TERRA
Banca Mondiala: O crestere a temperaturii globale cu 4 grade Celsius pana in 2060 ar declansa o cascada a cataclismelor Inundatii, seceta, cresterea nivelului oceanelor: Banca Mondiala a tras un semnal de alarma in privinta celui mai negru scenariu al incalzirii climatice, o crestere a temperaturii mondiale cu 4 grade Celsius pana in 2060 si "cascada cataclismelor" care va lovi atunci tarile sarace, scrie AFP.
Departamentul meteorologic din Marea Britanie: Incalzirea globala s-a oprit in urma cu 16 ani Un raport publicat "in liniste" de departamentul meteorologic al Marii Britanii, necitat in presa, indica faptul ca incalzirea globla s-a oprit acum 16 ani, fara ca tempertaru globala agregata sa creasca semnificativ, a relatat Daily Mail duminica in editia electronica.
Declinul biodiversitatii, cifre si indicatori. De ce cred unii cercetatori ca ne aflam in fata celei de-a sasea mari extinctii Biodiversitatea nu a fost niciodata intr-o stare atat de grava si continua sa se degradeze, spune directorul sectiunii biodiversitate a Programului Natiunilor Unite pentru mediu (UNEP), Neville Ash, in conditiile in care luni incepe conferinta ONU dedicata biodiversitatii, la Hyderabad, in India, scrie AFP.
Presiune anormal de mare in camera magmatica a Muntelui Fuji, dupa cutremurul din martie 2011 Presiunea in camera magmatica a Muntelui Fuji este in prezent mai mare decat era la momentul ultimei eruptii a acestui vulcan japonez, in urma cu 300 de ani, relateaza AFP.
Cum isi inchipuiau oamenii de la 1899 ca va arata lumea in 2000? - De la frizeria automata la pompierul zburator Viitorul exercita mereu o deosebita fascinatie asupra oamenilor si predictiile despre cum va arata lumea peste un secol contin elemente SF. Site-ul Gizmodo a prezentat cateva desene despre cum isi inchipuiau oamenii de pe la 1900 ca va arata lumea la final de secol 21. Rezultatul? Artistii isi inchipuiau ca vor exista frizerii automate, pompieri zburatori si aparate care fac curat in casa.
Descoperire surprinzatoare: Pe Marte au loc cutremure, deci ar putea exista forme de viata Suprafata planetei Marte este alcatuita din placi tectonice arata un studiu recent, ceea ce inseamna ar putea exista forme de viata pe Planeta Rosie, o descoperire neasteptata a oamenilor de stiinta, scrie msn.com. Pe Marte s-ar putea produce deci cutremure, mult mai rar insa decat pe Pamant, adica la fiecare un milion de ani, pentru ca aceste placi tectonice sunt inca primitive.
Antarctica era acoperita de paduri tropicale in urma cu 52 de milioane de ani, cand nivelul de CO2 era foarte mare Foraje efectuate pe fundul marii in largul Antarcticii arata ca acest continent era acoperit de paduri tropicale in urma cu 52 de milioane de ani, relateaza AFP.
Vanturile, vartejurile si curentii imping dioxidul de carbon spre fundul oceanului Austral - studiu O interactiune a vanturilor, vartejurilor si curentilor ar putea fi la originea fenomenului prin care carbonul antropic este impins spre adancurile Oceanului Austral unde ramane captiv pe termen foarte lung, afirma cercetatori britanici si australieni, citati de AFP.
Incalzirea globala: SUA au inregistrat cea mai calduroasa primavara, la Mecca a plouat la 43 de grade Celsius Meteorologii americani au anuntat ca aceasta primavara a fost cea mai calduroasa inregistrata vreodata in Statele Unite, scrie Slate.fr. In acelasi timp, autoritatile saudite au precizat ca la Mecca a plouat, in ciuda unei temperaturi de 43 de grade Celsius, inregistrandu-se astfel cea mai calda ploaie din istoria planetei.
Fosila unei pasari necunoscute, datand din Pliocen, a fost descoperita in Africa de Sud Biologii au descoperit in Africa de Sud fosila unei pasari preistorice pe care au numit-o "Australopicus Nelsonmandelai". Aceasta este fosila de pasare cea mai veche descoperita vreodata in Africa si apartine unei specii necunoscute pana acum, conform oamenilor de stiinta de la institutele de cercetare din Germania si Franta, anunta AFP.
Gazele de sist: Fracturarea hidraulica prezinta riscuri pentru sursele de apa - studiu Fracturarea hidraulica, care permite exploatarea gazelor naturale, ar putea prezenta un risc pentru sursele de apa potabila din cauza existentei conductelor subterane naturale, potrivit unui studiu publicat luni in Statele Unite si citat de AFP.
Stephen Hawking: Peter Higgs merita premiul Nobel Reputatul fizician Stephen Hawking spune ca Peter Higgs ar trebui sa primeasca premiul Nobel dupa descoperirea anuntata miercuri la CERN si adauga, glumind, ca a pierdut 100 de dolari fiindca pariase pe faptul ca bosonul Higgs nu va fi gasit. Hawking a mai spus intr-un interviu pentru BBC ca e intr-un fel pacat ca marile descoperiri din fizica s-au facut prin experimente ce au avut rezultate neasteptate.
VIDEO CERN descopera o noua particula subatomica ce ar putea fi ravnitul boson al lui Higgs. "Suntem in fata unui moment istoric, insa e doar inceputul" ​CERN a confirmat miercuri ca experimentele facute in uriasul accelerator de particule au dus la descoperirea unei noi particule subatomice care este in concordanta cu teoria bosonului Higgs, "Am descoperit un nou boson",a spus unul dintre purtatorii de cuvant ai CERN. La Geneva, CERN a prezentat intr-o conferinta noile descoperiri si spune ca suntem in fata unui moment epocal, insa trebuie facute teste aprofundata pentru a se afla exact daca noua particula este bosonul lui Higgs.
CERN va face miercuri un anunt in legatura cu bosonul Higgs. Marea intrebare este daca se va trece de la "intrezarit" la "zarit" ​Organizatia stiintifica CERN anunta in decembrie ca a "intrezarit" bosonul Higgs, insa adauga ca testele facute nu au oferit date suficiente pentru a confirma descoperirea particulei ce ar schimba legile fizicii. Pe 4 iulie CERN va face insa un nou anunt pe baza unui volum dublu de date, iar toata lumea se intreaba daca de data aceasta va fi confirmata clar existenta "particulei lui Dumnezeu".
Un asteroid cu un diametru de 500 de metri va trece pe langa Pamant Un asteroid recent descoperit, cu un diametru de 500 de metri va trece vineri pe langa Pamant, la o distanta suficient de mare, astfel incat nu va exista riscul unei coliziuni, anunta AFP.
VIDEO Experienta unica: Turistii pot ajunge pentru prima data in interiorul unui vulcan Turistii pasionati de vulcani sunt rasfatati in Islanda, o tara cu peste 100 de munti vulcanici. Daca pana acum i-au putut admira doar din exterior, acum, cei mai curajosi, au ocazia sa vada cum arata in interior.
Cele mai vechi urme de sange detectate vreodata apartin celebrei mumii a lui Otzi - "Omul Gheturilor", ucis cu 5.300 de ani in urma Un microscop ultra-performant a detectat pe corpul uneia dintre cele mai cunoscute mumii, Otzi, cele mai vechi urme de sange descoperite vreodata, urme datand de acum 5.300 de ani, scrie The Telegraph. Otzi, poreclit "Omul Gheturilor" este o mumie extraordinar de bine conservata descoperita acum doua decenii intr-un ghetar la granita italo-austriaca. A fost intens studiat si se stiu despre el detalii uluitoare, de la ce a mancat la ultimul pranz, pana la grupa sanguina.
VIDEO Fenomen neobisnuit: Soarele va avea in curand patru poli magnetici. Scad temperaturile pe Pamant Soarele ar putea intra intr-o perioada de activitate redusa, care ar putea duce la scaderea temperaturilor de pe Pamant, potrivit cercetatorilor japonezi. Activitatea petelor solare pare sa semene cu cea din secolul al XVII-lea cand fluviul londonez Tamisa a inghetat si cand ciresii din Kyoto au inflorit mai tarziu decat de obicei.
Continentul african are resurse uriase de apa in subteran Oamenii de stiinta sustin ca Africa sta pe un rezervor urias de apa subterana, care are un volum de 100 de ori mai mare decat cel al apei care se gaseste pe uscatul continent, scrie BBC. Peste 300 de milioane de oameni nu au acces la apa potabila in Africa, iar cererea va creste in urmatoarele decenii odata cu cresterea populatiei si nevoia de irigari pentru recolte.
VIDEO In Siberia a fost descoperit un mamut lânos uimitor de bine conservat. S-a pastrat o parte din carne si din blana In gheata siberiana, nu departe de Oceanul Arctic, a fost descoperit Yuka, unul dintre cei mai bine conservati mamuti gasiti vreodata, relateaza Discovery News. Permafrostul nordic a pastrat timp de 10.000 de ani ramasitele animalului, insa nu au ramas doar fragmente de os, ci si bucati din carnea roz si din blana galbuie. Yuka dezvaluie cum oamenii din neolitic se luptau cu leii pentru prada, iar mamutii lânoși cadeau victime in lupta pentru supravietuire.

Bancul zilei: Ion și cireșul