TERRA
Trioul de sateliti europeni Swarm a fost trimis in orbita unde va studia campul magnetic al Pamantului Trei sateliti europeni, cunoscuti sub numele de Swarm, au fost lansati vineri catre orbita apropiata, la bordul unei rachete rusesti Rockot, unde, timp de 4 ani, vor monitoriza campul magnetic al Pamantului, de la adancimea nucluelui planetei, pana la inaltimile atmosferei superioare, informeaza Agentia Spatiala Europeana.
2013, un nou record negativ pentru emisiile poluante Emisiile globale de dioxid de carbon vor ajunge la un nou nivel record in acest an, la 36 miliarde de tone, potrivit estimarilor facute de un grup de cercetatori si publicate marti.
Satelitul GOCE s-a dezintegrat in atmosfera, fara incidente - Agentia Spatiala Europeana Satelitul european GOCE, lansat in 2009 pentru a cartografia variatiile gravitatiei terestre, s-a dezintegrat la reintrarea in atmosfera terestra in noaptea de duminica spre luni, nefiind semnalate incidente, a anuntat Agentia Spatiala Europeana (ESA), citata de AFP.
Satelitul european GOCE, cu o greutate de o tona, se va prabusi pe Terra duminica sau luni. Pozitia satelitului poate fi urmarita in timp real Satelitul european GOCE, lansat in urma cu 4 ani de Agentia Spatiala Europeana pentru a cartografia variatiile gravitatiei terestre, urmeaza sa intre in atmosfera cel mai probabil duminica sau luni, iar expertii sustin ca nu se poate determina cu certitudine unde se va prabusi, transmite Fox News. Cea mai mare parte a satelitului se va dezintegra in atmosfera, insa unele parti mai mici ar urma sa ajunga pe suprafata Pamantului, cel mai probabil aterizand in ocean. Satelitul cu o greutate de aproape o tona si-a incheiat cu succes misiunea pe data de 21 octombrie, cand a ramas fara combustibil.
Un dinozaur descoperit in statul american Utah ar putea fi un stramos al Tyrannosaurus Rex Oamenii de stiinta din statul american Utah sustin ca au descoperit un stramos al Tyrannosaurus Rex, un pradator masiv, cu un craniu gros si cu dintii mari supranumit "regele sangelui", transmite Reuters.
Eruptia vulcanului Kliuchevskoi din Peninsula Kamceatka, vazuta de satelitul Landsat 8 Vulcanul Kliuchevskoi din Peninsula Kamceatka (estul Rusiei) este unul dintre cei mai activi vulcani din lume. Satelitul Lansat 8 a pozat eruptia vulcanului Kliuchevskoi in dupa-amiaza zilei de 20 octombrie, informeaza Earth Observatory al Agentiei Spatiale Americane.
Vulcanul Etna a inceput sa arunce lava si cenusa Vulcanul Etna, situat pe insula italiana Sicilia, a inceput sa arunce lava si cenusa printr-un nou crater deschis in partea de sud-est, a informat sambata Institutul de Geofizica si Vulcanologie din Catania, potrivit Agerpres.
VIDEO Dupa 4 ani de masuratori ale gravitatiei Terrei, satelitul GOCE a ramas fara combustibil Misiunea satelitului GOCE, al Agentiei Spatiale Europene (ESA), a luat sfarsit. Dupa 4 ani de masuratori detaliate ale variatiilor gravitatiei Terrei, satelitul a ramas fara combustibil, anunta ESA intr-un comunicat de presa.
Altitudinea masivului Mont Blanc, cel mai inalt varf din Europa Occidentala, a scazut cu 42 cm fata de 2011 Altitudinea masivului Mont Blanc, cel mai inalt varf din Europa occidentala, a fost calculata la 4.810,02 metri, respectiv cu 42 de centimetri mai putin decat in 2011, a anuntat joi Institutul national francez de informare geografica si forestiera (IGN), citat de Agerpres.
Sase scenarii catastrofice care ar putea conduce la extinctia oamenilor, realizate de unele dintre cele mai stralucite minti ale planetei, printre care si Stephen Hawking Un grup de prestigiosi oameni de stiinta din Marea Britanie, reuniti in cadrul Centrului de Studii pentru Riscul Existential - The Centre for the Study of Existential Risk (CSER) - a realizat o lista a potentialelor evenimente catastrofice care ar putea pune in pericol sau chiar conduce la extinctia speciei umane, scrie Slate.fr. Printre ele - o inteligenta artificiala ostila si atacurile cibernetice.
Cele mai vechi obiecte din fier cunoscute pe Pamant au fost confectionate din elemente dintr-un meteorit Cele mai vechi obiecte de fier descoperite vreodata, margele din coliere funerare ce inconjurau trupurile dintr-un cimitir egiptean vechi de acum 5.000 de ani, au fost realizate dintr-un meteorit, potrivit unui studiu publicat in revista Journal of Archaeological Science.
Fosilele unui dinozaur cu coarne care a trait pe continentul pierdut Laramidia, prezentate de paleontologi Palentologii au prezentat miercuri, intr-un studiu publicat de revista britanica Proceedings of The Royal Society B: Biological Sciences, fosilele unui ciudat dinozaur cu coarne descoperite in sud-vestul Statelor Unite, transmite AFP. Dinozaurul, denumit de palentologi Nasutoceratops titusi, a trait in urma cu circa 76 milioane de ani pe insula-continent Laramidia, care nu mai exista in zilele noastre. Dinozaurii Nasutoceratops titusi au apartinut familiei Ceratopsia, un grup de dinozauri erbivori, dintre care cel mai cunoscut este Triceratops, un dinozaur cu trei coarne.
Fluidele injectate de producatorii de energie in rocile subterane provoaca seisme semnificative in Statele Unite - studiu Extractia gazului natural, energia geotermala si alte activitati care presupun injectarea de fluide in subsol au provocat numeroase cutremure in Statele Unite, afirma oamenii de stiinta, in trei studii publicate in prestigioasa revista Nature.
Incendiul din Lac-Megantic, Quebec, provocat de un tren de marfa deraiat, vizibil din spatiu Un tren de marfa ce transporta petrol brut a deraiat sambata dimineata in orasul Lac-Megantic, din provincia canadiana Quebec. 13 persoane si-au pierdut viata, 40 de case au fost distruse si in jur de 2000 de persoane au fost evacuate din oras ca urmare a accidentului feroviar si a seriei de explozii care a urmat. Incediul a fost vizibil, pe timp de noapte, din spatiu, fiind fotografiat de satelitul Suomi NPP, informeaza NASA.
VIDEO In week-end putem vedea o SuperLuna. Ce inseamna acest fenomen Noaptea de 23 iunie va fi una speciala pentru pasionatii de astronomie deoarece vom avea Luna plina, un fenomen care are loc la fiecare 14 luni si cand satelitul natural al planetei noastre apare mai mare si mai stralucitor decat in oricare alta noapte din acest an.
Eruptia vulcanului Pavlof din Alaska, vazuta din spatiu Astronautii de la bordul Statiei Spatiale Internationale (ISS) au fotografiat eruptia vulcanului Pavlof, din Alaska, de pe data de 18 mai 2013. Perspectiva de pe ISS surprinde structura tridimensionala a norului de cenusa, care rar poate fi observata de satelitii cu senzori pentru teledetectie, informeaza Agentia Spatiala Americana.
Google, in colaborare cu NASA si USGS, a lansat proiectul Timelapse, o imagine a Pamantului de-a lungul ultimului sfert de secol Google a lansat, saptamana aceasta, un proiect interactiv prin care utilizatorii sunt invitati sa se intoarca in timp pentru a vedea schimbarile suferite de planeta noastra in ultimul sfert de secol. Construit din milioane de imagini din satelit ale Pamantului, proiectul Timelapse foloseste date furnizate de Agentia Spatiala Americana (NASA) si de Centrul American de Geofizica (USGS).
Concentratia de CO2 a depasit pragul simbolic de 400 ppm, un nivel neatins de cel putin 3 milioane de ani Cel mai celebru instrument de masurare a concentratiei de CO2 in aer a depasit pragul simbolic de 400 ppm, potrivit Agentiei americane oceanice si  atmosferice (NOAA), un nivel neatins de milioane de ani si care semnifica o incalzire ingrijoratoare, scrie AFP.
Incepe primavara astronomica. Miercuri are loc Echinoctiul de primavara Dupa "Martisor", "Babe" si  "Mosi", dupa "zapada mieilor", cand calendaristic deja am pasit in anotimpul primaverii, miercuri este echinoctiul de primavara, ce marcheaza inceputul primaverii astronomice. Aceasta  dureaza 92 de zile. Echinoctiul  se produce in acest an la ora 13:02.
Europa are nevoie de o retea de supraveghere capabila sa detecteze micii asteroizi  - ESA Europa trebuie sa se doteze cu o retea de supraveghere capabila sa detecteze micii asteroizi care ameninta Pamantul, pentru a proteja populatia sa, a afirmat joi Agentia Spatiala Europeana (ESA), care a inceput sa lucreze la un astfel de proiect, scrie AFP. "Pentru moment, sunt detectate in principal doar cele mai mri obiecte. Aproximativ 99% dintre marii asteroizi, cu un diametru de peste un kilometru, au fost deja identificati", a explicat Nicolas Bobrinsky, de la SSA, programul de supraveghere spatiala al ESA.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului