SPATIUL
Un satelit TV american de aproape 4 tone riscă să explodeze Operatorul de televiziune DirecTV a solicitat autorităților americane autorizația de a îndepărta unul dintre sateliții săi aflați pe orbita geostaționară, la circa 36.000 km de Terra, din cauza unei probleme la baterii, care riscă să explodeze, scrie AFP.
BBC: Misiune spaţială pentru a studia schimbările climatice Marea Britanie va conduce o misiune spaţială pentru a realiza o măsurare absolută a luminii reflectate de pe suprafaţa Pământului. Informaţiile vor fi utilizate pentru a completa observaţiile altor sateliţi, permiţând compararea datelor lor mai uşor. Numită „Truths” (adevăruri), noua navă spaţială a fost aprobată spre dezvoltare de către statele membre ale Agenţiei Spaţiale Europene în noiembrie, anunță BBC, citat de Rador.
Ultimul test crucial pentru SpaceX, înainte ca NASA să trimită un echipaj către Stația Spațială, pentru a vedea dacă funcționează sistemul de catapultare a astronauților SpaceX va simula, duminică, ejectarea de urgență a astronauților dintr-o rachetă la câteva minute după lansare, ultimul test major înainte de a trimite în două luni un echipaj NASA pe Stația Spațială Internațională, relatează AFP și Reuters.
Proxima Centauri, cea mai apropiată stea de Soare, are încă o planetă pe orbita sa Cea mai apropiată stea de Soare, pitica roşie Proxima Centauri, are încă o planetă pe orbită, conform unei descoperiri recente care trebuie însă să fie confirmată, transmite Space.com, citat de Agerpres. Proxima c este de cel puţin 6 ori mai masivă decât Pământul şi ar putea astfel aparţine tipului de planete denumite "super-Terre".
Science News: Misiuni spațiale de urmărit în 2020 De la echipaje comerciale până la o mulțime de misiuni spre Marte, 2020 promite să fie un an foarte bogat pentru zborurile în spațiu. Companiile și agențiile spațiale deopotrivă au o serie de misiuni interesante în planuri – de la colectare de mostre lunare la studii din apropiere ale Soarelui.
Steaua gigant Betelgeuse a pierdut masiv din luminozitate, astronomii se întreabă dacă evenimentul ar putea anunța explozia sa în supernovă Steaua gigant Betelgeuse (Alpha Orionis), una dintre cele mai strălucitoare din Calea Lactee, pierde masiv din luminozitate de câteva săptămâni, un eveniment ce ar putea anunța explozia sa în supernovă, fenomen rarisim în galaxia noastră, scrie AFP.
VIDEO Cel mai mare radiotelescop din lume a fost inaugurat în China. FAST are un diametru de 500 de metri și va căuta semnale de viață extraterestră Radiotelescopul FAST, telescop cu apertură sferică de 500 de metri şi cel mai mare din lume, a început sâmbătă după trei ani de teste să opereze oficial în provincia de sud-est chineză Guizhou, potrivit presei locale, citată de EFE și Agerpres.
Prima eclipsă de Lună de anul acesta care se va vedea și din România. Ce tip de eclipsă se va produce vineri noapte Luna ianuarie din 2020 este marcată de producerea primei eclipse vizibile de pe teritoriul României, transmite Agerpres. La 10 ianuarie poate fi urmărit o eclipsă de Lună prin penumbră din Europa, din Asia, din Australia şi din Africa.
Science Report: ​Marile descoperiri care vor schimba lumea în următorul deceniu (IV): O planetă asemănătoare cu Pământul Ultimul deceniu a adus progrese remarcabile în științe, de la descoperirea bozonului Higgs până la editarea genetică ca în povestirile științifico-fantastice. Dar care vor fi cele mai importante salturi următoare ale cunoașterii? Siteul Live Science a întrebat mai mulți experți care vor fi descoperirile, tehnicile și progresele din domeniile lor pe care vor fi entuziasmați să le vadă în anii ʼ20.
O planetă potențial locuibilă, descoperită la ”doar” 100 de ani lumină de sistemul nostru solar O planetă potențial locuibilă, cu doar puțin mai mare decât Terra, a fost descoperită de satelitul TESS, al NASA, la doar 100 de ani lumină de Sistemul nostru Solar, potrivit techcrunch.com, citat de Mediafax.
