ARHEOLOGIE
Un schelet vechi de 41.000 de ani ar putea elucida unul dintre cele mai longevive mistere ale antropologiei Este îngroparea morților o practică unică a Homo sapiens sau obișnuiau și alte specii de oameni timpurii precum Neanderthalienii să depună trupurile neînsuflețite ale persoanelor iubite sub pământ? Întrebarea este una dintre cele mai longevive dezbateri între arheologi, scrie CNN.
Science Report: Cât de fioros a fost Vestul Sălbatic? Viața era grea, dar nu chiar ca în westernurile de la Hollywood Oricine a văzut un western știe totul despre cât de „sălbatică” era pe atunci viața. Tinere nevinovate erau legate în lanțuri pe calea ferată, turmele cowboy-lor erau furate, iar șeriful era de obicei un tip fără ambiții și cu interes minim pentru aplicarea puținelor legi care existau. Pe scurt, riscai să te trezești în mijlocul împușcăturilor în oricare „Saloon”.
VIDEO Cum arăta podeaua sacră pe care a pășit Iisus în templul din Ierusalim Când Iisus a pășit prin străvechiul templu al evreilor din Ierusalim, el a mers pe dale din piatră de culoarea pământului, așezate în forme geometrice, reci și aspre la atingere, scrie Reuters.
Primii oameni ar fi supraviețuit iernilor grele hibernând - cercetători Daunele sezoniere la oasele fosilizate din Spania sugerează că omul de Neanderthal și predecesorii săi au folosit aceeași strategie ca urșii de cavernă, relatează The Guardian. Urșii o fac, liliecii o fac, chiar și aricii comuni o fac. Iar acum se pare că și primii oameni ar fi putut să o facă. Hibernau, potrivit experților în fosile.
FOTO O statuie religioasă uriașă a fost descoperită între blocurile unui oraș din China Rezidenții unui cartier vechi din orașul Chongqing aflat în sud-vestul Chinei au trecut timp de ani de zile pe lângă două blocuri construite pe o pantă abruptă fără să știe ce se află dedesubt: o statuie religioasă uriașă sculptată direct în rocă, relatează CNN.
O relicvă din Marea Piramidă din Giza pierdută de peste 7 decenii a fost descoperită în Scoția în interiorul unei cutii de trabucuri Când curatorul asistent Abeer Eladany revizuia anul trecut obiecte din colecțiile muzeului Universității Aberdeen, aceasta a descoperit un obiect care părea să nu fie la locul său, relatează CNN.
Un om care a murit de constipație acum peste 1.000 de ani a mâncat doar lăcuste în ultimele luni de viață Un om care a trăit acum mai bine de un mileniu în Texas a murit din cauza unei forme severe de constipație, iar în ultimele luni din viață a mâncat lăcuste, arată cele mai noi cercetări pe o mumie descoperită în 1937. Resturile umane s-au păstrat datorită climatului arid și cercetările făcute prin metode moderne arată că în ultimele săptămâni de viață omul a suferit îngrozitor.
Un dinozaur cu ”păr” și ”panglici” a fascinat oamenii de știință Acum aproape 110 milioane de ani de-a lungul malurilor unei vechi lagune din ceea ce este acum nord-estul Braziliei, un dinozaur pe două picioare și de mărimea unei găini, din perioada cretacică, se hrănea cu insecte și poate cu mici vertebrate precum broaște și șopârle, relatează Reuters.
VIDEO Arheologii au descoperit peste 100 de cranii într-unul din faimoasele turnuri ale morților din Tenochtitlan Arheologii au descoperit o nouă secțiune a unui faimos turn de cranii construit de azteci în ceea ce astăzi este Ciudad de México, relatează CNN.
Altar păgân vechi de 1800 de ani, descoperit într-o biserică bizantină din Israel O echipă de arheologi a descoperit în nordul Israelului un altar antic, cu o vechime estimată la 1800 de ani, dedicat zeului Pan, zeul turmelor şi al ciobanilor, ascuns într-o biserică bizantină, transmite sâmbătă Live Science, preluată de Agerpres.
