SPATIUL
Mini - elicopterul Ingenuity a dus pe Marte și o bucățică de istorie a aviației Elicopterul Ingenuity al NASA, care cel devreme pe 8 aprilie va încerca să facă un zbor pe Marte, poartă o mostră de istorie a aviației fiindcă a dus cu el o bucățică din avionul cu care frații Wright au realizat în 1903 primul zbor controlat, susținut și autopropulsat al unui aparat mai greu ca aerul.
Astronomii au obținut în premieră o imagine cu câmpul magnetic al unei găuri negre În primăvara lui 2019 a fost prezentată prima imagine a unei găuri negre, iar momentul chiar a fost unul istoric, mai ales că datele de la opt telescoape uriașe de pe patru continente au fost combinate și analizate, ca parte a unui efort uriaș de cercetare. Astronomii au reușit acum să captureze imaginea câmpului magnetic al acestei găuri negre. Cercetătorii spun că acest câmp magnetic ar fi suficient de puternic încât să împingă materia care altfel ar cădea în interiorul găurii și ar trece de punctul fără de întoarcere numit orizontul evenimentelor.
Elicopterul Ingenuity va face primul zbor pe Marte cel devreme la 8 aprilie NASA a anunțat că mini-elicopterul Ingenuity va încerca pentru prima oară să se ridice la sol în atmosfera marțiană pe 8 aprilie, până atunci urmând să fie pregătit momentul și Ingenuity va trebui să se separe complet de rover. Dacă elicopterul care cântărește 1,8 kg va reuși să zboare singur va fi o premieră: un aparat de zbor de acest tip reușește să se ridice de pe suprafața unei alte planete.
Elon Musk vrea să lanseze un nou prototip al mega-rachetei Starship. Ultimele trei au explodat Lansările rachetelor Starship au devenit ceva obișnuit la centrul de dezvoltare de la Boca Chica, Texas. Pentru a doua oară în această lună, compania SpaceX se pregătește să lanseze un nou prototip al viitoarei nave spațiale, informează Business Insider.
Un asteroid de dimensiuni mari va trece azi pe lângă Pământ, la peste 2 mil km distanță / Nu există riscul unei coliziuni Cel mai mare asteroid care se va apropia de Terra în 2021 va trece "aproape" de noi în această duminică, dar la o distanță de circa două milioane de kilometri, fără niciun risc de coliziune. Dar evenimentul va permite cercetătorilor să studieze obiectul celest, potrivit AFP.
Asociere între NASA şi SpaceX pentru a evita coliziuni între rachetele şi respectivii lor sateliţi Agenţia spaţială americană NASA şi compania SpaceX au încheiat un acord de securitate pentru a evita coliziuni între rachetele şi respectivii lor sateliţi, a informat joi Steve Jurczyk, administrator interimar al entităţii federale, relatează EFE.
Science Weekend: Cine ar fura un telescop spațial? „Sperăm că pirații n-o vor face”, spune un astrofizician Noul telescop spațial al NASA a avut un drum greu. Menit să fie cel mai puternic de felul său, un demn succesor al lui Hubble, a avut toate problemele posibile: management defectuos, erori tehnice, depășiri de buget, reprogramări de termene și o pandemie. Așa că responsabilii cu securitatea telescopului se gândesc acum și la pirați, scrie Marina Koren în The Atlantic.
VIDEO Un flux de raze-X emis de o gaură neagră supermasivă este mai lung decât diametrul Căii Lactee Astronomii care folosesc telescopul spaţial Chandra cu raze-X, aparţinând NASA, au depistat un fascicul de radiaţii X ce provine de la un obiect cosmic aflat la aproximativ 12,7 miliarde de ani-lumină de Soare şi care are o lungime mai mare decât diametrul de 100.000 de ani-lumină al Căii Lactee, transmite Space.com.
Mini - elicopterul Ingenuity de pe Marte ar putea să zboare prima oară la început de aprilie Echipa de la NASA a ales locul unde mini-elicopterul Ingenuity va încerca pentru prima oară să zboare - și astfel să facă istorie - pe Planeta Roșie. A fost ales locul, iar data primului zbor ar putea fi anunțată pe 23 martie și este foarte probabil că Ingenuity va ieși din ”burta” roverului la început de aprilie. Dacă elicopterul care cântărește 1,8 kg va reuși să zboare singur va fi o premieră: un aparat de zbor de acest tip reușește să se ridice de pe suprafața unei alte planete.
​VIDEO Opt minute de foc - NASA a efectuat cu succes testul static cu motoarele rachetei gigantice SLS NASA a efectuat cu succes joi teste statice cu cele patru motoare ale rachetei SLS care peste câțiva ani ar trebui să ducă astronauți pe Lună. Testele din ianuarie au fost marcate de probleme, dar NASA poate ”răsufla” ușurată și va putea trece la etapa următoare de testare care va consta într-o lansare adevărată și cu capsula Orion.
Bacterii necunoscute științei descoperite pe Stația Spațială Internațională / Cum au ajuns acolo și care este importanța acestei descoperiri Lumea speciilor bacteriene și fungice care trăiesc printre noi este în continuă creștere - și aceasta nu este o excepție în mediile cu gravitație redusă, cum ar fi Stația Spațială Internațională (ISS). Cercetătorii din Statele Unite și India care lucrează cu NASA au descoperit acum patru tulpini de bacterii care trăiesc în diferite locuri din ISS, potrivit Science Alert.
Science Report Astronomii afirmă că au elucidat definitiv misterul originii Oumuamua Originea și natura „Oumuamua”, obiectul spațial care a traversat sistemul nostru solar în 2017, i-a lăsat perplecși pe oamenii de știință, însă o echipă de cercetători afirmă că a elucidat definitiv misterul, relatează Insider.
Sub crusta lui Marte este prinsă o cantitate uriașă de apă, arată un studiu NASA Se crede că Marte avea acum peste 3 miliarde de ani atât de multă apă, încât ar fi putut fi acoperit cu un ocean cu adâncimi între 100 și 1.500 de metri, dar apa s-a risipit apoi în spațiu din cauza gravitației scăzute a Planetei Roșii. Ei bine, un nou studiu arată că nu toată apa s-a risipit în spațiu, ci undeva între 30% și 99% ar fi încă prinsă în mineralele ce formează crusta planetei.
Science Ideas: Ar fi fost de acord Carl Sagan cu ideea lui Elon Musk de colonizare a planetei Marte? Starship SN10, a treia variantă a rachetei lui SpaceX, a efectuat o lansare perfectă, urmată de o manevră reușită, dar triumful a fost de scurtă durată: a explodat la câteva minute după ce revenise la sol. Totuși, Musk și inginerii săi harnici de la SpaceX au mai făcut un mic pas către visul unei rachete interplanetare care, cândva, să ducă primii coloniști pe planeta Marte, scrie Mark Whittington în ”The Hill”.
China doreşte ca astronauţii săi să rămână pe Lună pentru perioade lungi de timp După ce China va înfiinţa o staţie de cercetare lunară, astronauţii săi vor rămâne pe Lună perioade lungi de timp pentru a efectua cercetări ştiinţifice, a informat duminică presa de stat, citându-l pe autorul programului lunar al Chinei, relatează Reuters, potrivit Agerpres.
Cât de fierbinte e de fapt Soarele? Soarele este o minge de plasmă atât de mare, încât propria greutate o împiedică să explodeze. El are o structură interioară complicată și variații surprinzător de mari de temperatură atât la suprafață, cât și în interior, scrie ZME Science. Multe dintre lucrurile care se petrec pe Pământ sunt, în cele din urmă, alimentate de energia Soarelui, pe care o putem simți pe propria piele în zilele senine. Multe din formele de viața de pe Pământ se hrănesc cu plante care captează lumina soarelui.
Betelgeuse - Misterul unei stele gigantice care se apropie de stârșitul vieții Betelgeuse este una dintre cele mai strălucitoare stele de pe cer, însă de la final de 2019 magnitudinea aparentă a stelei s-a estompat puternic timp de câteva luni. Steaua din constelația Orion devine mai puțin strălucitoare în unele perioade, dar niciodată scăderea nu a fost așa de amplă. Nu au lipsit articolele senzaționaliste și toată lumea era cu ochii pe steaua care se găsește la 640 de ani lumină. Va exploda, nu va exploda? Steaua Betelgeuse a revenit la strălucirea ei obișnuită, iar în articol puteți citi despre istoria ei, despre misterul pierderii în strălucire și despre viitorul în care această stea gigantică va deveni o gaură neagră.
Science Ideas: Marte este o scenă din iad. Colonizarea ei ar fi un mod ridicol de a ajuta omenirea Nicăieri nu-i ca acasă – dacă nu ești Elon Musk. Un prototip al navei Starship a lui SpaceX, care într-o zi va duce oameni pe Marte, va fi lansat în curând (n.red.: între timp, a și explodat după revenirea la sol). Ce-l motivează pe Musk? De ce Marte? Un clip video din 2019 prezintă viziunea lui Musk - și tot ce-i greșit în ea, scria The Atlantic.
Un asteroid uriaș va trece pe lângă Pământ săptămâna viitoare Cel mai mare asteroid care va trece pe lângă Pământ în 2021 va avea o traiectorie la vreo două milioane de kilometri distanță de noi duminică, 21 martie - fără risc de coliziune, dar permițând astronomilor să studieze mai îndeaproape acest obiect ceresc, potrivit AFP.
Noi sunete de pe Marte - Cum se aude laserul cu care Perseverance analizează rocile de pe Planeta Roșie Perseverance a trimis noi sunete de pe Marte, de data aceasta fiind vorba de sunetul sacadat al laserului care funcționează bine și începe să analizeze rocile de pe planeta care se află acum la peste 230 milioane km. Laserul super high-tech va pulveriza părți din roci marțiene pentru a studia compoziția din vaporii ce rezultă după operațiune.

Bancul zilei: Gusturile muzicale nu se discută
Profesoru-i întreabă pe elevi dacă sunt fani manele. Toți ridică mâna, cu excepția unuia.Profesorul: - De ce nu ești fan manele? Elevul explică: - Îmi place jazz-ul. Fiindcă mama e fan jazz, tata e fan jazz...
Bancul zilei: Stările unui bărbat cam trecut ce merge la amantă
Un bărbat de vârsta a doua a mers la amanta sa. În scara, unde locuia respectiva vede următorul anunt: Liftul nu functionează”.Amanta locuia la etajul 15, dar omul dornic de a trăi clipe frumoase si-a zis:Mare lucru, pe aripile dragostei ajung și pe lună"!
Bancul zilei: Prânzul în Maramureș