SPATIUL
Hubble a detectat o schimbare enigmatică în Marea Pată Roșie a lui Jupiter Hubble, cel mai puternic telescop al NASA, a înregistrat o schimbare enigmatică în Marea Pată Roșie a planetei Jupiter, relatează Business Insider.
​VIDEO Inspiration4 - Cum se vede Pământul prin uriașa cupolă din sticlă a capsulei Crew Dragon a SpaceX SpaceX a publicat un clip în care cei patru astronauți amatori care au petrecut trei zile pe orbita terestră au văzut pentru prima oară Terra prin cupola uriașă a capsulei Crew Dragon. Primii patru turişti spaţiali ai capsulei SpaceX au revenit pe Terra sâmbătă seară, după una dintre cele mai complicate misiuni de acest gen.
InSight Mars detectează cele mai mari 3 cutremure de pe planeta roșie / Un cutremur a durat 90 de minute Sonda InSight Mars a NASA a detectat cele mai puternice trei cutremure înregistrate de ea, oferindu-le oamenilor de știință o imagine și mai clară a interiorului Planetei Roșii, potrivit Science.com.
Un asteroid de trei ori mai mare decât Statuia Libertății trece pe lângă Pâmânt Echinocțiul de toamnă aduce miercuri mai aproape de Pământ un asteroid de aproximativ trei ori mai mare ca Statuia Libertății. Acest asteroid, numit 2021 NY1, va naviga dincolo de planeta noastră potrivit NASA, dar este încă considerat un obiect Near-Earth (NEO) deoarece va trece la aproximativ 193 milioane de kilometri de soare, potrivit Live Science.
NASA a ales locul unde va pune după 2023 pe suprafața Lunii un rover care să caute apă înghețată ​NASA a ales locul unde după 2023 va pune un mic rover care să caute apă înghețată pe suprafața Lunii, apă care va fi esențială pentru viitoarele misiuni de explorare propuse. A fost ales craterul Nobile care este în apropierea polului sudic lunar, iar misiunea va costa peste 650 milioane dolari. Craterul Nobile s-a format după un impact cu un corp ceresc mai mic și este unul dintre cele mai reci locuri din sistemul solar.
Tainele Universului: De ce orbitele planetelor din sistemul nostru solar se află toate în același plan? Dacă ați studiat vreodată un model al sistemului nostru solar, probabil că ați observat că Soarele, planetele, lunile și asteroizii sunt în aproximativ același plan. De ce? Pentru a răspunde, Live Science ne invită într-o călătorie în timp – cu 4,5 miliarde de ani în urmă.
Misiunea Inspiration4: Turistii SpaceX au vorbit cu Tom Cruise din spatiu Turiștii spațiali care orbitează în prezent Pământul la bordul unei nave spațiale SpaceX au discutat cu faimosul actor Tom Cruise din spațiu, potrivit AFP. „Rook, Nova, Hanks și Leo au vorbit astăzi cu Tom Cruise”, a fost postarea de pe contul oficial al misiunii Inspiration4.VIDEO Cei patru astronauți amatori au petrecut prima zi pe orbită. De ce misiunea SpaceX Inspiration4 este una specială
Explozia unei supernove de 10 miliarde de ani va mai fi vizibilă o dată pentru noi / Cum este posibilă această ”reluare” cosmică? Universul este o întindere nesfârșită de mister, măreție și spectacol uluitor. Deci, de ce, peste câțiva ani, Cosmosul difuzează o „reluare” a unei explozii de supernova pe care am urmărit-o deja în 2016?, scrie Live Science.
VIDEO Cei patru astronauți amatori au petrecut prima zi pe orbită. De ce misiunea SpaceX Inspiration4 este una specială Cei patru astronauți amatori din echipa Inspiration4 au petrecut cu bine prima zi în spațiu, s-au minunat de ce au văzut, au făcut și mici experimente, iar miliardarul Jared Isaacman a pus și două pariuri sportive. Misiunea este cu totul specială datorită complexității și duratei ei, iar cei patru oameni vor reveni pe Terra în 19 septembrie.
​VIDEO SpaceX a pus cu succes pe orbită patru astronauți amatori care vor petrece trei zile în spațiu în capsula Crew Dragon SpaceX, compania lui Elon Musk, a lansat cu succes o misiune istorică, fiindcă patru civili au ajuns pe orbita terestră și vor petrece trei zile în capsula Dragon, la aproape 600 km altitudine. Este un moment istoric pentru turismul spațial fiindcă, spre deosebire de zborurile suborbitale reușite de Bezos și Branson, vorbim de altitudini de cinci ori mai mari și de trei zile de imponderabilitate, nu doar de câteva minute. Misiunea se numește Inspiration4.
Spaţiul cosmic devine din ce în ce mai privat: Cine sunt cei patru pasageri ai misiunii Inspirational Miliardarii par să fi prins gustul călătoriilor spațiale. Pe 15 septembrie, Jared Isaacman, miliardarul care este fondator și CEO al corporaţiei Shift4, va pleca împreună cu trei tovarăși de aventură, aleși cu atenție, într-o excursie de trei zile în jurul Pământului pe orbită joasă, la aproximativ 300 de kilometri. Totul a fost pregătit ca o operațiune rafinată de marketing: o campanie publicitară de clasă, un site foarte frumos și bogat, şi chiar o serie de documentare pe Netflix.SpaceX lansează miercuri prima sa misiune de turism spațial. În premieră, patru civili vor ajunge pe orbita terestră și vor sta trei zile în spațiu
Obiecte cosmice cu orbite ciudate descoperite dincolo de Neptun / Sunt atrase de Planeta 9? O căutare de șase ani în spațiul de dincolo de orbita lui Neptun a dus la descoperirea a 461 de obiecte. Aceste obiecte includ patru care se află la mai mult de 230 de unități astronomice (AU) de la Soare. Aceste obiecte extraordinar de îndepărtate ar putea arunca o lumină nouă asupra Planetei 9, un corp ceresc teoretic, niciodată observat, scrie Live Science.
SpaceX lansează miercuri prima sa misiune de turism spațial. În premieră, patru civili vor ajunge pe orbita terestră și vor sta trei zile în spațiu SpaceX, compania fondată de Elon Musk, va lansa miercuri prima sa misiune de turism spațial și cea mai ambițioasă de până acum, pentru că cei patru civili nu vor ajunge doar câteva minute la 100 km altitudine, ci vor petrece trei zile pe orbita terestră, la viteza de 28.000 km/h. Misiunea se numește Inspiration4 și este prima oară când pe orbită ajung doar civili, și nu astronauți profesioniști.
Roverul Perseverance a colectat al doilea eșantion de pe Marte Roverul Perseverance al NASA a reușit din nou să colecteze două eșantioane de pe Marte. Perseverance a forat într-o rocă marțiană denumită „Rochette” și a sigilat eșantionul în tubul său de titan, au anunțat miercuri (8 septembrie) membrii echipei misiunii prin Twitter, potrivit Live Science.
Prospective Science: Uitați de rachete – un ascensor va fi viitorul călătoriilor spre Lună Lansarea unei rachete face ca o călătorie spre Lună să fie scumpă, dificilă și periculoasă. Colin Stuart, astronom, autor și comunicator, prezintă în BBC Science Focus Magazine un alt mod în care se va putea călători dus-întors.
VIDEO Cum se vede reintrarea în atmosfera Pământului, filmată de un astronaut Mulți oameni își imaginează că atunci când ești în spațiu te afli într-un loc liniștit și pașnic, uitându-te contemplativ în jos înspre Pământ. Însă nu trebuie scăpat din vedere că pentru a ajunge acolo și înapoi practic trebuie să te arunci prin foc, relatează IFL Science.
Fum și miros de plastic ars în segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale: „Totul funcționează normal”, asigură Roscosmos Fum şi miros de plastic ars au fost detectate joi în segmentul rusesc al Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), a informat agenţia spaţială rusă Roscosmos, asigurând că echipajul se află în siguranţă, relatează AFP și Reuters, potrivit Agerpres.​
Telescopul James Webb, cel mai performant construit vreodată, va fi lansat în spațiu pe 18 decembrie și trebuie să ajungă la 1,5 milioane km de Terra Telescopul spațial James Webb, cel mai sofisticat și costisitor construit vreodată, ar trebui lansat pe 18 decembrie de o rachetă Ariane 5 de la baza din Guyana Franceză. La proiectul de 10 miliarde dolari se lucrează de peste 20 de ani, au fost o mulțime de amânări și noul telescop cântărește 6,5 tone.
O „apocalipsă a Internetului” ar putea surveni odată cu următoarea furtună solară, avertizează noi cercetări Soarele ”spală” întotdeauna Pământul cu particule magnetizate cunoscute sub numele de vânt solar. În cea mai mare parte, scutul magnetic al planetei noastre blochează acest vânt electric să producă daune reale Pământului sau locuitorilor săi, trimitând acele particule spre poli lăsând în urmă o auroră plăcută în urma lor, potrivit Live Science.
Ce este ”The accident”, obiectul misterios care trece prin Calea Lactee de 10 miliarde de ani și îi nedumerește pe cercetători Astronomii au aruncat prima privire detaliată asupra unui misterios obiect al Căii Lactee cunoscut sub numele de „Accidentul” (The Accident) - și au descoperit că este chiar mai uimitor decât indicau studiile anterioare, scrie Live Science.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare