NASA vrea sa salveze planeta de la o eruptie masiva a unui vulcan

de Antonia Jeflea     HotNews.ro
Duminică, 20 august 2017, 11:27 Science - Terra

Yellowstone
Foto: Wikipedia
O camera enorma de magma se afla in cadrul linistit al Parcului National Yellowstone din SUA. Este responsabila pentru gheizerele si primaverile caniculare care definesc zona, dar pentru oamenii de stiinta de la NASA este una dintre cele mai mari amenintari naturale la adresa civilizatiei umane: un potential supervulcan, potrivit BBC.

"Am fost membru al Consiliului Consultativ al NASA pe Aparare Planetara care a studiat modalitati prin care NASA sa protejeze planeta de asteroizi si comete", a explicat Brian Wilcox din partea Jet Propulsion Laboratory, de la Institutul Tehnologic din California. "Am ajuns la concluzia ca amenintarea unui supervulcan este substantial mai mare decat a asteroizilor sau cometelor", a adaugat acesta.

Exista aproximativ 20 de supervulcani pe Pamant, iar eruptiile majore se intampla, in medie, o data la 100.000 de ani. Una dintre cele mai mari amenintari pe care o eruptie o poate reprezenta este foametea, o iarna vulcanica prelungita poate opri civilizatia din a avea suficienta hrana pentru populatia actuala. In 2012, Natiunile Unite au estimat ca rezervele de hrana globale ar dura 74 de zile.

NASA a ajuns la concluzia ca cea mai logica solutia ar fi sa raceasca supervulcanul din Yellowstone. Acesta este, prin excelenta, un generator de caldura, echivalent a sase centrale electrice industriale.

Oamenii de stiinta au estimat faptul ca daca se creste transferul de caldura cu 35%, Yellowstone nu ar mai prezenta o amenintare. O solutie ar putea fi reprezentata de cresterea volumului de apa in vulcan, dar aceasta initiativa ar fi extrem de greu de aprobat de catre politicieni.

Ce smecheri sunt cei din SUA ! (Duminică, 20 august 2017, 13:34)

Rahan5 [utilizator]

Le explodaeza vulcanul sunb ei, si vorbesc de consecinte globale, pentru a ,,atrage bani" din toate partile.
    In primul rand, chiar daca este super- vulcan, si astia, sunt de mai multe marimi. Foarte probabil nu este atat de mare, ca unii de acum zeci si sute de milioane de ani. Iar pagubele vor fi limitate la o regiune restransa din SUA, (sub 10- 20%)
    A racii (tehnologic-pe mai multe sute si mii de ani) un vulcan, este o imensa nebunie. Cu o mica parte din banii astia, s-ar putea mai bine investii in mutarea populatiei in exteriorul ariei care va fi afectata.
    Se pare ca mai multe companii, care vor sa capuseze bugetul, fac propaganda pe ideea de a ,,racii vulcanul".
    Mai degraba, ar fi bine ca acesti directori de companii, care fac presiuni pentru ,,racorirea vulcanului", si dau eventual mita, sa fie bati ei la ,,racoare".
      1816? (Duminică, 20 august 2017, 14:16)

accidutzu13 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

Tambora? Anul fara vara? Nu-ti spun nimic? Si Tambora nu e nicidecum un supervulcan.
      Semidoct? Asta-ti spune ceva?
        - (Duminică, 20 august 2017, 17:41)

gituca [utilizator] i-a raspuns lui accidutzu13

Cred ca" redus" ii spune ceva, pentru ca vede unul zilnic.
      Nenea Erdo (Duminică, 20 august 2017, 14:23)

mitg [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

La alte tari de astea mai bogate cu viziune mai mare decat "sa nu fim prinsi ca facem trafic cu petrol", se iau in considerare o multitudine de scenarii.

Nu zice nimeni ca este probabil sa explodeze vulcanul, ci posibil; in aceste conditii de 0,01% sau cat au calculat ei, macar au un plan gata de implementare, ca tu si eu si altii sa putem dormi linistiti ca nu vine apocalipsa.
      c-asa-i romanul (Duminică, 20 august 2017, 15:32)

KayT [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

priceput la toate! Inclusiv la supervulcani!

Pot sa te intreb ce anume (studii, experienta practica) te califica sa spui ca cei de la NASA habar nu au ce vorbesc?
        Eu am fost scolarizat pe cealalta parte (Duminică, 20 august 2017, 18:27)

Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui KayT

a Galaxiei, (daca esti atat curios sa aflii).
        Caldura unei planete este de origine radioactiva, si se elibereaza prin conductie (o parte) si convectie (vulcanism).
        Prin racirea cu apa a Yellowstonului (pe langa consumul masiv de bani) nu va reusi decat, sa evacuaze o mica parte din caldura venita din pamant ( sa zicem intre 1-5 %).
        Scopul (ascuns) a acestei racirii, nefiind sa raceaesca Pamantul fara explozii vulcanice, si evitarea aparitei ,,super-vulcanilor" pe planeta. Ci racirea scoartei in apropierea calderei Yellowstone, ca sa intareasca scoarta si sa impiedice rabufnirea pe acolo. (care rabufnire nu arata de loc a fi un super-vulcan, ci un vulcan obisnuit, cava mai mare eventual) .
        Deci , caldura prin convectie trebuie sa iasa pe altudeva pe acest Pamant,cu precadere in Emisfera Nordica ! , iar majoritatea vulcanilor se afla in zone foarte populate: Japonia, Filipine, Italia, (doar Kamciatka nu e populata-si oarecum Islanda)
        iar lava topita va iesii prin locurile astea !
        Deci prin actiunea ,,de stopare" a unui vulcan intr-o zona slab populata ca Yelowstone, SUA va arunca problema exploziei vulcanice pe spinarea altor state din aceasta lume !
        Yelowstone este o zona foarte putin populata, si nu ar deranja prea mult umanitatea, ca lava vulcanului sa iasa pe aici. Orice incercare de a o oprii, inseamna sa dirijezi acesta lava ,,pe capul" altui stat !
        Ar trebuii sa fie facut un acord international la ONU pe acest subiect , al dirijarii eruptiilor vulcanice !
        Unde o sa ajungem daca toate tarile sapa conducte, si baga apa ca sa-si raceasca vulcanii? Pe langa consumuri uriase de bani, vor aparea alti si alti vulcani in alte tari ! Asta este rezultatul final !
        Seamana cu ,,pisica moarta", care fiecare vecin o arunca in curtea celuilalt !
      Esti off, complet (Duminică, 20 august 2017, 16:11)

Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

Daca, repet, daca erupe supervulcanul ala, te baga in iarna pe 100 de ani combinat cu black rain si tot tacamul care rezulta. Lasa la o parte suprafata afectata de lava, norii de cenusa care rezulta is problema, cenusa plina de sticla vulcanica, razele solare reflectate, lipsa luminii pe ani de zile around the globe, take it that way, s-a intamplat in trecut de nenumarate ori si o sa se mai intample.
      Mt St Helens a afectat vreo 20% din USA (Duminică, 20 august 2017, 16:29)

asadar... [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

si ala a fost un ragait in comparatie cu un supervulcan. daca esti prieten cu Goagle spune-i sa-ti caute info despre asta. probabil ca o sa-ti zguduie scara de valori dar nu intra in panica. chiar daca e SUPERvulcan poate sa fie si ca eruptia de la o cutie cu bere cand o desfaci, nu? a, si "mutarea populatiei in exteriorul ariei care va fi afectata"...crezi ca populatia deja poate fi mutata pe Luna?
        Aici nu e vorba de explozia (Luni, 21 august 2017, 4:22)

Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

unui super- vulcan !. Ultimul a explodat acolo 600.000 de ani inainte.
        La Yellowstone este vorba in primul rand, de explozii geotermale de apa. (un fel de geisere mai mari)
        In ultimii 15.000 de ani, au aparut vreo 15-20 de astfel de cratere provocate de ,,explozia" apei geotermale. Adica,de cand primii nativi americani au ajuns in SUA !.
        Europenii observa si consemneaza geiserele de 150 de ani, adica de 100 x mai putin timp !, si nu au vazut formandu-se nici un crater / lac nou, format de o explozie hidrotermala !. Un crater cu lac mai mare, a fost format acum 1300 de ani inainte ( Lacul Indian) . Deci, inca nu discutam de explozii vulcanice !
        Ultima scurgere de lava identificata la Yellowstone, a fost acum 70.000 de ani. (fara sa fie un super-vulcan !). Nici pieile- rosii de 15.000 ani , si nici cow-boyi de 150 de ani, nu au vazut pana acum, nici o ,,picatura de lava" in zona Yellowstone !
        Eruptii vulcanice apropiate:
        Idaho: 2250 ani ,2270 ani, 3250 ani, 8400 ani, alte 8 eruptii intre 15-si 20.00 de ani
        Caldera Yellowstone: ultima acum 70.000 de ani, si altele descoperite pana acum 150.000 de ani.
        Desigur, ca toate aceste eruptii nu au avut nici o legatura cu puterea de eruptie a unui super- vulcan !
        Dupa parerea mea, se poate astepta sa se intample cel putin un eveniment in regiune, din cele aratate mai sus, pentru a incepe sa ,,ne scarpinam la cap" cu ce facem daca va venii si un super-vulcan !
        Nu e vorba de explozia nici (Luni, 21 august 2017, 10:02)

Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

unui super- vulcan !. Ultimul a explodat acolo 640.000 de ani inainte.
        In ultimii 15.000 de ani, au aparut vreo 15-20 de astfel de cratere provocate de ,,explozia" apei geotermale. Adica,de cand primii nativi americani au ajuns in SUA .

Deci, inca nu discutam de explozii vulcanice !

Ultima scurgere de lava identificata la Yellowstone, a fost acum 70.000 de ani. (fara sa fie un super-vulcan). Nici pieile- rosii de 15.000 ani , si nici cow-boyi de 150 de ani, nu au vazut pana acum, nici o ,,picatura de lava" in zona Yellowstone !
        Eruptii vulcanice apropiate:
        Dupa parerea mea, se poate astepta sa se intample cel putin un eveniment in regiune, din cele aratate mai sus, pentru a incepe sa ,,ne scarpinam la cap" cu ce facem, daca va venii si un super-vulcan !
    Caldura Pamantului este (Duminică, 20 august 2017, 23:12)

Rahan5 [utilizator]

Scopul (ascuns) a acestei ,,racirii tehnologice”, nu e sa raceasca caldera Yellowstonului, ca sa nu fie explozii vulcanice, si evitarea aparitei ,,super-vulcanilor" pe planeta. Ci racirea scoartei in de sub caldera Yellowstone, ca sa intareasca scoarta si sa impiedice rabufnirea pe acolo. (care rabufnire nu arata de loc a fi un super-vulcan, ci un vulcan obisnuit, cava mai mare eventual) .
    Deci, caldura prin convectie trebuie sa iasa pe altudeva pe acest Pamant, in Emisfera Nordica ! , iar majoritatea vulcanilor se afla in zone foarte populate: Japonia, Filipine, Italia, (doar Kamciatka nu e populata-si Islanda- Riftul Atlanticului)
    iar lava topita va iesii prin locurile astea !. De fapt nu trebuie cautat prea departe. In statul Washington, este un vulcan activ care a erupt puternic in 1980.
    Blocand Yellowstone, lava va iesii in statul Washington, care este mult mai poplulat !
    Deci prin actiunea ,,de stopare" a unui vulcan intr-o zona slab populata ca Yellowstone, SUA va arunca problema exploziei vulcanice pe spinarea altor state sau regiuni din aceasta lume !
    Yellowstone este o zona foarte putin populata, si nu ar deranja prea mult umanitatea, ca lava vulcanului sa iasa pe aici. Orice incercare de a o oprii, inseamna sa dirijezi acesta lava ,,pe capul" altui stat stat sau teritoriu!
    Ar trebuii sa fie facut un acord international la ONU pe acest subiect , al reglementarii dirijarii eruptiilor vulcanice !
    Unde o sa ajungem, daca toate tarile sapa conducte, si baga apa ca sa-si raceasca vulcanii? Vor aparea alti si alti vulcani, in alte tari ! Asta este rezultatul final !
      Parca esti Baba Yaga (Luni, 21 august 2017, 3:24)

Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

Mistic si obscur in gandire, neavand habar de geologia zonei.
    să ne amintim de erupția vulcanului Krakatau (Luni, 21 august 2017, 10:18)