Oamenii de stiinta au descoperit scheletul unei reptile subacvatice, plesiosaur, care a inotat in oceanele Pamantului acum 201 milioane de ani, informeazaiflscience.com. Ramasitele reptilei sunt cele mai vechi ramasite descoperite pana in prezent.

DinozauriFoto: Wikipedia

Cercetatorii de la Universitatea din Bonn au studiat o fosila care a fost descoperita intr-o groapa de lut din Germania in 2013, care a fost achizitionata de un colectionar privat.

Creatura dateaza din perioada triasica, adica a trait in urma cu aproximativ 201 de milioane de ani in urma.

Acesta este singurul schelet de plesiosaur care a fost gasit vreodata din aceasta perioada.

Oamenii de stiinta au reusit sa reconstruiasca scheletul si au constat ca aceasta reptila avea o lungime de 2,37 metri, desi o parte a gatului s-a pierdut in cariera.

Reptila a fost numita Rhaeticosaurus mertensi.

Profesorul Sander, unul dintre cercetatorii care au realizat studiul asupra osemintelor, a marturisit ca atunci cand a aflat despre aceasta descoperire "nu a putut crede ca exista un plesiosaur din Triassic, dat fiind faptul ca aceste animale au fost studiate de paleontologi de aproape 300 de ani si niciodata nu au fost descoperite fosile mai vechi de perioada Jurassic".