Oamenii de stiinta au descoperit viermi vii la o adancime in interiorul Pamantului la care pana in prezent se credea ca animalele nu pot supravietui, relateaza BBC. Descoperiti in minele din Africa de Sud, viermii pot supravietui la 48 de grade Celsius in apa care se scurge prin crapaturi la o adancime de 1,3 kilometri.

Descoperirea i-a luat prin surprindere pe cercetatori, care pana acum credeau ca numai organismele unicelulare supravietuiesc la acea adancime.

Intr-un articol publicat in revista Nature, echipa de cercetatori afirma ca acest vierme este singurul organism pluricelular care traieste atat de "adanc".

Acestia au descoperit doua specii de vierme. Una dintre acestia este o specie noua in stiinta, pe care au denumit-o Halicephalobus mephisto, iar cealalta este o specie cunoscuta, Plectus aquatilis.

Lumea subterana este accesibila cercetatorilor numai in anumite locuri in care mineritul se face sapand pana la adancimi de 3 km. Echipa internationala de biologi a profitat astfel ce minele de aur Beatrix si Driefontein, unde au plasat filtre peste gaurile prin care se scurge apa.

De obicei, acestia gasesc astfel numai bacterii.

"M-am speriat groaznic cand i-am vazut miscandu-se," a declarat geo-microbiologul Tullis Onstott de la Universitatea Princeton, care i-a descris ca niste creaturi mici, spiralate si negre.

Nivelul de oxigen la care au supravietuit este la 1% fata din cel existent in oceane.

Cercetatorii cred, deocamdata, ca viermii au ajuns la aceasta adancime purtati de apa, care are o vechime cuprinsa intre 3.000 si 10.000 de ani.