.
          steve jobs chiar a dat 100 mii de dolari (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:16)

zet [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

a plătit 3 echipe medicale de la 2 universități de top (MIT și Harvard) cu 100 de mii de dolari, și a fost unul dintre primii oameni de pe planetă care a secvențiat ADN-ul propriei celule canceroase. Investiția lui nu l-a ajutat, dar ajută restul bolnavilor de cancer, Foundation institute vinde acum acele analize cu 5600 de dolari.

Un lucru e sigur: dacă cancerul va fi învins vreodată, el va fi învins de un gigant tehnologic, nu de către giganții farmaceutici. Abordarea farmaceutică: căutăm o moleculă care îndeplinește misiunea X, și încercăm apoi să producem molecula cu vagonul dar so vindem la gram - strategia asta nu va putea ține piept unui gigant tehnologic tip google sau microsoft care spune: punem un milion de computere să lucreze, nu le programăm noi ci realizăm un sistem de inteligență artificială, de machine learning și în 10 ani milionul ăsta de mașini vor carta infinitul de împachetări posibile ale tuturor moleculelor care sunt prezente în toate celulele noastre, și atunci rezolvarea cancerului va fi doar o problemă de când, nu de dacă.
      Din partea mea (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:45)

CreativeEurope [anonim] i-a raspuns lui xanti

Cu toata viteza inainte! Nu cred ca o sa conteze pentru oameni cine vine cu solutia atata timp cat functioneaza.
    ... (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:37)

a.nonim [utilizator]

Deci problema se rezolva simplu. V-ati imbolnavit, dati un restart...
    Iar pacientul (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:38)

un_oarecare [utilizator]

unde va afisa BSOD-ul? :))))))))))
    va face un patch de securitate (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:42)

tropotaru [utilizator]

odata cu aparitia versiunii Windows 13: te logezi bolnav si cand dai shut-down, te-ai vindecat.
    Nu reusesc sa-si (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:03)

Bogdan_100 [utilizator]

rezolve bug-urile recurente din aplicatiile lopr si aburesc lumea cu lecul pentru cancer. Cand competentele tehnice sunt firave vine marketingul cu o gaselnita si te salveaza
      :)) (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:20)

rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

Am trait s-o citesc si pe asta, anonimi de pe hotnews dandu-si cu parerea privind cunostintele tehnice ale microsoft! Nu-i asa ca ubuntu e mai bun si poti face orice cu el?
        De obicei folosesc Mint (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:21)

un_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

si sper sa nu mor (chiar si de cancer) pana cand guvernele nu vor fi nevoite sa plateasca licente Microsoftului (din banii contribuabililor, fireste) pentru a-si citi documentele oficiale datorita consecventei cu care se schimba usor formatele ms office de la o versiune la alta. :)

vox populis (cu office crackuit) :))))))
          off topic (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:33)

zet [utilizator] i-a raspuns lui un_oarecare

dar poți citi legal documentele office și astăzi, cu viewer-ul oficial al Microsoft, care este gratuit

Poti citi, copia și printa documentul word fără să ai office instalat.. Nu îl poți edita cu acest viewer (este ca adobe reader în privința pdf-urilor)
          Nu mai pomenesc de pleiada de aplicații care au făcut inginerie inversă și care pot deschide documentele office, am pomenit doar de unealta oficială de la microsoft.
        Anonimii respectivi sunt platitori de licente MS (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:16)

Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

si victime ale produselor tehnic deficitare dar cu marketing puternic. Si ai dreptate din punct de vedere al securitatii si fiabilitatii Ubuntu e net superior oricarui sistem vandut de MS.
    ... (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:19)

Relativ_neutru [utilizator]

Mie windows 10 anniversary update nu-mi citeste un hdd extern formatat ntfs. Acelasi hdd functioneaza perfect pe orice alt pc. Functioneaza chiar pe pc-ul cu problema cand bootez cu windows 7.
    E un bug de care se plang mai multi utilizatori, incepeti cu asta, ma gandesc ca e mai simplu decat cancerul.
      ce conteaza bugurile din soft (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:58)

break_noon [utilizator] i-a raspuns lui Relativ_neutru

Faptul ca Microsoft a facut o gramada de bani din softuri cu buguri nu inseamna ca nu au voie sa investeasca o parte importanta din acei bani in cercetarea dintr-un domeniu pe care nu sunt ei specializati.
      Tu ai impresia ca programatorii care lucreaza la nucleul Windows, sau care au facut Office vor trece la caute buguri in celulele corpului?
      Ei au cativa programatori care vor modela legaturile intre celule, sau din interiorul celulelor, iar cei care se ocupa de biochimie sau alte domenii medicale vor vedea acele modele, le vor rasuci, muta, modifica, cu ajutorul programatorilor, si poate vor intrezari o solutie.
      Iar daca solutia inseamna sa creeze nano roboti, sau ceva ce nu s-a mai facut pana acum, ce are nevoie de programare, poate ca va fi gasita o solutie.
      Insa sa sari de fund in sus ca sa isi rezolve bugurile inainte sa se apuce de alteva....

Tu inainte de a scrie comentariu asta ti-ai rezolvat toate problemele de la servici, si de acasa (inclusiv sa dai cu aspiratorul), si acum nu mai stii de ce sa te apuci? De ce nu le rezolvi pe toate, si cand termini, poti sa vii sa iti dai cu parerea, nu? Cam asa s-ar traduce problema in cazul tau.
        ... (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:37)

Relativ_neutru [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

Eu cand dau cu aspiratorul chiar asta fac: dau cu aspiratorul. Ce face Microsoft (pastrand analogia) e sa lase mizerie pe/sub covor si sa pretinda ca are aspiratii inalte.
        PS. Am licenta la toate produsele MS pe care le folosesc (banuiesc ca asta era urmatorul repros) .
    Sa inteleg ca au terminat cu bug-urile din Windows (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:02)

banel [utilizator]

?
      Bine spus! (Duminică, 25 septembrie 2016, 22:33)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui banel

Ei nu sunt în stare să facă un sistem de operare fără buguri și rezistent la viruși, ce ne face să credem că ar fi mai buni împotriva cancerului?
    Dar n-ar fi mai simplu (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:16)

Ursuletul de Plus [utilizator]

sa scoata toate porcariile din alimente, aer, apa? Sa vezi ce o sa scada atunci incidenta cancerului de orice fel.
    exceptand niste mousi in anii '90 eu nu (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:19)

__alex__ [utilizator]

am vazut ceva bine facut de microsoft. Au cumparat Skype, e praf. Nokia, la fel. O sa cerceteze cancerul si o sa gaseasca o solutie ca sa mori de altceva inainte. Solved!