HOTSCIENCE
Ecuatii matematice
Foto: Alexandr Muntean / Alamy / Profimedia Images

Cercetătorii au creat un AI care poate inventa teoreme matematice

de S.J. HotNews.ro
De ce trebuie să studiem matematica? În urmă cu ceva timp unul dintre răspunsuri era că „păi nu o să ai mereu un calculator în buzunar!”. Însă smartphone-urile au rezolvat problema respectivă. Astăzi un matematician îți va răspunde probabil că avem nevoie de ea și intuiția umană pentru a rezolva unele din cele mai mari mistere ale universului, scrie IFL Science.
îPeisaj de decembrie

Decembrie și extremele vremii - O diferență de 58 de grade

Joi, 2 Dec 2021 Science - Terra
Cea mai ridicată temperatură înregistrată în țară în ultima lună a anului a fost de +23,4 C la Câmpina, în timp ce ziua de Crăciun a anului 1998 a adus cea mai scăzută temperatură: -34,5 la Întorsura Buzăului, arată datele ANM. Anii cu cele mai calde luni decembrie au fost 2020, 1982 și 2019, iar foarte rece a fost în 2001 și 1998.
Pandantivul de acum 41 de milenii
Foto: Antonino Vazzana, BONES Lab

Povestea unui pandantiv din fildeș de mamut creat acum 41.000 de ani în zona Poloniei de azi

Vineri, 26 Nov 2021 Science - Arheologie
Peștera Stajnia din regiunea poloneză Czestochowa a uimit comunitatea arheologică prin descoperirile făcute între 2008 și 2010 când au fost găsiți, printre altele, trei molari de om de Neanderthal. În 2010 a fost descoperit un pandantiv din fildeș de mamut care a fost recent analizat și au ieșit la iveală mai multe detalii surprinzătoare.
Culorile toamnei
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Cât de mult a schimbat încălzirea vremii momentul când frunzele toamnei au cele mai frumoase culori

Joi, 25 Nov 2021 Science - Terra
​Pentru câteva zile, în fiecare toamnă, frunzele au culori vii și oamenii merg să le fotografieze. Încălzirea climei a făcut ca momentul când apar cele mai frumoase culori ale toamnei să fie devansat cu o lună în ultimul secol și jumătate. Nu doar creșterea temperaturii este de vină pentru asta, ci și perioadele tot mai lungi de secetă. Toamna a devenit peste tot în lume mai caldă, iar în România am avut o dovadă recentă chiar la început de noiembrie, când temperaturile au ajuns la 29 de grade în țară.
Space X

Oamenii de știință avertizează că organismele extraterestre s-ar putea plimba cu navele noastre spațiale și ar putea contamina Pământul

Joi, 25 Nov 2021 Science - Spatiul
Cererea în creștere pentru explorarea spațiului crește șansele ca organismele extraterestre să invadeze Pământul și ca organismele de pe Pământ să invadeze alte planete, au argumentat oamenii de știință într-o nouă lucrare, citată de Live Science.
Pentagon

SUA: Pentagonul a creat un birou de analiză a OZN-urilor

de V.M. HotNews.ro
Pentagonul a anunțat crearea unui birou responsabil cu colectarea și analiza tuturor informațiilor privind obiectele zburătoare neidentificate (OZN) observate de armata americană.
DART si cei doi asteroizi la care va ajunge - ilustratie

VIDEO NASA a lansat o misiune istorică, încercând în premieră să modifice traiectoria unui asteroid

Miercuri, 24 Nov 2021 Science - Spatiul
NASA a lansat în această dimineață cu o rachetă Falcon 9 a SpaceX sonda DART cu care încearcă să modifice traiectoria unui asteroid aflat la peste 10 milioane km de Terra. Sonda va ajunge la asteroidul Dimorphos în septembrie 2022 și ar trebui să-l izbească cu o viteză de 24.000 km/h pentru a-i modifica extrem de puțin traiectoria. Pentru prima oară omenirea încearcă să schimbe traiectoria unui obiect ceresc în spațiu, iar misiunea de acum este un test pentru viitorul îndepărtat când ar fi posibil ca un asteroid mare să lovească Terra. Lansarea a avut loc la ora 8.21. UPDATE La ora 9.16 sonda DART s-a separat total cu succes de racheta Falcon 9 și continuă lunga călătorie de 10 luni.
Pagini ale manuscrisului lui Einstein scos la licitatie
Foto: christies.com

