SPATIUL
Cum se vede Bucureștiul de pe Stația Spațială Internațională. Imaginea publicată de NASA NASA a publicat o fotografie cu Bucureștiul, imaginea fiind surprinsă de pe Stația Spațială Internațională. „Capitala luminată a României, București, cu o populație de aproape 1,9 milioane de locuitori, văzută de pe Stația Spațială internațională care orbitează la 253 de kilometri deasupra acestei țări est europene”, scrie NASA.
"Am așteptat decenii și decenii pentru a înțelege aceste mistere". Sonda Parker a trimis o cantitate spectaculoasă de date despre Soare Sonda Parker, care a stabilit deja recordul pentru cel mai apropiat vehicul de Soare, a trimis "o cantitate spectaculoasă de date" despre coroana extrem de fierbinte a astrului, unde a descoperit "o lume uimitor de haotică", au anunțat cercetătorii care se ocupă de acest proiect, potrivit Mediafax.
Cometa Borisov, venită din afara Sistemului Solar, se va afla cel mai aproape de Terra pe 28 decembrie Cometa 2I/Borisov, al doilea obiect din afara Sistemului nostru Solar detectat vreodată de cercetători, se va afla cel mai aproape de Terra pe 28 decembrie, iar evenimentul este așteptat cu sufletul la gură de astronomi, care pot astfel să afle mai multe informații despre corpurile interstelare.
Stirile ProTV: Descoperire fascinantă a cercetătorilor. Pune în discuție toate teoriile existente Astronomii au descoperit o gaură neagră enormă în Calea Lactee. Este atât de mare încât pune în discuție teoriile existente privind evoluția stelelor.
Cercetătorii au descoperit o gaură neagră atât de mare încât "nu ar fi trebuit să existe" în galaxia noastră Astronomii au descoperit o enormă gaură neagră în Calea Lactee, atât de mare încât pune în discuție teoriile existente privind evoluția stelelor, au afirmat cercetătorii, citați de AFP.
Venus și Jupiter se aliniază într-o conjuncție spectaculoasă în noaptea de sâmbătă spre duminică Venus și Jupiter pot fi admirate pe cerul nocturn într-o conjuncţie spectaculoasă, în timpul căreia planetele par a fi mai apropiate, având în vedere poziția lor faţă de Soare, în noaptea de sâmbătă spre duminică, scrie Mediafax.
Science Report: Fizicienii au creat cea mai detaliată simulare a Universului din istorie Un puzzle dintre cele mai dificile și nerezolvate ale cosmologiei este modul în care diversitatea galaxiilor dinamice și structurate pe care o observăm azi a apărut din haosul înflăcărat de la Big Bang. În căutare de răspunsuri, o echipă internațională de oameni de știință a creat cel mai detaliat model la scară mare al universului de până acum, o simulare pe care ei o numesc TNG50.
Un asteroid considerat de NASA ”potențial periculos” va trece pe lângă Terra în noaptea de miercuri spre joi Un asteroid cu un diametru cuprins între 280 și 620 de metri va trece pe lângă Terra în noaptea de miercuri spre joi, la o distanță de aproximativ 4,3 milioane de kilometri, iar NASA l-a inclus în categoria obiectelor spațiale "potențial periculoase", potrivit ibtimes.com, citat de Mediafax.
Curentul de meteori Leonide ajunge în punctul maxim în noaptea de duminică spre luni Leonidele, unul dintre numeroasele roiuri de meteori active într-un an, care poate fi observat în 2019 între 6 şi 30 noiembrie, va avea punctul maxim de activitate în noaptea de duminică spre luni.
Science Report: Nimeni nu știe ce produce oxigen pe Marte Roverul Curiosity al NASA a transmis date puternic surprinzătoare de pe Marte în acest an, unele privind niveluri de metan mai ridicate decât așteptările și care sunt foarte greu de explicat. Pe măsură ce întrebările despre metan continuă să plutească, oamenii de știință care studiază comportamentul gazelor de pe Marte au remarcat că oxigenul de pe Planeta Roșie evoluează mult diferit decât cel de pe Pământ. Observațiile provin din craterul Gale, „căminul” lui Curiosity de când a amartizat acolo în 2012.
NASA redenumește cel mai îndepărtat corp celest explorat vreodată, după ce Ultima Thule a stârnit critici legate de conotații naziste Corpul celest cel mai îndepărtat observat vreodată a fost redenumit oficial marți Arrokoth, ceea ce înseamnă "cer" în limba tribului amerindian Powhatan, după ce primul nume, Ultima Thule, a stârnit controverse din cauza unei asocieri cu vocabularul nazist, scrie AFP.
Planeta Mercur va traversa, luni, discul Soarelui. Avertismentul astronomilor Planeta Mercur va traversa, luni, discul Soarelui, fenomenul fiind vizibil pe jumătate din România, începând cu ora 14.35 și până apune astrul, în jurul orei 17.00, anunță Observatorul Astronomic din București. Specialiştii avertizează că fenomenul observat cu ochiul liber poate provoca orbire, transmite Mediafax.
Telescopului spațial Spektr-RG. Primele observații Institutul german Max Planck Institute for Extraterrestrial Physics a publicat recent o primă serie de imagini capturate cu ajutorul telescopului spațial Spektr-RG. Așteptată cu interes de comunitatea astronomică, mai ales pe fondul diminuării din ultimii ani a capacității de studiere a Universului cu observații în bandă X, Spektr-RG nu a dezamăgit, primele imagini de test fiind la o calitate foarte bună, potrivit Space Alliance.
Voyager 2 a transmis primele date din spațiul interstelar, la peste 40 de ani de la lansare După 41 ani de călătorie și aproape 18 miliarde de kilometri parcurși, celebra sondă Voyager 2 a părăsit cupola protectoare a Soarelui pentru a intra în spațiul interstelar, de unde oferă în continuare observații prețioase legate de granița dintre aceste două lumi, scrie AFP.
O capsulă Cygnus care transportă provizii şi experimente ştiinţifice, lansată spre Staţia Spaţială Internaţională O capsulă Cygnus, dezvoltată de compania aerospaţială americană Northrop Grumman, a fost lansată sâmbătă într-o misiune concepută pentru a transporta 3.700 de kilograme de provizii şi experimente ştiinţifice la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), informează Agerpres citând DPA.
Un asteroid mare din sistemul nostru solar ar fi de fapt o planetă pitică - studiu Un corp ceresc de mari dimensiuni, considerat al patrulea cel mai mare asteroid din sistemul solar, ar putea fi o planetă pitică, a anunţat Uniunea Astronomică Internaţională (IAU), citată luni de Press Association și Agerpres.
​Science Report: Omenirea ar putea fi singura formă inteligentă de viață din univers, dacă evoluția are ceva de spus Suntem singuri în univers? Depinde de faptul că inteligența ar fi rezultatul probabil al selecției naturale, sau doar un noroc improbabil. Prin definiție, evenimentele probabile se produc frecvent, iar cele improbabile se produc rar – sau doar o dată. Istoria noastră evoluționară arată că multe adaptări-cheie – nu doar inteligența, ci și animalele complexe, celulele complexe, fotosinteza și viața însăși – au fost evenimente unice și de aceea puternic improbabile. Evoluția noastră a fost poate ca un câștig la loterie... dar mult mai puțin probabilă.
VIDEO NASA plănuiește să trimită un robot care să caute apă pe suprafața Lunii în 2022 NASA va trimite, în 2022, un robot de mărimea unei mașini de golf pe Lună pentru a căuta depozite de apă sub suprafața corpului astronomic, într-un efort de a evalua resursele vitale înainte de o întoarcere a omului pe lună, programată în 2024. Astfel, NASA vrea să vadă dacă astronauții vor putea folosi apa pentru a o bea sau să face combustibil de rachetă, a spus vineri Agenția spațială americană, relatează Reuters.
NASA trebuie să refacă regulile de protecție planetară, susține o comisie de consultanță Regulile NASA privind potențialul de răspândire a microbilor tereștrii pe alte planete și întoarcerea pe Terra împreună cu forme de viață extraterestre sunt de multe ori anacronice și trebuie regândite, potrivit unui raport publicat de o comisie inedependentă de consultanță, scrie Scientific American.
VIDEO Prima misiune exclusiv feminină în afara Stației Spațiale Internaționale a fost un succes Prima misiune în afara Stației Spațiale Internaționale (ISS) care a fost efectuată doar de astronaute - ce trebuia să aibă loc în luna martie, dar a fost anulată din cauza lipsei unui costum de o mărime potrivită - s-a încheiat cu succes vineri seară, a anunțat NASA, potrivit nytimes.com, preluat de Mediafax.

​Bancul zilei: Vecinii și ajutatul aproapelui