SPATIUL
Misiunea elicopterului Ingenuity, prelungită pe termen nedefinit: "Ne descurcăm mai bine decât ne aşteptam pe scoarţa marţiană" Ingenuity, elicopterul trimis de NASA pe Marte în urmă cu şase luni, conceput pentru a decola de cel mult cinci ori de pe scoarţa marţiană, a realizat deja 12 zboruri în atmofestera rarefiată a "Planetei Roşii", iar misiunea lui va continua şi în perioada următoare, informează AFP citată de Agerpres. În faţa succesului uriaş al misiunii, agenţia spaţială americană a decis să o prelungească pe termen nedefinit.
De ce mineritul pe asteroizi este încă mult mai aproape de filmele SF decât de realitate De câteva decenii se vorbește despre momentul în care oamenii vor face minerit pe asteroizi și vor aduce de acolo metale rare și scumpe. S-au înființat și companii care vor să facă asta, iar subiectul este și în atenția NASA care a trimis misiuni spre asteroizi și pentru a studia cum s-ar putea exploata resursele de pe aceste corpuri îndepărtate. În articol puteți citi de ce asteroizii sunt așa de speciali, cum au fost descoperiți de oameni și de ce interesul este atât de mare. Tot în articol puteți citi de ce este incredibil de greu să extragem materiale și apă din aceste corpuri cerești.
Optimism la NASA: Datele trimise de roverul Perseverance sugerează că şi-a atins obiectivul de a preleva eşantioane din scoarţa planetei Marte După un prim eşec, roverul Perseverance, trimis de NASA pe Marte, pare că a reuşit să preleveze un eşantion dintr-o rocă marţiană, principala etapă a misiunii sale pe "Planeta Roşie", a anunţat joi agenţia spaţială americană, citată de AFP.
Roverul Perseverance încearcă din nou să colecteze mostre de rocă pe Marte, după ce prima tentativă a fost un eșec Roverul Perseverance a eşuat la început de august în prima sa tentativă de a colecta mostre de rocă de pe Marte, dar acum face o nouă încercare. Dacă va reuși, micile tuburi sigilate cu mostrele ar putea fi aduse pe Terra de o nouă misiune, peste 10 ani. Roverul a parcurs 2 km în Jezero Crater din februarie și până în prezent.
Ce se poate vedea pe cerul nopții în septembrie În septembrie, pe cerul nopții se pot vedea seara patru planete: Mercur, Venus, Jupiter, Saturn, iar pe 21 septembrie se produce faza de Lună Plină. Planeta Venus este foarte strălucitoare și se vede seara, înspre apus, începând cu ora 19:40, timp de două ore. Cele mai strălucitoare stele care se văd sunt Antares, Arcturus și Capella, se arată în calendarul astronomic publicat de Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu.
Cosmonauţii ruşi au descoperit noi fisuri în pereţii unui modul al Staţiei Spaţiale Internaţionale Cosmonauţii ruşi au descoperit noi fisuri în pereţii unui modul al Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), care ar putea să se mărească în perioada următoare, a anunţat luni un oficial cu rang înalt din industria spaţială rusă, citat de Reuters, scrie Agerpres.
Astronomii au detectat o fuzionare a 3 găuri negre / Ce știm până în prezent despre acest fenomen rar O echipă de astronomi indieni a descoperit trei găuri negre din trei galaxii care fuzionează într-un nucleu galactic triplu activ, a anunţat vineri ministerul federal al Ştiinţei şi Tehnologiei, citat de agenţia Xinhua și Agerpres.
Adio, Mercur! Astronomii tocmai au descoperit cel mai apropiat vecin al Soarelui nostru Oamenii de știință au descoperit cel mai apropiat vecin al Soarelui nostru, relatează Forbes.​
Aveți cumva oxigen lichid în plus acasă? SpaceX vrea să îi trimiteți un email Președintele SpaceX Gwynne Shotwell a afirmat marți că criza de oxigen lichid a devenit atât de severă încât afectează capacitatea companiei aerospațiale de a lansa rachete și a cerut oamenilor să îi trimită un mail dau au rezerve, relatează Insider.
Science Report Găurile negre periculoase ar putea fi mai răspândite decât se credea anterior În centrul aproapei fiecărei galaxii din Univers se află o gaură neagră supermasivă însă se pare că unei părți a acestor găuri negre nu le place să rămână locului, potrivit unui nou studiu citat de IFL Science.
Internet spaţial: Lansare cu succes pentru 34 noi sateliţi din constelaţia OneWeb O rachetă rusească Soyuz, operată de compania europeană Arianespace, a lansat în noaptea de sâmbătă spre duminică 34 de noi sateliţi ai operatorului britanic OneWeb, în cadrul unei constelaţii ce are drept scop furnizarea de servicii de internet de mare viteză în întreaga lume, informează AFP și Agerpres. Racheta a decolat "cu succes" la ora 22:13 GMT, sâmbătă, de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, a indicat într-un comunicat agenţia spaţială rusă Roscosmos. Aceasta este a cincea lansare de sateliţi pentru OneWeb din acest an, la aproximativ două luni de la cea de la 1 iulie. În total, odată cu cea mai recentă misiune, 288 de sateliţi se vor afla pe orbita terestră pentru constelaţia OneWeb.
Întoarcerea omenirii pe Lună ar putea fi amânată din cauza procesomaniei lui Jeff Bezos Întoarcerea omenirii pe Lună se confruntă și cu mai multe întârzieri din cauza procesomaniei lui Jeff Bezos care a formulat o nouă plângere în instanță împotriva NASA săptămâna aceasta, scrie IFL Science.
Saturn, inelele și ”orchestra” planetară - Cum sunt reflectate convulsiile din nucleul planetei într-unul dintre frumoasele inele Inelele lui Saturn, celebre pentru frumusețea lor, sunt un fel de ”seismograf” care indică ce se întâmplă în interiorul planetei, arată o lucrare publicată în revista Nature. Interiorul gigantei gazoase se zguduie, iar mișcările sunt resimțite în inelul C al planetei. Cercetătorii compară Saturn cu o orchestră: diverse ”note” apar pe inelul C, precum pe un portativ, iar aceste note pot fi citite, ”muzica” poate fi ”auzită” și pot fi identificate variate ”instrumente muzicale”, scrie New York Times.
Elon Musk spune că în câteva săptămâni va fi testată o componentă orbitală a uriașului sistem spațial Starship Compania SpaceX a testat cu succes în luna mai prototipul SN 15 din sistemul spațial Starship care ar trebui să ducă oameni pe Lună în 2-3 ani. Elon Musk promite acum că o componentă orbitală a Starship ar putea fi testată în câteva săptămâni. Până la final de an Starship ar trebui să facă și primul zbor orbital, dar întârzieri ar putea oricând să apară.
O capsulă Cygnus încărcată cu provizii a andocat la ISS O rachetă Antares care a transportat capsula spaţială comercială Cygnus a livrat cu succes aproape 4.000 de kilograme de provizii, inclusiv produse alimentare, echipamente de cercetare şi piese de schimb, pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS), informează DPA joi.
NASA ar putea rata revenirea pe Lună în 2024 din cauza costumelor spațiale. Ce probleme are programul de un miliard de dolari NASA și-a propus, prin programul Artemis, să readucă în 2024 astronauți pe Lună, pentru prima oară după 1972. Termenul are însă destul de puține șanse să fie respectat, fiindcă nu doar că naveta spațială nu este gata, însă sunt și probleme cu noile costume spațiale care vor fi gata cel mai devreme în 2025, scrie Washington Post. NASA a început lucrul la noile costume în urmă cu 14 ani și cheltuielile cu acest program vor ajunge la un miliard de dolari.
Asteroidul Bennu - probabilitate mică ca să lovească Pământul până în 2300, spune NASA / De ce nu suntem 100% siguri? Asteroidul Bennu va trece foarte aproape de Pământ în 2135, la doar jumătate din distanța dintre planeta noastră și Lună, a declarat miercuri NASA, dezvăluind noi date care arată că probabilitatea unui impact ulterior până în 2300, rămâne mică, potrivit AFP.
Ce sunt Perseidele și când puteți observa stelele căzătoare În noaptea de 12 spre 13 august se produce maximul curentului de meteori Perseide, ceea ce înseamnă că se vor vedea mai multe ”stele căzătoare” decât de obicei. Pentru a le vedea trebuie să ieșiți în afara orașelor și să priviți cerul cu ochiul liber, după miezul nopții, până dimineață, explică cei de la Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu. În articol puteți citi ce sunt Perseidele, ce se va vedea exact și de ce NU va fi o ploaie de stele.
Prima mostra de rocă marțiană colectată de roverul Perseverance a dispărut în mod misterios NASA a anunțat vineri că Perseverance a eșuat în tentativa sa de a colecta o primă mostră de rocă marțiană însă datele trimise înapoi de rover arată că acesta a efectuat toți pașii necesari după manual. Însă mostra este de negăsit, relatează Business Insider.
Ministrul Teleman: România va plăti, în septembrie, aproximativ jumătate din datoria de 124 milioane de euro acumulată față de Agenția Spațială Europeană Guvernul României, prin Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, va plăti o primă tranșă din datoria de 124 milioane de euro acumulată față de Agenția Spațială Europeană (ESA) în perioada 2017-2019, în care guvernele au neglijat acest program de cercetare, a anunțat luni seara pe pagina sa de Facebook, ministrul Digitalizării, Ciprian Teleman. Contactat de HotNews.ro, Teleman a spus că Guvernul va plăti aproximativ jumătate din datorie, în luna septembrie din acest an.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare