Cum arata posibilul predecesor al dinozaurilor

de Sebastian Rotaru     HotNews.ro
Luni, 14 martie 2016, 23:30 Science - Terra

Teyujagua
Foto: BBC News
O descoperire recenta a unei fosile din Brazilia, veche de 250 de milioane de ani, ofera o imagine de ansamblu "extraordinara " in ceea ce a fost viata inainte de dinozauri. La acea vreme, lumea a fost in convalescenta dupa o disparitie masiva, care a sters majoritatea speciilor vii, scrie BBC News.

Reptila numita "Teyujagua" sau "soparla feroce" este relativ apropiata de un grup care a dat nastere crocodililor, dinozaurilor si pasarilor.

Oamenii de stiinta spun ca fosila este "frumoasa" si umple un decalaj al evolutiei.

Dr. Richard Butler de la Universitatea din Birmingham spune ca animalul este o noua specie care nu a fost cunoscuta pana acum.

"Este foarte apropiat de originea unui important grup de reptile numit "archosauriforms", ceea ce ne ajuta sa intelegem cum au evoluat." - Cercetare publicata in Scientific Reports, scrie BBC News.

Teyujagua era probabil un crocodil mic care traia in lacuri si se hranea cu peste. Reptila preistorica a trait dupa extinctia in masa de acum 255 de milioane de ani care se crede ca a fost provocata de eruptia in masa a unor vulcani. Atunci, aproape 90% din speciile vii de pe planeta au disparut creand o nisa pentru alte animale, ca Teyujagua.

Reptila- si rudele sale apropiate au devenit animalele dominanet ale planetei si care probabil au dat nastere dinozaurilor.

Dr. Felipe Pinheiro, de la Universitatea Federal do Pampa, Sao Gabriel, Rio Grande do Sul, este printre oamenii de stiinta a trei universitati din Brazilia care a descoperit bine-conservatul craniu langa sudul orasului Sao Francisco. - "Descoperirea lui Teyujagua a fost foarte placuta. Inca de cand am vazut acest craniu frumos pentru prima oara in camp, aproape in totalitate acoperit de roca, am stiut ca avem ceva extraordinar in maini. Revenind in laborator, dupa curatarea usoara a oaselor, ele au depasit asteptarile noastre. A fost o combinatie de trasaturi pe care nu le-am mai vazut, indicand pozitia lui Teyujagua in arborele evolutiei al unui grup important de vertebrate."

Teyujagua este diferit de restul fosilelor din acea zona.

Anatomia lui este intre a unei reptile primitive si a archosauriforms, care include toti dinozaurii si peterozaurii (reptile zburatoare).

Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
    Sigur seamana cu Ion Iliescu (Luni, 14 martie 2016, 23:52)

CezarN [utilizator]

:))
      Imposibil (Marţi, 15 martie 2016, 0:10)

ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

Iliescu e un dinozaur, deci mult mai evoluat
    Daaaar (Miercuri, 16 martie 2016, 16:41)

Octavian [anonim]

Despre T-Zaurul din Rusia? Ce se mai aude?