TERRA
Cum se formeaza zacamintele de hidrocarburi Unele dintre cele mai controversate dezbateri din ultima saptamana s-au axat in jurul zacamintelor de petrol care ar putea exista pe platforma continentala a Marii Negre recent atribuita Romaniei. Numerosi termeni au fost folositi in dezbaterile presei, mai mult sau mai putin corect. De aceea Hotscience va propune o prezentare simplificata a conditiilor necesare pentru formarea unui zacamant de hidrocarburi.
Criza gazelor rusesti: Despre resursele alternative de energie ale omenirii Criza gazelor rusesti readuce in atentie necesitatea gasirii, dezvoltarii si utilizarii pe scara larga a unor surse alternative de energie. In acest context incercam sa gasim raspunsuri "la rece" unor intrebari fundamentale: care ar fi aceste surse alternative de energie? Si care ar fi unele dintre argumentele pro si contra pentru fiecare dintre acestea?
Descoperiri paleontologice ale anului 2008 Anul 2008 a adus numeroase noutati si in ceea ce priveste trecutul fiintelor vii de pe Terra, inclusiv a speciei umane. Vom incerca sa punctam unele dintre aceste descoperiri alaturi de Zoltan Csiki, de la Laboratorul de Paleontologie al Universitatii din Bucuresti.
Clima pe glob in 2008: Cel mai rece an de la inceputul secolului La finele anului, climatologii au anuntat ca 2008 este cel mai rece din secolul XXI – ce e drept, abia inceput. Cu toate acestea, cel mai rece an, din perspectiva temperaturii medii globale a aerului, este cu aproximativ 0.3 grade C mai cald ca media intervalului de referinta 1961-1990, arata Organizatia Mondiala a Meteorologiei. Am stat de vorba pe aceasta tema cu Roxana Bojariu, de la Administratia Nationala de Meteorologie.
Acum e demonstrat stiintific: Mai intai a fost oul 2 paleontologi canadieni au acum un raspuns la celebra intrebare “ce a fost intai, oul sau gaina?”, dupa ce au studiat un cuib de dinozauri. Despre ce e vorba? Prestigioasa revista Palaeontology a Asociatiei Paleontologilor din Marea Britanie a publicat in cel mai recent numar al sau un studiu semnat de doi cercetatori canadieni referitor la un cuib de dinozauri. Cuibul respectiv a fost descoperit in roci sedimentare cu o varsta de aproximativ 77 milioane de ani, ceea ce le incadreaza perioadei Cretacic tarziu.
VIDEO De ce se inunda Venetia? Pe data de 1 decembrie a acestui an, Venetia era inundata in  proportie de 90% de apele lagunei. Era efectul cresterii nivelului apei in laguna la cota 1,56, adica 1 metru si 56 de centimetri peste nivelul mediu al apei de aici. Acqua alta, adica acest fenomen prin care nivelul apei se ridica peste cotele normale, a dus la inundarea majoritatii strazilor si pietelor. Vestea a facut rapid turul agentiilor de presa din intreaga lume. Au urmat stiri alarmante, iar imaginile filmate au reaprins dezbaterile despre fragilitatea acestui oras. Putine au fost insa institutiile de presa din lume care au cautat sa explice ce s-a intamplat de fapt pe 1 decembrie la Venetia.
Cand dispare gheata din Oceanul Arctic  Faptul ca banchiza polara a Oceanului Artic se reduce nu mai este demult un secret pentru nimeni. Un mare semn de intrebare privea insa modul in care variaza volumul total al ghetii in aceasta zona. Si asta pentru ca cele mai multe dintre tehnicile utilizate pana de curand analizau doar extinderea ghetii si modul in care varia aceasta. Aproape nimic nu era cunoscut in legatura cu variatia grosimii ghetii. In jurul argumentului au aparut in ultimii ani mai multe controverse.Citeste si un interviu pe acest subiect cu Roxana Bojariu, seful Grupului de Cercetari Climatice din cadrul Administratiei Nationale de Meteorologie.
Noi descoperiri intregesc imaginea Pamantului acum 100 de milioane de ani: Dinozaurul cu pene Un articol publicat spre finele lunii trecute de catre prestigioasa revista de paleontologie Palaios si preluat de catre cateva dintre cele mai importante redactii de stiinta din lume anunta descoperirea unei adevarate “Sali de bal” a dinozaurilor. Descoperirea a fost facuta de catre doi paleontologi nord-americani, Winston Seiler si Marjorie Chan, de la Universitatea Utah, si aduce noi informatii referitoare la un interval putin cunoscut din istoria dinozaurilor – Jurasicul timpuriu, o perioada de timp cuprinsa intre acum 200 si 175 de milioane de ani.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana