Sute de oua fosilizate de pterozaur au fost descoperite in China

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Duminică, 3 decembrie 2017, 22:10 Science - Terra

Sute de oua de pterozaur, descoperite in China
Foto: Wikimedia Commons - Kenn Chaplin
Intr-o premiera mondiala, paleontologii au descoperit in China sute de oua fosilizate de hamipterus tianshanensis, o specie de pterozaur care a trait in nord-vestul Chinei cu mai mult de 100 de milioane de ani in urma, scrie National Geographic.

Cu o deschidere maxima a aripilor de 3 metri, aceste animale s-ar fi asemanat cu egretele -traiau in apropierea apelor, in regiuni de balta, si se hraneau cu pesti.

Asezarea oualor le arata paleontologilor ca aceasta specie de pterozaur se folosea de aceleasi locase pentru cuiburi, asemenea pasarilor si broastelor testoase. De asemenea, numarul mare de oua ne sugereaza ca hamipterus traia in grupuri mari.

Descoperirea include cel putin 215 (si poate chiar 300) de oua bine prezervate de pterozaur. Echipa de cercetatori de la Chinese Academy of Sciences a identificat 16 embrioni in interiorul oualor si suspecteaza ca mult mai multe raman ascunse in interiorul stancii.

Pe baza analizei structurii osoase a embrionilor descoperiti, paleontologii au putut reconstrui felul in care pterozaurii se miscau, iar in cadrul cercetarilor ulterioare acestia isi propun sa afle cum se reproduceau aceste reptilele zburatoare.

Buna asta: modul de reproducere (Duminică, 10 decembrie 2017, 0:17)