SPATIUL
VIDEO Turul capsulei Crew Dragon: „Bine ați venit la bordul Endeavour” Astronauții de la bordul capsulei Crew Dragon lansate sâmbătă de SpaceX și NASA au invitat lumea la bordul aeronavei lor cu un tur live unic, relatează Space.com.VIDEO Lansarea NASA - SpaceX: Lansare reușită! / Capsula cu astronauți e în drumul spre Stația Spațială / Racheta Falcon 9 a aterizat cu succes pe o barjă în ocean!
Agenția spațială rusă Roscosmos felicită SpaceX pentru reușită Agenția spațială rusă Roscosmos, până acum singura capabilă să trimită cosmonauți la Stația Spațială Internațională (ISS), a felicitat duminică compania americană SpaceX pentru decolarea cu succes a rachetei sale care transporta doi astronauți americani la stația orbitală, potrivit AFP. VIDEO Lansarea NASA - SpaceX: Lansare reușită! / Capsula cu astronauți e în drumul spre Stația Spațială / Racheta Falcon 9 a aterizat cu succes pe o barjă în ocean!
​VIDEO Momentul lansării cu succes a misiunii SpaceX - NASA Lansarea SpaceX-NASA de sâmbătă a fost una cu succes și va rămâne în istorie ca un moment de cotitură în colaborarea dintre administrația americană și zona privată. Lansarea cu succes a avut loc la ora 22:22 (ora României) și a marcat finalul unei perioade de 9 ani în care SUA nu au mai trimis astronauți prin mijloace proprii. La ascurt timp după lansare capsula Dragon s-a decuplat de la racheta Falcon 9 care a aterizat cu succes pe o barjă aflată pe ocean.
VIDEO Un prototip SpaceX a explodat în timpul unui test Un prototip de navă spațială dezvoltat de compania SpaceX a explodat vineri în timpul unui test la baza din Boca Chica, Texas (SUA). Este vorba despre un prototip al navetei Starship, vehiculul fiind cuprins de flăcări în timpul unui test pentru motoare.
​FOTO Un cosmonaut a fotografiat din spațiu rampa de lansare de unde SpaceX și NASA vor să trimită în spațiu doi astronauți Rampa de lansare de unde NASA și SpaceX vor să facă istorie și să trimită în spațiu doi astronauți a fost surprinsă de pe orbită, cu câteva ore înainte de lansarea programată, de către un cosmonaut de la bordul Stației Spațiale Internaționale.
VIDEO Lansarea NASA - SpaceX: Lansare reușită! / Capsula cu astronauți e în drumul spre Stația Spațială / Racheta Falcon 9 a aterizat cu succes pe o barjă în ocean! SpaceX și NASA au reușit cu succes să lanseze doi astronauți americani pe orbita Pământului, o premieră istorică în colaborarea dintre administrația americană și zona privată. Lansarea cu succes a avut loc la ora 22:22 (ora României), iar la scurt timp după racheta Falcon 9 a aterizat cu succes pe o barjă aflată pe ocean. Capsula Crew Dragon a ajuns în orbită unde va executa mai multe arderi pentru a ajunge la altitudinea Stației Spațiale Internaționale unde ar urma să andocheze duminică în jurul orei 17:30 (ora României). 22:50 Capsula Crew Dragon a ajuns în orbită unde se va apropia de Stația Spațială Internațională cu care va încerca să se cupleze duminică, în jurul orei 17.20, ora României. 22:32 Racheta Falcon 9 a aterizat cu succes pe barja „Of course I still love you!”VIDEO Momentul lansării cu succes a misiunii SpaceX - NASA
Seara care ar putea intra în istorie: SpaceX și NASA vor încerca pentru a doua oară lansarea a doi astronauți pe orbita Pământului Sâmbătă seara, SpaceX și NASA vor încerca pentru a doua oară lansarea a doi astronauți pe orbita Pământului. Lansarea este programată pentru ora locală 15.22 (22.22, ora României), pentru că atunci Staţia Spațială Internațională se va afla în locul potrivit, pe orbită, față de locul de unde se va face lansarea, Centrul Spaţial Kennedy din Florida. Misiunea a fost abandonată miercuri seara, după câteva ore, din cauza vremii nefavorabile din Florida. Misiunea este considerată una istorică, ce ar putea reprezenta zorii unei noi ere spațiale care se bazează pe sectorul privat.Cine sunt Bob și Doug, cei doi astronauți de la bordul capsulei SpaceXVIDEO Cum a ajuns SpaceX o companie celebră - De la scepticismul celor de la NASA, la nebunia frumoasă a lui Elon MuskLansarea Nasa SpaceX și evoluția costumului de zbor
VIDEO Cum a ajuns SpaceX o companie celebră - De la scepticismul celor de la NASA, la nebunia frumoasă a lui Elon Musk Elon Musk a exagerat de multe ori cu promisiunile, dar în unele cazuri emblematice chiar a avut dreptate și SpaceX este un exemplu care poate schimba explorarea spațiului cosmic. SpaceX va face primul zbor cu astronauți la bord, pentru NASA, și din mai multe puncte de vedere este un moment de referință. Drumul până aici a fost lung, SpaceX are 18 ani vechime și la început se părea că nu are viitor. Mai mult, în interiorul NASA a fost opoziție pentru că oamenii nu voiau să schimbe modelul de business și nu concepeau prezența companiilor private în domeniu. În articol puteți citi cum a reușit SpaceX să schimbe lucrurile și despre o revenire istorică pentru America.
​FOTO Lansarea Nasa SpaceX şi evoluţia costumului de zbor Costumele de astronauţi pe care le vor purta Doug Hurley şi Bob Behnken în lansarea primului zbor al Capsulei Crew Dragon, misiunea coordonată de NASA și SpaceX, au fost create cu mare atenţie. Casca realizată la imprimanta 3D şi mănuşi touchscreen-sensitive sunt doar câteva dintre elementele care demonstrează evoluţia extraordinară a costumelor spaţiale din ultimii ani.
Cine sunt Bob și Doug, cei doi astronauți de la bordul capsulei SpaceX Robert L. Behnken şi Douglas G. Hurley, cei doi astronauţi americani care vor fi lansaţi spre Staţia Spaţială Internaţională miercuri seară la bordul unei capsule SpaceX, sunt foşti piloţi din armata americană, recrutaţi de NASA în aceeaşi perioadă şi căsătoriţi cu femei care au zburat la rândul lor în spaţiu, informează AFP.
VIDEO ​Elon Musk, înaintea zborului istoric al SpaceX: Nu credeam că va veni această zi „Acesta este un vis devenit realitate”, a declarat ​Elon Musk înaintea primul zbor cu echipaj uman la bordul unei rachete SpaceX. LIVEVIDEO Sub un cer amenințător, numărătoarea inversă pentru primul zbor cu astronauți la bord al SpaceX continuă
VIDEO Primul zbor cu astronauți la bord al SpaceX a fost amânat din cauza vremii nefavorabile Dezamăgire printre cei care au stat cu sufetul la gură pentru a urmări live lansarea primului zbor al Capsulei Crew Dragon cu doi astronauți la bord. Misiunea coordonată de NASA și SpaceX a fost abandonată miercuri seara, după câteva ore, din cauza vremii nefavorabile din Florida. Lansarea a fost reprogramată pentru sâmbătă, 30 mai. Misiunea este considerată una istorică, ce ar putea reprezenta zorii unei noi ere spațiale care se bazează pe sectorul privat.Cine sunt Bob și Doug, cei doi astronauți de la bordul capsulei SpaceX
Coliziunea galaxiilor ar fi putut stimula formarea sistemului nostru solar - studiu Un eveniment violent la scară colosală - ciocnirea a două galaxii - ar fi putut deschide calea pentru naşterea sistemului nostru solar. Un proces de formare a stelelor în Calea Lactee în vremurile în care s-a născut sistemul solar, cu mai bine de 4,5 miliarde de ani în urmă, ar fi fost precipitat de coliziunea dintre galaxia noastră şi o alta, mai mică, numită Sagittarius, au indicat marţi oamenii de ştiinţă, relatează Reuters, citată de Agerpres.
SpaceX, in asteptarea unui zbor istoric. Crew Dragon la misiunea Demo 2 Racheta Falcon 9 a fost ridicata la verticala pe rampa de lansare 39A de la Cape Canaveral, pentru cea mai importanta misiune a sa pe anul in curs, Demo 2: dupa zborul din marte, ea trebuie sa transporte pe orbita al doilea cargo Crew Dragon, de aceasta data cu echipaj uman la bord. In testele premergatoare zborului, desfasurate in urma cu cateva zile, toate sistemele au fost declarate operationale si misiunea a primit unda verde din partea NASA, potrivit Space Alliance.
Astronomii au descoperit o galaxie improbabilă în universul foarte îndepărtat - Un disc uimitor de ordonat Astronomii au reperat o galaxie cu disc masivă, diferită de galaxia noastră, însă o galaxie care s-a format acum 12,5 miliarde de ani, la nici 1,5 miliarde de ani de la Big Bang. Galaxia denumită DLA0817g ridică însă multe întrebări, fiindcă este bine dezvoltată și a apărut într-o perioadă foarte tulbure și agitată de la începuturile Universului. Galaxiile sunt aglomerări de stele, praf și gaz interstelar. Se estimează că există peste 200 de miliarde de galaxii în universul cunoscut.
China va trimite în iulie o sondă și un robot către Marte China vrea să trimită în luna iulie a acestui an o sondă și un mic robot pe Marte, aceasta urmând să fie prima misiune a Beijingului pe Planeta Roșie.
FOTO Primul zbor cu echipaj uman la bordul unei rachete SpaceX: Astronauţii americani au încheiat repetițiile pentru misiunea istorică Astronauții NASA Doug Hurley și Bob Behnken au finalizat repetiția generală pentru zborul de miercuri spre Stația Spațială Internațională, la bordul unei rachete SpaceX, fiind primul zbor american cu echipaj uman din 2011, relatează BBC.
VIDEO NASA a dat undă verde primului zbor cu echipaj uman la bordul unei rachete SpaceX, pe 27 mai NASA a anunţat vineri că a dat undă verde lansării, miercurea viitoare, a doi astronauţi americani la bordul unei rachete SpaceX, fiind primul zbor american cu echipaj uman din 2011, relatează AFP.
Oamenii de ştiinţă susţin că au observat prima dovadă directă a formării unei planete Oamenii de ştiinţă au obţinut imagini care ar putea reprezenta prima dovadă directă a naşterii unei planete, relatează miercuri The Independent şi EFE. Observaţiile prezintă un disc rotitor şi dens de praf şi gaze. În interiorul său se poate observa o structură în spirală cu o ''răsucire'' - care ar putea constitui semnul distinctiv al formării unei lumi noi, potrivit Agerpres.
Şeful programului NASA pentru misiuni cu echipaj uman a demisionat înaintea unei lansări de pe sol american Directorul programului pentru misiuni cu echipaj uman din cadrul NASA, Doug Loverro, a demisionat, potrivit unui document intern adus marţi la cunoştinţă angajaţilor agenţiei, cu doar o săptămână înaintea unei misiuni programate care ar urma să trimită doi astronauţi în spaţiu de pe solul american pentru prima dată după anul 2011, scrie Agerpres, citând Reuters.

Bancul zilei: Cum dispare rapid durerea de cap