SPATIUL
Zece milioane de stele și niciun semn de viață inteligentă pe ele - Un telescop australian a încheiat o misiune deosebită Un radiotelescop din Australia a terminat scanarea a 10 miloane de stele, una dintre cele mai mari făcute vreodată, iar rezultatul a fost că pe niciuna nu sunt semne de viață inteligentă. Cercetătorii spun însă că, deși 10 mlioane pare un număr uriaș, nu reprezintă decât o fracțiune din cele aproximativ 100 de miliarde de stele care sunt în galaxia Calea Lactee.
VIDEO O minge de golf ar putea fi observată de la o distanță de 24 km. În SUA au început testele cu o cameră foto de 3.200 megapixeli Cercetătorii de la SLAC National Accelerator Laboratory din cadrul Departamentului pentru Energie din Statele Unite au anunţat marţi că au captat primele fotografii digitale de 3.200 megapixeli, cele mai mari realizate vreodată într-o imagine singulară, în timpul unei etape ce a vizat testarea planului focal al unei camere foto care se află în faza de asamblare, informează agenţia Xinhua, preluată de Agerpres.
China anunță că a lansat cu succes un vehicul spațial reutilizabil, dar nu prezintă imagini cu acesta și nici nu dă detalii despre tehnologia folosită Un vehicul spaţial experimental reutilizabil, lansat pe orbită în urmă cu două zile de China, a revenit cu succes duminică pe Terra în locul prevăzut, marcând astfel o reuşită ce ar putea să ducă la realizarea unor zboruri în spaţiu mai ieftine, transmit Xinhua și Reuters, preluate de Agerpres.
VIDEO Un nou tip de gaură neagră a fost descoperit grație undelor gravitaționale A fost nevoie de 7 miliarde de ani lumină pentru a ajunge la noi: o gaură neagră cu o masă inedită, rezultată din fuziunea a două găuri negre, a fost observată direct pentru prima dată datorită undelor gravitaționale, o descoperire majoră pentru înțelegerea Universului, scrie AFP.
​FOTO Telescopul Hubble și o imagine spectaculoasă cu halo-ul galaxiei Andromeda Celebrul telescop Hubble a ”cartografiat” uriașul halou de gaz din jurul galaxiei Andromeda, care, deși se află la 2,5 milioane de ani-lumină de noi, este cea mai apropiată galaxie importantă. Cercetătorii au fost surprinși să afle că acest halo fragil de plasmă difuză, aproape invizibil, se întinde 1,3 milioane de ani-lumină depărtare față de galaxie, ajungând la 2 milioane de ani-lumină în unele direcții. Asta înseamnă că halo-ul Andromedei se ”ciocnește” în unele zone cu cel al galaxiei noastre, spun cei de la NASA. Studiul este cel mai complet de până acum despre un halo care înconjoară o galaxie.
Un submarin ar putea explora mările de pe Titan, conform unui proiect de misiune propus NASA Un submarin robotizat ar putea explora mările de hidrocarburi de pe Titan, cel mai mare satelit al planetei Saturn, conform proiectului supus aprobării NASA al unei misiuni care ar putea fi lansată în anii 2030, transmite joi Space.com.
Dovezi ale exploziilor unor supernove au fost descoperite în sedimente de pe fundul oceanelor Un mister legat de spațiul care înconjoară sistemul nostru solar este pe cale de a fi elucidat datorită dovezilor privind explozia unor supernove descoperite în sedimente de pe fundul oceanelor, informează Science Daily.
Echipajul ISS a mai petrecut o noapte în segmentul rus din cauza unei pierderi de aer Cei trei astronauţi aflaţi în prezent la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) au redeschis trapa de acces dintre segmentele american şi rus ale staţiei în această dimineaţă, conform unui purtător de cuvânt al NASA, după ce şi-au petrecut noaptea în segmentul rus, perioadă în care echipele de control a misiunii de la sol au continuat să caute sursa unei mici scurgeri de aer detectată în laboratorul orbital, transmite marţi Space.com.
Teoria relativității generale a lui Einstein, reconfirmată cu ajutorul misterioaselor pitice albe Oamenii de ştiinţă au reconfirmat Teoria relativităţii generale a lui Albert Einstein, explorând misterele stelelor pitice albe şi analizând, într-un nou studiu realizat la Universitatea Johns Hopkins, relaţia dintre raza şi masa stelelor care fac parte din această categorie, transmite Space.com, preluat de Agerpres.
Un meteorit „curcubeu” descoperit în Costa Rica ar putea conține „cărămizile vieții” Un mic meteorit poros a căzut în Costa Rica la 23 aprilie 2019, iar în interiorul său s-ar putea afla „cărămizile vieţii” - un cocktail de substanţe organice considerate de oamenii de ştiinţă necesare pentru apariţia vieţii, relatează Live Science și Agerpres.
Un asteroid a trecut la mai puțin de 3.000 de km de Pământ, cel mai apropiat depistat vreodată, iar astronomii n-aveau idee de existența sa Un asteroid de dimensiunea unei mașini a trecut la 2.950 de kilometri de Pământ duminică, cel mai apropiat înregistrat vreodată potrivit vânătorilor de asteroizi și catalogului creat de Observatorul Astronomic Sormano din Italia, relatează Business Insider.
Oraşe întregi ar putea fi construite pe Lună sau Marte, la adăpostul tuburilor de lavă Planeta Marte este străbătută de uriaşe tuburi de lavă, cu plafoane care ajung la înălţimi care rivalizează cu celebra Empire State Building. Astfel de tuburi de lavă, însă şi mai mari, se găsesc şi pe Lună, cu diametre ce depăşesc înălţimea turnului Burj Khalifa din Dubai, conform unui nou studiu care arată că în aceste refugii naturale pot fi construite viitoare habitate umane pe aceste corpuri cosmice, transmite luni Live Science.
NASA a testat cu succes, în spaţiu, bateriile microelicopterului Ingenuity Microelicopterul Ingenuity, produs de NASA şi trimis pentru a zbura în atmosfera rarefiată a planetei Marte în cadrul misiunii roverului Perseverance, a fost testat cu succes săptămâna trecută, în spaţiu, transmite luni Space.com.
Apa giganților de gheață Uranus și Neptun este foarte diferită de apa de pe Pământ - studiu Apa din structura planetelor gigantice îngheţate Uranus şi Neptun este foarte diferită faţă de apa de pe Pământ, conform unui studiu publicat în luna iulie în revista Nature Communications, bazat pe folosirea unui model teoretic rulat pe calculator, transmite vineri Space.com citat de Agerpres.
Planeta pitică Ceres ar putea fi "o lume oceanică", susţin noi studii Planeta pitică Ceres, ale cărei mistere oamenii de știință se luptă să le dezvăluie, ar putea fi „o lume oceanică” unde apa lichidă curge pe suprafața sa, potrivit unei serii de studii publicate luni, relatează AFP.
Roscosmos promite eşantioane aduse de pe Venus şi rachete care pot fi utilizate de 100 de ori Agenţia spaţială rusă, Roscosmos, presată de concurența companiei private SpaceX a antreprenorului Elon Musk, a anunţat vineri că intenţionează să aducă pe Terra eşantioane de scoarţă planetară prelevate de pe Venus şi să dezvolte un vehicul spaţial care va putea fi folosit pentru mai mult de 100 de lansări, informează Agerpres.
VIDEO Nou succes SpaceX: Compania aerospațială a lansat prototipul revoluționar Starship SpaceX a lansat luni un prototip al unui sistem de rachete revoluționar numit Starship, acesta aterizând cu succes după un zbor la o altitudine de 150 de metri, relatează Business Insider.
În tinerețea sa, Marte ar fi putut găzdui ghețari uriași Un nou episod în fascinanta saga marțiană: rețelele de văi ale planetei roșii ar fi putut fi modelate de ghețari, potrivit unui studiu publicat luni în Nature Geoscience, care sugerează că atunci era mai rece decât își imaginaseră specialiștii până acum, potrivit AFP.
VIDEO Capsula Dragon cu doi astronauți americani la bord a amerizat cu bine / Misiune istorică pentru NASA și SpaceX Cei doi astronauți americani care au ajuns pe Stația Spațială Internațională (ISS) la bordul capsulei SpaceX Dragon în mai au amerizat amerizeze duminică seara (ora 21.48 ora României) în apropiere de Florida. Misiunea este o nouă premieră pentru NASA și SpaceX, marcând prima reîntoarcere din spațiu a unui echipaj pe o capsulă privată. Actualizări în articol.
VIDEO Misiunea NASA și SpaceX de întoarcere pe Pământ: Capsula Dragon cu cei doi astronauți s-a decuplat cu succes de Stația Spațială Internațională Cei doi astronauți americani care au ajuns pe Stația Spațială Internațională (ISS) la bordul capsulei SpaceX Dragon în mai au început călătoria de întoarcere pe Pământ în noaptea de sâmbătă spre duminică. Decuplarea capsulei Dragon a avut loc cu succes duminică la ora 02:37. Urmează o călătorie pe orbită până când va avea loc amerizarea duminică seară. Misiunea este o nouă premieră pentru NASA și SpaceX, marcând prima reîntoarcere din spațiu a unui echipaj pe o capsulă privată. UPDATE - Live-Text în articol.

Bancul zilei: Alegeri 2020, sondaj la iesirea de la urne