TERRA
Pe 20 aprilie la Brasov
Foto: L. Barza

​ANALIZA Primavara si "nebuniile" vremii - De la 33 de grade in martie, la ninsoare in luna mai

Marţi, 25 Apr 2017 Science - Terra
Primavara este un anotimp spectaculos cand e vorba de surprizele pe care vremea ni le-a rezervat de-a lungul anilor. In mod exceptional temperaturile pot trece de 32 de grade in martie, dar pot scadea pana spre -10 grade in mai. Aprilie poate aduce, cum s-a intamplat acum cateva zile, ninsori serioase in toata tara, in luna mai se pot depasi 40 de grade, dar, la fel, pot veni zapezi importante la munte. Mai jos puteti citi despre extreme climatice care s-au manifestat de-a lungul timpului in lunile de primavara in tara si despre uimitoarea luna martie a anului 1952.
Specia de crab Kani marajandu

VIDEO In India a fost descoperita o noua specie de crab, care traieste in copaci

de A.L. HotNews.ro
Luni, 10 Apr 2017 Science - Terra
Crabii nu se gasesc numai pe fundul marilor sau alergand neindemanatici pe plaje. In Africa sau in anumite parti din Asia exista si specii iubitoare de copaci. A fost descoperita o specie noua de crab, denumita Kani maranjandu, care traieste in copaci. Descoperirea a fost facuta in Kerala, in padurile din sudul Indiei si reprezinta "primul crab de copac raportat in India", relateaza iflscience.com.
Marea bariera de corali, afectata iremediabil de albire

Marea Bariera de Corali, afectata pentru al doilea an de fenomenul de albire, cu consecinte iremediabile

Luni, 10 Apr 2017 Science - Terra
Formatiunile coraliene din Marea Bariera de Corali, aflata in largul Australiei, care au fost afectate pentru al doilea an consecutiv de fenomenul de albire, cauzat de cresterea temperaturii apei, nu mai au nicio sansa pentru a se reface, au avertizat, luni, cercetatorii australieni, citati de AFP.com, potrivit News.ro.
Ramasitele piramidei descoperite in Egipt

VIDEO Egipt: Au fost descoperite ramasitele unei piramide construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani

Luni, 3 Apr 2017 Science - Terra
Un coridor lung si un bloc gravat cu 10 linii hieroglifice se numara printre ramasitele unei piramide, construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani, care au fost descoperite in Egipt, potrivit BBC.
Urma de dinozaur de marime record
Foto: Captura Fox News

Urma de dinozaur de marime record, descoperita in Australia

Miercuri, 29 Mar 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta au descoperit intr-o regiune izolata de coasta, in nord-vestul Australiei, o urma de dinozaur cu lungimea de aproape 170 de centimetri, care ar putea fi cea mai mare amprenta de acest tip din lume, informeaza Reuters, citata de News.ro.
Urme ale dinozaurilor

VIDEO ​"Propriul Jurassic Park al Australiei", descoperit in Kimberley/ Cercetatorii au gasit urme ale dinozaurilor care masoara pana la 1,5 metri

Luni, 27 Mar 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta au descoperit o colectie remarcabila de urme ale dinozaurilor pe plajele din Australia de Vest. Mai mult de 20 de tipuri diferite de urme ale "picioarelor" au fost capturate in piatra, noteaza BBC.
Fosile de dinozauri

Este posibil ca dinozaurii sa fi aparut cu 15 milioane de ani mai devreme decat se credea anterior si sa fi avut originea in Marea Britanie

Luni, 27 Mar 2017 Science - Terra
Primii dinozauri ar putea avea originea in emisfera nordica, in zona in care este acum Marea Britanie. Aceasta este una dintre concluziile primei reevaluari detaliate a relatiilor dintre dinozauri, dupa 130 de ani. Astfel, teoria actuala a modului in care dinozaurii au evoluat si de unde au venit ar putea fi gresita, scrie BBC.
Craniul unui urs polar de acum 1300 de ani si din prezent
Foto: Twitter

Craniul unui urs polar "urias", care a trait cu aproximativ 1300 de ani in urma, a fost descoperit in Alaska

Miercuri, 22 Mar 2017 Science - Terra
In nordul indepartat din Alaska, arheologii au descoperit craniul unei " fiare" care ar putea explica existenta povestilor cu "ursii rege". Craniul a fost gasit intr-o stanca in stare de erodare si se pare ca a apartinut unui urs polar, insa unul mult mai mare decat cei intalniti in zilele noastre, noteaza iflscience.com.

Comete sau vulcani? Care este explicatia provenientei apei de pe Pamant

Marţi, 7 Mar 2017 Science - Terra
Planeta Pamant este cunoscuta sub numele de Planeta Albastra de mai bine de 3,8 miliarde de ani. Depozite antice de roci sedimentare si lava furnizeaza dovezi incotestabile ca apa lichida a existat la suprafata Pamantului de cel putin tot atatia ani. Insa, avand in vedere existenta rocilor din galaxie, oceanele Pamantului ridica o intrebare: de unde a provenit aceasta apa? Potrivit iflscience.com, oamenii de stiinta continua sa dezbata doua teorii.
Mamutii vor fi reinviati de o echipa de la Harvard

Ultimii dintre mamutii lanosi, vatamati de mutatii

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Joi, 2 Mar 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta au descoperit faptul ca mamutii lanosi au suferit diferite mutatii inainte de a disparea, adaugand faptul ca ultima populatie a gigantilor care a supravietuit a avut blana moale, matasoasa, un simt sarac al mirosului si chiar arsuri ale esofagului, noteaza The Guardian. Mamutii lanosi au disparut de pe continentul nord-american si din Siberia in urma cu aproximativ 10.000 de ani datorita, pe de o parte, vanarii de catre om si, pe de alta parte, incalzirii climatice.
Cimpanzeul Kanako

Al doilea caz al "Sindromului Down" la cimpanzei a fost raportat de oamenii de stiinta japonezi

Miercuri, 22 Feb 2017 Science - Terra
Oamenii de stiinta japonezi au descoperit al doilea caz cunoscut al unui cimpanzeu nascut cu o boala genetica, asemanatoare sindromului Down la om, informeaza iflscience.com.
Cristale gigantice in mina Naica

Forme stranii de viata, vechi de pana la 60.000 de ani, descoperite in cristale gigantice din mina Naica, in Mexic

de R.M. HotNews.ro
Luni, 20 Feb 2017 Science - Terra
Cercetatori de la NASA au descoperit micro-organisme vii in stare latenta in interiorul unor cristale vechi de 60.000  de ani, in grotele de la Naica, in Chihuahua (Mexic), scrie AFP.
Zealandia, continentul scufundat din Pacific

Oamenii de stiinta spun ca au adunat destule dovezi privind existenta continentului scufundat in Pacific, Zealandia

Sâmbătă, 18 Feb 2017 Science - Terra
Un continent cat doua treimi din Australia a existat sub partea de sud-vest a Pacificului, scriu oameni de stiinta in publicatia de specialitate Geological Society of America, potrivit Reuters.
Granddad, cel mai batran peste in captivitate

Cel mai batran peste in captivitate, un dipnoi de aproape 100 de ani, a fost eutanasiat

Marţi, 7 Feb 2017 Science - Terra
Cel mai batran peste in captivitate, un dipnoi cunoscut ca “”Granddad” (bunic, tataie), cumparat de Acvariul Shedd din Chicago in 1933, a fost eutanasiat pentru ca il lasa sanatatea, el avand peste 95 de ani, scrie Guardian.
Everest

India va trimite cercetatori pe Everest pentru a vedea daca inaltimea varfului a scazut in urma cutremurului devastator din 2015

Miercuri, 25 Ian 2017 Science - Terra
India va trimite pe Everest topografi pentru a masura daca varful Everest a scazut in inaltime dupa cutremurul devastator din 2015. Estimarile arata ca inaltimea a scazut intre cativa milimetri si 2,5 cm, dar indienii vor sa fie siguri si vor face masuratori atat pe varf, cat si de la distanta prin vechi metode topografice, scrie The Guardian.
Baza de cercetare Halley VI
Foto: NASA Goddard Space Flight Center

Baza britanica de cercetare din Antarctica va fi inchisa pe perioada iernii din cauza unei fisuri in gheata

de I.C. HotNews.ro
Marţi, 17 Ian 2017 Science - Terra
Baza britanica de cercetarea Halley VI, amplasata pe Banchiza Brunt din Antarctica, va fi inchisa pe perioada iernii din emisfera sudica, din cauza temerilor ca ar putea sa pluteasca pe un ghetar, informeaza The Guardian.
Balene ucigase
Foto: BBC

Misterul menopauzei la balenele ucigase a fost rezolvat

Vineri, 13 Ian 2017 Science - Terra
Un studiu de 40 de ani al populatiei de balene ucigase care traiesc in Pacific, i-a ajutat pe cercetatorii britanici sa elucideze un mister al evolutiei - de ce balenele ucigase si oamenii sunt doua dintre cele trei specii care trec prin ceea ce se numeste menopauza - care opreste reproducerea la un anumit moment in viata, relateaza BBC.
Cum era vremea in Europa pe 6 ianuarie in jurul pranzului
Foto: Meteociel

Frig extrem in nordul Europei - Temperaturile au ajuns la -48 de grade

Vineri, 6 Ian 2017 Science - Terra
​Valul de frig care a cuprins Europa a facut ca temperaturile sa scada pana la -48 de grade Celsius in aceasta dimineata in nordul Europei, in regiunea Arhanghelsk din partea europeana a Rusiei. Joi temperaturile au fost foarte scazute si in Scandinavia unde s-au inregistrat -42 de grade in localitati din Suedia si Norvegia.
Fisura in Banchiza Larsen in Antarctica ce va duce la crearea unui isberg enorm

Un aisberg cat statul american Delaware este pe cale sa se rupa de Antarctica

Vineri, 6 Ian 2017 Science - Terra
Un enorm aisberg, prognozat sa fie unul dintre cei mai mari inregistrati vreodata, cu o arie cat statul american Delaware sau Trinidat Tobago, este pe cale sa se rupa de Antarctica, informeaza Reuters.

Trei submersibile chinezesti fara echipaj uman au coborat la peste 10.000 de metri adancime in Oceanul Pacific

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 30 Dec 2016 Science - Terra
Trei submersibile fără echipaj uman au coborât la peste 10.000 de metri adâncime și au efectuat o serie de teste în Oceanul Pacific, au anunțat oamenii de știință chinezi joi, citați de Xinhua.

Bancul zilei: Cand lucrurile nu sunt ceea ce par
Un tip intra in mare viteza in frizerie si intreaba: - Cati mai sunt in fata mea? - 10, i se raspunde. Pleaca si se intoarce dupa o ora: - Cati mai asteapta?
Gluma zilei: Batalia de la Ovine