SPATIUL
VIDEO Marte pe Pământ: Un lac din Turcia ar putea deține indicii cheie despre viața de pe planeta roșie În timp ce roverul Perseverance al NASA explorează suprafața marțiană, oamenii de știință care caută semne de viață antică pe planeta roșie folosesc datele strânse de o misiune mult mai aproape de casă la un loc din sud-vestul Turciei, relatează Reuters.​
VIDEO ”Un vis devenit realitate” Povestea unui meteorit care a căzut lângă o casă din Marea Britanie și de ce oamenii de știință sunt încântați În seara zilei de 28 februarie s-a putut vedea o minge de foc pe cerul Marii Britanii și fragmentele unui meteorit foarte rar s-au împrăștiat. S-au păstrat și fragmente mai mari, iar cercetătorii sunt încântați fiindcă au venit ”mură-n gură” pe Terra fragmente asemănătoare cu cele pe care sonde super high-tech le prelevează de pe asteroizi aflați la sute de milioane de km și apoi le aduc pe Terra.
Science News: S-au descoperit apă și materie organică pe un asteroid Pe o mostră colectată de pe suprafața unui asteroid din sistemul nostru solar, oamenii de știință au descoperit în premieră apă și materie organică. Mostra – un singur grăunte – provine de pe asteroidul Itokawa și a fost adusă de prima misiune Hayabusa din 2010 a Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA), scrie The Independent.
VIDEO Roverul Perseverance a parcurs primii metri pe Marte Roverul Perseverance al NASA s-a mișcat cu succes pe Marte pentru prima dată de la asolizarea din urmă cu două săptămâni, mișcându-se câțiva metri, a declarat vineri agenția spațială americană, potrivit AFP.
A fost descoperită una dintre cele mai promițătoare exoplanete. Ne-ar putea ajuta să aflăm despre viața din alte lumi, chiar dacă la suprafața ei temperaturile trec de 400 de grade Astronomii au identificat o exoplanetă ce orbitează în jurul unei stele ce se găsește la ”doar” 26 de ani lumină de Terra. Când două dintre cele mai sofisticate telescoape din istorie vor fi gata, ele vor putea investiga atmosfera acestei planete și informațiile vor putea fi folosite pentru a vedea pe ce planete din afara sistemului solar s-ar putea găsi viață. Au fost detectate 4.300 de planete în afara sistemului solar, însă dată fiind depărtarea lor putem afla prea puține despre atmosfera acestor lumi.
VIDEO Un prototip al rachetei SpaceX Starship a explodat la câteva minute după ce a aterizat cu succes Un prototip al rachetei Starship a SpaceX a reușit să revină cu succes pe Terra și a aterizat la punctul stabilit, însă a explodat câteva minute mai târziu. Este al treilea test Starship care se încheie cu o explozie, dar se poate spune că a fost și cel mai reușit, datorită aterizării. Starship este naveta cu care, peste câțiva ani, Elon Musk vrea să exploreze Luna și apoi planeta Marte.
O gaură neagră simulată în laborator a confirmat una dintre cele mai importante predicții ale lui Hawking după 97.000 de încercări Stephen Hawking teoretiza în 1974 că găurile negre, giganții gravitaționali ai Universului, nu sunt devoratorii de stele complet întunecați pe care astronomii și-i imaginează ci că emit spotan lumină, un fenomen numit acum radiație Hawking, relatează Live Science.
​VIDEO, FOTO Ce văd pe Marte super-camerele roverului Perseverance Roverul Perseverance este pe Marte de aproape două săptămâni și deja a trimis mii de imagini cu peisajul arid, dar frumos, din craterul Jezero. După ce va fi testată funcționarea tuturor instrumentelor vor începe experimentele științifice, iar în această primăvara va fi testat și elicopterul Ingenuity.
Ce se poate vedea pe cerul nopții în martie - De la Lună, Marte și Saturn, până la un hexagon format din șase stele strălucitoare În această lună Marte continuă să se depărteze de Terra și se vede tot mai slab, dar dimineața, în jurul orei 6.30 poate fi văzută planeta Jupiter care este destul de strălucitoare. Un mare hexagon, format din stele strălucitoare poate fi observat seara pe cer, cele șase fiind Sirius, Polux, Castor, Capella, Aldebaran și Rigel. Gemini este constelația lunii martie. Luna Plină se produce pe 28 martie, la ora 20:48, se spune în calendarul astronomic întocmit de Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”.
VIDEO Apophis: Asteroidul botezat după zeul egiptean al răului şi distrugerii trece iar prin apropierea Pământului Temutul Apophis, asteroidul botezat după zeul egiptean al răului şi distrugerii, va trece la 5 martie prin apropierea relativă a Pământului, ultima vizită pe care ne-o va face până la 13 aprilie 2029, când se va apropia atât de mult de planeta noastră încât va străbate zona în care sunt plasaţi sateliţii de orbită înaltă, conform SPACE.com, preluat de Agerpres.
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi Oamenii caută pe Marte urme ale unor presupuse forme incipiente de viață, deși Planeta Roșie este un loc rece, uscat și îndepărtat. Nu a fost mereu așa, iar acum 4 miliarde de ani se crede că Marte avea multă apă și era un loc mai cald. În articol puteți citi de ce oamenii cred că vor găsi dovezi de viață fosilă pe Marte, pe ce se bazează, unde ar putea fi marile descoperiri și de ce roverul Perseverance este un instrument extraordinar. Tot în articol puteți citi și de ce găsirea unor dovezi despre faptul că pe Marte a existat viață va fi un lucru care va schimba multe .
Compania lui Jeff Bezos amână cu încă un an lansarea rachetei New Glenn Blue Origin, compania lui Jeff Bezos, a anunțat că va lansa racheta New Glenn abia la final de 2022, față de ținta anterioară care era finalul lui 2021. Blue Origin a fost mai discreta și mai prudentă decât compania SpaceX a lui Elon Musk și a reușit mai puține lucruri, dar cel mai rău a fost faptul că nu a primit contract la una dintre cele mai recente licitații organizate de US Air Force.
Sonda Parker Solar Probe a trimis imagini inedite cu planeta Venus. În timpul misiunii va atinge viteze de aproape 700.000 km/h Sonda Parker Solar Probe trimisă de NASA pentru a face observații asupra Soarelui a trimis imagini rare cu Venus, planetă pe lângă care va trece în viteză de mai multe ori și care are un rol extrem de important în misiunea sondei. Sonda lansată în 2018 s-a apropiat la 25 milioane de km de Soare și studiază dinamica stelei noastre, vrând să afle mai multe despre vântul solar și despre coroana solară. Sonda se va apropia la mai puțin de 6 milioane de km de Soare și va atinge o viteză de aproape 700.000 km/h.
VIDEO Cum se aude vântul pe Marte și ce va face Perseverance în următoarele săptămâni Roverul Perseverance al NASA a trimis luni o filmare spectaculoasă și primele sunete înregistrate pe o altă planetă, dar misiunea este abia la început pentru super-laboratorul de o tonă greutate. Echipa tehnică de la sol verifică pentru a vedea că toate instrumentele științifice funcționează, trebuie să se treacă la un nou software și experimentele vor începe ”în forță” la vară. Trebuie spus că din cauza atmosferei rarefiate de pe Marte, rafalele puternice de vânt se aud extrem de încet.
NASA a trimis cinci rovere pe Marte. Când ne putem aștepta la o misiune cu echipaj uman? Odată cu amartizarea sa impecabilă de joi, Perseverance a devenit al cincilea rover al NASA care a ajuns pe Marte. Deci când ne putem aștepta în sfârșit să se materializeze o expediție cu cu echipaj uman?, scrie Phys.org.
VIDEO NASA publică o filmare spectaculoasă facută de roverul Perseverance pe Marte NASA a lansat luni un videoclip spectaculos cu aterizarea roverului său Perseverance, primul de acest gen, după ce misiunea a ajuns cu bine pe Marte joi în căutarea vieții. Cu puțin peste trei minute, videoclipul publicat dezvăluie imaginile mai multor camere situate în diferite locuri ale modulului, după intrarea acestuia în atmosfera marțiană.V​IDEO INTERVIU Flaviu Răducanu, Agenția Spațială Română (ROSA): S-ar putea să avem surpriza să ajungem pe Marte mai repede decât ne așteptăm / De ce s-a amânat misiunea ESA pe Marte
Microorganisme de pe Pământ ar putea supraviețui temporar pe Marte - studiu NASA Unii microbi de pe Pământ ar putea supraviețui temporar pe suprafața marțiană potrivit unui nou studiu realizat de NASA și cercetătorii de la Centrul Aerospațial German, relatează Phys.org.
V​IDEO INTERVIU Flaviu Răducanu, Agenția Spațială Română (ROSA): S-ar putea să avem surpriza să ajungem pe Marte mai repede decât ne așteptăm / De ce s-a amânat misiunea ESA pe Marte Când vom ajunge pe Marte? ”Putem spera ca prin 2035 să avem primele misiuni cu echipaj uman pe Marte. Dar e un orizont de timp lung și viața ne produce mereu surprize. Acum 50 de ani nu cred că-și imagina cineva că pe Lună n-o să mai calce nimeni. Însă, industria spațială își mută rapid centrul de greutate dinspre programele guvernamentale către business, și aici avem exemplul lui Elon Musk, sau Jeff Bezos, cu Blue Origin. S-ar putea să avem surpriza să ajungem pe Marte mai repede decât ne așteptăm”, spune Flaviu Răducanu, director Știință și Tehnologie la Agenția Spațială Română (ROSA) și Vice Președinte al ESA Board of Human Spaceflight and Robotic Space Exploration.
Prima gaură neagră descoperită vreodată, subiectul faimosului pariu dintre Hawking și Thorne, este mult mai masivă decât se credea anterior Noi observații ale primei găuri negre detectate vreodată i-au făcut pe astronomi să pună la îndoială ceea ce știu despre cele mai misterioase obiecte din Univers, relatează Phys.org.
​VIDEO Roverul Perseverance al NASA a ajuns cu bine pe suprafața lui Marte Roverul Perseverance al NASA a reușit să ajungă cu bine pe suprafața lui Marte, trecând cu succes de cele ”șapte minute de groază” de după intrarea în atmosferă. Misiunea a costat 2,7 miliarde dolari, iar roverul este cel mai sofisticat de până acum și conține o mulțime de experimente științifice. În câteva săptămâni va zbura și elicopterul marțian, iar roverul va extrage și mostre de rocă și praf care să fie apoi, în premieră, aduse pe Terra de o viitoare misiune.HotNews.ro a transmis LIVE TEXT ultimele ore ale lungului drum către Marte.

Bancul zilei: Gusturile muzicale nu se discută
Profesoru-i întreabă pe elevi dacă sunt fani manele. Toți ridică mâna, cu excepția unuia.Profesorul: - De ce nu ești fan manele? Elevul explică: - Îmi place jazz-ul. Fiindcă mama e fan jazz, tata e fan jazz...
Bancul zilei: Stările unui bărbat cam trecut ce merge la amantă
Un bărbat de vârsta a doua a mers la amanta sa. În scara, unde locuia respectiva vede următorul anunt: Liftul nu functionează”.Amanta locuia la etajul 15, dar omul dornic de a trăi clipe frumoase si-a zis:Mare lucru, pe aripile dragostei ajung și pe lună"!
Bancul zilei: Prânzul în Maramureș