SPATIUL
VIDEO Mesajul lui Richard Branson din spațiu, de la bordul navetei sale: „Către voi, toți copiii de acolo jos...” De la circa 86 de kilometri altitudine, acolo unde granița atmosferei terestre și cea a spațiului cosmic se întrepătrund, miliardarul Richard Branson la bordul navetei dezvoltate de compania sa Virgin Galactic, a ținut să transmită un mesaj simbolic, înainte de a se elibera din scaun și pluti prin cabină în condiții de imponderabilitate.
VIDEO Richard Branson a ajuns în spațiu cu avionul spațial al companiei sale, Virgin Galactic / Naveta SpaceShipTwo a atins o altitudine de circa 86 de km și a aterizat cu bine înapoi Pământ Miliardarul Richard Branson a creat în 2004 compania Virgin Galactic pentru a duce turiști în spațiu, însă abia 17 ani mai târziu se fac primele zboruri suborbitale cu echipaj uman. Branson a ajuns duminică în spațiu nu plecând cu o rachetă, ci cu un avion convențional care poartă cu sine un „avion spațial” ce a fost eliberat la 15.000 de metri altitudine. Acest avion spațial, SpaceShipTwo a ajuns la circa 86 de kilometri altitudine și cei șase oameni de la bord s-au bucurat de câteva minute de imponderabilitate.
INFOGRAFIC Richard Branson vs. Jeff Bezos sau Virgin Galactic vs. Blue Origin / Cum se aseamănă și cum diferă cele două zboruri spațiale ale miliardarilor americani Un vis, două nave spațiale, o competiție a miliardarilor. Richard Branson și Jeff Bezos și-au ales cele mai scumpe bijuterii, Spaceship 2, respectiv New Shepard, și au decis să zboare în spațiul cosmic. 11 și 20 iulie sunt zilele în care aceștia vor ieși din atmosfera Pământului și vor gravita câteva minute în spațiu.
Misterul privind originea aurorelor de radiații X din atmosfera planetei Jupiter a fost dezlegat Misterul vechi de 40 de ani cu privire la originea aurorelor de radiaţii X din atmosfera planetei Jupiter a fost dezlegat de astronomii Agenţiei Spaţiale Europene (ESA), care au putut observa, pentru prima oară, întregul mecanism aflat în spatele acestui fenomen, care se poate produce în multe alte regiuni ale Universului, transmite Agerpres.
A fost elucidat misterul aurorelor lui Jupiter ​Misterul aurorelor lui Jupiter datează de 40 de ani, dar Agenția Spațială Europeană a anunțat că cele mai recente cercetări au arătat cum funcționează întreg mecanismul aurorelor jupiteriene cu emisii de raze X. Jupiter este cea mai mare planetă din sistemul solar, distanța medie față de Soare este de 778 milioane km temperatura medie la suprafață este -148 de grade, iar masa planetei este de 318 mai mare decât a Terrei.
Richard Branson, primul său zbor cu Virgin Galactic și controversa cu Jeff Bezos despre cine ajunge cu adevărat în spațiul cosmic Pe 11 iulie, excentricul miliardar Richard Branson face primul său zbor în spațiu cu avionul spațial SpaceShipTwo Unity și speră să ajungă la 88 km deasupra Pământului. Vor fi riscuri, iar Branson va zbura alături de alți cinci oameni, fiind un moment pe care îl așteaptă de 17 ani, de când a fondat Virgin Galactic pentru a duce turiști în spațiu. În articol puteți citi de ce momentul este important, de ce există rivalitate și ”înțepături” cu compania lui Jeff Bezos, dar și cum se va desfășura acest zbor.
Lunile planetelor interstelare, nomazii galactici care nu orbitează o stea, pot avea suficientă apă lichidă să susțină viața Lunile planetelor ce nu orbitează în jurul unei stele pot avea o atmosferă și reține apa lichidă, potrivit unui nou studiu citat de SciTechDaily.
Jeff Bezos și viața după Amazon - Visul spațial al Blue Origin, cu recompense și riscuri - VIDEO Jeff Bezos s-a retras oficial de la șefia Amazon și va avea mai mult timp să se ocupe de dezvoltarea și pe mai departe a companiei Blue Origin care a reușit mai puține decât SpaceX a lui Elon Musk datorită unei strategii mai prudente, în pași mici, gândită de Bezos. Șeful Amazon este pasionat de spațiu și, având o avere colosală, a putut în 2013 să aducă la suprafață motoarele rachetelor care au dus primii astronauți pe Lună. În 20 iulie Bezos își va împlini un vis: va ajunge în spațiu, într-o călătorie riscantă.
Ce se poate vedea pe cerul nopții în iulie - De la Lună și planete, până la ”triunghiul de vară” În luna iulie, seara se văd planetele Venus, Marte și Saturn. După ora 23 răsare Jupiter. Saturn și Jupiter se văd toată noaptea. Dimineața se vede Mercur. Iulie este și luna când, seara înspre orizontul sudic se observă steaua Antares din constelația Scorpius. Culoarea roșie a stelei i-a inspirat pe astronomii antici să ii dea numele de „rivalul lui Ares (Marte)” adică „Antares”. Se vor vedea și stelele Vega, Deneb și Altair care formează așa-numitul ”triunghi de vară”, se arată în calendarul astronomic publicat de Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu.
VIDEO Steaua Frankenstein ar putea fi la un pas de o transformare uimitoare / Are dimensiunea Lunii noastre, dar e mai masivă decât Soarele Descoperirea unei stele zombie de dimensiunea Lunii, cea mai mică stea pitică albă găsită vreodată, care se transformă într-un alt tip de corp stelar ar putea spori înțelegerea astronomilor cu privire la evoluția stelelor, potrivit Live Science. În ciuda faptului că este mică, cu o rază de 4.300 kilometri în comparație cu raza soarelui nostru de 696.000 km, coprul stelar are o masă de aproximativ 1,35 ori mai mare decât cea a soarelui.
Bernardinelli: Avem privilegiul de a fi descoperit poate cea mai mare cometă văzută vreodată O cometă uriașă descoperită departe în sistemul solar poate fi de 1.000 de ori mai masivă decât o cometă tipică, ceea ce o face potențial cea mai mare găsită vreodată în epoca modernă, potrivit Live Science.
O pitică albă extremă situată la 130 de ani lumină îi fascinează pe astronomi Astronomii au descoperit o pitică albă care este doar puțin mai mare decât Luna în diametru, însă are o masă de 1,3 ori mai mare decât cea a Soarelui. Această pitică albă detectată este extremă, fiind cea mai mică în dimensiuni, dar cu masa cea mai mare. Pitica alba este nucleul mic și dens al unei stele cândva mai mari, care și-a consumat tot heliul din nucleu.
Zeci de lacuri cu apă lichidă ar putea exista sub Polul Sud al lui Marte Sub polul sudic a planetei Marte s-ar putea afla mult mai multă apă lichidă decât credeau anterior cercetătorii sau ar putea avea loc alte fenomene pe care aceștia nu le înțeleg pe deplin deocamdată, relatează Live Science.
Astronomii au observat în doar zece zile două coliziuni între o gaură neagră și o stea neutronică Astronomii au detectat în premieră coliziuni între o gaură neagră și o stea neutronică, totul fiind cu atât mai special cu cât fenomenul a fost observat de două ori în doar zece zile, în locuri diferite din Univers. Cercetătorii estimau că astfel de ciocniri pot apărea, însă nu știau cât de des. Aceste observații pot să ducă la schimbarea unor idei despre formarea stelelor și galaxiilor.
Astronomii cred că au găsit cea mai mare cometă observată vreodată Doi astronomi cred că au descoperit cea mai mare cometă observată vreodată de oameni, o cometă a cărui nucleu înghețat are între 100 și 200 km lungime, fiind de câteva ori mai mare decât celebra cometă Hale-Bopp care a fost studiată acum 25 de ani, scrie New York Times. Dintre toate corpurile cerești, cometele sunt cele mai spectaculoase și majoritatea sunt originare din norul lui Oort, o regiune extrem de îndepărtată.
OZN-uri, conspirații, ”farfurii zburătoare” și exagerări - De ce se vorbește atât de mult despre obiecte zburătoare pe care nu le putem explica În SUA a fost publicat recent un raport despre OZN-uri, raport despre care s-a vorbit mult în ultima lună. Serviciile secrete americane au recunoscut că nu pot explica ce anume sunt obiectele zburătoare observate mai ales de piloţi militari, dar au spus că nici NU există dovezi că ar fi create de forme de viaţă extraterestră. În articol puteți citi ce fel de explicații pot fi pentru aceste obiecte, dar mai ales de ce în ultimii ani subiectul OZN nu a mai fost tabu, ci a fost discutat la nivel înalt și s-au căutat răspunsuri.
VIDEO China a trimis primele video-uri și sunete captate de roverul Zhurong pe Marte China a publicat mai multe clipuri video cu roverul Zhurong care a ajuns cu bine pe 14 mai pe suprafața Planetei Roșii. A fost postat și un clip în care se aude sunetul făcut de rover când cobora de pe platforma cu care a ajuns. Roverul a parcurs 236 de metri pe solul marțian până în 27 iunie.
Agenția Spațială Europeană va angaja pentru prima dată un astronaut cu dizabilitate: ”Spațiul este pentru toată lumea” Agenția Spațială Europeană speră să angajeze și să lanseze în spațiu primul astronaut cu o dizabilitate fizică, în timp ce mai multe sute de persoane cu o dizabilitate au aplicat pentru acest rol, a spus vineri șeful ESA pentru Reuters.
Când au început să strălucească primele stele - Astrofizicienii cred că au găsit un răspuns la una dintre cele mai presante întrebări din cosmologia modernă Când s-au născut primele stele și când au început să strălucească? Astronomii care s-au folosit de cele mai performante telescoape spun că au un răspuns: primele stele au ”luminat” universul la 250-350 de milioane de ani după Big Bang, deci acum aproximativ 13,5 miliarde de ani, scrie BBC. Marea speranță este că telescopul James Webb, amânat mulți ani, va oferi mult mai multe răspunsuri după ce va începe să funcționeze, în octombrie.
Adevărul despre Super Lună - Se vede frumos, dar nu este un fenomen astronomic ieșit din comun Termenul ”supermoon” (Super Luna) a fost creat în 1979 de un astrolog care susținea că aceste Luni mari și strălucitoare vor aduce catastrofe naturale. Din martie și până acum s-a vorbit despre patru ”superluni”, însă din punct de vedere astronomic nu este vreun fenomen deosebit, Luna nu este cu mult mai mare și în niciun caz nu capătă o culoare neobișnuită. Denumirile acestor superluni, cum este actuala Strawberry Moon, sunt legate de tradițiile amerindienilor din America de Nord și nu au legătură cu diversele tradiții din Europa.

Bancul zilei: Neînțelegeri de dimineață