ARHEOLOGIE
„Misiune imposibilă”: Mexicul vrea să recupereze coroana legendară a regelui Montezuma Președintele Mexicului a declarat că și-a trimis soția într-o misiune „imposibilă” pentru a recupera coroana legendarului rege aztec Montezuma, relatează Euronews.
Leif Erikson, nordicul care a descoperit America, alternativă mai corectă politic la „colonialistul” Cristofor Columb În fiecare an pe 9 octombrie este sărbătorit precursorul scandinav din Islanda despre care se crede că s-a stabilit în America cu sute de ani înainte să debarce Columb. „Saga lui Erik cel Roșu” spune că America a fost descoperită din întâmplare după ce Erikson a luat-o razna cu cursul. „Saga groenlandezilor” susține totuși că descoperirea a fost parte a unui plan.
”Vă rog, luați-le înapoi, aduc ghinion”. Ce a pățit o turistă care a furat acum 15 ani artefacte din Pompei O turistă care a furat, în urmă cu 15 ani, fragmente de artefacte din orașul antic Pompei, le-a returnat spunând că sunt blestemate, scrie Guardian.
Povestea penei de dinozaur care i-a făcut pe paleontologi să se contreze în studii ​O pană fosilizată de dinozaur ce a fost descoperită în 1861 în sudul Germaniei este de mulți ani subiect de dispute între paleontologii care s-au contrazis în studii legate de cui i-ar fi putut aparține această pană. Un nou studiu arată că este totuși vorba de Archaeopteryx, un fel de dinozaur cu multe caracteristici de pasăre, un animal ce a trăit în Jurassic și era cam de dimensiunile unui corb.
Arheologii mexicani au confirmat descoperirea primei nave de sclavi mayași Arheologii din Mexic au confirmat că o navă scufundată descoperită în largul peninsulei Yucatan a fost folosită pentru transportarea mayașilor vânduți în sclavie, transmite CNN.
VIDEO ​Egipt: Încă o descoperire arheologică importantă. 14 sarcofage au fost scoase la lumină în necropola de la Saqqara ​Autorităţile egiptene au anunţat descoperirea într-un puţ din necropola Saqqara, aflată la 25 km de piramidele de la Gizeh, a 14 noi sarcofage datând de acum 2.500 de ani. În același loc au fost descoperite alte 13 sarcofage la început de septembrie. Situl Saqqara este celebru pentru vasta necropolă unde se află și piramida în trepte a lui Djoser, cea dintâi din era faraonilor, construită acum 2.900 de ani sub indicațiile lui Imhotep.
Un urs de peșteră, foarte bine conservat, descoperit după topirea permafrostului arctic Crescătorii de reni din Rusia au descoperit ceea ce oamenii de știință spun că este prima carcasă de urs de peșteră cu țesut moale intact în regiunea care se confruntă cu topirea permafrostului, relatează Moscow Times.
O echipă de arheologi libanezo-germană a descoperit primul teasc de vin fenician O echipă de arheologi libanezo-germană a descoperit, în urma excavărilor, un teasc de vin fenician cu o vechime de 2.600 de ani în sudul Libanului, a anunţat joi un profesor din cadrul Universităţii Americane din Beirut (AUB), potrivit DPA, relatează Agerpres.
Descoperire genetică surprinzătoare: Nu toți vikingii erau scandinavi Analiza ADN a rămăşiţelor descoperite în morminte sugerează că nu toţi vikingii erau scandinavi, conform unui studiu publicat miercuri în revista Nature, transmite CNN citat de Agerpres.
Calitate, nu cantitate. Au fost descoperiți ”spermatozoizii giganți” vechi de 100 de milioane de ani Cei mai vechi spermatozoizi fosilizați de animal, vechi de 100 de milioane de ani și care măsoară de 4,6 ori dimensiunea progenitorului lor, au fost descoperiți în crustacee mici prinse într-o bucată de chihlimbar de către o echipă internațională de paleontologi, relatează AFP.
Vrei să cumperi un dinozaur? Scheletul unui Tyrannosaurus Rex, scos la licitație Un schelet de Tyrannosaurus Rex în vârstă de 67 de milioane de ani, numit Stan, va fi scos la licitație de casa Christie’s pe 6 octombrie, iar acesta este așteptat să fie vândut împotriva unei sume cuprinsă între 6 și 8 milioane de dolari, anunță CNBC.
​VIDEO De ce este importantă descoperirea în Alpi a unei capre negre de acum 400 de ani ​Un alpinist a descoperit rămășițele unei capre negre, la 3.200 metri altitudine, în nordul Italiei. La prima vedere nu părea nimic special, dar s-a dovedit a fi ceva cu totul deosebit. Capra neagră era aproape perfect conservată, deși a murit acum patru secole, iar cercetătorii spun că studierea acestui animal va fi utilă dacă pe viitor vor mai fi descoperite corpuri perfect păstrate în gheață, cum este celebrul Otzi.
Cadavrul unui sturion atlantic, vechi de 500 de ani, descoperit în epava unei nave regale daneze Cadavrul unui sturion atlantic (şip, n.r.) lung de doi metri, o specie în prezent aproape dispărută, a fost găsit în Marea Baltică în epava unei nave regale daneze care s-a scufundat în urmă cu peste 500 de ani, a dezvăluit vineri o revistă ştiinţifică, informează AFP.
Romanii, mâncarea și Imperiul - De la vin scump, pâine și ulei de măsline, până la flamingo, rozătoare și garum Romanilor le-a plăcut enorm mâncarea, la începuturi au împrumutat unele lucruri de la greci, dar apoi au mers pe propria cale, au scris cărți impresionante de bucate, au întocmit manuale de agricultură și au transformat viticultura într-o știință. Oamenii de rând consumau mai ales pâine, măsline, terci și vin, iar bogații consumau chiar și păsări flamingo, rozătoare, carne de vânat și vin extrem de scump. Era plin de locuri unde se vindea pe stradă carne friptă, existau și multe taverne și se consumau chiar și animale precum hârciogul sau alunarul. În articol puteți citi despre ce mâncau și ce beau romanii, cum erau ospețele și cât de diferită era mâncarea celor cu bani puțini față de a celor avuți. Tot în articol puteți citi și despre garum, un sos de pește fermentat care era foarte apreciat.
Maimuțe, girafe, rinoceri, struți și tigri cu dinți-sabie - Fosilele descoperite într-un sit din Vâlcea arată ce faună diversă exista în urmă cu două milioane de ani Maimuțe mari, girafe cu gât scurt, tigri cu dinți-sabie, rinoceri sau pangolini. Pare o enumerare dintr-un film de animație, însă este vorba de fosile descoperite într-un sit paleontologic din Vâlcea, numit Grăunceanu și re-analizate în SUA. O echipă de la University of Arkansas studiază de 8 ani sit-ul și spune că este unul dintre cele mai valoroase din Europa, dând o colecție uimitoare de fosile din pleistocen. Grăunceanu este cel mai mare sit fosilifer din Europa de Est.
O cădere de roci în Grand Canyon a scos la iveală amprentele fosilizate ale unor animale de acum 300 de milioane de ani O cădere de stânci care a avut loc chiar în apropiere de un traseu popular de drumeție Grand Canyon a scos la iveală mai multe amprente de fosile antice, care ar fi semănat cu șopârlele chuckwallas, potrivit AP.
​VIDEO Doi tineri au descoperit în Israel o comoară mai veche de un mileniu Doi tineri care erau voluntari pe un șantier arheologic au descoperit o comoară, aproape un kilogram de monede din aur de acum 1.100 de ani, de pe vremea când zona făcea parte din califatul Abbasid. Este vorba de o descoperire rară, 425 de monede de aur ascunse de cineva care aproape sigur spera să revină să la recupereze.
Descoperire arheologică în Israel: Câmpul de luptă unde „Richard Inimă de Leu” i-a învins pe sarazini este exacavat Un arheolog din Israel a localizat unul dintre câmpurile de luptă cheie ale celei de-a treia cruciade - locul în care Richard I al Angliei, cunoscut și sub numele de Richard Lionheart, și trupele sale au învins forțele musulmane., potrivit Live Science.
Descoperire spectaculoasă din Triasic: Fosilele unui monstru marin şi ale prăzii pe care a înghiţit-o În apele calde şi puţin adânci ale unei mări ce acoperea, acum 240 de milioane de ani, zona de sud-vest a Chinei, o reptilă acvatică asemănătoare unui delfin a atacat şi înghiţit o altă reptilă de dimensiuni aproape egale, întâlnire care s-a încheiat cu moartea ambelor animale, conform fosilelor celor două animale descoperite şi analizate recent de paleontologi, transmite joi Reuters.
Cele mai vechi dovezi despre un pat confortabil din iarbă datează de acum 200.000 de ani ​Arheologii din Africa de Sud au analizat resturile dintr-o peșteră numită Border Cave și au ajuns la concluzia că oamenii de acum 200.000 de ani s-au străduit să-și confecționeze un fel de ”așternuturi” din ierburi cât mai confortabile posibil, punând și straturi de cenușă, dar arzând și frunze care puteau alunga insectele. Exagerând puțin, putem vorbi despre niște ”saltele” vegetale foarte complexe pentru acele timpuri. Cele mai vechi paturi din ierburi găsite până acum aveau 77 de milenii vechime.

Bancul zilei: Noul salut la modă din iarna lui 2021
Iarna lui 2021: Se întalnește gazul cu electricitatea în iarna anului 2021: - Salut...
Bancul zilei: Dedicare totală pentru Parlamentul și guvernul tău
Un reporter îi ia un interviu unui tip de pe stradă.- Dumneavoastră ați munci gratis pentru un ministru?- Sigur că da!- Dar pentru un senator?- Fără îndoială!- Și pentru un deputat?