SPATIUL
Se uită extratereștrii la noi? 1.000 de stele poziționate favorabil pentru a detecta viața pe Pământ Pe măsură ce omenirea își intensifică căutarea vieții extraterestre, ar trebui să avem în vedere că și E.T. s-ar putea să ne caute pe noi. Un nou studiu spune acest lucru prin identificarea a peste 1.000 de stele din apropiere care sunt poziționate favorabil pentru a observa viața pe Pământ, scrie Space.com. Science Weekend: Oamenii de știință au descoperit planete „superlocuibile”, chiar mai bune decât Pământul. Dar nu sunt destinații de city-break
Astronomii au descoperit noi informații fascinante despre Io, luna lui Jupiter cu peste 400 de vulcani activi A treia cea mai mare lună a lui Jupiter, Io, este acoperită cu peste 400 de vulcani activi fiind lumea cea mai activă vulcanic din sistemul nostru solar, scrie CNN.
​VIDEO NASA a publicat imagini cu momentele în care sonda Osiris Rex a atins suprafața asteroidului Bennu NASA a publicat primele imagini cu secundele în care sonda Osiris - Rex a atins pentru scurt timp suprafața asteroidului Bennu aflat la peste 300 de milioane km de Terra. Nu se știe încă dacă s-a reușit colectarea cu succes a mostrelor de rocă și praf, dar cel mai bun scenariu ar fi să se fi reușit colectarea unui kilogram de mostre. Misiunea își propune să aducă mostrele pe Terra, data estimată a sosirii fiind 24 octombrie 2023.
O sondă a NASA a atins cu succes pentru câteva secunde suprafața unui asteroid care se află la 320 milioane km de Terra, pentru a colecta roci și praf La patru ani după ce a fost lansată, sonda Osiris Rex a reușit să atingă pentru câteva secunde suprafața unui asteroid care se află la 320 milioane km de Terra, pentru a preleva mostre de rocă și praf. NASA spune că este un moment extraordinar, însă abia peste câteva zile se va știi dacă au fost colectate mostrele dorite. Dacă nu s-a reușit, se va încerca din nou peste trei luni.
Science Report: Un asteroid de mărimea celebrului Big Ben vine spre Pământ cu 50.000 km/h. Nu ne va suna ceasul Asteroidul călătorește cu o viteză estimată ca fiind aproape de 50.000 km/h și va trece pe lângă Pământ la o distanță de 11,2 milioane km. Bolovanul spațial, cunoscut ca 2020 TGI, va fi cel mai aproape de noi pe 23 octombrie la ora 5:29 ora României, conform calculelor de la Center for Near Earth Objects Studies al NASA.
​VIDEO Moment istoric pentru NASA: Sonda americană Osiris-Rex va atinge un asteroid marți După 12 ani de pregătiri și patru ani de călătorie, a sosit ziua cea mare pentru sonda americană Osiris-Rex care va atinge marți asteroidul Bennu în încercarea de a colecta câteva zeci de grame de praf, o operațiune de înaltă precizie la 330 milioane de kilometri distanță de Pământ, potrivit AFP.
Defecțiuni în serie pe segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale Mai multe defecțiuni au afectat segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale în noaptea de luni spre marți, dar Agenția spațială a Rusiei consideră că situația este sub control, în ciuda multiplicării problemelor în ultimele săptămâni, potrivit AFP.
Presiunea aerului de pe Stația Spațială continuă să scadă, în pofida unei reparaţii recente O reparaţie realizată de curând cu scopul de a stopa o scurgere de oxigen la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) nu a reuşit să împiedice scăderea presiunii aerului în interiorul laboratorului orbital, au anunţat vineri cosmonauţii ruşi, citaţi de DPA.
Science Report: Piscurile de pe Pluto sunt înzăpezite, dar nu cu ceea ce credeți În 2015, sonda spațială New Horizons a descoperit piscuri înzăpezite spectaculoase pe Pluto, izbitor de similare cu cele de pe Pământ. Un asemenea peisaj nu mai fusese observat niciodată undeva în Sistemul Solar.
Defecțiune la sistemul de alimentare cu oxigen pe segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale O defecțiune a oprit sistemul rusesc de aprovizionare cu oxigen al Stației Spațiale Internaționale (ISS), a precizat joi pentru AFP agenția spațială rusească Roskosmos, care a adăugat că nu există amenințări în ceea ce privește echipajul.
Nou record pentru Soyuz: Naveta s-a cuplat la Stația Spațială după doar 3 ore și 3 minute de la decolare O capsulă Soyuz care transporta astronautul american Kathleen Rubins și cosmonauții Serghei Ryjikov și Serghei Kud-Svercikov s-a cuplat cu succes miercuri la Stația Spațială Internațională (ISS) la doar trei ore după decolare, doborând un nou record de viteză, scrie AFP.
Moartea prin "spaghetificare": Telescoapele ESO au înregistrat ultimele clipe ale unei stele devorate de o gaură neagră supermasivă Pentru prima oară, astronomii au putut urmări în timp real "spahetificarea" unei stele devorate parțial de o gaură neagră, potrivit unui studiu publicat luni și citat de AFP.
Science Weekend: Oamenii de știință au descoperit planete „superlocuibile”, chiar mai bune decât Pământul. Dar nu sunt destinații de city-break Geobiologul Dirk Schulze-Makuch de la Washington State University (WSU) a coordonat un studiu publicat luna trecută în revista Astrobiology. Lucrarea identifică două duzini de exoplanete (planete din afara Sistemului Solar) care pot fi lumi „superlocuibile”, mai favorabile vieții decât a noastră.
Cercetătorii cred că au descoperit „veriga lipsă” dintre magnetari și pulsari, două dintre cele mai fascinante obiecte cosmice Oamenii de ştiinţă au descoperit posibila verigă lipsă care face legătura între două tipuri diferite de pulsari, conform unui studiu publicat miercuri în Astrophysical Journal, transmite Space.com citat de Agerpres.
Pe Lună s-ar putea găsi o mulțime de fragmente de rocă provenite de pe planeta Venus Pe Lună au ajuns o mulțime de fragmente de pe planeta Venus, arată o teorie care susține că asteroizi și comete care s-au ciocnit acum foarte mult timp de planeta Venus ar fi putut disloca peste 10 miliarde de fragmente de rocă și o parte dintre ele ar fi ajuns pe Lună. Venus este cea mai apropiată planetă de Pământ și este extrem de strălucitoare pe cerul nopții. Nu este însă și o planetă pe care să putem vreodată trăi, temperaturile trecând de 450 de grade Celsius. Din cauză căldurii formidabile și sondele trimise de oameni au rezistat foarte puțin.
Distanța Marte - Pământ este cea mai mică din ultimii 17 ani. Planeta Roșie se vede foarte bine pe cerul nopții chiar și cu ochiul liber ​Marte nu a mai fost atât de aproape de Terra din 2003, iar acest lucru se va repeta abia peste 17 ani. Evident că nu vorbim de o distanță mică, 62 milioane km, dar planeta s-a putut vedea foarte bine pe cerul nopții în ultimele zile, fiind vizibilă foarte aproape de Lună. Distanța medie dintre cele două planete este 225 milioane km, dar maximul depășește 400 de milioane km din cauza orbitelor eliptice.
Schimbări climatice Septembrie 2020, cea mai caldă lună septembrie înregistrată în perioada modernă Septembrie 2020 a fost cea mai caldă lună septembrie înregistrată în lume de la debutul măsurătorilor meteorologice, potrivit serviciului european de monitorizare a schimbărilor climatice Copernicus, care evocă posibilitatea ca 2020 să detroneze 2016 de pe primul loc în clasamentul celor mai calzi ani înregistraţi vreodată în epoca modernă, informează AFP și CNN.
Premiul Nobel pentru Fizică a ajuns la trei specialiști în studierea fascinantelor găuri negre - De ce descoperirile lor sunt importante Premiul Nobel pentru Fizică în 2020 a fost acordat unui astrofizician care a explicat cum se pot forma găurile negre, iar alți doi cercetători au analizat în detaliu gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei noastre, oferind răspunsuri la multe întrebări cu ajutorul unor telescoape high-tech. Premiul Nobel pentru Fizică a fost atribuit britanicului Roger Penrose, germanului Reinhard Genzel și americancei Andrea Ghez, trei pionieri în studiile privind găurile negre. Găurile negre sunt uriașe, puternice, îndepărtate și misterioase. Gaura neagră este un mediu extrem, un obiect cosmic atât de dens, încât lumina nu poate scăpa de câmpul său gravitațional.
Prima exoplanetă studiată de satelitul CHEOPS are orbita neobişnuită şi temperaturi extreme Noul telescop orbital european care studiază exoplanete a creat un prim portret în detaliu al unei astfel de lumi, o planetă extrem de fierbinte şi cu o orbită neobişnuită, conform unei lucrări ştiinţifice aprobată spre publicare în revista Astronomy & Astrophysics, transmite luni Space.com.
În Univers există „prea mult aur”, iar fizicienii nu ştiu de unde provine metalul preţios Aurul este unul dintre elementele chimice foarte abundente în Univers, iar fizicienii recunosc că nu ştiu de unde provine acest metal preţios, scrie Live Science, care prezintă un studiu, realizat la Universitatea din Hertfordshire, Marea Britanie, care ajunge la concluzia că presupusa origine a aurului - coliziunile dintre stele neutronice - nu poate explică abundenţa acestui metal, notează Agerpres.

Bancul zilei: Un fiu exemplar