Astronomii din SUA au descoperit obiecte necunoscute, in afara Sistemul Solar

de Sebastian Rotaru     HotNews.ro
Miercuri, 31 august 2016, 1:51 Science - Terra

Soarele
Foto: Wikipedia
In lupta lor de a descoperi a noua planeta, astronomii din SUA au dat peste noi obiecte necunoscute din afara Sistemul Solar. Printre acestea, un corp de gheata cu propria orbita, foarte departe de Soare si care este probabil influentat de gravitatia altor stele.

Potrivit BBC, descoperirea a fost facuta in urma eforturilor de a cauta o a noua planeta, a carei prezenta a fost idendificata in mod indirect.

Co-autorii studiului care va fi publicat in "Jurnalul Astronomic", Scott Sheppard si Chad Trujillo, au prezentat detaliile cu privire la descoperirele lor din "Centrul Planetei Minore", care pune aceste obiecte in catalog cu asteroizii si cometele.

Cautarile lor au fost realizate folosind mai multe observatoare din intreaga lume, inclusiv telescopul Blanco, din Chile si telescopul Subaru, din Hawaii.

Unul dintre obiectele descoperite, cunoscut de azi inainte ca 2014 FE72, este primul obiect indepartat "Oort Cloud", avand propria sa orbita, cu mult mai departe de planeta Neptun. Orbita sa este de aproximativ 3.000 de ori mai indepartata decat Pamantul de Soare.

"Oort Cloud" reprezinta un strat de obiecte care se afla in partea exterioara a Sistemului Solar.

Evidentele acestei planete au fost deduse in mare masura prin particularitatile obiectelor distante de Sistemul Solar.

Unul dintre cele mai noi corpuri ceresti, 2013 FT28, impartaseste caracteristici ale orbitei sale comune cu organismele caror pozitii si miscari sprijina ideea de "a noua planeta" - dar are, de asemenea, sunt diferente.

Bazat pe analiza altor obiecte din exteriorul Sistemului Solar, astronomii au propus ca, daca exista, a noua planeta este de cateva ori mai mare decat Pamantul si este de cel putin 200 de ori mai mare decat distanta dintre Soare si Pamant.

Noile cercetari ar trebui sa ajute la definirea locatiei acestei asa zise, a noua planeta.

Pluto, descoperita in 1930 a fost cunoscuta ca fiind a noua planeta, insa statutul sau planetar a fost respins in 2006, ca urmare a descoperirii unui obiect de dimensiuni comparabile cu Centrua Kuiper, un inel din corpuri de gheata, dincolo de Neptun.

C'mon - Google translate? (Miercuri, 31 august 2016, 9:01)

Radu-Mihai [utilizator]

One of the new objects, known for now as 2014 FE72, is the FIRST distant Oort Cloud object found with an orbit ENTIRELY beyond Neptune.
    (orbita lui Pluto se intersecteaza cu orbita lui Neptun)

... the ninth planet is several times more massive than Earth and is at least 200 times FURTHER than the distance between the Sun and Earth.

... following the discovery of an object of comparable size IN the Kuiper Belt, a ring of icy bodies just beyond Neptune.
    (cred ca fu vorba de descoperirea planetei pitice Eris in 2003, planeta cu diametru mai mare decat cel al lui Pluto. Mai apoi Haumea in 2004 si Makemake in 2005)