SPATIUL
Sistemul de navigație european Galileo nefuncțional de 4 zile Vineri, agentia de navigatie europeana GSA (European GNSS Agency) a avertizat toti utilizatorii sistemului european Galileo ca serviciul este pentru moment intrerupt si ca, pentru evitarea problemelor, este indicat ca toate dispozitivele care il folosesc sa treaca pe variantele de rezerva: GPS, Glonass sau Beidou, potrivit Space Alliance.
De ce sovieticii nu au reușit să-i bată pe americani în cursa pentru a duce oameni pe Lună La începutul ”cursei spațiale” sovieticii erau în față și în America succesele lor stârneau uimire și uneori spaimă. Însă până la urmă SUA a câștigat cursa și URSS nu a reușit să trimită un om pe lună, deși planuri ferme au existat. Multe lucruri au contat, fie ele de natură financiară, dar și de mentalitate și de tehnologie. În articol puteți citi de ce sovieticii au eșuat, iar americanii au izbândit.
O eclipsă parțială de Lună pentru a sărbători 50 de ani de la prima misiune în care omul a pășit pe suprața satelitului natural al Pământului La 50 de ani de la lansarea misiunii Apollo 11, pe 16 iulie 1969, Luna va oferi marți o eclipsă parțială pentru o mare parte a pământenilor, relatează AFP.
VIDEO Hubble a descoperit un disc care înconjoară o gaură neagră supermasivă Telescopul spațial Hubble a descoperit un disc subțire de material care înconjoară o gaură neagră supermasivă la 130 milioane de ani-lumină de la Pământ, în centrul unei galaxii numită NGC 3147, relatează SpaceTelescope.org.
Cel mai mare planetariu din țară va fi inaugurat în salina de la Slănic Prahova Cel mai mare planetariu din România, cu o cupolă cu diametrul de 16 metri și sistem de proiecție laser (4K) de 24.000 de lumeni, va fi inaugurat pe 19 iulie în Salina Slănic Prahova, la 208 metri adâncime – un proiect în valoare de peste 2 milioane de lei, inclusiv finanțare europeană. Denumit Supernova Planetarium, acesta se va deschide în prezența inițiatorilor proiectului și a altor invitați din presă și publicul larg și va fi aniversat jumătate de veac de istorie: „APOLLO 11 - 50 de ani de la aselenizare”.
VIDEO O nouă reușită istorică pentru sonda japoneză Hayabusa2, care a aterizat pe un asteroid situat la 340 milioane de kilometri de Terra Sonda japoneză Hayabusa2 a reușit joi să aterizeze joi pe un asteroid foarte îndepărtat, Ryugu, o provocare istorică ce ar putea aduce noi răspunsuri legate de formarea sistemului nostru solar, scrie AFP.
Science Report: Savanții încă n-au nicio idee despre ce era de fapt „sonda extratereștrilor” Bizara și încâlcita saga a lui Oumuamua – ciudatul obiect care a fugit atât de repede prin sistemul nostru solar încât nici n-a fost observat decât atunci când pleca – are un nou capitol. Un nou articol publicat în Nature Astronomy declară că obiectul, care i-a încurcat pe cercetători timp de câteva luni, nu este cu siguranță (probabil) o navă extraterestră.
Make it rain- Al saptelea zbor din istoria companiei Rocket Lab Al saptelea zbor din istoria companiei Rocket Lab a venit sambata 29 iunie de la acelasi Launch Complex 1 din Noua Zeelanda, deocamdata singura baza de lansare, potrivit Space Alliance. Misiunea s-a numit ‘Make it rain’, o aluzie la precipitatiile din zona peninsulei Mahia, acolo de unde opereaza Rocket Lab si a zonei Seattle, de acolo de unde vine pasagerul principal.
VIDEO Telescopul spațial Hubble surprinde focuri de artificii cosmice Telescopul spațial Hubble a oferit o imagine deosebită cu straturile de gaz în expansiune ale stelei duble Eta Carinae, care se pot vedea în culorile roșu, alb și albastru. Aceasta este imaginea cu cea mai bună rezoluție a acestei stele, captată de telescopul Hubble, scrie Phys.org.
Science Report: NASA țintește spre un uriaș asteroid din aur care ar putea face din fiecare pământean un miliardar Psyche 16 este localizat între orbitele lui Marte și Jupiter și conține și alte metale solide în afară de aur: platină, fier și nichel. În total, se estimează că valoarea lor ar fi de 10.000 de cvadrilioane de dolari. Aceasta înseamnă că, dacă ar fi adus pe Pământ, ar distruge prețurile mărfurilor și ar provoca prăbușirea economiei mondiale, în valoare de 75,5 trilioane de dolari.
Curiosity a detectat încă o dată metan pe Marte, însă NASA nu ştie de unde provine acest gaz NASA a anunţat că roverul său Curiosity a detectat din nou pe Marte cantităţi de metan, un gaz care poate fi emis de microbi, dar şi de interacţiunile dintre roci şi apă, informează Agerpres. Chestiunea originii metanului pe Marte îi pasionează pe specialiştii în cercetări spaţiale, întrucât prezenţa acestui gaz poate să indice existenţa unor forme de viaţă.
Science Report: O oglindă deformabilă poate fi un pas spre descoperirea vieții dincolo de Sistemul Solar Chiar și în imensitatea spațiului, cel mai mic detaliu poate face o mare diferență. Un experiment al Massachusetts Institute of Technology (MIT) va demonstra aceasta: Deformable Mirror Demonstration Mission (DeMi) CubeSat va testa o nouă oglindă telescopică spre sfârșitul anului. Va putea echipa sateliții viitorului cu unelte pentru depistarea exoplanetelor cu cele mai mari șanse de găzduire a vieții.
Un satelit propulsat de o velă solară va fi lansat de SpaceX săptămâna viitoare O rachetă Falcon Heavy a companiei SpaceX va lansa din Florida, pe 24 iunie, un satelit de mărimea unei pâini şi echipat cu o imensă velă solară din poliester strălucitor, ce va reprezenta unicul său mijloc de propulsie în spaţiu, informează AFP, preluată de Agerpres.
Stirile ProTV: Descoperire bizară făcută de NASA. Semnul găsit pe Marte care are legătură cu Star Trek NASA a descoperit pe suprafața planetei Marte ceva ce seamănă cu logo-ul celebrului film Star Trek. Logoul a fost surprins de un satelit de recunoaştere al NASA, care analizează suprafaţa planetei Marte încă din 2006.
Telescopul spaţial Spitzer va fi scos din funcţiune de NASA în 2020 Telescopul spaţial Spitzer al NASA va fi scos din funcţiune definitiv la 30 ianuarie 2020, după ce a explorat în infraroşu cosmosul timp de aproape 16 ani, conform unui comunicat de presă emis joi de Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al agenţiei spaţiale americane, citat de agenţia Xinhua și Agerpres.
Jupiter la "opoziţie": Luni, cea mai bună noapte pentru a observa planeta gigant Jupiter se află, luni, la "opoziţie", respectiv în partea opusă Soarelui văzută de pe Pământ, cea mai mare planetă din sistemul nostru solar fiind mai strălucitoare decât în orice altă perioadă a anului și vizibilă întreaga noapte, un moment optim pentru astronomii amatori, anunță Mediafax.
VIDEO INTERVIU Dumitru Prunariu: România ar putea trimite al doilea cosmonaut în spațiu/ Am luat pe ascuns, în Cosmos, o sticlă de coniac românesc/ În mod realist, omul va ajunge pe Marte în 2039/ Controverse despre steagul montat pe Lună si forma exactă a Pământului Cosmonautul Dumitru Prunariu consideră că sunt foarte mulți oameni care cred anumite zvonuri care se propagă rapid, sub forma unor adevăruri absolute. ”Sunt întrebat de persoane serioase dacă sunt convins că Pământul este rotund, pentru că există o teorie care susține că ar fi plat. O altă controversă este legată de steagul montat pe Lună, care pare că flutură în fotografii”. Într-un interviu pentru HotNews, Dumitru Prunariu a vorbit despre data realistă la care omul va ajunge pe Marte, despre energia care există în Univers dar și care sunt șansele reale ca țara noastră să mai trimită un cosmonaut în spațiu. El a povestit și cum a reușit să ascundă o sticlă de coniac românesc în Cosmos. ”Era coniac Drobeta, iar cosmonauții ruși s-au bucurat enorm. Au sorbit din ea, improvizâmd un pahar făcut dintr-un tub închis cu două clame”.
NASA va deschide Stația Spațială Internațională pentru turiști începând cu 2020 NASA a anunțat vineri că va autoriza,"NASA va deschide Stația Spațială Internațională oportunităților comerciale", a anunțat Jeff DeWitt, directorul financiar al agenției spațiale americane. începând de anul viitor, turiștilor și companiilor să folosească, contra cost, Stația Spațială Internațională, scrie AFP.
Treizeci de sisteme stelare binare, descoperite în spaţiul extragalactic Treizeci de sisteme stelare binare au fost descoperite recent în spaţiul exterior al unui roi galactic situat la 62 de milioane de ani lumină distanţă, conform unui studiu publicat de o echipă de astronomi canadieni în Astrophysical Journal, informează Live Science, citat de Agerpres.
Ce previne înghețarea oceanului de pe Pluto? Când nava spațiala New Horizons a NASA a trecut pe lângă Pluto în 2015, cercetătorii sperau că datele obținute îi vor ajuta să descopere unele dintre misterele planetei pitice. În schimb, descoperirile făcute în timpul cercetării lui Pluto și a lunii sale, Charon, au scos la iveală mai multe întrebări care necesită răspunsuri, relatează CNN.

Bancul zilei: La Londra
În Londra, în timpul unei ceți foarte dense, o turista străină, văzând o silueta neclară de om, întreabă disperată: - Mister, nu cunoașteț încotro mă îndrept eu? - Spre Tamisa....
Bancul zilei: Cadoul perfect
– Frate, vine ziua iubitei mele și nu știu ce să-i iau. – I-ai și tu un buchet de flori. – Dar e și revelionul...
​Bancul zilei: Nevoia de lucrări edilitare
Într-un sat, preotul le învată pe femei să nu mai spună ca și-au înșelat bărbații, ci că „au alunecat”.