TERRA
Incalzirea globala: SUA au inregistrat cea mai calduroasa primavara, la Mecca a plouat la 43 de grade Celsius Meteorologii americani au anuntat ca aceasta primavara a fost cea mai calduroasa inregistrata vreodata in Statele Unite, scrie Slate.fr. In acelasi timp, autoritatile saudite au precizat ca la Mecca a plouat, in ciuda unei temperaturi de 43 de grade Celsius, inregistrandu-se astfel cea mai calda ploaie din istoria planetei.
Fosila unei pasari necunoscute, datand din Pliocen, a fost descoperita in Africa de Sud Biologii au descoperit in Africa de Sud fosila unei pasari preistorice pe care au numit-o "Australopicus Nelsonmandelai". Aceasta este fosila de pasare cea mai veche descoperita vreodata in Africa si apartine unei specii necunoscute pana acum, conform oamenilor de stiinta de la institutele de cercetare din Germania si Franta, anunta AFP.
Gazele de sist: Fracturarea hidraulica prezinta riscuri pentru sursele de apa - studiu Fracturarea hidraulica, care permite exploatarea gazelor naturale, ar putea prezenta un risc pentru sursele de apa potabila din cauza existentei conductelor subterane naturale, potrivit unui studiu publicat luni in Statele Unite si citat de AFP.
Stephen Hawking: Peter Higgs merita premiul Nobel Reputatul fizician Stephen Hawking spune ca Peter Higgs ar trebui sa primeasca premiul Nobel dupa descoperirea anuntata miercuri la CERN si adauga, glumind, ca a pierdut 100 de dolari fiindca pariase pe faptul ca bosonul Higgs nu va fi gasit. Hawking a mai spus intr-un interviu pentru BBC ca e intr-un fel pacat ca marile descoperiri din fizica s-au facut prin experimente ce au avut rezultate neasteptate.
VIDEO CERN descopera o noua particula subatomica ce ar putea fi ravnitul boson al lui Higgs. "Suntem in fata unui moment istoric, insa e doar inceputul" ​CERN a confirmat miercuri ca experimentele facute in uriasul accelerator de particule au dus la descoperirea unei noi particule subatomice care este in concordanta cu teoria bosonului Higgs, "Am descoperit un nou boson",a spus unul dintre purtatorii de cuvant ai CERN. La Geneva, CERN a prezentat intr-o conferinta noile descoperiri si spune ca suntem in fata unui moment epocal, insa trebuie facute teste aprofundata pentru a se afla exact daca noua particula este bosonul lui Higgs.
CERN va face miercuri un anunt in legatura cu bosonul Higgs. Marea intrebare este daca se va trece de la "intrezarit" la "zarit" ​Organizatia stiintifica CERN anunta in decembrie ca a "intrezarit" bosonul Higgs, insa adauga ca testele facute nu au oferit date suficiente pentru a confirma descoperirea particulei ce ar schimba legile fizicii. Pe 4 iulie CERN va face insa un nou anunt pe baza unui volum dublu de date, iar toata lumea se intreaba daca de data aceasta va fi confirmata clar existenta "particulei lui Dumnezeu".
Un asteroid cu un diametru de 500 de metri va trece pe langa Pamant Un asteroid recent descoperit, cu un diametru de 500 de metri va trece vineri pe langa Pamant, la o distanta suficient de mare, astfel incat nu va exista riscul unei coliziuni, anunta AFP.
VIDEO Experienta unica: Turistii pot ajunge pentru prima data in interiorul unui vulcan Turistii pasionati de vulcani sunt rasfatati in Islanda, o tara cu peste 100 de munti vulcanici. Daca pana acum i-au putut admira doar din exterior, acum, cei mai curajosi, au ocazia sa vada cum arata in interior.
Cele mai vechi urme de sange detectate vreodata apartin celebrei mumii a lui Otzi - "Omul Gheturilor", ucis cu 5.300 de ani in urma Un microscop ultra-performant a detectat pe corpul uneia dintre cele mai cunoscute mumii, Otzi, cele mai vechi urme de sange descoperite vreodata, urme datand de acum 5.300 de ani, scrie The Telegraph. Otzi, poreclit "Omul Gheturilor" este o mumie extraordinar de bine conservata descoperita acum doua decenii intr-un ghetar la granita italo-austriaca. A fost intens studiat si se stiu despre el detalii uluitoare, de la ce a mancat la ultimul pranz, pana la grupa sanguina.
VIDEO Fenomen neobisnuit: Soarele va avea in curand patru poli magnetici. Scad temperaturile pe Pamant Soarele ar putea intra intr-o perioada de activitate redusa, care ar putea duce la scaderea temperaturilor de pe Pamant, potrivit cercetatorilor japonezi. Activitatea petelor solare pare sa semene cu cea din secolul al XVII-lea cand fluviul londonez Tamisa a inghetat si cand ciresii din Kyoto au inflorit mai tarziu decat de obicei.
Continentul african are resurse uriase de apa in subteran Oamenii de stiinta sustin ca Africa sta pe un rezervor urias de apa subterana, care are un volum de 100 de ori mai mare decat cel al apei care se gaseste pe uscatul continent, scrie BBC. Peste 300 de milioane de oameni nu au acces la apa potabila in Africa, iar cererea va creste in urmatoarele decenii odata cu cresterea populatiei si nevoia de irigari pentru recolte.
VIDEO In Siberia a fost descoperit un mamut lânos uimitor de bine conservat. S-a pastrat o parte din carne si din blana In gheata siberiana, nu departe de Oceanul Arctic, a fost descoperit Yuka, unul dintre cei mai bine conservati mamuti gasiti vreodata, relateaza Discovery News. Permafrostul nordic a pastrat timp de 10.000 de ani ramasitele animalului, insa nu au ramas doar fragmente de os, ci si bucati din carnea roz si din blana galbuie. Yuka dezvaluie cum oamenii din neolitic se luptau cu leii pentru prada, iar mamutii lânoși cadeau victime in lupta pentru supravietuire.
​VIDEO James Cameron, dupa scufundarea in Groapa Marianelor: A fost ca si cand m-as fi dus pe alta planeta Cel mai adanc loc din oceanele Terrei, Groapa Marianelor, este dezolant, izolat si iti lasa impresia ca ai fi pe alta planeta, povesteste regizorul James Cameron care a devenit luni al treilea om ce ajunge in acel loc extrem. Cameron spune ca a vazut cateva animale marine adaptate pentru a supravietui acelui loc unde presiunea este extraordinar de mare.
VIDEO Regizorul James Cameron devine primul om care ajunge pe fundul Gropii Marianelor in ultima jumatate de secol Cunoscutul regizor James Cameron a reusit sa ajunga cu submarinul de 12 tone Deepsea Challenger la 11.000 de metri adancime in Groapa Marianelor, cel mai adanc punct din oceanele Terrei. Doar doi oameni au reusit in trecut performanta, in 1960, scufundarea fiind extrem de periculoasa din cauza presiunii din adancimi, noteaza The Guardian.
Primele esantioane din misteriosul lac Vostok, situat sub Antarctica, vor fi prelevate in decembrie Cercetatorii rusi vor preleva in decembrie primele esantioane din misteriosul lac Vostok, aflat la aproape patru kilometri sub gheata Antarcticii, a declarat miercuri directorul expeditiei rusesti, Valeri Lukin, citat de agentia Interfax, preluata de AFP.
Premiera mondiala: Cercetatorii rusi au ajuns la misteriosul lac Vostok, ingropat la aproape patru kilometri sub gheata Antarcticii O echipa de cercetatori rusi a reusit sa atinga misteriosul lac Vostok, ingropat la aproape patru kilometri sub gheata din Antarctica, dupa peste 30 de ani de lucrari de foraj, a declarat luni o sursa apropiata oamenilor de stiinta, pentru agentia Ria Novosti, preluata de AFP.
O noua insula a aparut in Marea Rosie, dupa o eruptie vulcanica O noua insula a aparut in largul coastelor Yemenului, in Marea Rosie, in urma unei eruptii vulcanice, a anuntat vineri NASA, citata de AFP.
O suta de ani de la cucerirea polului Sud, o celebrare marcata de ingrijorarile legate de incalzirea globala Premierul norvegian si cateva sute de persoane, oameni de stiinta si aventurieri, au celebrat miercuri, la polul Sud, cucerirea, in urma cu o suta de ani, a celui mai sudic punct al planetei, o ceremonie care a prilejuit ocazia tragerii unui nou semnal de alarma asupra efectelor incalzirii globale, relateaza AFP.
Australia: Fragmente ale continentului - gigantic Gondwana au fost descoperite pe fundul oceanului Indian Oamenii de stiinta australieni care exploreaza teritorii necunoscute ale oceanului Indian au anuntat joi ca au descoperit fragmente din Gondwana, un super-continent care reunea in urma cu milioane de ani pamanturile situate astazi in emisfera sudica, relateaza AFP.
O gaura in stratul de ozon de deasupra Arcticii ingrijoreaza oamenii de stiinta Un imensa gaura de aproximativ doua milioane de kilometri patrati a aparut in stratul de ozon, deasupra Arcticii, au anuntat duminica oamenii de stiinta, citati de AFP.

Bancul zilei: Un caz clasic de legitimă apărare intelectuală