SPATIUL
China vrea să trimită primii oameni pe Marte în 2033 și apoi vrea să creeze o colonie și să exploateze resursele Planetei Roșii ​China a anunțat că vrea ca în 2033 să trimită primul echipaj uman către Marte, urmând ca apoi să trimită în mod regulat astronauți pentru a crea o colonie care să ajungă să exploateze resursele acolo. Tot în jurul anului 2033 vrea și NASA să ducă primii oameni pe Planeta Roșie.
Agenția Spațială Europeană spune că 22.000 de oameni și-au depus candidatura pentru a deveni astronauți. Câți au fost din România Agenția Spațială Europeană spune că cifrele inițiale arată că mai mult de 22.000 persoane au trimis candidatura pentru anunțurile de posturi vacante pentru astronauți ESA. Dintre aceștia, peste 5.000 sunt femei. Cele mai multe cereri au venit din Franța și Germania, peste 10.000 în total, iar cele mai puține, din Estonia, 57. Din România au fost depuse 255 de candidaturi (199 de bărbați și 56 de femei). Sunt șase etape și aleșii vor fi anunțați la final de 2022.
Câmpiile roșii de pe Pluto s-ar putea să nu fie ceea ce am crezut Când sonda spațială New Horizons s-a apropiat de Pluto în 2015 am avut parte de ceva cu adevărat unic: primele imagini clare ale micuței planete pitice situată la marginea Sistemului Solar, relatează Science Alert.
Suprafața planetei Venus este spartă, iar fragmente se mișcă așa cum plutește gheața pe ocean - cel mai probabil datorită activității tectonice - studiu Mare parte din crusta fragilă de suprafață a planetei Vensu este spartă în fragmente care se mișcă și se ciocnesc - iar frământarea lentă a mantalei plantei ar putea fi responsabilă, arată un nou studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences pe 21 iunie, scrie The Conversation, potrivit Reuters.” Eu și colegii mei am ajuns la această descoperire folosind date radar vechi de decenii pentru a explora modul în care interacționează suprafața lui Venus cu interiorul planetei”, arată autorul studiului.
Science Report Cercetătorii au confirmat faimoasa teorie a lui Stephen Hawking despre găurile negre Una dintre cele mai faimoase teoreme ale fizicianului Stephen Hawking a fost demonstrată cu ajutorul undelor gravitaționale provocate de unirea a două găuri negre îndepărtate, relatează Live Science.
Telescopul Hubble nu mai funcționează de câteva zile, anunță NASA Telescopul Hubble, care se află de peste 30 de ani pe orbita Terrei, nu mai funcţionează de câteva zile, a anunţat vineri NASA adăugând că ''lucrează pentru rezolvarea problemei'. ''Telescopul şi instrumentele ştiinţifice sunt în stare bună'', a precizat Agenţia spaţială americană, citată de AFP și Agerpres.
Fantastic, but Science: O misiune spre Alfa Centauri în timpul unei vieți omenești a devenit mai realistă Celei mai rapide nave spațiale îi vor trebui mii de ani ca să ajungă la cele mai apropiate stele. Breakthrough Initiatives a explorat posibilitatea să reducă această durată la decenii, permițând oamenilor care vor lansa misiunea să trăiască pentru a vedea rezultatele, informează IFL Science.
Prima hartă 3D care conturează marginea sistemului solar / De ce vânturile solare sunt benefice pentru Pământ La marginea sistemului solar este o frontieră violentă în care se ciocnesc două puteri cosmice. Pe de o parte este vântul solar, inundația constantă de particule fierbinți și încărcate care ”curg” din soare la sute de km pe secundă. Pe cealaltă parte sunt vânturile cosmice cu radiația a miliarde de stele din apropiere. Vântul solar respinge 70% din radiația cosmică, dar nu protejează în mod egal fiecare parte a sistemului solar, scrie Live Science.
Astronomii au elucidat misterul luminozității lui Betelgeuse, giganta roșie care se apropie de sfârșitul vieții Betelgeuse, o stea strălucitoare din constelația Orion vizibilă cu ochiul liber, a devenit o enigmă pentru oamenii de știință de la sfârșitul lui 2019, relatează CNN.
China și stația spațială - Care sunt planurile și ce simbolizează pentru cea mai populată țară de pe glob China a trimis joi trei astronauți pe noua sa stație spațială care acum este în construcție, dar la final de 2022 ar trebui să fie gata. Chinezii au planuri mari cu această stație care este gândită să funcționeze mai mult de 10 ani, să găzduiască și șase astronauți simultan și să ”cimenteze” poziția țării în rândul puterilor spațiale, alături de SUA și Rusia. Pentru China momentul este unul special: în iulie se împlinesc 100 de ani de la fondarea Partidului Comunist Chinez.
China: Trei astronauţi au decolat către staţia spaţială chineză VIDEO Prima misiune cu echipaj uman trimisă de China către staţia sa spaţială, aflată în construcţie, a decolat joi cu trei astronauţi la bord, informează AFP și Agerpres. Într-un nor uriaş de fum cenuşiu, racheta Long March 2F a părăsit platforma de lansare de la Centrul de lansare spaţială Jiuquan din deşertul Gobi.
Trei astronauți din China decolează joi spre stația spațială chineză Agenţia spaţială chineză pentru zboruri cu echipaj uman (CMSA) a confirmat lansarea, joi, la ora 9:22 (1:22 GMT) a trei astronauţi către staţia spaţială a Chinei, aflată în construcţie, în cadrul unei prime misiuni, cu durata de trei luni, informează miercuri AFP, scrie Agerpres. O misiune care întruchipează speranța „poporului și a partidului”: în ajunul decolării lor către stația spațială chineză în construcție, cei trei astronauți au vorbit patriotic.
„Arcul Gigant” care se întinde pe 3,3 miliarde de ani lumină de-a lungul cosmosului și care nu ar trebui să existe / Mai mare decât Marele Zid Sloan O semilună de galaxii, numită Arcul Gigant, recent descoperită, care se întinde pe 3,3 miliarde de ani lumină, se numără printre cele mai mari structuri cunoscute din univers și provoacă unele dintre cele mai elementare ipoteze ale astronomilor despre cosmos, potrivit Live Science. ”Ar trebui modificat modul în care funcționează gravitația la cele mai mari scări?”, se întreabă specialiștii.
Roverul chinez Zhurong și-a făcut un selfie pe Marte Roverul chinez Zhurong a trimis un nou set de fotografii de pe Marte - inclusiv un ”selfie”, relatează BBC.
Science Report Cercetătorii au descoperit o planetă ce ar putea avea nori de apă la doar 90 de ani-lumină distanță de Pământ Oamenii de știință au descoperit o exoplanetă aflată la 90 de ani-lumină distanță de Pământ, aceasta având o atmosferă fascinantă: una care ar putea conține nori de apă, relatează CNN.
VIDEO Europenii vor trimite o misiune către Venus. La ce întrebări speră să afle răspuns Agenția Spațială Europeană (ESA) a anunțat că a aprobat trimiterea unei sonde care va ajunge pe orbita lui Venus după 2030, iar anunțul vine la nici zece zile după ce NASA a spus că va trimite două misiuni către cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar. Venus este o destinație foarte interesantă, sondele ajung mai ușor la ea decât la alte planete și totul este și mai palpitant după ce în 2020 s-a discutat pe larg despre teoria cum că ar putea să exste viață acolo.
VIDEO Prima eclipsă de Soare din 2021 / Soarele, acoperit în proporție de 89% în punctul de maxim al eclipsei În prima eclipsă de Soare din acest an vom avea Soarele blocat aproape complet de către Lună, urmând ca joi, 10 iunie, pe cer să rămână vizibil doar un cerc de foc din steaua în jurul căreia orbitează Pământul, relatează Live Science.
FOTO Sonda Juno a trimis imagini cu Ganymede după ce s-a apropiat la 1.000 de kilometri de satelitul înghețat al lui Jupiter Sonda Juno a agenţiei spaţiale americane NASA a furnizat primele imagini din ultimele două decenii realizate de la mică distanţă ale celui mai mare satelit natural al planetei Jupiter, informează The Guardian şi EFE, preluate de Agerpres.
Prima eclipsă de Soare din 2021 / Ce este o eclipsă inelară și unde o putem vedea în România În prima eclipsă de Soare din acest an vom avea Soarele blocat aproape complet de către Lună, urmând ca joi, 10 iunie, pe cer să rămână vizibil doar un cerc de foc din steaua în jurul căreia orbitează Pământul, relatează Live Science.​
Sonda Juno a NASA se va apropia luni la 1.000 km de satelitul Ganymede a lui Jupiter, unul dintre cele mai interesante corpuri cerești din Sistemul Solar Sonda Juno, care a părăsit Pământul în 2011 și a ajuns în 2016 pe orbita lui Jupiter ajunge pe 7 iunie la 1.000 km de Ganymede, corp ceresc aproape la fel de mare ca planeta Marte și singurul satelit natural din sistemul solar ce posedă propriul câmp magnetic. Sondele Voyager s-au apropiat în 1979 de Ganymede, iar Galileo a ajuns în 2000, dar Juno merge cu instrumente mult mai performante.

Bancul zilei: Neînțelegeri de dimineață