Supergigantica Betelgeuse, una dintre cele mai strălucitoare stele vizibile, pe cale să devină supernovă. Ar putea fi chiar mai strălucitoare decât Luna pe cerul nopţii Una dintre cele mai strălucitoare stele vizibile de pe Pământ, supergigantica roşie Betelgeuse, îşi pierde din strălucire, fenomen ce ar putea semnala că este foarte aproape să explodeze în stadiul de supernovă, conform unui material publicat luni de Live Science și preluat de Agerpres.
​Science News: Oameni de știință au găsit un răspuns pentru „cea mai veche întrebare deschisă” din astrofizică După 350 de ani, fizicienii tocmai au ajuns la o soluție statistică pentru „problema celor trei corpuri” a lui Newton – adică problema de a afla cum se vor mișca prin spațiu trei obiecte sau trei corpuri într-un mod care să respecte legile mișcării și gravitației.
VIDEO. „Inelul de foc” - ultima eclipsă de soare din 2019 Ultima eclipsă de soare din 2019 a avut loc în această dimineață, când luna a blocat aproape 97% din discul Soarelui. Eclipsa a putut fi văzută Arabia Saudita, Qatar, Emiratele Arabe Unite, Oman, o parte din India, Sri Lanka, Indonezia, Singapore, Malaezia, Guam.
VIDEO După o misiune eșuată, capsula spațială Starliner a aterizat pe Pământ Capsula spaţială Starliner, construită de Boeing, fără echipaj uman la bord, a aterizat duminică în deşert în statul american New Mexico, după ce nu a reuşit să se plaseze pe orbita corectă pentru întâlnirea cu Staţia Spaţială Internaţională (ISS), relatează AFP şi dpa, scrie Agerpres.
Science Report: Dacă vom descoperi viață pe Europa sau Enceladus va fi probabil „a doua geneză”, nu una identică cu cea terestră​ Dacă există creaturi care înoată în oceanele îngropate de pe corpuri cerești de la marginea sistemului solar, ele probabil că nu sunt înrudite cu noi, spun oamenii de știință. Unii dintre ei cred că viața s-a mutat de pe o lume pe alta, călătorind pe bucăți de stânci aruncate în spațiu de impactul unei comete sau al unui asteroid.
VIDEO UPDATE Test de zbor eșuat pentru NASA și Boeing. Capsula spațială Starliner se va întoarce pe Pământ în 48 de ore Noua capsulă Boeing, Starliner, se va întoarce pe Pământ în 48 de ore și nu își va atinge țelul de a andoca la Stația Spațială Internațională, a anunțat vineri Boeing la scurt tmp de la misiunea de lansare, un eșec major pentru gigandul aerospațial și pentru NASA, relatează AFP.
Agenția Spațială Europeană cere ajutorul NASA pentru viitoarea misiune ExoMars, după o serie de teste eşuate Agenţia Spaţială Europeană (ESA) a cerut ajutorul NASA după ce testele pentru viitoarea ei misiune robotizată pe planeta Marte, ExoMars, au eşuat, iar costurile acesteia s-au ridicat deja la 1 miliard de euro, scrie Guardian, citat de Mediafax.
Science News: Apa găsită chiar sub suprafața lui Marte îi va ajuta pe viitorii astronauți Când primii astronauți vor ajunge pe Marte, ei nu vor fi fost capabili să ia toate cele necesare cu ei. Logistica și greutatea transportului atâtor materiale cu o singură navă spațială, împreună cu echipajul, sfidează tehnologiile actuale. În vreme ce oamenii de știință de la NASA discută despre misiuni care să livreze materiale pe Planeta Roșie înaintea uneia cu echipaj uman, există resurse pe Marte care ar putea fi folosite.
Gaura neagră ”care nu ar trebui să existe” chiar nu există. Cercetătorii chinezi au greșit calculele În urmă cu două săptămâni o echipă de astronomi a publicat un studiu în jurnalul Nature în care susţineau că au identificat o gaură neagră de masă stelară "imposibil" de masivă, nu foarte departe de Soare, în Calea Lactee.
Noaptea de vineri spre sâmbătă, cel mai bun moment pentru a vedea meteorii Geminide Stelele Căzătoare cunoscute ca Meteorii Geminide pot fi văzuți pe cerul nopții de vineri spre sâmbătă, când ar fi cel mai bun moment pentru a surprinde spectacolul universului, anunță Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, din București, citat de Mediafax.

​Bancul zilei: Vecinii și ajutatul aproapelui