ARHEOLOGIE
Capul tsantsa
Foto: Twitter

Descoperire macabră: Un cap micșorat expus ca obiect de recuzită timp de 40 de ani a fost autentificat ca fiind real

de S.J. HotNews.ro
Un cap micșorat expus la o universitate din statul american Georgia despre care s-a crezut timp de peste 40 de ani că este o piesă de recuzită a fost autentificat ca fiind real și va fi returnat Ecuadorului, țara din care provine, relatează Insider.
Reprezentare artistica a fosilei
Foto: Swiss Journal of Palaeontology

FOTO Cercetătorii au descoperit o fosilă a unui calmar antic care a fost mușcat de un rechin în timp ce mânca un crustaceu

Luni, 10 Mai 2021 Science - Arheologie
O echipă de cercetători a descoperit o fosilă a unei creaturi care se afla în procesul de mâncare a unei alte creaturi care nu a fost consumată, relatează Phys.org.
Reconstructia sit-ului din Kenya
Foto: Jorge González/Elena Santos

Grijă și delicatețe - Ce ne spune înmormântarea unui copil despre oamenii de acum 78.000 de ani

Joi, 6 Mai 2021 Science - Arheologie
Într-o peșteră din Kenya a fost descoperită cea mai veche dovadă a unei înmormântări în Africa și este vorba despre un copil de aproximativ trei ani care a fost învelit cu mare grijă într-un fel de giulgiu. Descoperirea este cu atât mai interesantă cu cât este clar că oamenii de acum 78 de milenii au putut gândi dincolo de lumea fizică din jurul nostru și au îngropat cu delicatețe acest copil.
Statui Moai
Foto: David Nunuk / Sciencephoto / Profimedia Images

FOTO 11 Mistere antice pe care s-ar putea să nu le elucidăm niciodată (II)

Duminică, 2 Mai 2021 Science - Arheologie
Strămoșii noștri au construit orașe uluitoare și au sculptat în piatră opere de artă fascinantă însă adesea metodele și motivele lor s-au pierdut în negura timpului.
Condimente intr-o piata din Cairo
Foto: Baloncici, Dreamstime.com

Egiptul antic și mâncarea - De la pâine, ceapă și bere, până la hiene, crocodili și miere

Duminică, 2 Mai 2021 Science - Arheologie
Pâinea, berea, ceapa și mierea erau de bază în Egiptul antic, un loc unde chiar și copiii beau zilnic bere, fiindcă era mult mai sigură decât apa luată direct din Nil. Deși aveau mult mai puține alimente decât în prezent și trăiau într-o țară deșertică, vechii egipteni mâncau destul de bine și lucrătorii erau în general plătiți în alimente. În articol puteți citi despre ce mâncau cei care au construit piramidele acum 4.500 de ani, dar și despre mâncăruri exotice și despre cele considerate divine.
mumie
Foto: Captura video

Prima mumie a unei femei însărcinate a fost identificată în Polonia

de N.O. HotNews.ro
Joi, 29 Apr 2021 Science - Arheologie
Oamenii de știință polonezi au descoperit că mumia egipteană despre care credeau că e corpul îmbălsămat al unui preot este de fapt o mumie însărcinată, prima de acest fel din lume, în timp ce examinau prin intermediul razelor X rămășițele vechi de 2.000 de ani de la Muzeul Național din Varșovia, relatează AFP.
O parte a mormintelor descoperite la Dakahlia
Foto: Egypt Ministry of Tourism and Antiquities

Egiptologii au descoperit zeci de morminte rare datând de dinaintea erei faraonilor

Miercuri, 28 Apr 2021 Science - Arheologie
Arheologii egipteni care efectuează săpături în Delta Nilului au descoperit zeci de morminte rare predinastice datând din perioada anterioară regatelor faraonice, apărute acum mai bine de 5.000 de ani, informează Reuters și Agerpres.​
Pestera Surtshellir
Foto: Filip Fuxa, Dreamstime.com

Vikingii, sacrificiile și peștera islandeză unde ”sfârșitul lumii” putea fi amânat

Marţi, 27 Apr 2021 Science - Arheologie
O echipă de cercetători a studiat o peșteră din Islanda unde vikingii făceau acum 900 de ani sacrificii de animale în speranța, bănuiesc arheologii, că sfârșitul lumii, miticul Ragnarök, ar putea fi evitat. Vikingii au construit din pietre o structură în formă de barcă, iar în peșteră s-au găsit și minerale aduse de la multe mii de km, din Orientul Mijlociu.
Pestera Wonderwerk din Africa de Sud
Foto: Hebrew University of Jerusalem

Cercetătorii au descoperit cele mai vechi urme ale activității umane într-o peșteră din Africa

Luni, 26 Apr 2021 Science - Arheologie
Puține locuri din lume au păstrat înregistrări arheologice continue de-a lungul a milioane de ani însă peștera Wonderwerk din deșertul Kalahari din Africa de Sud este un astfel de sit rar, relatează Phys.org.
Tyrannosaurus rex
Foto: Patrik Winbjork, Dreamstime.com

Câți T-Rex au trăit vreodată pe Terra? - Cercetătorii au făcut câteva estimări interesante

Vineri, 16 Apr 2021 Science - Arheologie
Pe Terra au trăit simultan 20.000 de dinozauri Tyrannosaurus rex iar în total în două milioane de ani au existat 2,5 miliarde de exemplare de T-Rex, dinozaurul celebru pentru mărimea sa și pentru dinții gigantici. O cercetare a încercat să estimeze câți T-Rex au existat, dar rezultatele sunt într-o marjă largă. S-au descoperit aproximativ 40 de fosile de T-Rex. dinozaurul care a fost pentru prima oară descris în 1905. Cel mai celebru are 12 metri lungime, cântărea 9 tone și se estimează că a trăit 33 de ani.
Reprezentare artistica a unui pterozaur
Foto: Joe Tucciarone / Sciencephoto / Profimedia Images

Pterozaurii aveau gâturi mai lungi decât ale unei girafe

de N.O. HotNews.ro
Joi, 15 Apr 2021 Science - Arheologie
Pterozaurii, unul dintre primele și cele mai mari vertebrate care au învățat să zboare, au fost adesea văzuți ca verișorii infamului Tyrannosaurus rex, relatează The Guardian. Rămășițele intacte, descoperite în Maroc, ar putea ajuta inginerii să construiască structuri ușoare mai rezistente.
Excavatii la Cahokia
Foto: wustl.edu

De ce oamenii au părăsit Cahokia, cea mai mare așezare preistorică din SUA

Marţi, 13 Apr 2021 Science - Arheologie
În statul Ilinois, acum opt secole, exista o așezare numită Cahokia care avea undeva între 15.000 și 30.000 de locuitori, însă două secole mai târziu nu mai trăia aproape nimeni acolo. Arheologii dezbat misterioasa dispariție a acelor oameni și mai elimină din când în când diverse ipoteze. Locuitorii Cahokiei sunt parte a ceea ce antropologii numesc ”Mississippian culture”, o serie de comunități agrare care au trăit în sud-estul SUA în perioada 800 - 1.500, cultivând porumb și dovlecei aduși din America Centrală. Acești oameni au construit coline artificiale uriașe.
Situl Lunca
Foto: Valeriu Cavruc

Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România

Sâmbătă, 10 Apr 2021 Science - Arheologie
Sarea a fost extrem de importantă pentru oamenii de acum mii de ani fiindcă, pe de o parte, este o substanță indispensabilă vieții, iar pe de altă parte, datorită credinței universale privind originea ei divină, a fost „aurul alb” al omenirii. Cele mai vechi dovezi arheologice din lume privind exploatarea sării, de acum 8.000 de ani, au fost descoperite și cercetate pe teritoriul României, iar în articol puteți citi pe larg despre câteva situri arheologice uimitoare. Tot în articol puteți citi despre superstiții legate de sare, despre locurile ce au fost numite în cinstea sării și despre cum oamenii de acum 6.000 de ani făceau misterioase calupuri de sare, după eforturi uriașe.
Gastrolite
Foto: digitalcommons.augustana.edu

O teorie insolită - Pietrele preistorice care ar fi călătorit peste 1.500 km în burta unor dinozauri

Vineri, 9 Apr 2021 Science - Arheologie
Câțiva cercetători americani care au analizat o serie de pietre situate la peste 1.500 km distanță au venit cu o ipoteză insolită: acestea ar fi ajuns din Wisconsin în Wyoming purtate de dinozauri în burțile lor! Teoria este contestată, dar nici nu poate fi exclusă. Acestea, spun cercetătorii, erau gastrolite, pietre pe care animalele le-au înghițit pentru a facilita digestia.
Mandibulă Oase (cca 40.500 ani vechime)
Foto: Institutul de Speologie "Emil Racoviță"

Doi cercetatori români contribuie la descoperirea legăturilor genetice dintre oamenii preistorici din Balcani

de Doru Panaitescu HotNews.ro
Joi, 8 Apr 2021 Science - Arheologie
O echipă internaţională, incluzând şi doi cercetători români de la Institutul de Speologie "Emil Racoviţă", a secvenţiat genomurile celor mai vechi oameni moderni din Europa, care au trăit cu circa 45.000 de ani în urmă în peştera Bacho Kiro din Bulgaria. Comparând aceste genomuri cu cele ale oamenilor care au trăit ulterior în Europa şi Asia, cercetătorii au demonstrat, întro lucrare publicată în revista Nature, că oamenii din Bacho Kiro şiau transmis genele oamenilor moderni.
Oras antic Egipt
Foto: News.ro

Arheologii au descoperit cel mai mare oraş antic din Egipt

Joi, 8 Apr 2021 Science - Arheologie
O echipă de arheologi egipteni a descoperit "cel mai mare oraş antic din Egipt" datat de mai mult de 3.000 de ani, în apropiere de Luxor, în sudul ţării, a indicat joi fostul ministru al Antichităţilor şi arheologul Zahi Hawass, potrivit AFP.
Orretherium tzen
Foto: Felipe TRUEBA / AFP / Profimedia

Fosile ale unei noi specii de mamifer, care a trăit în urmă cu 72 de milioane de ani, descoperite în Chile

de G.S. HotNews.ro
Joi, 8 Apr 2021 Science - Arheologie
Fosile ale unei noi specii de mamifer din Cretacicul Superior, cu o vârstă cuprinsă între 72 de milioane şi 74 de milioane de ani, au fost descoperite în Patagonia de pe teritoriul statului Chile, a anunţat miercuri Institutul Chilian Antarctic (INACH), potrivit AFP și Agerpres.
Craniu de Neanderthal

Rămășițe umane din Bulgaria dezvăluie o migrație antică necunoscută în Europa / ”Oase 1” din România și noile interpretări

Miercuri, 7 Apr 2021 Science - Arheologie
Secvențierea genetică a rămășițelor umane vechi de 45.000 de ani a dezvăluit o migrație necunoscută către Europa și a arătat că amestecurile cu populațiile de Neanderthal erau mai frecvente decât se credea anterior, potrivit AFP.
Pregatiri pentru „Defilarea faraonilor”
Foto: Khaled Desouki / AFP / Profimedia Images

VIDEO Egiptul se pregătește pentru „defilarea de aur” a mumiilor regale / Temeri privind „blestemul faraonilor”

Joi, 1 Apr 2021 Science - Arheologie
Un cortegiu inedit va transporta 22 de mumii de regi şi regine din Egiptul antic sâmbătă într-o „defilare a faraonilor” între Muzeul din Cairo, unde se află de mai mult de un secol, şi Muzeul Naţional al Civilizaţiei Egiptene (NMEC), relatează AFP și France24, potrivit News.ro.
Canguri în zăpadă
Foto: Flickr

Un strămoș al cangurului putea să se cațere în copaci

Miercuri, 24 Mar 2021 Science - Arheologie
Fosila unei specii de cangur dispărute a dezvăluit abilități uimitoare de cățărare în urmă cu aproximativ 50.000 de ani, într-o câmpie australiană, astăzi ... lipsită de copaci, potrivit unui studiu publicat miercuri și citat de AFP.

Bancul zilei: Străzile din București....