Cercetatorii sustin ca au descoperit cea mai veche evidenta a vietii de pe Pamant si a durat mai mult de 10 ani de munca asidua pentru a detecta fosilele cu o vechime de 3,5 miliarde de ani, potrivit AFP.

Fosilele cu o vechime de 3,5 miliarde de ani, identificate in AustraliaFoto: Flickr

Fosilele au fost identificate intr-o roca ce provenea dintr-un de depozit de chert din Australia. Multe dintre ele au o latime mai mica decat cea a firului de par uman, iar cercetatorii prezinta mai multe informatii despre acestea inProceedings of the National Academy of Sciences.

Studiile sustin ca 11 specii de microbi, care apartin a cinci organisme diferite, au fost identificate in roca studiata. Unele dintre bacterii nu mai exista astazi, in timp ce altele sunt similare microbilor contemporani. De asemenea, potrivit studiului, unele dintre microorganismele identificate se bazau pe existenta soarelui pentru a produce energie, iar altele consumau metan (care a compus o mare parte a atmosferei pamantene inaintea oxigenului).

Aceste fosile au fost identificate in 1982, iar abia acum cercetatorii de la Universitatea Wisconsin-Madison au creat un instrument, numit spectometru de masa ionica secundara, care le-a permis sa detecteze ratii de carbon-12 si carbon-13 pentru fiecare fosila in parte.

"Diferenta de ratie a izotopilor de carbon coreleaza cu forma pe care acestea o au, semn ca avem de a face cu organisme biologice", scriu aceleasi surse.

O alta echipa de cercetatori a raportat existenta unor semne mai vechi ale vietii- cu o vechime de 3,95 de miliarde de ani, insa studiul este inca controversat.