ARHEOLOGIE
Cercetătorii au descoperit cele mai vechi urme ale activității umane într-o peșteră din Africa Puține locuri din lume au păstrat înregistrări arheologice continue de-a lungul a milioane de ani însă peștera Wonderwerk din deșertul Kalahari din Africa de Sud este un astfel de sit rar, relatează Phys.org.
Câți T-Rex au trăit vreodată pe Terra? - Cercetătorii au făcut câteva estimări interesante Pe Terra au trăit simultan 20.000 de dinozauri Tyrannosaurus rex iar în total în două milioane de ani au existat 2,5 miliarde de exemplare de T-Rex, dinozaurul celebru pentru mărimea sa și pentru dinții gigantici. O cercetare a încercat să estimeze câți T-Rex au existat, dar rezultatele sunt într-o marjă largă. S-au descoperit aproximativ 40 de fosile de T-Rex. dinozaurul care a fost pentru prima oară descris în 1905. Cel mai celebru are 12 metri lungime, cântărea 9 tone și se estimează că a trăit 33 de ani.
Pterozaurii aveau gâturi mai lungi decât ale unei girafe Pterozaurii, unul dintre primele și cele mai mari vertebrate care au învățat să zboare, au fost adesea văzuți ca verișorii infamului Tyrannosaurus rex, relatează The Guardian. Rămășițele intacte, descoperite în Maroc, ar putea ajuta inginerii să construiască structuri ușoare mai rezistente.
De ce oamenii au părăsit Cahokia, cea mai mare așezare preistorică din SUA În statul Ilinois, acum opt secole, exista o așezare numită Cahokia care avea undeva între 15.000 și 30.000 de locuitori, însă două secole mai târziu nu mai trăia aproape nimeni acolo. Arheologii dezbat misterioasa dispariție a acelor oameni și mai elimină din când în când diverse ipoteze. Locuitorii Cahokiei sunt parte a ceea ce antropologii numesc ”Mississippian culture”, o serie de comunități agrare care au trăit în sud-estul SUA în perioada 800 - 1.500, cultivând porumb și dovlecei aduși din America Centrală. Acești oameni au construit coline artificiale uriașe.
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România Sarea a fost extrem de importantă pentru oamenii de acum mii de ani fiindcă, pe de o parte, este o substanță indispensabilă vieții, iar pe de altă parte, datorită credinței universale privind originea ei divină, a fost „aurul alb” al omenirii. Cele mai vechi dovezi arheologice din lume privind exploatarea sării, de acum 8.000 de ani, au fost descoperite și cercetate pe teritoriul României, iar în articol puteți citi pe larg despre câteva situri arheologice uimitoare. Tot în articol puteți citi despre superstiții legate de sare, despre locurile ce au fost numite în cinstea sării și despre cum oamenii de acum 6.000 de ani făceau misterioase calupuri de sare, după eforturi uriașe.
O teorie insolită - Pietrele preistorice care ar fi călătorit peste 1.500 km în burta unor dinozauri Câțiva cercetători americani care au analizat o serie de pietre situate la peste 1.500 km distanță au venit cu o ipoteză insolită: acestea ar fi ajuns din Wisconsin în Wyoming purtate de dinozauri în burțile lor! Teoria este contestată, dar nici nu poate fi exclusă. Acestea, spun cercetătorii, erau gastrolite, pietre pe care animalele le-au înghițit pentru a facilita digestia.
Doi cercetatori români contribuie la descoperirea legăturilor genetice dintre oamenii preistorici din Balcani O echipă internaţională, incluzând şi doi cercetători români de la Institutul de Speologie "Emil Racoviţă", a secvenţiat genomurile celor mai vechi oameni moderni din Europa, care au trăit cu circa 45.000 de ani în urmă în peştera Bacho Kiro din Bulgaria. Comparând aceste genomuri cu cele ale oamenilor care au trăit ulterior în Europa şi Asia, cercetătorii au demonstrat, întro lucrare publicată în revista Nature, că oamenii din Bacho Kiro şiau transmis genele oamenilor moderni.
Arheologii au descoperit cel mai mare oraş antic din Egipt O echipă de arheologi egipteni a descoperit "cel mai mare oraş antic din Egipt" datat de mai mult de 3.000 de ani, în apropiere de Luxor, în sudul ţării, a indicat joi fostul ministru al Antichităţilor şi arheologul Zahi Hawass, potrivit AFP.
Fosile ale unei noi specii de mamifer, care a trăit în urmă cu 72 de milioane de ani, descoperite în Chile Fosile ale unei noi specii de mamifer din Cretacicul Superior, cu o vârstă cuprinsă între 72 de milioane şi 74 de milioane de ani, au fost descoperite în Patagonia de pe teritoriul statului Chile, a anunţat miercuri Institutul Chilian Antarctic (INACH), potrivit AFP și Agerpres.
