TERRA
Incendiul din Lac-Megantic, Quebec, provocat de un tren de marfa deraiat, vizibil din spatiu Un tren de marfa ce transporta petrol brut a deraiat sambata dimineata in orasul Lac-Megantic, din provincia canadiana Quebec. 13 persoane si-au pierdut viata, 40 de case au fost distruse si in jur de 2000 de persoane au fost evacuate din oras ca urmare a accidentului feroviar si a seriei de explozii care a urmat. Incediul a fost vizibil, pe timp de noapte, din spatiu, fiind fotografiat de satelitul Suomi NPP, informeaza NASA.
VIDEO In week-end putem vedea o SuperLuna. Ce inseamna acest fenomen Noaptea de 23 iunie va fi una speciala pentru pasionatii de astronomie deoarece vom avea Luna plina, un fenomen care are loc la fiecare 14 luni si cand satelitul natural al planetei noastre apare mai mare si mai stralucitor decat in oricare alta noapte din acest an.
Eruptia vulcanului Pavlof din Alaska, vazuta din spatiu Astronautii de la bordul Statiei Spatiale Internationale (ISS) au fotografiat eruptia vulcanului Pavlof, din Alaska, de pe data de 18 mai 2013. Perspectiva de pe ISS surprinde structura tridimensionala a norului de cenusa, care rar poate fi observata de satelitii cu senzori pentru teledetectie, informeaza Agentia Spatiala Americana.
Google, in colaborare cu NASA si USGS, a lansat proiectul Timelapse, o imagine a Pamantului de-a lungul ultimului sfert de secol Google a lansat, saptamana aceasta, un proiect interactiv prin care utilizatorii sunt invitati sa se intoarca in timp pentru a vedea schimbarile suferite de planeta noastra in ultimul sfert de secol. Construit din milioane de imagini din satelit ale Pamantului, proiectul Timelapse foloseste date furnizate de Agentia Spatiala Americana (NASA) si de Centrul American de Geofizica (USGS).
Concentratia de CO2 a depasit pragul simbolic de 400 ppm, un nivel neatins de cel putin 3 milioane de ani Cel mai celebru instrument de masurare a concentratiei de CO2 in aer a depasit pragul simbolic de 400 ppm, potrivit Agentiei americane oceanice si  atmosferice (NOAA), un nivel neatins de milioane de ani si care semnifica o incalzire ingrijoratoare, scrie AFP.
Incepe primavara astronomica. Miercuri are loc Echinoctiul de primavara Dupa "Martisor", "Babe" si  "Mosi", dupa "zapada mieilor", cand calendaristic deja am pasit in anotimpul primaverii, miercuri este echinoctiul de primavara, ce marcheaza inceputul primaverii astronomice. Aceasta  dureaza 92 de zile. Echinoctiul  se produce in acest an la ora 13:02.
Europa are nevoie de o retea de supraveghere capabila sa detecteze micii asteroizi  - ESA Europa trebuie sa se doteze cu o retea de supraveghere capabila sa detecteze micii asteroizi care ameninta Pamantul, pentru a proteja populatia sa, a afirmat joi Agentia Spatiala Europeana (ESA), care a inceput sa lucreze la un astfel de proiect, scrie AFP. "Pentru moment, sunt detectate in principal doar cele mai mri obiecte. Aproximativ 99% dintre marii asteroizi, cu un diametru de peste un kilometru, au fost deja identificati", a explicat Nicolas Bobrinsky, de la SSA, programul de supraveghere spatiala al ESA.
Rusia: Peste 24.000 de persoane implicate in eforturile de curatare a zonelor afectate de caderea meteoritului Peste 24.000 de muncitori sunt implicati in operatiunile de curatarea a zonelor afectate de meteoritul care a cazut vineri in regiunea Urali din Rusia, a anuntat duminica Centrul regional pentru Situatii de Urgenta, citat de RIA Novosti.
Scafandrii nu au gasit urme ale meteoritului in Lacul Cebarkul din regiunea Urali Scanfandrii rusi au examinat Lacul Cebarkul din Celeabinsk, unde, potrivit relatarilor, ar fi cazut un fragment din meteoritul care a traversat vineri dimineata cerul din regiunea Urali, insa nu au descoperit urme ale corpului ceresc, a anuntat sambata ministrul rus pentru Situatii de Urgenta, citat de RIA Novosti.
VIDEO UPDATE Rusia: Un meteorit a cazut in Urali. Aproximativ 1.000 de raniti si pagube in mai multe localitati Un meteorit a cazut vineri in regiunea Urali, unda de soc spargand ferestrele mai multor imobile si provocand mai multe daune, scriu agentiile ruse citand autoritati si martori, potrivit Mediafax. Guvernatorul regiunii Celeabinsk, Mihail Iurevici, a anuntat vineri ca circa 1.000 de persoane au fost ranite de cioburi sau au suferit lovituri, relateaza AFP.
Cercetatorii niponi au descoperit o noua falie in apropiere de Tokyo Un grup de cercetatori japonezi au descoperit o noua falie, aparent activa, pe fundul marin de pe coasta estica a Japoniei, informeaza NHK World. Cercetatorii informeaza ca este posibil ca falia sa se fi format relativ recent, in timpul unui cutremur care a lovit  in 1923 regiunea Kanto, unde se afla capitala Tokyo.
Antarctica occidentala se incalzeste de doua ori mai repede decat se credea anterior - studiu Patura de gheata a Antarcticii occidentale, a carei topire contribuie cu aproximativ 10% din cresterea globala a nivelului oceanelor, se incalzeste de doua ori mai repede decat se credea pana acum, potrivit unui studiu american publicat in revista Nature Geoscience si citat de AFP.
VIDEO 21 decembrie 2012 Oamenii tematori de "sfarsitul lumii" cauta raspunsuri la NASA Agentia Spatiala a declarat ca a fost "bombardata" cu apeluri si e-mailuri de la oameni care solicita informatii despre asa-zisul sfarsit al lumii - care, la fel ca mitul Judecatii de Apoi, se pare ca va avea loc pe 21 decembrie 2012, conform blogului publicatiei LA Times.
O stalagmita dintr-o pestera din Oregon (SUA), sursa de informatii cu privire la 13.000 de ierni Acum 13.000 de ani, o stalagmita a inceput sa se formeze intr-o pestera din statul american Oregon din picaturile de apa infiltrate prin crapaturile din stanci in timpul iernii. Mii de ani mai tarziu, o echipa condusa de cercetatori ai universitatii Oxford studiaza straturile succesive ale stalagmitei pentru a obtine informatii cu privire la schimbarile climatice si la felul in care aratau iernile in zona vestica nord-americana in urma cu mii de ani, arata blogul stiintific al Universitatii Oxford.
ONU: Record de caldura si topire maxima a banchizei arctice Anul 2012 a fost marcat de fenomene extreme in intreaga lume, in special in emisfera de Nord, antrenand numeroase recorduri de temperatura, o topire record a banchizei arctice si perioade de frig extrem, a anuntat miercuri Organizatia Meteorologica Mondiala (OMM), citata de AFP.
Incalzirea globala. Cercetatorii rusi au gasit specii de pasari neobisnuite in Arctica O echipa de cercetatori rusi care a facut timp de trei luni o expeditie in arhipelagul arctic Franz Josef au constatat ca incalzirea climatica a dus pe langa topirea banchizei, la aparitia unor specii de pasari neobisnuite in acele zone.
Banca Mondiala: O crestere a temperaturii globale cu 4 grade Celsius pana in 2060 ar declansa o cascada a cataclismelor Inundatii, seceta, cresterea nivelului oceanelor: Banca Mondiala a tras un semnal de alarma in privinta celui mai negru scenariu al incalzirii climatice, o crestere a temperaturii mondiale cu 4 grade Celsius pana in 2060 si "cascada cataclismelor" care va lovi atunci tarile sarace, scrie AFP.
Departamentul meteorologic din Marea Britanie: Incalzirea globala s-a oprit in urma cu 16 ani Un raport publicat "in liniste" de departamentul meteorologic al Marii Britanii, necitat in presa, indica faptul ca incalzirea globla s-a oprit acum 16 ani, fara ca tempertaru globala agregata sa creasca semnificativ, a relatat Daily Mail duminica in editia electronica.
Declinul biodiversitatii, cifre si indicatori. De ce cred unii cercetatori ca ne aflam in fata celei de-a sasea mari extinctii Biodiversitatea nu a fost niciodata intr-o stare atat de grava si continua sa se degradeze, spune directorul sectiunii biodiversitate a Programului Natiunilor Unite pentru mediu (UNEP), Neville Ash, in conditiile in care luni incepe conferinta ONU dedicata biodiversitatii, la Hyderabad, in India, scrie AFP.
Presiune anormal de mare in camera magmatica a Muntelui Fuji, dupa cutremurul din martie 2011 Presiunea in camera magmatica a Muntelui Fuji este in prezent mai mare decat era la momentul ultimei eruptii a acestui vulcan japonez, in urma cu 300 de ani, relateaza AFP.

Bancul zilei: Reclama e sufletul comertului