Science Report: A fost identificată cauza celei mai mari extincții în masă din istoria Pământului Acum aproximativ 225 de milioane de ani, la sfârșitul perioadei geologice a Permianului și începutul Triasicului, trei sferturi din fauna terestră și 95% din viața din ocean au dispărut în doar câteva mii de ani.
Cercetătorii au elucidat una din cele mai vechi engime ale paleontologiei: Originea pterozaurilor, uriașele reptile zburătoare care au dominat cerul în perioada dinozaurilor Oamenii de știință cred că au elucidat una din cele mai vechi enigme ale paleontologiei: originile evoluției pterozaurilor, reptilelor zburătoare care au dominat cerul în același timp în care dinozaurii erau maeștri de necontestat ai pământului, relatează Reuters.
O insulă pierdută sub Marea Nordului a supraviețuit unui tsunami de proporții apocaliptice în urmă cu 8.000 de ani Unele insule antice scufundate acum sub Marea Nordului au fost scena unui tsunami devastator în urmă cu 8.000 de ani care este posibil să fi jucat un rol cheie pentru oamenii preistorici din Marea Britanie, potrivit unui nou studiu citat de Livescience.
FOTO „Cu adevărat incredibil”: Frescă preistorică uriașă care arată oameni alături de animale din Epoca de Gheață, descoperită în pădurea Amazoniană Mii de picturi rupestre care înfățișează animale din ultima mare epocă de gheață precum mastodonți au fost descoperite de cercetători în pădurea Amazoniană, relatează CNN.
Science News: Cercetătorii propun o nouă teorie cu privire la figurinele care o reprezintă pe primitiva „Venus” Unele din cele mai vechi forme de artă, enigmaticele figurine „Venus” sculptate acum 30.000 de ani, i-au intrigat și uimit pe oamenii de știință timp de aproape 200 de ani. Acum, un cercetător de la Anschutz Medical Center de la University of Colorado crede că are dovezi care elucidează misterul acestor curioase totemuri.
VIDEO O pasăre de pe vremea dinozaurilor, cu ciocul în formă de lamă de coasă, aduce noi informaţii despre diversitatea aviară Un craniu delicat, dar extrem de bine conservat, al unei păsări de dimensiunea unui corb, cu ciocul asemănător cu lama unei coase, care popula în urmă cu 68 de milioane de ani zona unde se află în prezent Madagascar, dovedeşte oamenilor de ştiinţă că mai au multe de aflat despre diversitatea aviară din epoca dinozaurilor, relatează Reuters miercuri.
VIDEO "Un loc incredibil pentru cercetare şi studiu''. Rămăşiţele bine conservate a doi bărbaţi, un nobil şi un sclav, descoperite în ruinele oraşului Pompei Arheologii au descoperit rămăşiţele bine conservate a doi bărbaţi care au murit arşi de erupţia vulcanică ce a distrus oraşul antic Pompei în anul 79 d. Hr, a anunţat sâmbătă ministrul Culturii din Italia, potrivit Agerpres, care citează Reuters.
De ce unii dinozauri aveau gâturi atât de lungi Sauropodele au fost cele mai mari animale care au umblat vreodată pe Pământ. Acești dinozauri cu gât lung puteau crește enorm atingând 70 de tone. Cu toate acestea, această familie de dinozauri nu a fost gigantică tot timpul, scrie CNN.
Oamenii de ştiinţă au descoperit o nouă specie de plantă, în fosile cu o vechime de 15 milioane de ani O echipă de paleontologi din China şi Statele Unite a descoperit o nouă specie de plantă din genul Choerospondias în fosile cu o vechime de 15 milioane de ani, în provincia Fujian din sud-estul Chinei, relatează joi Xinhua.
Pe fundul unui lac din Lituania a fost găsit scheletul unui soldat din perioada medievală, alături de arme vechi de aproape 500 de ani ​Pe fundul unui lac lituanian a fost găsit scheletul unui soldat care a murit în secolul 16, iar lângă el au fost găsite mai multe arme, în stare foarte bună de conservare, scrie site-ul Live Science. În secolele 16 și 17 Regatul Polono-Lituanian era printre cele mai mari state europene, iar pe la 1620 estimările sunt că întinderea era de un milion de km pătrați și populația de 12 milioane de oameni.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare