TERRA
Cercetatorii niponi au descoperit o noua falie in apropiere de Tokyo Un grup de cercetatori japonezi au descoperit o noua falie, aparent activa, pe fundul marin de pe coasta estica a Japoniei, informeaza NHK World. Cercetatorii informeaza ca este posibil ca falia sa se fi format relativ recent, in timpul unui cutremur care a lovit  in 1923 regiunea Kanto, unde se afla capitala Tokyo.
Antarctica occidentala se incalzeste de doua ori mai repede decat se credea anterior - studiu Patura de gheata a Antarcticii occidentale, a carei topire contribuie cu aproximativ 10% din cresterea globala a nivelului oceanelor, se incalzeste de doua ori mai repede decat se credea pana acum, potrivit unui studiu american publicat in revista Nature Geoscience si citat de AFP.
VIDEO 21 decembrie 2012 Oamenii tematori de "sfarsitul lumii" cauta raspunsuri la NASA Agentia Spatiala a declarat ca a fost "bombardata" cu apeluri si e-mailuri de la oameni care solicita informatii despre asa-zisul sfarsit al lumii - care, la fel ca mitul Judecatii de Apoi, se pare ca va avea loc pe 21 decembrie 2012, conform blogului publicatiei LA Times.
O stalagmita dintr-o pestera din Oregon (SUA), sursa de informatii cu privire la 13.000 de ierni Acum 13.000 de ani, o stalagmita a inceput sa se formeze intr-o pestera din statul american Oregon din picaturile de apa infiltrate prin crapaturile din stanci in timpul iernii. Mii de ani mai tarziu, o echipa condusa de cercetatori ai universitatii Oxford studiaza straturile succesive ale stalagmitei pentru a obtine informatii cu privire la schimbarile climatice si la felul in care aratau iernile in zona vestica nord-americana in urma cu mii de ani, arata blogul stiintific al Universitatii Oxford.
ONU: Record de caldura si topire maxima a banchizei arctice Anul 2012 a fost marcat de fenomene extreme in intreaga lume, in special in emisfera de Nord, antrenand numeroase recorduri de temperatura, o topire record a banchizei arctice si perioade de frig extrem, a anuntat miercuri Organizatia Meteorologica Mondiala (OMM), citata de AFP.
Incalzirea globala. Cercetatorii rusi au gasit specii de pasari neobisnuite in Arctica O echipa de cercetatori rusi care a facut timp de trei luni o expeditie in arhipelagul arctic Franz Josef au constatat ca incalzirea climatica a dus pe langa topirea banchizei, la aparitia unor specii de pasari neobisnuite in acele zone.
Banca Mondiala: O crestere a temperaturii globale cu 4 grade Celsius pana in 2060 ar declansa o cascada a cataclismelor Inundatii, seceta, cresterea nivelului oceanelor: Banca Mondiala a tras un semnal de alarma in privinta celui mai negru scenariu al incalzirii climatice, o crestere a temperaturii mondiale cu 4 grade Celsius pana in 2060 si "cascada cataclismelor" care va lovi atunci tarile sarace, scrie AFP.
Departamentul meteorologic din Marea Britanie: Incalzirea globala s-a oprit in urma cu 16 ani Un raport publicat "in liniste" de departamentul meteorologic al Marii Britanii, necitat in presa, indica faptul ca incalzirea globla s-a oprit acum 16 ani, fara ca tempertaru globala agregata sa creasca semnificativ, a relatat Daily Mail duminica in editia electronica.
Declinul biodiversitatii, cifre si indicatori. De ce cred unii cercetatori ca ne aflam in fata celei de-a sasea mari extinctii Biodiversitatea nu a fost niciodata intr-o stare atat de grava si continua sa se degradeze, spune directorul sectiunii biodiversitate a Programului Natiunilor Unite pentru mediu (UNEP), Neville Ash, in conditiile in care luni incepe conferinta ONU dedicata biodiversitatii, la Hyderabad, in India, scrie AFP.
Presiune anormal de mare in camera magmatica a Muntelui Fuji, dupa cutremurul din martie 2011 Presiunea in camera magmatica a Muntelui Fuji este in prezent mai mare decat era la momentul ultimei eruptii a acestui vulcan japonez, in urma cu 300 de ani, relateaza AFP.
Cum isi inchipuiau oamenii de la 1899 ca va arata lumea in 2000? - De la frizeria automata la pompierul zburator Viitorul exercita mereu o deosebita fascinatie asupra oamenilor si predictiile despre cum va arata lumea peste un secol contin elemente SF. Site-ul Gizmodo a prezentat cateva desene despre cum isi inchipuiau oamenii de pe la 1900 ca va arata lumea la final de secol 21. Rezultatul? Artistii isi inchipuiau ca vor exista frizerii automate, pompieri zburatori si aparate care fac curat in casa.
Descoperire surprinzatoare: Pe Marte au loc cutremure, deci ar putea exista forme de viata Suprafata planetei Marte este alcatuita din placi tectonice arata un studiu recent, ceea ce inseamna ar putea exista forme de viata pe Planeta Rosie, o descoperire neasteptata a oamenilor de stiinta, scrie msn.com. Pe Marte s-ar putea produce deci cutremure, mult mai rar insa decat pe Pamant, adica la fiecare un milion de ani, pentru ca aceste placi tectonice sunt inca primitive.
Antarctica era acoperita de paduri tropicale in urma cu 52 de milioane de ani, cand nivelul de CO2 era foarte mare Foraje efectuate pe fundul marii in largul Antarcticii arata ca acest continent era acoperit de paduri tropicale in urma cu 52 de milioane de ani, relateaza AFP.
Vanturile, vartejurile si curentii imping dioxidul de carbon spre fundul oceanului Austral - studiu O interactiune a vanturilor, vartejurilor si curentilor ar putea fi la originea fenomenului prin care carbonul antropic este impins spre adancurile Oceanului Austral unde ramane captiv pe termen foarte lung, afirma cercetatori britanici si australieni, citati de AFP.
Incalzirea globala: SUA au inregistrat cea mai calduroasa primavara, la Mecca a plouat la 43 de grade Celsius Meteorologii americani au anuntat ca aceasta primavara a fost cea mai calduroasa inregistrata vreodata in Statele Unite, scrie Slate.fr. In acelasi timp, autoritatile saudite au precizat ca la Mecca a plouat, in ciuda unei temperaturi de 43 de grade Celsius, inregistrandu-se astfel cea mai calda ploaie din istoria planetei.
Fosila unei pasari necunoscute, datand din Pliocen, a fost descoperita in Africa de Sud Biologii au descoperit in Africa de Sud fosila unei pasari preistorice pe care au numit-o "Australopicus Nelsonmandelai". Aceasta este fosila de pasare cea mai veche descoperita vreodata in Africa si apartine unei specii necunoscute pana acum, conform oamenilor de stiinta de la institutele de cercetare din Germania si Franta, anunta AFP.
Gazele de sist: Fracturarea hidraulica prezinta riscuri pentru sursele de apa - studiu Fracturarea hidraulica, care permite exploatarea gazelor naturale, ar putea prezenta un risc pentru sursele de apa potabila din cauza existentei conductelor subterane naturale, potrivit unui studiu publicat luni in Statele Unite si citat de AFP.
Stephen Hawking: Peter Higgs merita premiul Nobel Reputatul fizician Stephen Hawking spune ca Peter Higgs ar trebui sa primeasca premiul Nobel dupa descoperirea anuntata miercuri la CERN si adauga, glumind, ca a pierdut 100 de dolari fiindca pariase pe faptul ca bosonul Higgs nu va fi gasit. Hawking a mai spus intr-un interviu pentru BBC ca e intr-un fel pacat ca marile descoperiri din fizica s-au facut prin experimente ce au avut rezultate neasteptate.
VIDEO CERN descopera o noua particula subatomica ce ar putea fi ravnitul boson al lui Higgs. "Suntem in fata unui moment istoric, insa e doar inceputul" ​CERN a confirmat miercuri ca experimentele facute in uriasul accelerator de particule au dus la descoperirea unei noi particule subatomice care este in concordanta cu teoria bosonului Higgs, "Am descoperit un nou boson",a spus unul dintre purtatorii de cuvant ai CERN. La Geneva, CERN a prezentat intr-o conferinta noile descoperiri si spune ca suntem in fata unui moment epocal, insa trebuie facute teste aprofundata pentru a se afla exact daca noua particula este bosonul lui Higgs.
CERN va face miercuri un anunt in legatura cu bosonul Higgs. Marea intrebare este daca se va trece de la "intrezarit" la "zarit" ​Organizatia stiintifica CERN anunta in decembrie ca a "intrezarit" bosonul Higgs, insa adauga ca testele facute nu au oferit date suficiente pentru a confirma descoperirea particulei ce ar schimba legile fizicii. Pe 4 iulie CERN va face insa un nou anunt pe baza unui volum dublu de date, iar toata lumea se intreaba daca de data aceasta va fi confirmata clar existenta "particulei lui Dumnezeu".