SPATIUL
Capsula Dragon a SpaceX cu cei patru astronauți la bord a ajuns cu bine la Stația Spațială Internațională ​Capsula Dragon construită de SpaceX a ajuns cu bine în noaptea de luni spre marți, după o călătorie de 27 de ore către Stația Spațială Internațională. La bord sunt patru astronauți: trei americani și un japonez. Cele două faze ale andocării s-au desfășurat fără incidente.
VIDEO SpaceX trimite patru astronauţi pe Staţia Spaţială Internaţională În cadrul primului zbor de rutină dintr-o serie lungă, după cum speră Administraţia Naţională americană pentru Aeronautică şi Spaţiu (NASA), SpaceX va lansa duminică noapte, din Statele Unite, patru astronauţi către Staţia Spaţială Internaţională (ISS), o misiune ce marchează pierderea monopolului de acces la spaţiu al Rusiei, pe care l-a deţinut timp de nouă ani.
Lansarea astronautilor de SpaceX a fost amânată de sâmbătă până duminică Lansarea planificată sâmbătă cu o rachetă SpaceX a trei astronauți NASA și a unui astronaut japonez către Stația Spațială Internațională (ISS) a fost amânată de sâmbătă până duminică din cauza vântului, a declarat șeful NASA, potrivit AFP.
Science Report: Povestea savanților care au căutat un alt Pământ, au găsit vreo 300 de milioane și tot nu se opresc Acum un deceniu, o echipă de astronomi și-a propus să cerceteze una din cele mai vechi întrebări care îi bântuie pe filosofi, savanți, preoți, astronomi, mistici și pe restul rasei umane: Câte planete ca Pământul sunt acolo, în depărtări? Câte planete pot găzdui viață așa cum o știm noi?
Bacteriile de pe Pământ ar putea fi folosite pentru minerit pe Lună sau pe Marte Experimentele efectuate pe Stația Spațială Internațională au sugerat că bacteriile de pe Pământ ar putea fi folosite pentru a extrage minerale utile pe Lună sau pe Marte, potrivit CNN.
NASA va avea un nou director în administrația Biden NASA va avea un nou director după ce președintele ales Joe Biden va prelua frâiele în Casa Albă, anunță CNN.
Science News: Ce se cunoaște despre „planeta infernului” - plouă cu pietre și oceanele sunt din lavă topită Dacă vă gândeați că viața pe Pământ în 2020 este un iad, planeta K2-141b vă va dovedi că vă înșelați. Pe planeta pârjolitor de fierbinte, aflată la sute de ani-lumină, oceanele sunt din lavă topită, vânturile ating viteze supersonice și plouă cu pietre. Savanții au spus că exoplaneta infernală este una din cele mai „extreme” descoperite vreodată.
Calea Lactee are cel puțin 300 de milioane de exoplanete potențial locuibile - studiu NASA Galaxia noastră este plină de planete potențial locuibile - cel puțin 300 de milioane, potrivit NASA, scrie CNN.
Un magnetar din galaxia noastră, identificat drept sursa unui ''semnal radio'' Astrofizicienii au identificat un magnetar din galaxia noastră drept sursa unei "emisii radio rapide", conform mai multor studii publicate miercuri în jurnalul ştiinţific Nature, relatează AFP.
NASA a reluat legătura cu sonda Voyager 2 aflată la aproape 18,8 miliarde de km de Pământ Operatorii NASA au trimis în 29 octombrie o serie de comenzi sondei spațiale Voyager 2 pentru prima dată de la jumătatea lunii martie, anunță SciTech Daily.
Colonia SpaceX de pe Marte (II): „Niciun guvern de pe Pământ nu va avea autoritate sau suveranitate asupra activităților de pe Marte” SpaceX nu va recunoaște dreptul internațional pe Marte, conform Termenilor Serviciului ai proiectului său de internet Starlink. Compania spațială a lui Elon Musk se va raporta în schimb la un set de „principii de autoguvernare”, care vor fi definiți la vremea stabilirii așezării de pe Marte.
Science Weekend Colonia SpaceX de pe Marte (I): Stația de „benzină” a viitorului, primele concepte și imagini dezvoltate de la o vodcă neconvențională Într-o nouă serie de imagini-concept, fanii lui Marte încep să aibă idee despre cum va arăta o stație de realimentare cu combustibil. O asmenea resursă este o necesitate critică pentru ca oamenii de pe Marte să se poată întoarce pe Pământ – sau să se aventureze și mai departe în cosmos.
NASA: Depozitarea probelor culese de sonda Osiris-Rex a avut succes Sonda americană Osiris-Rex a reușit să asigure într-o capsulă etanșă eșantionul de sol de pe asteroidul Bennu pe care l-a strâns săptămâna trecută, a anunțat NASA marți în timpul unei conferințe telefonice, potrivit AFP.VIDEO NASA a publicat imagini cu momentele în care sonda Osiris Rex a atins suprafața asteroidului Bennu
​Science Report: O „minge de foc” căzută din cer poartă compuși organici extratereștri intacți, spun savanții „Compușii organici intacți” ne-ar putea face să înțelegem cum a apărut viața pe Pământ. Meteoritul a sosit pe Terra în 2018 ca o minge de foc pe cerul vestului mijlociu american. A fost urmărit cu radarul meteorologic și vânători l-au luat de pe teren înainte să fie contaminat prin expunerea la apă lichidă.
Science Alert: Noi descoperiri despre un asteroid masiv care ne dă târcoale. Nu sunt deloc liniștitoare Un astronom de la Institutul pentru Astronomie al Universității din Hawaii a publicat descoperiri îngrijorătoare despre un asteroid mare care va trece extrem de aproape de Pământ. Din păcate, ele nu fac decât să sporească probabilitatea unui impact în anul 2068.
Luna este mult mai bogată în apă decât se credea, anunță NASA. Apa este prezentă și pe suprafața luminată de Soare Veste bună pentru astronauții care vor ajunge pe Lună în anii următori: există mult mai multă apă decât se credea și se găsește sub formă de gheață într-o multitudine de mini-cratere, chiar și în zonele însorite, ceea ce înseamnă că apa ar putea fi folosită în viitoarele misiuni spațiale, a anunțat NASA care a prezentat noi studii. Agenția vrea să trimită în 2024 o femeie și un bărbat pe Lună, fiind pentru prima oară din 1972 când un om va ajunge pe ”astrul nopții”. 12 oameni au ajuns pe Lună între 1969 și 1972.
Viață pe Venus? Nici gând! - Câteva studii pun la îndoială datele prezentate acum peste o lună și nu au descoperit nici gazul care a dat mari speranțe astrofizicienilor Pe Venus ar putea exista o formă de viață, spuneau la mijloc de septembrie oameni de știință care au analizat un gaz din atmosfera planetei. Fosfina este gazul care, pur și simplu nu ar trebui să fie acolo, iar un scenariu era că o formă de viață simplă l-ar putea produce. Descoperirea a stârnit frenezie și controverse, dar acum câteva studii pun la îndoială procesarea datelor din studiul inițial și spun că nu au descoperit fosfină. Încă de la prezentarea primelor rezultate mulți cercetători spuneau că fosfina ar putea rezulta din procese atmosferice sau geologice pe care noi nu le putem explica fiindcă știm prea puține despre atmosfera venusiană.
VIDEO Urgență NASA: Sonda Osiris-Rex își pierde rocile în spațiu, după colectarea lor de pe asteroidul Bennu Sonda Osiris-Rex a colectat atât de multe roci de pe suprafața asteroidului Bennu, după ce a atins pentru scurt timp suprafața acestuia, încât compartimentul de colectare nu se poate închide bine iar prețioasele roci se pierd în spațiu, a anunțat vineri NASA, potrivit AFP.
Science HOT Weekend: NASA va anunța luni o „nouă descoperire senzațională” despre Lună Interesant: noile rezultate sunt opera lui Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy (SOFIA). Este cel mai mare observator aeropurtat din lume, de fapt un avion Boeing 747SP cu o decupare în fuselaj, modificat pentru a purta un telescop cu reflexie.

Bancul zilei: Un fiu exemplar