Un manuscris rar al lui Albert Einstein a fost scos marți la licitație la Paris / Suma-record pentru care ar putea fi vândut acesta

de S.J. HotNews.ro
Un manuscris rar de 54 de pagini scris împreună de Albert Einstein și inginerul Michele Besso, un apropiat al său, în care cei doi pun bazele faimoasei teorii a relativității generale va fi scoasă la licitație marți la Paris, relatează Live Science.
Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu
Foto: Dragoș Asaftei, Dreamstime.com

În cupola observatorului astronomic București s-au filmat scene erotice pentru un serial cunoscut. Ce spune instituția

Luni, 22 Nov 2021 Science - Spatiul
Recent, în cupola observatorului astronomic Vasile Urseanu au fost filmate scene erotice pentru cunoscutul serial ”Vlad”. Două angajate care spun că apoi și-au dat demisia au scris pe Facebook că este inadmisibil să se filmeze o scenă pentru adulți într-un loc unde copiii și părinții vin pentru cultură, istorie și educație. În scena din film, personajul se întreabă, referindu-se la Luceafărul lui Eminescu: ”Cum să scrii 98 de strofe despre... căcăreaza aia?” Muzeul Muncipiului București a spus, pentru HotNews.ro că ”aprobarea filmărilor la serialul de ficțiune a fost luată la nivelul conducerii, cu scopul suplimentării veniturilor proprii ale instituției”.
Mama cu copilul ei
Foto: Anna Kaldunova / Alamy / Profimedia Images

Povestea femeii care a aflat că nu este mama biologică a copiilor pe care i-a născut / Ce au descoperit medicii după ce autoritățile au acuzat-o de tentativă de fraudă

Duminică, 21 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
O femeie din Statele Unite a descoperit că nu este mama biologică a copiilor pe care i-a născut și crescut, medicii elucidând în cele din urmă cazul ei după ce au diagnosticat-o cu o condiție rară care a fost până în prezent identificată doar la aproximativ 100 de oameni din întreaga lume, relatează IFL Science.
Paianjen saritor-Mystaceus
Foto: Opoterser / Wikimedia

VIDEO Păianjeni săritori: Câteva date despre cele mai drăguțe arahnide de pe planetă

Sâmbătă, 20 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Ați văzut vreodată un păianjen mic și blănos ”zburând” pe podea? Există șanse mari să fi zărit un păianjen săritor. Păianjenii săritori sunt cea mai mare familie de păianjeni, cu peste 6.380 de specii identificate de știință, conform World Spider Catalog. Numele științific al familiei de păianjeni săritori este Salticidae, scrie Live Science. ”Acești păianjeni sunt și extrem de inteligenți. Ei se adaptează continuu la situație... Sunt capabili să învețe despre o anumită pradă cât este de puternică și dacă este periculoasă”, spune entomologul Adrian Ruicănescu pentru HotNews.ro.
Fluturi
Foto: Raja Rc, Dreamstime.com

Un cercetător de origine română numără an de an fluturi în Catalonia. Care sunt concluziile și de ce fluturii sunt pe cale de dispariție în toată Europa

Vineri, 19 Nov 2021 Science - Terra
Un cercetător de origine română pe nume Constantí Stefanescu numără an de an, începând cu 1994, fluturii din diverse zone ale nordului Spaniei, ca parte a unui proiect complex care-și propune să afle de ce fluturii dispar într-un ritm alarmant și ce se poate face pentru a-i salva. Mai multe studii europene arată că multe specii de fluturi au dispărut și numărul de fluturi a scăzut și cu peste 70% în ultimul sfert de secol. În locurile unde erau pajiștile colorate ale copilăriei, acum sunt ferme sau clădiri de locuințe, iar fluturii nu mai sunt de găsit.
Eclipsa partiala de Luna
Foto: Rigoni Barbara, Dreamstime.com

Cea mai lungă eclipsă parțială de Lună din ultimii 580 de ani va avea loc în noaptea de joi spre vineri

Joi, 18 Nov 2021 Science - Spatiul
În noaptea de joi spre vineri va avea loc cea mai lungă eclipsă parțială de Lună din ultimele șase secole, putând fi vizibilă în SUA timp de 3 ore și jumătate. Eclipsa va putea fi văzută și din Europa de Vest, America de Nord, estul Australiei, Japonia și Noua Zeelandă. NU va fi vizibilă din România, unde următoarea eclipsă totală va fi în mai 2022.
Pumnal roman de acum 2.000 de ani
Foto: Ledio Konxholli

Ce spune un pumnal de acum 2.000 de ani despre anii în care romanii s-au bătut cu ”barbarii” din Alpi

Miercuri, 17 Nov 2021 Science - Arheologie
​Un student cu un detector de metale a făcut o descoperire rară în 2019, pe un mic deal din regiunea Graubünden, din Elveția. În zonă deja fuseseră făcute o mulțime de descoperiri arheologice în 2003 și se credea că nimic interesant nu mai poate fi găsit. Lucas Schmid a găsit însă un pumnal care a aparținut unui soldat roman care a participat acum peste două milenii la luptele cu o confederație de triburi din Alpi, popoare denumite de romani ”Raeti”.
Fiole cu sange infectat cu HIV
Foto: Science Photo Library / Sciencephoto / Profimedia

Cercetătorii au confirmat că o persoană s-a vindecat pe cale naturală de HIV, doar al doilea caz identificat în întreaga lume

Marți, 16 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Oamenii de știință au identificat doar al doilea caz din lume în care o persoană ce suferă de HIV s-a vindecat de boală fără tratament medical, relatează Business Insider.
Construind racheta SLS

Programul NASA care va readuce oamenii pe Lună va costa 93 miliarde de dolari

Marți, 16 Nov 2021 Science - Spatiul
​Cel mai nou raport de audit al NASA Office of Inspector General arată că între 2012 și 2025 costurile totale ale programului Artemis se vor ridica la 93 miliarde dolari. Programul este gândit să readucă oameni pe Lună după jumătate de secol și să stabilească o prezență umană în zona Lunii, ca punct de pornire pentru expediții marțiene, mult după 2030.
Statia Spatiala Internationala
Foto: NASA/Roscosmos / Sciencephoto / Profimedia Images

Rusia a testat o rachetă antisatelit, generând un nor cu mii de fragmente pe orbită / SUA: Un test "nesăbuit și iresponsabil", a pus în pericol Stația Spațială

de G.S: HotNews.ro
Marți, 16 Nov 2021 Actualitate | Internațional
Un test cu o rachetă antisatelit efectuat luni de Rusia a generat un nor de resturi pe orbita joasă a Pământului care a pus în pericol Stația Spațială Internațională și va reprezenta un risc pentru activitățile spațiale timp de mai mulți ani, au declarat oficiali americani, citați de Reuters.
Luna
Foto: Pixabay.com

Astronomii au descoperit o bucată pierdută a Lunii care orbitează Pământul

Luni, 15 Nov 2021 Science - Spatiul
În luna aprilie a fiecărui an astronomii au o fereastră de câteva săptămâni pentru a observa lumina slabă reflectată de un asteroid din apropierea Pământului, un grup de cercetători ajungând la o concluzie surprinzătoare cu privire la obiect: el nu este o rocă oarecare din spațiu ci pare să fie o bucată desprinsă din Lună, relatează cnet.
Pisici
Foto: www.hemingwayhome.com

Studiu: Uite de ce nu te poți ascunde de pisica ta, așa că nici măcar nu încerca

Vineri, 12 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Probabil că pisica ta ține evidența unde ești, chiar dacă prietenul tău felin nu se află în aceeași cameră cu tine și nu te poate vedea. Oamenii de știință au aflat recent că pisicile domestice creează „hărți mentale” care le spun unde se află oamenii din apropiere, pe baza provenienței sunetelor, potrivit Live Science.
Bebelus
Foto: Salvati Copiii

Un bebeluș a supraviețuit după ce s-a născut la doar 21 de săptămâni și o zi de sarcină, un nou record mondial

Vineri, 12 Nov 2021 Magazin
Un bebeluș acum în vârstă de 16 luni a stabilit un nou record mondial: născut cu 132 de zile înainte de termen, el a devenit în mod oficial bebelușul cu cea mai prematură naștere care a supraviețuit vreodată, relatează IFL Science.
Banchiza Ross din Antarctica
Foto: Flickr

O echipă de cercetători va fora în premieră un kilometru sub cea mai mare banchiză din Antarctica

Miercuri, 10 Nov 2021 Science - Terra
O echipă de oameni de știință din Noua Zeelandă se pregătește să foreze până la un kilometru adâncime în planșeul oceanic de sub banchiza Ross, cea mai mare din Antarctica, pentru a afla dacă reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră poate contribui la evitarea topirii catastrofale a gheții de pe continent, relatează Xinhua, citată de Agerpres.
îNASA Orion