Rămășițe umane din Bulgaria dezvăluie o migrație antică necunoscută în Europa / ”Oase 1” din România și noile interpretări Secvențierea genetică a rămășițelor umane vechi de 45.000 de ani a dezvăluit o migrație necunoscută către Europa și a arătat că amestecurile cu populațiile de Neanderthal erau mai frecvente decât se credea anterior, potrivit AFP.
VIDEO Egiptul se pregătește pentru „defilarea de aur” a mumiilor regale / Temeri privind „blestemul faraonilor” Un cortegiu inedit va transporta 22 de mumii de regi şi regine din Egiptul antic sâmbătă într-o „defilare a faraonilor” între Muzeul din Cairo, unde se află de mai mult de un secol, şi Muzeul Naţional al Civilizaţiei Egiptene (NMEC), relatează AFP și France24, potrivit News.ro.
Un strămoș al cangurului putea să se cațere în copaci Fosila unei specii de cangur dispărute a dezvăluit abilități uimitoare de cățărare în urmă cu aproximativ 50.000 de ani, într-o câmpie australiană, astăzi ... lipsită de copaci, potrivit unui studiu publicat miercuri și citat de AFP.
Carnea și omul - O istorie a consumului și a interdicțiilor Oamenii consumă carne din cele mai vechi timpuri, iar relația omului cu carnea a fost una complicată. Carnea are un gust mai bun decât alte alimente și a ajutat oamenii să supraviețuiască în condiții grele, dar de la animale s-au transmis boli la om și de la carnea alterată mulți s-au îmbolnăvit grav. În articol puteți citi pe larg despre istoria consumului de carne și despre diverse interdicții impuse din cele mai vechi timpuri până în perioada medievală.
FOTO Arheologii au descoperit un nou manuscris biblic la Marea Moartă pentru prima dată în ultimii 60 de ani Arheologii israelieni au descoperit o comoară de noi artefacte în peșterile din apropierea Mării Moarte, printre acestea numărându-se un nou text biblic, o premieră în ultimii 60 de ani, anunță Reuters și Washington Post.
FOTO Vestigii ale unor așezări creștine din secolul al V-lea în Egipt, descoperite de o misiune condusă de un român O misiune arheologică franco-norvegiană, condusă de Victor Ghica, a descoperit vestigii ale unor clădiri creştine din antichitatea târzie în Deşertul de Vest din Egipt, mărturie a unei vieţi monahale în regiune în secolul al V-lea, a anunţat sâmbătă ministerul egiptean al Antichităţilor, relatează AFP.
Oamenii de Neanderthal au dispărut din nordul Europei mult mai demult decât se credea - studiu Dispariția omul de Neanderthal s-ar putea să se fi petrecut mult mai repede decât se credea, arată o reanalizare a unor fosile descoperite într-o peșteră din Belgia. Subiectul este unul controversat în rândul arheologilor și are implicații importante legate de cronologia omului modern. Resturile umane descoperite în secolul 19 în sit-ul din Belgia au între 44.200 și 40.600 ani vechime, și nu 24.000, cum se credea inițial, arată noul studiu.
A fost descoperit coiful unui soldat care acum 2.500 de ani a luptat împotriva perșilor În Israel a fost descoperit coiful ce a fost purtat acum 25 de secole de un războinic care probabil a luptat contra perșilor în Mediterană. Coiful este din bronz și a fost purtat probabil de un războinic de pe o navă ce a participat la unul dintre războaiele greco-persane. S-a păstrat într-o stare excelentă.
Science News: În sfârșit am aflat de ce dinozaurii erau fie uriași, fie mici, spre deosebire de animalele de acum O echipă de oameni de știință din SUA a demonstrat că puii uriașilor dinozauri carnivori ca Tyrannosurus Rex, care creșteau de la mărimea unei pisici până la cea a unor monștri impresionant de mari, remodelau ecosistemele, având o contribuție majoră la dispariția speciilor rivale, informează Science Alert.
De ce auzul omului de Neanderthal arată că era mult mai evoluat decât s-a crezut. ”Daca i-ai asculta vorbind în spatele unei perdele, ai crede că sunt doi străini” Pentru a determina dacă neanderthalienii ar putea folosi un limbaj, este necesar să se stabilească dacă ar putea simboliza concepte și dacă au capacitatea anatomică de a produce și percepe un limbaj pe care să îl transmită. Pentru a face acest lucru, cercetătorii au reconstituit practic canalele auditive externe și mediane a cinci exemplare din specia neanderthaliană, potrivit AFP.
Lângă Pompei a fost descoperit un car roman de ceremonie aproape intact ​Lângă celebrul oraș antic Pompei a fost descoperit un car de ceremonie aproape intact ce a fost folosit acum două milenii. O bună parte dintre elementele carului s-au păstrat și este o minune că vehiculul cu patru roți s-a păstrat în stare atât de bună, mai ales că hoții au săpat la doar câțiva metri.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare