SPATIUL
Cum arata submarinul pe care NASA vrea sa il trimita in spatiu pentru a explora Titan Titan, cel mai mre satelit al planetei Saturn, si unul dintre cei mai de seama candidati pentru gazduirea vietii in afara planetei noastre, intra in atentia NASA, care vrea sa ii exploreze marile prin intermediul unui submarin, informeaza BBC.
Un astronaut rus sustine ca a gasit bacterii extraterestre vii pe suprafata Statiei Spatiale Internationale Cosmonautul rus Anton Shkaplerov sustine ca bacterii prelevate de pe exteriorul Statiei Spatiale Internationale si care sunt studiate in prezent in Rusia ar putea avea o provenienta extraterestra dar nu par sa reprezinte niciun pericol, scrie agentia oficiala de presa a Rusiei, Tass.
Rusia a mai pierdut un satelit, un esec stanjenitor pentru noul sau cosmodrom din Vostochny Rusia a pierdut marti contactul cu un satelit lansat cu cateva ore inainte de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient, un nou esec cu atat mai umilitor cu cat este vorba de o noua baza care simboliza dorinta Moscovei de a reveni la marile ambitii spatiale, scrie AFP.
Telescopul Hubble si satelitul Gaia vor masura miscarea 3D stelara cu o precizie record O echipa de astronomi a folosit date furnizate de telescopul spatial Hubble al NASA/ESA si de satelitul Gaia al ESA pentru a observa miscarile 3D ale stelelor individuale intr-o galaxie din apropiere. Acuratetea obtinuta este mai buna decat orice masuratoare care s-a mai facut anterior pentru orice galaxie aflata dincolo de Calea Lactee. Miscarile ofera un test al modelului cosmologic acceptat in prezent si masoara chiar si traiectoria galaxiei prin spatiu, relateaza spacetelescope.org.
VIDEO Asteroidul detectat in octombrie este intr-adevar un vizitator din alt sistem solar / Niciun asteroid din sistemul nostru solar nu cunoaste o astfel de amploare in variatia luminozitatii Un misterios obiect stancos de forma unui trabuc detectat in octombrie provine intr-adevar din alt sistem solar, o observatie fara precedent care a fost confirmata luni de astronomi, scrie AFP. Aceasta detectare deschide o noua fereastra legata de formarea unor alte lumi stelare in afara galaxiei noastre, Calea Lactee, potrivit acestor oameni de stiinta, al caror studiu a fost publicat in revista britanica Nature.
NASA testeaza parasuta supersonica pentru misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020 Pe zi ce trece NASA face progrese semnificative care ne arata ca misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020, este tot mai aproape de realitate. Luna trecuta, agentia spatiala a testat parasuta supersonica, menita sa incetineasca nava spatiala odata ce se apropie de atmosfera planatei rosii, cu o viteza mai mare de 19.000 de kilometri pe ora, scrie Digital Trends.
VIDEO O planeta cu conditii propice vietii, descoperita la "doar" 11 ani lumina de Pamant O exoplaneta care ar putea oferi conditii propice vietii a fost descoperita de o echipa de astronomi francezi la o distanta de 11 ani lumina de Pamant. Descoperirea cercetatorilor de la Institutul de Planetologie si Astrofizica din Grenoble a fost anuntata intr-un material care urmeaza sa fie publicat in Astronomy & Astrophysics, scrie newsweek.com, citata de news.ro.
Observatorul ALMA a detectat structuri de praf rece in jurul celei mai apropiate stele Observatorul ALMA din Chile a detectat o centura de praf in jurul Proxima Centauri, steaua cea mai apropiata de Sistemul Solar, anunta ESO - European Sounthern Observatory. Datele indica, de asemenea, prezenta unei centuri de praf exterioare, cu o temperatura si mai scazuta, si contureaza posibilitatea prezentei unui sistem planetar elaborat. Sistemul planetar Proxima Centauri este deosebit de interesant deoarece exista planuri  - proiectul Starshot - pentru explorarea directa a sistemului cu ajutorul unor microsonde. O cunoastere a mediului din jurul stelei este esentiala pentru planificarea unei astfel de misiuni.
Astronomii au descoperit o planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe O planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe, a fost descoperita orbitand in jurul unei stele mici putin luminoase, spre uimirea astronomilor, scrie AFP.
NASA sarbatoreste Halloween publicand sunetele stranii captate in cosmos de navele spatiale NASA a publicat pe pagina sa, cu ocazia sarbatorii de Halloween, o lista cu sunetele stranii facute de planete si stele,emisiile radio fiind captate de aeronavele spatiale in momentul in care au intrat in campul magnetic al acestora.
Cat de dificila este recuperarea medicala astronautului care a petrecut aproape un an in spatiu Astronautul NASA, Scott Kelly, a petrecut aproape un an in spatiu, mai exact 340 de zile, pe Statia Spatiala Internationala, intre 2015 si 2016, iar cercetatorii au studiat efectele pe care expunerea indelungata la gravitatia zero o are asupra corpului uman, scrie The Verge. La sase ore dupa aterizare, mersul sau incepe sa isi revina, insa nu complet, iar dupa 22 de ore, acesta este mult mai stabil, dar inca se clatina cand se deplaseaza, ca si cum Scott Kelly ar fi un copil de un an care abia acum invata sa mearga.
VIDEO Un "vizitator" interstelar a fost vazut pentru prima oara in sistemul nostru solar /  "Asteptam de decenii aceasta zi", spune seful unui centru NASA Un obiect ceresc - ce poate fi un asteroid sau o cometa - ce a fost vazut trecand prin sistemul nostru solar s-ar putea sa vina din alta parte a galaxiei si s-ar putea sa fie primul vizitator interstelar observat de pe Pamant, afirma astronomii americani, potrivit Telegraph.  Misteriosul obiect, cunoscut deocamdata doar ca A/2017 U1, a fost descoperit luna aceasta de un cercetator ce foloseste un sistem sofisticat de telescoape de la Universitatea din Hawaii, sistem ce scaneaza continuu universul pentru a observa un astfel de eveniment.
Ultimele masuratori de la CERN arata ca Universul nu ar trebui sa existe Unul dintre cele mai mari mistere ale fizicii moderne este de ce antimateria nu a distrus Universul de la inceputuri, scrie revista Cosmos. Pentru a explica acest lucru, fizicienii au presupus ca exista vreo diferenta intre materie si antimaterie, in afara de sarcina electrica.
Ploaia de meteori Orionide lumineaza cerul in acest sfarsit de saptamana Unul dintre cele mai impresionante spectacole ale cerului va atinge apogeul la acest sfarsit de saptamana, intre 20 si 22 octombrie, cand va fi cel mai vizibila ploaia de meteori Orionide, informeaza site-ul Space.com, citat de Agerpres.
Japonezii au descoperit o cavitate subterana lunga de 50 de km sub solul Lunii Cercetatorii agentiei de explorare spatiala a Japoniei (Jaxa) au descoperit o imensa cavitate subterana cu o lungime de 50 km sub solul Lunii si care ar putea servi intr-o zi drept adapost pentru o baza spatiala, scrie AFP.
VIDEO Premiera in lumea stiintifica: Fuziunea a doua stele neutronice a fost observata de oamenii de stiinta Pentru prima oara, oamenii de stiinta au putut observa fuziunea a doua stele neutronice, unul dintre cele mai bine pazite secrete ale Universului, un veritabil "foc de artificii" a carui observare a inceput prin detectarea undelor gravitationale, anunta AFP.
O statie spatiala chineza de 8,5 tone se va prabusi pe Pamant / Beijingul a anuntat ONU ca "Palatul Ceresc" o sa cada in urmatoarele luni O statie spatiala chineza de 8,5 tone si-a accelerat coborarea necontrolata catre Pamant si se preconizeaza ca se va prabusi in cateva luni, scrie Guardian. Tiangog-1, “Palatul ceresc”, a fost lansat in 2011, fiind descris drept un “puternic simbol politic” al Chinei, parte a unei ambitioase campanii stiintifice de a transforma China intr-o superputere spatiala.
A fost descoperit un inel in jurul planetei pitice Haumea Un inel a fost descoperit in jurul planetei pitice Haumea care orbiteaza in afara Sistemului nostru Solar, dincolo de Neptun. Pana acum, structuri asemanatoare cu inelele au fost descoprite doar in jurul planetelor Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun, anunta The Guardian.
VIDEO Inca un proiect marca Elon Musk: O racheta care sa transporte oameni in orice locatie de pe Pamant, in mai putin de o ora Antreprenorul miliardar Elon Musk propune un nou proiect care pare de domeniul imposibilul: o calatorie Londra-New York in doar 29 de minute, in timp un drum New York-Shanghai ar dura doar 39 de minute.
Misiunile lunare chineze, amanate din cauza unei lansari esuate China este obligata sa amane doua misiuni lunare in urma esecului lansarii unei rachete in luna iulie, a anuntat presa oficiala chineza, semnaland un regres inregistrat de ambitiile spatiale ale acestei tari, informeaza AFP.

Bancul zilei: Speranta moare ultima