NASA spune că oamenii nu vor reveni pe Lună mai repede de 2025

Miercuri, 10 Nov 2021 Science - Spatiul
NASA admite, prin vocea administratorului Bill Nelson, că ținta de a readuce oameni pe Lună în 2024 nu este fezabilă din cauza întârzierilor acumulate de programul Artemis. Noua țintă este 2025, ceea ce înseamnă că atunci primii astronauți vor păși pe Lună pentru prima oară după 53 de ani. Bugetul pentru dezvoltarea navetei spațiale Orion pentru intervalul 2012 - 2024 a crescut de la 6,7 miliarde dolari, la 9,3 miliarde dolari.
Maximele pe 7 noiembrie 2021
Foto: ANM

Încă o zi cu vreme neobișnuită de noiembrie - Cel mai cald a fost la Târgu Secuiesc, în Covasna

Luni, 8 Nov 2021 Actualitate | Esențial
​Luna noiembrie a început în România cu vreme specială: joi au fost +26 C la Făgăraș, vineri au fost +29 la Călărași, iar duminică a fost cel mai cald din țară în județul Covasna, unde în general este (aproape) cel mai rece din țară. Cele mai mari temperaturi au fost în zone precum Tg Secuiesc, Brașov, Sighișoara și Blaj.
Sardine-la-gratar

Cercetătorii marini au elucidat misterul micșorării în dimensiune a sardinelor / Experimentul realizat de aceștia

Marți, 9 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Sardinele sunt din ce în ce mai mici din cauza unei evoluții a surselor de hrană, un fenomen care a fost asociat cu o modificare a mediului înconjurător, a anunțat luni Institutul Francez de Cercetări privind Exploatarea Mării (IFREMER) la finalul unui studiu realizat în Marea Mediterană, informează AFP și Agerpres.
Echipajul Crew-2 al SpaceX NASA
Foto: ESA/NASA–T. Pesquet

Revenirea pe Terra a celui de-al doilea echipaj trimis de SpaceX la bordul ISS, amânată pentru marți

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 7 Nov 2021 Science - Spatiul
Revenirea pe Terra a celui de-al doilea echipaj trimis de compania SpaceX la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS), alcătuit din patru astronauți, va avea loc în cele din urmă în zorii zilei de marți, a anunțat duminică NASA, din cauza „vânturilor violente din proximitatea zonei de amerizare”.
Elon Musk (SpaceX)
Foto: Pixabay (Edited: Image overlay)

Cale liberă spre Lună: Plângerea formulată de Jeff Bezos împotriva NASA, respinsă de justiția americană / SpaceX reia construirea landerului pentru misiunea Artemis

Vineri, 5 Nov 2021 Science - Spatiul
O instanță federală americană a respins joi contestația formulată de Blue Origin, compania aerospațială a lui Jeff Bezos, împotriva acordării de către NASA a contractului de construire a landerului lunar rivalei SpaceX condusă de Elon Musk, relatează CNBC.​
Temperaturile pe 5 noiembrie 2021 la ora 14
Foto: ANM

UPDATE Scurta vară de noiembrie - Temperaturile au depășit 28 de grade în țară

Vineri, 5 Nov 2021 Actualitate | Esențial
5 noiembrie 2021 este una dintre cele mai calde zile de noiembrie de când se fac măsurători meteo. La Călărași au fost peste +28 C și în alte câteva localități maximele au trecut de 27 de grade, arată datele ANM. Și joi a fost extrem de cald în țară: la Făgăraș, orașul situat la 65 km de Brașov, au fost +26,1 C, iar la Odorheiu Secuiesc au fost +24 C. UPDATE Datele finale publicate de ANM vineri seara indicau maxime de +28,9 la Călărași și +28 la Pătârlagele.
Medicamente noi
Foto: Areeyatm, Dreamstime.com

Google a creat o companie care își propune să dezvolte medicamente noi

Vineri, 5 Nov 2021 Science - Tehnologie
Grupul Alphabet a înființat o companie numită Isomorphic Labs care își propune să facă cercetări în vederea descoperirii de noi medicamente. Compania Isomorphic Labs va fi condusă de către Demis Hassabis care este CEO al Deep Mind, companie celebră pentru soft-urile de AI care i-au învins pe cei mai buni jucători de Go.
Fragmente de sticla in desertul Atacama
Foto: Brown University

Care ar putea fi originea misterioaselor fragmente de sticlă din deșertul Atacama

Joi, 4 Nov 2021 Science - Terra
Bucățile misterioase de sticlă torsionată, de culoare verde sau neagră, împrăștiate în deșertul Atacama din Chile ar fi putut proveni dintr-o cometă mare care a explodat în atmosfera Pământului în urmă cu aproximativ 12.000 de ani, potrivit unui nou studiu citat de Live Science.
Aurora boreala-prognoza NOAA
Foto: NOAA

Furtuna solară aduce Aurora Boreală în nordul SUA

Vineri, 5 Nov 2021 Science - Terra
O furtună solară puternică creează condiții prielnice pentru vizibilitatea aurorei boreale chiar până în Pennsylvania, Iowa și Oregon în această săptămână, potrivit Live Science.
Thomas Pesquet
Foto: Facebook - Thomas Pesquet

NASA ar putea readuce patru astronauți pe Pământ de pe SSI în acest weekend

Joi, 4 Nov 2021 Science - Spatiul
Astronautul francez Thomas Pesquet și alți trei astronauți ar putea părăsi Stația Spațială Internațională duminică, a anunțat joi NASA, dar momentul rămâne foarte incert, mai ales din cauza condițiilor meteo, scrie AFP.
Camera de control
Foto: NuScale Power

Reactoare nucleare mici, probleme mari - Ce este tehnologia SMR, care sunt avantajele și de ce mai este mult de lucru

Miercuri, 3 Nov 2021 Economie | Energie
Marți a fost anunțat planul de construcție în România a primei centrale cu reactoare nucleare de mici dimensiuni (SMR), cea mai nouă tehnologie nucleară civilă. În puține țări din lume sunt în construcție reactoare nucleare de mici dimensiuni și susținătorii tehnologiei spun că suntem în fața unei forme mai sigure și mai ieftine de energie nucleară ce permite producția de electricitate, cu minime emisii de carbon. Scepticii spun că energia nucleară nu are cum să fie sigură și că aceste mici reactoare mai au multe de dovedit și sunt departe de a deveni răspândite. În articol puteți citi despre compania NuScale Power, dar și despre plusurile și minusurile unei tehnologii care este prezentată ca fiind o revoluție în folosirea energiei nucleare.
Privind cerul
Foto: Pere Sanz | Dreamstime.com

Ce se vede pe cerul nopții în noiembrie - Seara pot fi observate trei planete

Miercuri, 3 Nov 2021 Science - Spatiul
După ora 18, pe cer pot fi văzute trei planete, Venus, Jupiter și Saturn, prima dintre ele fiind foarte strălucitoare și putând fi văzută ca o stea albă care nu pâlpâie. Cel mai bine se văd stelele Aldebaran, Procyon, Castor și Pollux, iar faza de lună plină se va produce pe data 19, se arată în calendarul astronomic publicat de Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu.
Condor californian

Condorul californian, o specie pe cale de dispariție, se poate reproduce fără partener prin partenogeneză

Miercuri, 3 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Condorul californian, o specie în pericol critic de dispariție, poate să se reproducă fără împerechere, potrivit unui studiu realizat de specialiștii în conservare de la San Diego Zoo Wildlife Alliance, informează Reuters.
„Gaura neagra” de pe Google Maps
Foto: Google Maps

Un user al Reddit a descoperit o „gaură neagră” în ocean pe Google Maps / Dezbaterea care a urmat

Marți, 2 Nov 2021 Magazin
Pentru majoritatea oamenilor Google Maps este un instrument util pentru a ajunge din punctul A în punctul B. Dar pentru un grup aparte de pasionați aplicația este o sursă de mistere interesante, relatează Business Insider.
Sir David Attenborough
Foto: POOL / Zuma Press / Profimedia

VIDEO Sir David Attenborough, discurs puternic la COP26: Așa este menită să se încheie povestea omenirii? Putem transforma o tragedie într-un triumf

Marți, 2 Nov 2021 Actualitate | Mediu
Mai mulți lideri mondiali și alte personalități cunoscute au susținut deja discursuri la summitul COP26 privind schimbările climatice însă puțini dintre ei au reușit să transmită un mesaj atât de puternic precum naturalistul și realizatorul de documentare britanic Sir David Attenborough, scrie IFL Science.
Arrakis, model climatic
Foto: Climate Archive

Dune: Oameni de știință au efectuat o simulare a climei de pe planeta deșertică Arrakis, pentru a verifica dacă ar fi locuibilă

de A.Th.C. HotNews.ro
Experți în modelarea climatică au simulat condițiile de pe Arrakis ca să verifice dacă oamenii ar putea trăi cu adevărat acolo ca personajele lui Frank Herbert din seria epică de romane științifico-fantastice. Confruntarea imaginației scriitorului cu un model climatic real este prezentată de The Conversation.
Reprezentare artistica a unui magnetar

Un obiect cosmic ciudat continuă să expulzeze energie din nou și din nou, iar oamenii de știință nu știu de ce

Luni, 1 Nov 2021 Science - Spatiul
Astronomii au văzut un obiect cosmic misterios având 1.652 de explozii de energie într-o perioadă scurtă de timp. Deși cercetătorii sunt încă nedumeriți cu privire la ceea ce a cauzat erupțiile repetate, ei speră că observațiile îi vor ajuta să se apropie de un răspuns, scrie Live Science.
Diagramele cu raspunsurile
Foto: IFL Science

VIDEO Un Youtuber a închiriat un elicopter pentru a răspunde unei probleme controversate de fizică

de S.J. HotNews.ro
La testele de fizică mereu există unele întrebări care ne pot lăsa perplecși deși răspunsul poate părea destul de simplu. Un Youtuber a decis să pună capăt controverselor declanșate de o astfel de întrebare și a închiriat un elicopter pentru a lămuri definitiv problema, relatează IFL Science.
Catal Huyuk, o asezare de acum 9.000 de ani
Foto: Ekinyalgin, Dreamstime.com

Cum era viața într-o așezare de acum 9.000 de ani - Un loc cu sute de case, dar fără străzi sau ferestre și cu morții îngropați sub podea

Sâmbătă, 30 Oct 2021 Science - Arheologie
Unul dintre cele mai uimitoare locuri din lume se află în Anatolia și se numește Catal Huyuk. Era una dintre așezările cele mai mari din lume acum 8.000 - 9.000 de ani, deși nu existau străzi și sute de case erau îngrămădite și ieșirea se făcea prin acoperiș. În articol puteți citi despre cum era viața în această uimitoare așezare, ce mâncau oamenii, ce preocupări spirituale aveau și ce obiceiuri pe care noi le-am considera morbide în ziua de azi.
Homo bodoensis
Foto: Ettore Mazza

Homo bodoensis – specia propusă de cercetători ca strămoș direct al oamenilor moderni

Vineri, 29 Oct 2021 Science - Arheologie
O nouă specie propusă de cercetători, Homo bodoensis – care a trăit în urmă cu mai bine de jumătate de milion de ani în Africa – poate ajuta la dezlegarea modului în care descendența umană s-a mutat și a interacționat pe tot globul, scrie Live Science.
Nava DART

VIDEO Ce s-ar întâmpla dacă un asteroid ar lovi Pământul? Un om de știință de la NASA explică

Vineri, 29 Oct 2021 Science - Spatiul
Cu misiunea de deviere a asteroizilor DART a NASA pe cale de a fi lansată și un nou film cu asteroizi periculoși care vine pe Netflix, această întrebare este fierbinte în mintea multor oameni. Acum, un om de știință NASA a analizat ce ar face agenția dacă ar fi într-adevăr un asteroid pe cale să se ciocnească de Pământ, scrie Space.com.
Peisaj de noiembrie
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Noiembrie și extremele vremii - Când a fost incredibil de cald, dar și foarte frig în penultima lună a anului

Vineri, 29 Oct 2021 Science - Terra
Luna noiembrie este în general mai ploioasă și mai instabilă decât octombrie, iar în unii ani, cel mai recent în 2018, aduce temperaturi de peste +25 de grade, culminând cu +30 C acum un secol. Alteori finalul de noiembrie aduce și temperaturi de sub -20 de grade și astfel de cazuri au fost în 1993, 1989 și 1975, arată datele ANM. Luna noiembrie începe în trei zile, iar despre extremele vremii din România puteți citi mai jos.
Incendiu de padure
Foto: Bruno Da Silva Alves, Dreamstime.com

Raport alarmant: Pădurile protejate din întreaga lume devin emițători de carbon din cauza incendiilor de vegetație și activităților umane

Joi, 28 Oct 2021 Actualitate | Mediu
Unele dintre cele mai protejate păduri ale lumii emit mai mult carbon decât absorb ca urmare a unor fenomene precum exploatarea forestieră și incendiile de vegetație, potrivit unui raport dat publicității miercuri, relatează Reuters și Agerpres.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare