HOTSCIENCE
Laborator medical
Foto: Arhiva personala

Genele moștenite de la neandertalieni sunt un factor de risc pentru COVID-19 - studiu

Miercuri, 30 Sept 2020 Actualitate | Coronavirus
Oamenii de știință afirmă că genele moștenite de unele persoane de la strămoșii neandertalieni ar putea crește probabilitatea ca acestea să dezvolte forme grave ale COVID-19, relatează Associated Press.
Expansiunea Universului
Foto: PxHere

„Marele Îngheț”: Cercetătorii sunt cu un pas mai aproape de a înțelege materia întunecată

Miercuri, 30 Sept 2020 Science - Spatiul
O echipă de astrofizicieni din SUA a realizat una din cele mai exacte măsurători făcute vreodată a cantității totale de materie de univers, unul din misterele îndelungate ale cosmosului, relatează MSN.
Lucrand la pregatirea misiunii martiene a UAE
Foto: emiratesmarsmission.ae

Emiratele Arabe Unite vor să trimită în câțiva ani un rover pe Lună

Marți, 29 Sept 2020 Science - Spatiul
Statul arab celebru pentru emiratele Dubai și Abu Dhabi va lansa în 2024 o navetă care va duce un rover către suprafața lunară, obiectivul fiind să exploreze locuri unde roboți trimiși de oameni nu au ajuns. Emiratele își construiesc un program spațial consistent, au trimis și un om în spațiu, au lansat o sondă către Marte și ar vrea să construiască o colonie pe ”Planeta Roșie” până în 2117. Dacă misiunea va reuși, țara arabă va deveni a patra care reușește acest lucru, după americani, ruși și chinezi.
Cum ar fi putut arată Marte acum miliarde de ani

Patru lacuri supersărate se ascund sub o calotă glaciară de pe Marte, iar în ele ar putea trăi forme de viață extremofile - studiu

Marți, 29 Sept 2020 Science - Spatiul
Rămășițe ale unor corpuri de apă de la suprafața lui Marte ar putea să fie în continuare ascunse sub forma unor mici lacuri supersărate, sub calota glaciară de la polul sud al Planetei Roșii, conform unui nou studiu publicat luni de Nature Astronomy, transmite Space.com, preluat de Agerpres.
Everest
Foto: Daniel Prudek | Dreamstime.com

De ce China și Nepalul măsoară vârful Everest - Nu doar geografie, ci și geopolitică

Marți, 29 Sept 2020 Science - Terra
De câteva luni se vorbește despre un anunț al Chinei și Nepalului privind altitudinea vârfului Everest și, deși noua valoare nu are cum să difere mult față de cea larg acceptată, măsurătoarea este foarte importantă pentru ambele țări. Noua valoare nu este importantă doar pentru geologi, ci este și o chestiune de mândrie națională, de independență și de a dovedi ce pot face noile tehnologii. În plus, discuția este dacă să se ia în considerare, sau nu, stratul de zăpadă de pe vârf.
Sonda Osiris Rex a NASA si asteroidul Bennu

​VIDEO O sondă NASA va încerca pe 20 octombrie să preleveze mostre de rocă și praf de pe un asteroid situat la 330 milioane km de Terra

Vineri, 25 Sept 2020 Science - Spatiul
​La patru ani după ce a fost lansată, sonda Osiris-Rex a NASA va încerca pe 20 octombrie să atingă pentru câteva secunde suprafața asteroidului Bennu pentru a preleva mostre de sol și praf. Apoi va urma un lung drum înapoi cu eșantionul colectat, iar dacă totul merge bine mostrele vor ajunge pe Terra în 2023, pe 24 septembrie.
David Attenborough pe Instagram
Foto: Instagram

VIDEO David Attenborough, acum și pe Instagram / Recordul stabilit de prezentatorul britanic pe platforma social media

Vineri, 25 Sept 2020 Science - Terra
Naturalistul și realizatorul de documentare David Attenborough a devenit joi persoana care a strâns cel mai rapid un milion de followeri pe instagram, ajungând la numărul respectiv la doar câteva ore după ce și-a deschis un cont pe platforma social media, relatează CNN.
Cum s-a schimbat aspectul gaurii negre M87
Foto: mit.edu

M87 - Noi cercetări arată evoluția surprinzătoare a imaginii găurii negre care a făcut istorie în 2019

Joi, 24 Sept 2020 Science - Spatiul
În primăvara lui 2019 a fost prezentată prima imagine a unei găuri negre, iar momentul chiar a fost unul istoric, mai ales că datele de la opt telescoape uriașe de pe patru continente au fost combinate și analizate, ca parte a unui efort uriaș de cercetare. Autorii imaginii istorice au cercetat date din trecut ”culese” de Event Horizon Telescope (EHT) și au ajuns la concluzia că imaginea găurii negre a evoluat în mod surprinzător, fiind vorba de variații interesante ale luminozității.
asteroid
Foto: Pixabay

Un asteroid va trece față de Pământ la o distanța mai mică decât cea pe care orbitează sateliții tv

Joi, 24 Sept 2020 Science - Spatiul
Joi, un asteroid va trece la o distanță foartă mică de Pământ, dar o ciocnire este exclusă. Distanța dintre Terra și asteroid va mai mică decât cea față de Lună sau față de sateliții TV sau meteo, relatează Live Science.
Robotul Gundam
Foto: Viral Press / Profimedia Images

VIDEO Un robot de 18 metri înălțime construit în Japonia a făcut primii săi pași

Miercuri, 23 Sept 2020 Science - Tehnologie
Cu o înălțime de puțin peste 18 metri și o greutate de 25 de tone, un robot inspirat din desenele animate japoneze Gundam tocmai le-a demonstrat legiunilor de fani devotați că se poate mișca, relatează The Guardian.
Exoplaneta
Foto: space.com

O planetă ultrafierbinte de tipul lui Neptun, descoperită pe orbita unei stele din categoria Soarelui

Marți, 22 Sept 2020 Science - Spatiul
Astronomii au anunțat descoperirea unui nou tip de exoplanetă - o planetă de tipul lui Neptun, dar ultrafierbinte și nu rece așa cum este cazul celei de-a 8-a planete din Sistemul Solar, conform unui studiu apărut luni în publicația Nature Astronomy, transmite Space.com.
Gheata arctica, foarte sensibila la schimbari mici ale temperaturilor oceanelor

Banchiza arctică, scădere record în această vară / „Ne îndreptăm către un Ocean Arctic fără gheață sezonieră”

Luni, 21 Sept 2020 Actualitate | Mediu
Banchiza din Arctica s-a topit în vara anului 2020 cel mai mult după cea înregistrată, după 2012, o manifestare suplimentară a încălzirii climatice continue, conform observațiilor prin satelit anunțate luni de Centrul Național de Date pentru Zăpadă și Gheață din Statele Unite, citează AFP.
Elefant african
Foto: pixabay.com

Misterul morții a sute de elefanți în Botswana a fost elucidat, anunță oficialii din țara africană

Luni, 21 Sept 2020 Science - Terra
Moartea a sute de elefanți înregistrată anul acesta în Botswana, fenomen care i-a lăsat perplecși și i-a alarmat pe conservaționiști, a fost cauzată de toxine produse de cianobacterii din apă, au anunțat luni oficialii din țara africană, relatează Reuters și ABC.net.
Saqqara - Piramida lui Djoser
Foto: Pixy.org

VIDEO ​Egipt: Încă o descoperire arheologică importantă. 14 sarcofage au fost scoase la lumină în necropola de la Saqqara

Luni, 21 Sept 2020 Science - Arheologie
​Autoritățile egiptene au anunțat descoperirea într-un puț din necropola Saqqara, aflată la 25 km de piramidele de la Gizeh, a 14 noi sarcofage datând de acum 2.500 de ani. În același loc au fost descoperite alte 13 sarcofage la început de septembrie. Situl Saqqara este celebru pentru vasta necropolă unde se află și piramida în trepte a lui Djoser, cea dintâi din era faraonilor, construită acum 2.900 de ani sub indicațiile lui Imhotep.
Scafandru arheolog
Foto: Andrey Nekrasov / Zuma Press / Profimedia Images

Arheologii mexicani au confirmat descoperirea primei nave de sclavi mayași

Luni, 21 Sept 2020 Science - Arheologie
Arheologii din Mexic au confirmat că o navă scufundată descoperită în largul peninsulei Yucatan a fost folosită pentru transportarea mayașilor vânduți în sclavie, transmite CNN.
Premiile Ig Nobel
Foto: Facebook

VIDEO Lista premiilor Ig Nobel acordate anul acesta, de la studiul în care s-a administrat heliu unui aligator la cel care arată că entomologii se cam tem de păianjeni

Vineri, 18 Sept 2020 Science - Stiintele vietii
Grupul de cercetători condus de Stephan Reber ce a administrat aligatorilor helium a primit un Premiu Ig Nobel, scrie BBC. Studiul realizat de acest colectiv de oameni de știință a fost unul serios, menit să aducă mai multe informații despre modul în care comunică aligatorii.
Dinozauri muzeu
Foto: Peter Menzel-Dinamation / Sciencephoto / Profimedia

Cercetătorii au descoperit o nouă extincție în masă care ar fi permis dinozaurilor să domine planeta

Joi, 17 Sept 2020 Science - Terra
Impactul asteroidului care a dus la dispariția dinozaurilor și a trei sferturi din toate formele de viață de pe Pământ în urmă cu 66 de milioane de ani este cunoscut de majoritatea oamenilor. Dar aceasta a fost doar una din cele cinci extincții în masă ale planetei de la apariția vieții în urmă cu 3,5 miliarde de ani și n-a fost cel mai grav, scrie CNN.
„Viking” african
Foto: Needpix

Descoperire genetică surprinzătoare: Nu toți vikingii erau scandinavi

Joi, 17 Sept 2020 Science - Arheologie
Analiza ADN a rămășițelor descoperite în morminte sugerează că nu toți vikingii erau scandinavi, conform unui studiu publicat miercuri în revista Nature, transmite CNN citat de Agerpres.
Venus
Foto: http://akatsuki.isas.jaxa.jp

VIDEO De ce planeta Venus este fascinantă și cum de este atât de greu de explorat

Miercuri, 16 Sept 2020 Science - Spatiul
Venus este cea mai apropiată planetă de Pământ și este extrem de strălucitoare pe cerul nopții. Nu este însă și o planetă pe care să putem vreodată trăi, temperaturile trecând de 450 de grade Celsius, iar presiunea atmosferică este de aproape 100 de ori mai mare decât pe Terra. Pe Venus ar putea exista o formă de viață, au spus luni oameni de știință care au analizat un gaz din atmosfera planetei. Indiferent de ce vor arăta cercetările ulterioare, Venus este un loc cu totul special către care oamenii au trimis sonde încă de acum aproape 60 de ani.
Titan
Foto: Emmanuel Charlat / Alamy / Profimedia Images

FOTO „Suntem singuri?” Locurile din Sistemul Solar care ar putea susține viața

Marți, 15 Sept 2020 Actualitate | Internațional
Venus nu este singura planetă din Sistemul Solar unde oamenii de știință suspectează că ar putea exista viață, scrie Space.com.
Suprafata planetei Venus, imagine generată pe computer

Viață pe planeta Venus? Descoperirea unui gaz neașteptat dă speranțe astrofizicienilor

Luni, 14 Sept 2020 Science - Spatiul
Venus este probabil ultimul loc unde ar putea să existe viață, mai ales că este cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar, însă descoperirea unui gaz toxic rar în atmosfera planetei a uimit cercetătorii și le-a permis să spere. Fosfina este gazul care, pur și simplu nu ar trebui să fie acolo, iar un scenariu este că o formă de viață îl produce. Mulți spun însă că nu ar trebui să ne grăbim să tragem astfel de concluzii pentru că fosfina ar fi rezultatul unor procese chimice pe care nu le cunoaștem.
Astronaut pe Luna
Foto: Media Defense Gov

NASA vrea să cumpere sol de pe Lună / Agenția spațială e dispusă să plătească 25.000 de dolari pentru 500 de grame

Vineri, 11 Sept 2020 Science - Spatiul
NASA vrea să cumpere mostre de sol lunar care vor fi colectate de companiile private care ajung pe Lună, agenția spațială nord-americană fiind dispusă să plătească până la 25.000 de dolari pentru 500 de grame de sol, relatează site-ul Technology Review citat de Mediafax.
Proiectul Murchison Widefield Array
Foto: Facebook

Zece milioane de stele și niciun semn de viață inteligentă pe ele - Un telescop australian a încheiat o misiune deosebită

Vineri, 11 Sept 2020 Science - Spatiul
Un radiotelescop din Australia a terminat scanarea a 10 miloane de stele, una dintre cele mai mari făcute vreodată, iar rezultatul a fost că pe niciuna nu sunt semne de viață inteligentă. Cercetătorii spun însă că, deși 10 mlioane pare un număr uriaș, nu reprezintă decât o fracțiune din cele aproximativ 100 de miliarde de stele care sunt în galaxia Calea Lactee.
Robo-caini Forte Aeriene SUA
Foto: US Air Force

VIDEO Războiul viitorului: Forțele Aeriene ale SUA și-au prezentat robo-câinii

Miercuri, 9 Sept 2020 Science - Tehnologie
A arătat ca o scenă dintr-un film science-fiction. Ieșind din avioanele Forțelor Aeriene ale Statelor Unite, mai mulți câini-robot au început să alerge pe o pistă a unei baze ariene din Deșertul Mojave oferind o imagine despre cum ar putea arăta viitorului războiului, relatează CNN.
Camera foto Rubin
Foto: Jacqueline Orrell/SLAC National Accelerator Laboratory

VIDEO O minge de golf ar putea fi observată de la o distanță de 24 km. În SUA au început testele cu o cameră foto de 3.200 megapixeli

Miercuri, 9 Sept 2020 Science - Spatiul
Cercetătorii de la SLAC National Accelerator Laboratory din cadrul Departamentului pentru Energie din Statele Unite au anunțat marți că au captat primele fotografii digitale de 3.200 megapixeli, cele mai mari realizate vreodată într-o imagine singulară, în timpul unei etape ce a vizat testarea planului focal al unei camere foto care se află în faza de asamblare, informează agenția Xinhua, preluată de Agerpres.
Craterul 17
Foto: Scientific Center of the Arctic in Yamal

VIDEO O nouă „poartă către iad” a apărut în Siberia / Ipotezele cercetătorilor despre formarea craterelor masive

Marți, 8 Sept 2020 Science - Terra
O explozie despre care se crede că a fost cauzată de gaze subterane eliberate din cauza schimbărilor climatice a deschis o gaură masivă în pământul din Arctica Rusă, relatează Moscow Times.
Capra neagra mumificata gasita in Alpi
Foto: Eurac Research

​VIDEO De ce este importantă descoperirea în Alpi a unei capre negre de acum 400 de ani

Marți, 8 Sept 2020 Science - Arheologie
​Un alpinist a descoperit rămășițele unei capre negre, la 3.200 metri altitudine, în nordul Italiei. La prima vedere nu părea nimic special, dar s-a dovedit a fi ceva cu totul deosebit. Capra neagră era aproape perfect conservată, deși a murit acum patru secole, iar cercetătorii spun că studierea acestui animal va fi utilă dacă pe viitor vor mai fi descoperite corpuri perfect păstrate în gheață, cum este celebrul Otzi.
Statia de cercetare submarina Proteus
Foto: Yves Behar si fuseproject.

FOTO Cum arată planurile pentru Proteus, cea mai mare stație de cercetare submarină construită vreodată

Marți, 8 Sept 2020 Science - Terra
Fabian Cousteau, nepotul faimosului oceanograf și producător de documentare Jacques Cousteau, a prezentat un ambițios nou proiect care îi va permite să trăiască sub apă mai mult de o lună scrie Business Insider.
Sturion (poza generica)
Foto: YouTube

Cadavrul unui sturion atlantic, vechi de 500 de ani, descoperit în epava unei nave regale daneze

Vineri, 4 Sept 2020 Science - Arheologie
Cadavrul unui sturion atlantic (șip, n.r.) lung de doi metri, o specie în prezent aproape dispărută, a fost găsit în Marea Baltică în epava unei nave regale daneze care s-a scufundat în urmă cu peste 500 de ani, a dezvăluit vineri o revistă științifică, informează AFP.
CRISPR
Foto: Captura Youtube.com

Editarea genetică a embrionului uman: Știința încă nu este pregătită - Comisie internațională

de N.O. HotNews.ro
Nașterea în 2018 a bebelușilor modificați genetic a stârnit proteste. Doi ani mai târziu, o comisie internațională își exprimă recomandările: Este necesar să fim siguri că modificarea genetică a embrionilor umani în scopuri medicale nu provoacă efecte nedorite, înainte de a lua în considerare posibilitatea de a recurge la aceasta, relatează AFP.
Marea Bering
Foto: Valerii Kadnikov | Dreamstime.com

Gheața din Marea Bering a ajuns la cea mai mică întindere din ultimii 5.500 de ani

Joi, 3 Sept 2020 Science - Terra
Întinderea gheții din timpul iernii în Marea Bering a atins cel mai scăzut nivel din ultimele cinci milenii, după ce 2018 și 2019 au fost printre cei mai calzi ani din istorie, arată un studiu. Cercetătorii au ajuns la aceste concluzii după ce au analizat rămășițe vegetale din turbării. Marea Bering este uriașă, având 2 milioane kmp, adică de nouă ori mai mult decât România și de aproape cinci ori mai mult decât Marea Neagră.
Simulare fuziune gauri negre

VIDEO Un nou tip de gaură neagră a fost descoperit grație undelor gravitaționale

Miercuri, 2 Sept 2020 Science - Spatiul
A fost nevoie de 7 miliarde de ani lumină pentru a ajunge la noi: o gaură neagră cu o masă inedită, rezultată din fuziunea a două găuri negre, a fost observată direct pentru prima dată datorită undelor gravitaționale, o descoperire majoră pentru înțelegerea Universului, scrie AFP.
Albine
Foto: pixabay.com

Veninul de albină, "remarcabil de eficient" în distrugerea celulelor cancerului de sân / Care este următorul pas pentru cercetători

de Redactia HotNews.ro
Miercuri, 2 Sept 2020 Actualitate | Internațional
Veninul obținut de la albinele europene s-a dovedit "remarcabil de eficient" în distrugerea celulelor celei mai agresive și greu de tratat forme de cancer mamar, conform concluziilor unei echipe de cercetători din Australia, citate de agențiile DPA și Xinhua.
Halo-ul Andromedei

​FOTO Telescopul Hubble și o imagine spectaculoasă cu halo-ul galaxiei Andromeda

Marți, 1 Sept 2020 Science - Spatiul
Celebrul telescop Hubble a ”cartografiat” uriașul halou de gaz din jurul galaxiei Andromeda, care, deși se află la 2,5 milioane de ani-lumină de noi, este cea mai apropiată galaxie importantă. Cercetătorii au fost surprinși să afle că acest halo fragil de plasmă difuză, aproape invizibil, se întinde 1,3 milioane de ani-lumină depărtare față de galaxie, ajungând la 2 milioane de ani-lumină în unele direcții. Asta înseamnă că halo-ul Andromedei se ”ciocnește” în unele zone cu cel al galaxiei noastre, spun cei de la NASA. Studiul este cel mai complet de până acum despre un halo care înconjoară o galaxie.
Implantul The Link

Elon Musk, Neuralink, porcușorii și implantul cerebral - Teatru al neuroștiințelor sau un plan cu șanse de reușită?

Marți, 1 Sept 2020 Science - Creierul
Acum patru ani Elon Musk promitea că va dezvolta prin compania Neuralink un implant discret și nedureros care va permite creierului uman să comunice cu computerele, totul fiind parte a unui proiect super-ambițios care ar permite acestor implanturi să ajute la vindecarea unor boli precum paralizia. Musk a prezentat acum câteva zile primele implanturi cerebrale, puse însă pe creierul unor porci. Evenimentul a fost pe larg comentat și reacțiile au fost foarte diverse, de la speranțe mari, până la catalogarea ca fiind ”un teatru al neuroștiințelor” care promite enorm dar realizează puțin.
Lansarea polara SpaceX
Foto: SpaceX

FOTO Nouă reușită pentru SpaceX: Compania a realizat prima lansare polară din Florida după jumătate de secol

Marți, 1 Sept 2020 Science - Tehnologie
SpaceX a reușit să bifeze o nouă premieră: după mai bine de 50 de ani, a trimis în spațiu prima rachetă dintr-un cosmodrom din Florida utilizând o „lansare polară” care presupune trimiterea obiectului zburător peste polii pământului, relatează Business Insider și Mediafax.
Creier
Foto: Pixabay

Cercetătorii au decodificat mecanismul din creier asociat asumării riscurilor

Luni, 31 Aug 2020 Science - Creierul
O echipă de cercetători israelieni a reușit să descifreze mecanismul de supraviețuire activat în creier în condiții de incertitudine, de conflict stresant cu o necesitate de asumare a riscurilor, a anunțat Universitatea din Tel Aviv (TAU), potrivit agenției Xinhua citată de Agerpres.
Mercatus Traiani Roma
Foto: Laudibi | Dreamstime.com

Romanii, mâncarea și Imperiul - De la vin scump, pâine și ulei de măsline, până la flamingo, rozătoare și garum

Sâmbătă, 29 Aug 2020 Science - Arheologie
Romanilor le-a plăcut enorm mâncarea, la începuturi au împrumutat unele lucruri de la greci, dar apoi au mers pe propria cale, au scris cărți impresionante de bucate, au întocmit manuale de agricultură și au transformat viticultura într-o știință. Oamenii de rând consumau mai ales pâine, măsline, terci și vin, iar bogații consumau chiar și păsări flamingo, rozătoare, carne de vânat și vin extrem de scump. Era plin de locuri unde se vindea pe stradă carne friptă, existau și multe taverne și se consumau chiar și animale precum hârciogul sau alunarul. În articol puteți citi despre ce mâncau și ce beau romanii, cum erau ospețele și cât de diferită era mâncarea celor cu bani puțini față de a celor avuți. Tot în articol puteți citi și despre garum, un sos de pește fermentat care era foarte apreciat.
Elon Musk
Foto: Daniel Oberhaus (2018)

VIDEO Elon Musk și cei trei purceluși: Miliardarul a prezentat proiectul care vizează implantarea de cipuri în creier

de DG HotNews.ro
Sâmbătă, 29 Aug 2020 Actualitate | Esențial
Elon Musk a prezentat lumii porcul Gertrude care are implantat în creier un cip de mărimea unei monede, demersul său fiind parte a unui proiect ambițios ce vizează vindecarea maladiilor umane cu ajutorul aceluiași tip de implant. Proiectul a fost lansat de un start-up deținut de miliardar, Neuralink, care a cerut anul trecut aprobarea pentru a începe testarea pe oameni.
Varfurile Everest si Nuptse si steaguri de rugaciune
Foto: Nataliia Dubchak | Dreamstime.com

Everest - Cum s-au schimbat în ultimii 30 de ani șansele celor care au vrut să ajungă pe vârf

Joi, 27 Aug 2020 Science - Terra
Șansele celor care încearcă pentru prima oară să ajungă pe Everest s-au dublat în ultimii ani față de acum peste două decenii, dar încercarea de a atinge cel mai înalt punct din munții Himalaya rămâne una extrem de periculoasă, arată un studiu care a analizat date legate de cei care au încercat pentru prima oară să urce pe vârful nepalez. Din 1953 și până în prezent peste 6.000 de oameni au ajuns pe vârf și 311 au murit încercând să ajungă acolo. Sunt celebre fotografiile cu sute de oameni îngrămădiți în ”zona morții” și tot mai mulți fără, deși nu au experiență, vor să ajungă pe vârf.
Mamuti lanosi
Foto: Planetfelicity | Dreamstime.com

S-a calculat cât de rece era pe Pământ la apogeul ultimei ere glaciare

Joi, 27 Aug 2020 Science - Terra
În urmă cu 20.000 de ani, când calota glaciară acoperea o bună parte din emisfera nordică, temperatura medie pe Terra era de 7,8 grade Celsius, cu 7 grade mai puțin decât în prezent, arată o cercetare a University of Arizona. Calculele sunt pentru perioada numită Last Glacial Maximum (LGM), de acum 19 - 23 de milenii, când gheața acoperea porțiuni mari din America de Nord, Europa și Asia.
Supernova lui Tycho Brahe
Foto: Chandra

Dovezi ale exploziilor unor supernove au fost descoperite în sedimente de pe fundul oceanelor

Miercuri, 26 Aug 2020 Science - Spatiul
Un mister legat de spațiul care înconjoară sistemul nostru solar este pe cale de a fi elucidat datorită dovezilor privind explozia unor supernove descoperite în sedimente de pe fundul oceanelor, informează Science Daily.
Statia Spatiala Internationala

O bacterie ar putea supraviețui unei călătorii interplanetare (studiu)

Miercuri, 26 Aug 2020 Science - Stiintele vietii
O bacterie a supraviețuit trei ani în spațiu în cadrul unei experiențe derulate la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS), sugerând astfel că formele simple de viață pot călători de la o planetă la alta, au anunțat miercuri cercetătorii japonezi care au condus acest studiu, scrie AFP.
Echipa de arheologi la lucru
Foto: University of Arkansas

Maimuțe, girafe, rinoceri, struți și tigri cu dinți-sabie - Fosilele descoperite într-un sit din Vâlcea arată ce faună diversă exista în urmă cu două milioane de ani

Marți, 25 Aug 2020 Science - Arheologie
Maimuțe mari, girafe cu gât scurt, tigri cu dinți-sabie, rinoceri sau pangolini. Pare o enumerare dintr-un film de animație, însă este vorba de fosile descoperite într-un sit paleontologic din Vâlcea, numit Grăunceanu și re-analizate în SUA. O echipă de la University of Arkansas studiază de 8 ani sit-ul și spune că este unul dintre cele mai valoroase din Europa, dând o colecție uimitoare de fosile din pleistocen. Grăunceanu este cel mai mare sit fosilifer din Europa de Est.
Amprente fosile (foto: Grand Canyon National Park via AP)
Foto: AP

O cădere de roci în Grand Canyon a scos la iveală amprentele fosilizate ale unor animale de acum 300 de milioane de ani

Marți, 25 Aug 2020 Science - Arheologie
O cădere de stânci care a avut loc chiar în apropiere de un traseu popular de drumeție Grand Canyon a scos la iveală mai multe amprente de fosile antice, care ar fi semănat cu șopârlele chuckwallas, potrivit AP.
Peisaj de vara la Oimiakon
Foto: Sergunt | Dreamstime.com

Frig extrem chiar și pentru cel mai rece sat din lume: -10 grade în august la Oimiakon

Marți, 25 Aug 2020 Science - Terra
La Oimiakon, satul din Iakuția unde iarna sunt și sub - 60 de grade temperatura a scăzut spre - 10 grade luni dimineață, în mai multe locuri dintr-o zonă întinsă minimele scăzând sub - 5 grade. În iunie și iulie au fost și peste 30 de grade la Oimiakon, iar într-un alt sat extrem de rece, Verhoiansk, au fost +38 de grade. -10 grade este o temperatură foarte scăzută chiar și pentru un loc atât de rece, august aducând în ultimii ani minime de cel mult - 4 grade C.
Monede arabe vechi de un mileniu
Foto: Israel Antiquities Authority

​VIDEO Doi tineri au descoperit în Israel o comoară mai veche de un mileniu

Marți, 25 Aug 2020 Science - Arheologie
Doi tineri care erau voluntari pe un șantier arheologic au descoperit o comoară, aproape un kilogram de monede din aur de acum 1.100 de ani, de pe vremea când zona făcea parte din califatul Abbasid. Este vorba de o descoperire rară, 425 de monede de aur ascunse de cineva care aproape sigur spera să revină să la recupereze.
Copiii și coronavirusul
Foto: Profimedia Images

Copiii care cresc în zone cu spații verzi au un IQ mai ridicat și mai puține probleme de comportament - studiu

de S.J. HotNews.ro
Copiii care cresc în zone urbane verzi au un nivel al inteligenței mai ridicat și mai puține probleme de comportament, arată un nou studiu citat de The Guardian.
Norul ciuperca provocat de detonarea Tar bomba

VIDEO Rusia a declasificat un documentar sovietic despre detonarea „Țar bomba”, cea mai puternică armă termonucleară construită vreodată

Duminică, 23 Aug 2020 Actualitate | Internațional
Rusia a declasificat un documentar sovietic despre detonarea „Țar bomba”, cea mai puternică armă termonucleară construită vreodată, înregistrarea video fiind publicată pe canalul de Youtube al companiei nucleare de stat ruse Rosatom cu ocazia celebrării a 75 de ani de la demararea programului nuclear rusesc, relatează Cyberhero.
Pitica alba
Foto: ESA / NASA

Teoria relativității generale a lui Einstein, reconfirmată cu ajutorul misterioaselor pitice albe

Sâmbătă, 22 Aug 2020 Science - Spatiul
Oamenii de știință au reconfirmat Teoria relativității generale a lui Albert Einstein, explorând misterele stelelor pitice albe și analizând, într-un nou studiu realizat la Universitatea Johns Hopkins, relația dintre raza și masa stelelor care fac parte din această categorie, transmite Space.com, preluat de Agerpres.
Meteoritul curcubeu din Costa Rica
Foto: Arizona State University

Un meteorit „curcubeu” descoperit în Costa Rica ar putea conține „cărămizile vieții”

Vineri, 21 Aug 2020 Science - Spatiul
Un mic meteorit poros a căzut în Costa Rica la 23 aprilie 2019, iar în interiorul său s-ar putea afla „cărămizile vieții” - un cocktail de substanțe organice considerate de oamenii de știință necesare pentru apariția vieții, relatează Live Science și Agerpres.
Sahara
Foto: Anton Petrus | Dreamstime.com

Legătura neașteptată dintre transformarea Saharei în deșert și o mega-secetă de un mileniu la multe mii de kilometri depărtare

Vineri, 21 Aug 2020 Science - Terra
Analiza stalagmitelor din peșterile aflate în Laos a dus la stabilirea unei legături dintre sfârșitul perioadei în care Sahara era un loc plin cu verdeață și o secetă ce a durat un mileniu și a afectat viața celor care locuiau la 8.000 km depărtare, în Asia de Sud-Est. Deșertificarea Saharei a afectat acum patru - cinci milenii numeroase zone ale lumii, iar specialiștii se referă la această perioadă de referință ca la ”sfârșitul Saharei verzi” sau sfârșitul ”perioadei africane umede”.
Efigia lui Richard (foto: Adam Bishop)
Foto: Wikimedia

Descoperire arheologică în Israel: Câmpul de luptă unde „Richard Inimă de Leu” i-a învins pe sarazini este exacavat

Joi, 20 Aug 2020 Science - Arheologie
Un arheolog din Israel a localizat unul dintre câmpurile de luptă cheie ale celei de-a treia cruciade - locul în care Richard I al Angliei, cunoscut și sub numele de Richard Lionheart, și trupele sale au învins forțele musulmane., potrivit Live Science.
Guizhouichthyosaurus
Foto: livescience.com

Descoperire spectaculoasă din Triasic: Fosilele unui monstru marin și ale prăzii pe care a înghițit-o

Joi, 20 Aug 2020 Science - Arheologie
În apele calde și puțin adânci ale unei mări ce acoperea, acum 240 de milioane de ani, zona de sud-vest a Chinei, o reptilă acvatică asemănătoare unui delfin a atacat și înghițit o altă reptilă de dimensiuni aproape egale, întâlnire care s-a încheiat cu moartea ambelor animale, conform fosilelor celor două animale descoperite și analizate recent de paleontologi, transmite joi Reuters.
Devonian
Foto: paleontology.us

O stea care a explodat la 65 de ani-lumină de Pământ ar fi putut declanșa una dintre cele mai mari extincții în masă

Joi, 20 Aug 2020 Science - Terra
Pe măsură ce perioada Devonianul târziu a continuat, din ce în ce mai multe ființe au dispărut, culminând cu una dintre cele mai mari extincții în masă pe care planeta noastră a cunoscut -o vreodată, cu aproximativ 359 de milioane de ani în urmă, potrivit Business Insider.
Turbine eoliene
Foto: Jan Wachala | Dreamstime.com

O mulțime de păsări ar fi salvate daca palele eolienelor ar fi vopsite în negru - studiu

Joi, 20 Aug 2020 Science - Terra
Un studiu din Norvegia a arătat că, dacă una dintre palele unei turbine eoliene este vopsită în negru, numărul păsărilor care se lovesc de aceste pale și mor a scăzut cu 72%. Studiul a monitorizat câte păsări au murit lângă opt turbine de vânt, iar diferența între cele complet albe și cele cu o pală neagră s-a dovedit importantă.
Orbita 2020QG (Verde)
Foto: Minor Planet Center / International Astronomical Union

Un asteroid a trecut la mai puțin de 3.000 de km de Pământ, cel mai apropiat depistat vreodată, iar astronomii n-aveau idee de existența sa

Marți, 18 Aug 2020 Science - Spatiul
Un asteroid de dimensiunea unei mașini a trecut la 2.950 de kilometri de Pământ duminică, cel mai apropiat înregistrat vreodată potrivit vânătorilor de asteroizi și catalogului creat de Observatorul Astronomic Sormano din Italia, relatează Business Insider.
Satelit GPS al NASA

NASA cercetează o vastă anomalie în câmpul magnetic al Pământului

Miercuri, 19 Aug 2020 Science - Terra
Oamenii de știință au constatat că între America de Sud și Africa de sud-vest câmpul magnetic al Pământului este mai slab, potrivit Science Alert, citat de Mediafax.. Anomalia nu afectează, în general, viața de pe Pământ, dar nu se poate spune același lucru și despre navele spațiale orbitale.
Furnace Creek, Death Valley
Foto: Mariusz Jurgielewicz | Dreamstime.com

Cât de rece poate fi în cel mai cald loc din lume și povestea unor recorduri care s-au dovedit a fi false

Marți, 18 Aug 2020 Science - Terra
Într-un sat din deșertul californian Death Valley au fost 54,4 grade duminică, iar dacă valoarea va fi validată, va fi noua maximă mondială acceptată de toată lumea. Mai multe alte recorduri nu au rezistat când au fost cu grijă analizate, iar în articol puteți citi despre ele, dar și despre efectul căldurii extreme asupra vieții oamenilor. În plus, puteți citi și despre momentele când este foarte rece în cel mai cald loc din lume.
Imagine de pe Marte
Foto: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Orașe întregi ar putea fi construite pe Lună sau Marte, la adăpostul tuburilor de lavă

Luni, 17 Aug 2020 Science - Spatiul
Planeta Marte este străbătută de uriașe tuburi de lavă, cu plafoane care ajung la înălțimi care rivalizează cu celebra Empire State Building. Astfel de tuburi de lavă, însă și mai mari, se găsesc și pe Lună, cu diametre ce depășesc înălțimea turnului Burj Khalifa din Dubai, conform unui nou studiu care arată că în aceste refugii naturale pot fi construite viitoare habitate umane pe aceste corpuri cosmice, transmite luni Live Science.
Groenlanda
Foto: maxpixel.net

În Groenlanda, calota glaciară se topește iremediabil, avertizează oamenii de știință / Nivelul mării va crește cu 60 de centimetri până la sfârșitul secolului

Luni, 17 Aug 2020 Actualitate | Mediu
În Groenlanda, topirea calotei glaciare este ireparabilă, potrivit oamenilor de știință care susțin că va continua să se micșoreze „chiar dacă încălzirea globală se va opri astăzi”, deoarece ninsorile nu mai compensează pierderea de gheață, potrivit AFP. Conform unui studiu recent, gheața care se topește în Groenlanda este de așteptat să contribuie cu 10 până la 12 cm la creșterea nivelului mării până în 2100.
Pe Marte

NASA a testat cu succes, în spațiu, bateriile microelicopterului Ingenuity

Luni, 17 Aug 2020 Science - Spatiul
Microelicopterul Ingenuity, produs de NASA și trimis pentru a zbura în atmosfera rarefiată a planetei Marte în cadrul misiunii roverului Perseverance, a fost testat cu succes săptămâna trecută, în spațiu, transmite luni Space.com.
Border Cave

Cele mai vechi dovezi despre un pat confortabil din iarbă datează de acum 200.000 de ani

Luni, 17 Aug 2020 Science - Arheologie
​Arheologii din Africa de Sud au analizat resturile dintr-o peșteră numită Border Cave și au ajuns la concluzia că oamenii de acum 200.000 de ani s-au străduit să-și confecționeze un fel de ”așternuturi” din ierburi cât mai confortabile posibil, punând și straturi de cenușă, dar arzând și frunze care puteau alunga insectele. Exagerând puțin, putem vorbi despre niște ”saltele” vegetale foarte complexe pentru acele timpuri. Cele mai vechi paturi din ierburi găsite până acum aveau 77 de milenii vechime.
Plastic ocean
Foto: Paulo de Oliveira / Ardea / Profimedia Images

Microparticule de plastic, găsite de cercetători în toate țesuturile umane studiate

de G.S. HotNews.ro
O nouă metodă ar putea ajuta la detectarea de microparticule de plastic în țesuturile și organele umane, permițând oamenilor de știință să studieze impactul pe care poluarea plastică a mediului îl are asupra sănătății noastre, informează luni New Scientist și Science Focus, preluate de Agerpres.
Macheta Uranus si Neptun
Foto: Tristan 3D / Alamy / Profimedia Images

Apa giganților de gheață Uranus și Neptun este foarte diferită de apa de pe Pământ - studiu

Vineri, 14 Aug 2020 Science - Spatiul
Apa din structura planetelor gigantice înghețate Uranus și Neptun este foarte diferită față de apa de pe Pământ, conform unui studiu publicat în luna iulie în revista Nature Communications, bazat pe folosirea unui model teoretic rulat pe calculator, transmite vineri Space.com citat de Agerpres.
Rinocer lanos
Foto: Dimakig | Dreamstime.com

Rinocerii lânoși din Siberia au dispărut din cauza încălzirii climei, nu din cauza oamenilor - studiu

Vineri, 14 Aug 2020 Science - Terra
Un studiu genetic a ajuns la concluzia că uriașii rinoceri lânoși care au trăit în nordul Eurasiei până acum aproximativ 14.000 de ani au dispărut nu din cauză că ar fi fost vânați fără milă de oamenii acelor vremuri, ci din cauza încălzirii climatice.
Deinosuchus
Foto: Journal of Vertebrate Paleontology

”Crocodilul terorii” era lung cât un autobuz, putea ataca și dinozauri și avea dinți de lungimea unei banane

Joi, 13 Aug 2020 Science - Terra
Un animal uriaș care a trăit acum peste 70 de milioane de ani era înrudit cu aligatorii din America de azi, însă era de câteva ori mai mare și mai greu: putea avea 10-11 metri lungime și cântărea chiar și 3,5 tone, arată un studiu citat de New York Times. Animalul uriaș a fost numit Deinosuchus riograndensis, iar Deinosuchus înseamnă ”crocodilul terorii”.
Reprezentare artistica a transarii calului
Foto: University College London (UCL) - Institute of Archaeology

Au fost descoperite cele mai vechi unelte europene din os - Când au fost făcute și ce ne spun despre oamenii de atunci

Miercuri, 12 Aug 2020 Science - Arheologie
Într-un sit arheologic din Marea Britanie au fost descoperite cele mai vechi unelte din os găsite pe teritoriul european, datând de acum 500.000 de ani. Se presupune că un grup de 30-40 de oameni au tranșat un cal și au consumat și folosit absolut totul. Situl de la Boxgrove, în regiunea West Sussex, este extraordinar prin numeroasele detalii despre oamenii de acum jumătate de milion de an și despre obiceiurile lor.
In situl Perdigoes
Foto: Era Arqueologia

Misterul unui ”Stonehenge” portughez din lemn, de acum peste patru milenii

Miercuri, 12 Aug 2020 Science - Arheologie
Arheologii au analizat în sudul Portugaliei rămășițele unui complex care acum 4500 de ani cuprindea două cercuri mari formate din stâlpi din lemn, teoria principală fiind că era vorba de un complex ceremonial sau de o necropolă. Complexul se află în regiunea Evora din sudul țării și se numește Perdigões, săpăturile începând acum 20 de ani.
Ceres

Planeta pitică Ceres ar putea fi "o lume oceanică", susțin noi studii

Luni, 10 Aug 2020 Science - Spatiul
Planeta pitică Ceres, ale cărei mistere oamenii de știință se luptă să le dezvăluie, ar putea fi „o lume oceanică” unde apa lichidă curge pe suprafața sa, potrivit unei serii de studii publicate luni, relatează AFP.
Cosmos
Foto: pixabay.com

O misterioasă "emisie radio rapidă" a fost detectată mai aproape de Pământ decât oricând

de DP HotNews.ro
Sâmbătă, 8 Aug 2020 Actualitate | Internațional
În urmă cu aproximativ 30.000 de ani, o stea muribundă aflată de cealaltă parte a discului Căii Lactee a emis un puternic amestec de raze-X și unde radio, care la data de 28 aprilie 2020 a trecut peste Pământ, declanșând alarma la observatoarele radioastronomice de pretutindeni de pe glob, transmite Live Science, citată de Agerpres. Semnalul a fost detectat și în jumătate de secundă a dispărut, însă astronomii și-au dat seama că au surprins ceva deosebit: prima "emisie radio rapidă" (fast radio burst - FRB) ce provine de la o stea cunoscută din Calea Lactee, conform unui studiu publicat la 27 iulie în revista The Astrophysical Journal Letters.
Ghetarul Planpincieux, in pericol de prabusire
Foto: LaPresse / ddp USA / Profimedia

​VIDEO Imensul ghețar de pe Mont Blanc ce riscă să se prăbușească. „Situația s-a ameliorat ușor”

de V.M. HotNews.ro
Sâmbătă, 8 Aug 2020 Actualitate | Internațional
Situația ghețarului Planpincieux, un colos de gheață situat pe versantul estic al piscului Grandes Jorasses, în partea italiană a masivului Mont Blanc, din care riscă să se prăbușească un fragment de dimensiuni mari, s-a „ameliorat ușor” sâmbătă dimineață, a declarat pentru AFP primarul din Courmayeur, potrivit Agerpres.
Chipul lui Rafael reconstituit 3D
Foto: Captura Twitter

Chipul pictorului renascentist Rafael, reconstituit în 3D de o universitate italiană

Joi, 6 Aug 2020 Magazin
Cercetătorii de la Universitatea din Roma au reușit să reconstituie în 3D chipul celebrului pictor renascentist Rafael pe baza unui mulaj din ghips al craniului său, au anunțat joi reprezentanții instituției italiene, confirmând totodată autenticitatea rămășițelor pământești ale artistului, conservate în Panteon, informează AFP, potrivit Agerpres.
Celula ucisa de Sars-Cov-2
Foto: Niaid/Niaid / Zuma Press / Profimedia

Covid-19: Bolnavii asimptomatici sau cu puține simptome ar putea beneficia de o imunitate legată de limfocitele T (studii)

de R.M. HotNews.ro
Ar putea fi unii oameni protejați împotriva Covid-19 în ciuda unui test serologic negativ sau fără să fi contactat niciodată boala? O imunitate încă puțin înțeleasă, bazată pe alte mecanisme decât anticorpii, ar putea să frâneze epidemia, speră cercetătorii, chiar dacă deocamdată nu este vorba decât de teorie, scrie AFP.
Centrosaur
Foto: facebook

Boala descoperită de cercetătorii canadieni la un os de dinozaur vechi de 76 de milioane de ani

Marți, 4 Aug 2020 Science - Stiintele vietii
O echipă de cercetători canadieni a identificat ceea ce ei numesc, primul cancer cunoscut la un dinozaur. Concluzia nu numai că aduce noi date despre viața uriașelor animale, dar face lumină și în privința istoriei uneia dintre cele mai temute boli ale umanității, transmite Mediafax.
Pamantul si luna
Foto: Xinhua

Sonda chineză care se îndreaptă către Marte trimite o fotografie a Pământului

Marți, 28 Iul 2020 Science - Spatiul
Prima sondă a Chinei aflată în drum spre Marte a trimis marți o fotografie cu Pământul și Luna, a declarat agenția spațială chineză, potrivit AFP. Imaginea, care arată cele două corpuri cerești pierdute în imensitatea spațiului, a fost luată la 1,2 milioane de kilometri de Pământ, la trei zile de la lansarea misiunii Tianwen-1.
Iter

VIDEO A început asamblarea imensului reactor de fuziune nucleară al proiectului internațional ITER

de R.M. HotNews.ro
Un imens puzzle a început marți în sudul Franței, prin lansarea asamblării reactorului proiectului Iter, un program internațional care vizează producerea de energie plecând de la fuziunea nucleară, reacția care alimentează soarele, scrie AFP.
Aurora boreala si casele din Longyearbyen
Foto: Martinmates | Dreamstime.com

Cum s-a schimbat viața în cel mai nordic oraș din lume, locul unde acum câteva zile temperatura a atins un record de 21,7 grade

Luni, 27 Iul 2020 Science - Terra
Longyearbyen are 2.300 de locuitori și este considerat cel mai nordic oraș din lume, fiind cea mai mare așezare din arhipelagul norvegian Svalbard. Este unul dintre locurile unde clima s-a schimbat cel mai mult în lume în ultimii 40 de ani, iar asta se vede în multe aspecte ale vieții de zi cu zi, fie că este vorba de clădirile care se prăbușesc în permafrost sau de numărul tot mai mare de avalanșe. Amănunt interesant, în Svalbard sunt interzise pisicile, pentru a proteja fauna locală, și tot acolo urșii polari sunt atât de numeroși, încât oamenii nu au voie să se aventureze în afara localităților decât dacă sunt înarmați.
Boala
Foto: Stirile ProTV

Vikingii ar fi răspândit în timpul călătoriilor unul dintre cei mai letali agenți patogeni ai omenirii - studiu

de I.H. HotNews.ro
Sâmbătă, 25 Iul 2020 Science - Stiintele vietii
Unii dintre vikingi ar fi murit din cauza tulpinilor dispărute ale unuia dintre cei mai letali agenți patogeni ai omenirii - variola, relatează Science News, potrivit Agerpres. De asemenea, este posibil ca vikingii infectați să fi răspândit boala în timpul călătoriilor lor. Se estimează că maladia a ucis în total 500 de milioane de oameni și este singurul agent patogen uman care a fost eradicat la nivel mondial.
Svalbard

Record absolut de căldură în arhipelagul arctic Svalbard

Duminică, 26 Iul 2020 Actualitate | Internațional
Svalbard, un arhipelag norvegian situat în regiunea arctică, a înregistrat sâmbătă un record absolut de căldură, cu aproape 22 de grade Celsius, a anunțat Institutul norvegian de meteorologie, relatează AFP, preluată de Agerpres.
Pe Marte

VIDEO Marte și o misiune incredibil de grea - Cum vor americanii și europenii să aducă mostre de rocă de pe ”Planeta Roșie”

Vineri, 24 Iul 2020 Science - Spatiul
Pe 30 iulie NASA va lansa rover-ul Perseverance care ar trebui să ajungă pe Marte în februarie 2021 și, în afară de observațiile pe care acesta le va face cu instrumentele super-high-tech, va ”bifa” și prima parte a unui plan măreț. Este vorba de a încerca să se aducă, în premieră, mostre de roci și sol marțian care să fie analizate în laboratoarele de pe Terra. Dacă totul merge bine, rocile ar putea ajunge pe Pământ în 2031, dar pentru asta multe lucruri trebuie să meargă ”șnur”.
Ciprian Ardelean
Foto: researchgate

Cercetările unui arheolog român arată că oamenii au ajuns în Americi mai devreme decât s-a crezut: Primele așezări din America de Nord datează de cel puțin 30.000 de ani

Miercuri, 22 Iul 2020 Science - Arheologie
Ocuparea Americii de Nord de către oameni datează de cel puțin 30.000 de ani și este, prin urmare, de două ori mai veche decât s-a estimat până acum, potrivit cercetărilor arheologice ale căror rezultate au fost publicate miercuri, relatează AFP. Unul dintre studii este condus de către un arheolog născut la Arad.
Suprafata planetei Venus, imagine generata pe computer

Planeta Venus ar putea avea și în prezent vulcani activi

Marți, 21 Iul 2020 Science - Spatiul
​Cercetătorii au identificat 37 de structuri inelare vulcanice pe planeta Venus, structuri ce par să fi fost active recent, iar unele ar putea fi așa și în prezent. Asta ar însemna că planeta nu este o lume latentă, ci că există activitate geologică pe ea. Planeta celebră pentru strălucirea ei pe cerul nopții a fost adesea numită ”geamănul malefic al Pământului” Venus este cea mai apropiată planetă de Terra, cea mai fierbinte din sistemul solar și cea mai asemănătoare ca structură și masă cu Terra. Marea diferență este că pe Venus temperaturile ajung la 460 de grade Celsius.
Harta Universului
Foto: Handout / AFP / Profimedia

VIDEO Cea mai mare hartă 3D a Universului, realizată după 20 de ani de muncă, publicată de astrofizicieni

Luni, 20 Iul 2020 Science - Spatiul
Astrofizicieni din lumea întreagă au publicat luni cea mai mare hartă 3D a Universului realizată vreodată, rezultată după analiza a peste patru milioane de galaxii și quasari, obiecte ultraluminoase ce produc o cantitate colosală de energie, transmite AFP, preluată de Agerpres.
Primele imagini de la Solar Orbiter
Foto: Agentia Spatiala Europeana

VIDEO Surprinzătoarele ”focuri de tabără” din Soare - Satelitul Solar Orbiter a trimis primele imagini

Joi, 16 Iul 2020 Science - Spatiul
Solar Orbiter, satelitul de observare a Soarelui, dezvoltat de Agenția Spațială Europeană (ESA) cu participarea NASA, a trimis primele imagini cu mini-erupții solare pe care cercetătorii le compară cu niște focuri de tabără. Misiunea spațială este abia la început, iar în aproape doi ani Solar Orbiter va ajunge la 42 milioane km de Soare. Imaginile din prezent au fost trimise de la 77 milioane km.
Unelte descoperite in Etiopia
Foto: Gen Suwa

Un fel de ”topor” de acum 1,4 milioane de ani? - De ce un os de hipopotam este uimitor

Miercuri, 15 Iul 2020 Science - Arheologie
În Etiopia paleontologii au găsit un os de hipopotam care a fost transformat într-un fel de topor de mână de către hominizii de acum 1,4 milioane de ani, iar modul sofisticat în care a fost lucrat părea să fi fost posibil abia pentru cei care au trăit câteva sute de mii de ani mai târziu. Unealta a fost găsită în zona Konso Formation din sudul Etiopiei și are 12,8 cm lungime.
Misiunea Hope catre Marte
Foto: Mohammed Bin Rashid Space Centre

De ce Emiratele Arabe sunt atât de interesate de planeta Marte

Marți, 14 Iul 2020 Science - Spatiul
Emiratele Arabe Unite vor lansa curând din Japonia misiunea numită Hope cu o sondă ce va orbita Marte pentru a face ample observații atmsoferice. Deși misiunea este modestă în comparație cu celebrele rovere americane ce ajung la suprafața Planetei Roșii, ea spune multe despre ambițiile țării arabe. Cu totul specială este și abordarea Emiratelor care, nici nu au construit singure de la zero totul, fiindcă ar fi durat enorm, dar nici nu au cumpărat totul de la alte țări.
Palat Mexic

VIDEO Arheologii mexicani au descoperit vestigiile unui palat aztec care a fost și reședința lui Hernán Cortés

Marți, 14 Iul 2020 Science - Arheologie
Vestigiile unui palat aztec care a fost ulteriorlocuința conchistadorului spaniol Hernán Cortés au fost descoperite sub o clădire emblematică din centrul Mexico City, au anunțat luni oficialii mexicani, potrivit AFP și BBC.
Pitice albe
Foto: NASA / University of British Columbia

Astronomii au identificat sursa vieții în Univers: acum știm că ne-am născut din praf de stele

de A. Th. C. HotNews.ro
Luni, 13 Iul 2020 Science - Spatiul
În fiecare secundă, o stea moare în Univers. Dar aceste corpuri stelare nu dispar cu totul, ci lasă ceva în urmă. Unele stele explodează în supernove, transformându-se în găuri negre sau stele neutronice, în vreme ce majoritatea devin pitice albe, un miez al stelei care era odată. Iar un nou studiu dezvăluie că aceste pitice albe contribuie la viață mai mult decât se credea.
Psyche, imaginat de un grafician

Noua jucărie a NASA: Psyche, robotul care va explora un asteroid mai valoros decât economia planetei noastre

de A.Th.C. HotNews.ro
Vineri, 10 Iul 2020 Science - Spatiul
NASA va începe construcția unei noi nave spațiale. Numită Psyche, ea va explora un asteroid de 140 de kilometri numit „16 Psyche”. Situat în principala centură de asteroizi dintre Marte și Jupiter a sistemului solar, 16 Psyche pare a fi nucleul metalic de fier, nichel și aur al unei protoplanete, pe când cei mai mulți asteroizi sunt stâncoși sau înghețați.

Bancul zilei: Alegeri 2020, sondaj la iesirea de la urne