TERRA
Cer de furtuna
Foto: Hotnews

ANALIZA Europa si uimitoarele ei recorduri de temperatura, ploaie si zapada - De la "micile Siberii" din sud, la orasele "fierbinti" din nord

Luni, 19 Iun 2017 Science - Terra
In nordul Europei au fost ierni dure in care temperaturile au coborat spre -58 de grade Celsius, insa in aceleasi zone verile au adus temperaturi cu 90 de grade mai mari. In sud au fost si peste 48 de grade, dar in insulele grecesti in unele ierni extraordinare s-au depus zeci de centimetri de zapada. Clima Europei difera enorm, astfel ca cel mai ploios loc aduce precipitatii de 30 de ori mai mari fata de cel mai secetos loc, iar in iernile cele mai bogate in zapada stratul masurat la statiile meteo poate depasi 8 metri. In articol puteti citi despre vara din ianuarie, despre "micile Siberii" europene, despre ninsoarea din iunie sau despre ploi ce au batut toate recordurile.

Un pin din SUA, cu varsta de 5.067 de ani, cel mai longeviv organism de pe planeta datat cu exactitate

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 14 Iun 2017 Science - Terra
O echipa de cercetatori din Statele Unite tine o evidenta, numita Lista Vechimii, in care sunt mentionati arborii stravechi datati in mod oficial. Printre acestia se numara un smochin din Sri Lanka, ce are cel putin 2.222 de ani, un chiparos patagonez din Chile, de 3.627 de ani, la fel de vechi ca monumentul Stonehenge. Insa, cel mai batran copac de pe lista, un pin apartinand aceleiasi specii, Pinus longaeva, din aceeasi zona, are, conform datarilor, 5.067 de ani, fiind in viata pe vremea cand egiptenii din Antichitate au inceput sa ridice piramidele.
Henderson, cel mai poluat atol din Lume

VIDEO Un mic atol nelocuit din Pacific are cea mai mare densitate de gunoaie din lume, fiind poluat cu 38 de milioane de bucati de plastic

Marţi, 16 Mai 2017 Science - Terra
Unul dintre cele mai izolate locuri din lume, un atol de corali nelocuit este si unul dintre cele mai poluate locuri de pe glob, scrie Guardian.
China, 20 decembrie 2016

Lipsa prafului face ca poluarea atmosferica a Chinei sa fie mult mai grava

Duminică, 14 Mai 2017 Science - Terra
Praful din aer este considerat, in mod normal, o problema de mediu, insa lipsa acestuia face ca poluarea aerului asupra Chinei sa fie mult mai grava, anunta BBC.

Cercetatorii din Cluj au descoperit o specie noua de dinozaur

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 12 Mai 2017 Science - Terra
Cercetatorii din Cluj descopera specie noua de dinozauri in Transilvania. E vorba de fosilele unei soparle care dovedeste prezenta unei noi familii denumite de catre descoperitori Barbatteidae - acestia sunt paleontologii Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca si ai Muzeului Tarii Crisurilor din Oradea. Soparla descoperita la Oarda de Jos, langa Alba Iulia, incadrata intr-un nou gen si noua specie, a fost denumita Oardasaururs glyphis, potrivit Actual de Cluj.
Himalaya
Foto: L. Barza

Pe Everest va fi aglomeratie record in 2017 - Creste si numarul de alpinisti neexperimentati, dar si cel al operatiunilor de salvare

Miercuri, 3 Mai 2017 Science - Terra
​Anul curent aduce aglomeratie foarte mare pe Everest, guvernul nepalez acordand un numar record de permise pentru cei care doresc sa ajunga pe cel mai inalt varf al Terrei. Lucrurile au ajuns prea departe, se vor crea "ambuteiaje", numarul alipinistilor fara experienta este tot mai mare, iar cel al operatiunilor de salvare deja a crescut cu peste 50%, noteaza Washington Post. In plus, tabara de baza de la 5.300 metri a devenit arhiplina si o noua moda este ca unii turistii sa vina doar o zi pentru o cina de lux si sampanie.
Pe 20 aprilie la Brasov
Foto: L. Barza

​ANALIZA Primavara si "nebuniile" vremii - De la 33 de grade in martie, la ninsoare in luna mai

Marţi, 25 Apr 2017 Science - Terra
Primavara este un anotimp spectaculos cand e vorba de surprizele pe care vremea ni le-a rezervat de-a lungul anilor. In mod exceptional temperaturile pot trece de 32 de grade in martie, dar pot scadea pana spre -10 grade in mai. Aprilie poate aduce, cum s-a intamplat acum cateva zile, ninsori serioase in toata tara, in luna mai se pot depasi 40 de grade, dar, la fel, pot veni zapezi importante la munte. Mai jos puteti citi despre extreme climatice care s-au manifestat de-a lungul timpului in lunile de primavara in tara si despre uimitoarea luna martie a anului 1952.
Specia de crab Kani marajandu

VIDEO In India a fost descoperita o noua specie de crab, care traieste in copaci

de A.L. HotNews.ro
Luni, 10 Apr 2017 Science - Terra
Crabii nu se gasesc numai pe fundul marilor sau alergand neindemanatici pe plaje. In Africa sau in anumite parti din Asia exista si specii iubitoare de copaci. A fost descoperita o specie noua de crab, denumita Kani maranjandu, care traieste in copaci. Descoperirea a fost facuta in Kerala, in padurile din sudul Indiei si reprezinta "primul crab de copac raportat in India", relateaza iflscience.com.
Marea bariera de corali, afectata iremediabil de albire

Marea Bariera de Corali, afectata pentru al doilea an de fenomenul de albire, cu consecinte iremediabile

Luni, 10 Apr 2017 Science - Terra
Formatiunile coraliene din Marea Bariera de Corali, aflata in largul Australiei, care au fost afectate pentru al doilea an consecutiv de fenomenul de albire, cauzat de cresterea temperaturii apei, nu mai au nicio sansa pentru a se reface, au avertizat, luni, cercetatorii australieni, citati de AFP.com, potrivit News.ro.
Ramasitele piramidei descoperite in Egipt

VIDEO Egipt: Au fost descoperite ramasitele unei piramide construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani

Luni, 3 Apr 2017 Science - Terra
Un coridor lung si un bloc gravat cu 10 linii hieroglifice se numara printre ramasitele unei piramide, construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani, care au fost descoperite in Egipt, potrivit BBC.
Urma de dinozaur de marime record
Foto: Captura Fox News

Urma de dinozaur de marime record, descoperita in Australia

Miercuri, 29 Mar 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta au descoperit intr-o regiune izolata de coasta, in nord-vestul Australiei, o urma de dinozaur cu lungimea de aproape 170 de centimetri, care ar putea fi cea mai mare amprenta de acest tip din lume, informeaza Reuters, citata de News.ro.
Urme ale dinozaurilor

VIDEO ​"Propriul Jurassic Park al Australiei", descoperit in Kimberley/ Cercetatorii au gasit urme ale dinozaurilor care masoara pana la 1,5 metri

Luni, 27 Mar 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta au descoperit o colectie remarcabila de urme ale dinozaurilor pe plajele din Australia de Vest. Mai mult de 20 de tipuri diferite de urme ale "picioarelor" au fost capturate in piatra, noteaza BBC.
Fosile de dinozauri

Este posibil ca dinozaurii sa fi aparut cu 15 milioane de ani mai devreme decat se credea anterior si sa fi avut originea in Marea Britanie

Luni, 27 Mar 2017 Science - Terra
Primii dinozauri ar putea avea originea in emisfera nordica, in zona in care este acum Marea Britanie. Aceasta este una dintre concluziile primei reevaluari detaliate a relatiilor dintre dinozauri, dupa 130 de ani. Astfel, teoria actuala a modului in care dinozaurii au evoluat si de unde au venit ar putea fi gresita, scrie BBC.
Craniul unui urs polar de acum 1300 de ani si din prezent
Foto: Twitter

Craniul unui urs polar "urias", care a trait cu aproximativ 1300 de ani in urma, a fost descoperit in Alaska

Miercuri, 22 Mar 2017 Science - Terra
In nordul indepartat din Alaska, arheologii au descoperit craniul unei " fiare" care ar putea explica existenta povestilor cu "ursii rege". Craniul a fost gasit intr-o stanca in stare de erodare si se pare ca a apartinut unui urs polar, insa unul mult mai mare decat cei intalniti in zilele noastre, noteaza iflscience.com.

Comete sau vulcani? Care este explicatia provenientei apei de pe Pamant

Marţi, 7 Mar 2017 Science - Terra
Planeta Pamant este cunoscuta sub numele de Planeta Albastra de mai bine de 3,8 miliarde de ani. Depozite antice de roci sedimentare si lava furnizeaza dovezi incotestabile ca apa lichida a existat la suprafata Pamantului de cel putin tot atatia ani. Insa, avand in vedere existenta rocilor din galaxie, oceanele Pamantului ridica o intrebare: de unde a provenit aceasta apa? Potrivit iflscience.com, oamenii de stiinta continua sa dezbata doua teorii.
Mamutii vor fi reinviati de o echipa de la Harvard
Foto: Hotnews

Ultimii dintre mamutii lanosi, vatamati de mutatii

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Joi, 2 Mar 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta au descoperit faptul ca mamutii lanosi au suferit diferite mutatii inainte de a disparea, adaugand faptul ca ultima populatie a gigantilor care a supravietuit a avut blana moale, matasoasa, un simt sarac al mirosului si chiar arsuri ale esofagului, noteaza The Guardian. Mamutii lanosi au disparut de pe continentul nord-american si din Siberia in urma cu aproximativ 10.000 de ani datorita, pe de o parte, vanarii de catre om si, pe de alta parte, incalzirii climatice.
Cimpanzeul Kanako

Al doilea caz al "Sindromului Down" la cimpanzei a fost raportat de oamenii de stiinta japonezi

Miercuri, 22 Feb 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta japonezi au descoperit al doilea caz cunoscut al unui cimpanzeu nascut cu o boala genetica, asemanatoare sindromului Down la om, informeaza iflscience.com.
Cristale gigantice in mina Naica

Forme stranii de viata, vechi de pana la 60.000 de ani, descoperite in cristale gigantice din mina Naica, in Mexic

de R.M. HotNews.ro
Luni, 20 Feb 2017 Science - Terra
Cercetatori de la NASA au descoperit micro-organisme vii in stare latenta in interiorul unor cristale vechi de 60.000  de ani, in grotele de la Naica, in Chihuahua (Mexic), scrie AFP.
Zealandia, continentul scufundat din Pacific

Oamenii de stiinta spun ca au adunat destule dovezi privind existenta continentului scufundat in Pacific, Zealandia

Sâmbătă, 18 Feb 2017 Science - Terra
Un continent cat doua treimi din Australia a existat sub partea de sud-vest a Pacificului, scriu oameni de stiinta in publicatia de specialitate Geological Society of America, potrivit Reuters.
Granddad, cel mai batran peste in captivitate

Cel mai batran peste in captivitate, un dipnoi de aproape 100 de ani, a fost eutanasiat

Marţi, 7 Feb 2017 Science - Terra
Cel mai batran peste in captivitate, un dipnoi cunoscut ca “”Granddad” (bunic, tataie), cumparat de Acvariul Shedd din Chicago in 1933, a fost eutanasiat pentru ca il lasa sanatatea, el avand peste 95 de ani, scrie Guardian.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului