Japonia: Oamenii de stiinta au descoperit o bacterie care ''mananca'' plasticul

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 martie 2016, 19:29 Science - Terra

filmului
Foto: USER UPLOADED
Un tip de bacterie care, practic, ''mananca'' si descompune plasticul a fost identificata de o echipa de oameni de stiinta de la universitatea din orasul japonez Kyoto, informeaza Agerpres citand EFE.

Autorii descoperiri sunt de parere ca aceasta poate oferi o noua viziune asupra procesului de reciclare a materialelor plastice, total diferita de cea actuala, care nu este o reala reciclare, constand doar in topirea obiectelor din plastic si transformarea lor in alte materiale plastice, mai dure, se arata intr-un studiu publicat in revista ''Science''

Botezata Ideonella sakaiensis, bacteria a fost identificata dupa cinci ani de cercetari ale unor probe prelevate din gropi de deseuri de plastic.

Ea este in stare sa descompuna polietilenotereftalatul, cunoscut in general ca PET, materialul plastic cel mai comun si cel mai rezistent, utilizat la o ampla gama de produse, de la sticle pana la haine. Numai in 2013, la nivel mondial, s-au produs 56 de milioane de tone de PET, care nu este biodegradabil, ceea ce creeaza o dificila problema in termeni de protectie a mediului inconjurator.

Conform testelor de laborator, noua bacterie distruge aproape in intregime, in interval de sase saptamani, o pelicula subtire de PET, aflata la 30 de grade Celsius.

De fapt, bacteria genereaza o enzima, ISF6_4831, care, in contact cu apa, provoaca o reactie chimica in urma careia materialul plastic se descompune intr-o substanta intermediara, care poate fi inghitita de bacterie. In acel moment, o a doua enzima, ISF6_0224, divide substanta intermediara in doi compusi de baza: etilenglicol si acid tereftalic, substantele din care se fabrica PET-ul, explica ziarul spaniol ''El Pais''.

Cercetatorii japonezi au gasit in ADN-ul bacteriei si gena care genereaza enzimele si au reusit sa produca noi cantitati de enzime cu care au demonstrat ca se poate degrada PET-ul.

VIDEO Voineasa, o statiune in ruina dupa ce a fost impartita intre sindicate. "Pe vremuri, nu aveai loc de turisti, acum sunt 30"

Turismul romanesc este plin de minusuri. Sute de hoteluri, pensiuni, vile si apartamente din intreaga tara au ramas la mana sindicatelor.
    O descoperire (Sâmbătă, 12 martie 2016, 19:49)

de o importanta majora, care merita premiul Nobel. Gunoiul planetar, care a atins cote inimaginabile si pericliteaza deja fauna oceanelor, este formata 90% din PET.
    Daca din studii rezulta ca este inofensiva mediului si sanatatii, recipientii din PET ar putea fi pre-impregnati cu bacteria, ca descompunerea (in caz ca nu sunt reciclati) sa fie sigura.
      Perfect! (Sâmbătă, 12 martie 2016, 22:45)

Gipsi [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

O sa descompuna PET-urile direct pe rafturile magazinelor.
      Sincer, eu nu vreau sa am de-a face cu o bacterie capabila sa devoreze plastic.. :O
        dar ai nevoie de enzimele pe care le produce (Luni, 28 martie 2016, 14:15)

snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Gipsi

bacteria ca sa poti descompune plasticul.
        Acum intrebarea este cat de usor se pot obtine acele 2 enzime in mod artificial?
    in sfarsit santem salvati . (Sâmbătă, 12 martie 2016, 23:15)

dezamagitul [utilizator]

Ar trebuii adusa in Romania pe campiile , dealurile si in paraurile de la noi dar sa nu ne manace si pestii .
    Probabil ca bacteria nu se va transforma in Godzilla , dupa cum stim in natura nimic nu se pierde nimic nu se castiga ci totul se transforma.
      Ce fel de cuvinte se scriu cu 2 i? Minuseaza (Duminică, 13 martie 2016, 19:47)

Maniu [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

dar o faci pe nedrept. Ai iesit in castig.
    galetile roshii P$D si penele (Duminică, 13 martie 2016, 10:13)