SPATIUL
VIDEO Roverul care va căuta microbi pe Marte a fost lansat Cel mai sofisticat rover al NASA a fost lansat joi spre Marte pentru a răspunde la una dintre cele mai importante întrebări: a apărut vreodată viață pe altă planetă?
Sonda chineză care se îndreaptă către Marte trimite o fotografie a Pământului Prima sondă a Chinei aflată în drum spre Marte a trimis marți o fotografie cu Pământul și Luna, a declarat agenția spațială chineză, potrivit AFP. Imaginea, care arată cele două corpuri cerești pierdute în imensitatea spațiului, a fost luată la 1,2 milioane de kilometri de Pământ, la trei zile de la lansarea misiunii Tianwen-1.
Imaginea care i-a făcut pe unii să spună că lângă Soare e un OZN cubic de 10 ori mai mare decât Pământul. Explicația unui expert NASA e simplă După analizarea imaginilor capturate de satelitul Observatorului Solar și Heliosferic (SOHO) al NASA, entuziaștii care caută semne ale vieții extratereste cred că au descoperit un uriaș OZN în apropierea Soarelui, scrie tabloidul britanic Daily Express.
VIDEO Marte și o misiune incredibil de grea - Cum vor americanii și europenii să aducă mostre de rocă de pe ”Planeta Roșie” Pe 30 iulie NASA va lansa rover-ul Perseverance care ar trebui să ajungă pe Marte în februarie 2021 și, în afară de observațiile pe care acesta le va face cu instrumentele super-high-tech, va ”bifa” și prima parte a unui plan măreț. Este vorba de a încerca să se aducă, în premieră, mostre de roci și sol marțian care să fie analizate în laboratoarele de pe Terra. Dacă totul merge bine, rocile ar putea ajunge pe Pământ în 2031, dar pentru asta multe lucruri trebuie să meargă ”șnur”.
VIDEO Obiectiv Marte: China a lansat o sondă spre planeta roșie China a lansat joi o sondă care va parcurge un lung drum până la Marte, în plină rivalitate diplomatică și tehnologică cu Statele Unite, scrie AFP.
"Bombardament" cu meteoriţi pe Lună, în urmă cu 800 de milioane de ani - studiu O uriaşă ploaie de meteoriţi a lovit Luna şi, cu siguranţă, şi planeta noastră, cu 800 de milioane de ani în urmă, cu o forţă fenomenală, superioară celei a celebrului asteroid care a pus capăt domniei dinozaurilor, relatează agenţia AFP care citează rezultatele unui studiu publicat marţi.
Planeta Venus ar putea avea și în prezent vulcani activi ​Cercetătorii au identificat 37 de structuri inelare vulcanice pe planeta Venus, structuri ce par să fi fost active recent, iar unele ar putea fi așa și în prezent. Asta ar însemna că planeta nu este o lume latentă, ci că există activitate geologică pe ea. Planeta celebră pentru strălucirea ei pe cerul nopții a fost adesea numită ”geamănul malefic al Pământului” Venus este cea mai apropiată planetă de Terra, cea mai fierbinte din sistemul solar și cea mai asemănătoare ca structură și masă cu Terra. Marea diferență este că pe Venus temperaturile ajung la 460 de grade Celsius.
VIDEO Cea mai mare hartă 3D a Universului, realizată după 20 de ani de muncă, publicată de astrofizicieni Astrofizicieni din lumea întreagă au publicat luni cea mai mare hartă 3D a Universului realizată vreodată, rezultată după analiza a peste patru milioane de galaxii şi quasari, obiecte ultraluminoase ce produc o cantitate colosală de energie, transmite AFP, preluată de Agerpres.
Particule fantomatice, născute în interiorul Soarelui, detectate sub un munte în Italia În premieră absolută, fizicienii au detectat particule rare, fantomatice, produse în interiorul Soarelui în urma unui proces particular de fuziune nucleară, conform rezultatelor Experimentului Borexino, desfăşurat în cadrul Laboratori Nazionali del Gran Sasso, din apropiere de oraşul Aquila, în Italia, transmite joi Live Science.VIDEO Surprinzătoarele ”focuri de tabără” din Soare - Satelitul Solar Orbiter a trimis primele imagini
VIDEO Surprinzătoarele ”focuri de tabără” din Soare - Satelitul Solar Orbiter a trimis primele imagini Solar Orbiter, satelitul de observare a Soarelui, dezvoltat de Agenția Spațială Europeană (ESA) cu participarea NASA, a trimis primele imagini cu mini-erupții solare pe care cercetătorii le compară cu niște focuri de tabără. Misiunea spațială este abia la început, iar în aproape doi ani Solar Orbiter va ajunge la 42 milioane km de Soare. Imaginile din prezent au fost trimise de la 77 milioane km.
De ce Emiratele Arabe sunt atât de interesate de planeta Marte Emiratele Arabe Unite vor lansa curând din Japonia misiunea numită Hope cu o sondă ce va orbita Marte pentru a face ample observații atmsoferice. Deși misiunea este modestă în comparație cu celebrele rovere americane ce ajung la suprafața Planetei Roșii, ea spune multe despre ambițiile țării arabe. Cu totul specială este și abordarea Emiratelor care, nici nu au construit singure de la zero totul, fiindcă ar fi durat enorm, dar nici nu au cumpărat totul de la alte țări.
Astronomii au identificat sursa vieții în Univers: acum știm că ne-am născut din praf de stele În fiecare secundă, o stea moare în Univers. Dar aceste corpuri stelare nu dispar cu totul, ci lasă ceva în urmă. Unele stele explodează în supernove, transformându-se în găuri negre sau stele neutronice, în vreme ce majoritatea devin pitice albe, un miez al stelei care era odată. Iar un nou studiu dezvăluie că aceste pitice albe contribuie la viață mai mult decât se credea.
Noua jucărie a NASA: Psyche, robotul care va explora un asteroid mai valoros decât economia planetei noastre NASA va începe construcția unei noi nave spațiale. Numită Psyche, ea va explora un asteroid de 140 de kilometri numit „16 Psyche”. Situat în principala centură de asteroizi dintre Marte și Jupiter a sistemului solar, 16 Psyche pare a fi nucleul metalic de fier, nichel și aur al unei protoplanete, pe când cei mai mulți asteroizi sunt stâncoși sau înghețați.
Astronomii au descoperit o structură cosmică uriașă care se întinde pe 1,4 miliarde de ani - lumină O hartă 3D spectaculoasă a Universului a dezvăluit existenţa uneia dintre cele mai mari structuri cosmice descoperite vreodată - un "zid" aproape imposibil de conceput, care se întinde pe 1,4 miliarde de ani-lumină şi care conţine sute de mii de galaxii, transmite vineri Live Science, citată de Agerpres. "Zidul Austral", aşa cum a fost denumită această structură, se ascundea la vedere, rămânând nedetectat până acum, pentru că o mare parte din el se află la aproximativ 500 de milioane de ani-lumină în spatele strălucitoarei galaxii Calea Lactee.
NASA amână pentru a treia oară lansarea rover-ului Perseverance către Marte ​NASA a anunțat că amână din nou lansarea rover-ului Perseverance pentru 30 iulie, din cauza unor probleme tehnice. Este a treia amânare, iar dacă nu se va reuși anul acesta, abia în 2022 va mai fi posibilă lansarea. Rover-ul va căuta semne care să arate dacă a existat vreodată viață pe Marte și va purta și o dronă-elicopter care va zbura în atmosfera marțiană.
Astronomii au observat în premieră nucleul unei exoplanete gazoase gigantice, iar descoperirea vine ”la pachet” cu multe întrebări ​Astronomii au descoperit un obiect nemaivăzut până acum, obiect ce orbitează în jurul unei stele ce se găsește la 730 de ani lumină de Terra. Exoplaneta denumită TOI 849b este mult mai mare decât Pământul și se crede că este nucleul unei planete gigantice gazoase stil Jupiter care, fie și-a pierdut atmosfera formată din hidrogen și heliu, fie, la începuturi, din diverse motive, nu și-a putut forma complet atmosfera.
Cum au descoperit gălățenii o stea aflată la 13.600 ani lumină depărtare, pe care au numit-o „Galați V15” Galați V15 e numele ultimei stele botezate după orașul de pe malul Dunării. V fiindcă e o stea variabilă, 15 fiindcă e a 15-a stea descoperită de echipa de la Observatorul astronomic din Galați. Doi dintre membrii ei mi-au explicat cum se descoperă o stea și cum e să faci astronomie în România.
Astronomii au observat lumina uimitoare emisă de ciocnirea a două găuri negre. De ce descoperirea este importantă și care este rolul celei de-a treia găuri negre Astronomii au anunțat observarea optică în premieră a unui fenomen despre care se credea că se produce în total întuneric: coliziunea a două găuri negre. Ei spun că au observat o descărcare luminoasă de o intensitate nemaivăzută, iar cele două găuri negre s-au ciocnit pe fundalul discului de acreție a unei a treia găuri negre supermasive. ”Am observat un semnal vizibil dintr-o parte invizibilă a universului”, spune unul dintre cercetători.
”Nu vrem să pățim ca în misiunea Apollo”. NASA oferă un premiu pentru cea mai bună idee de toaletă lunară NASA oferă un premiu un bani pentru cel mai bun proiect de toaletă lunară, sperând să primească o soluție inovatoare pentru misiunea Artemis care urmează să aselenizeze în 2024, scrie Guardian.
Cea mai grea stea neutronică sau o gaură neagră ultra-ușoară? - O ”devorare” cosmică naște noi întrebări Astronomii au anunțat descoperirea unui corp stelar care se află la 780 milioane de ani lumină de noi și care este greu de încadrat: fie este o stea neutronică, fie este o gaură neagră neobișnuit de ușoară. Indiferent ce ar fi, cercetătorii sunt bucuroși că au descoperit obiectul și că pot să-și pună noi întrebări despre ce se întâmplă când stele masive ”pier” în explozii extrem de puternice. Misterul ține de faptul că gaura neagră a ”devorat” obiectul care avea masă de nouă ori mai mică și exact asimetria maselor face totul și mai interesant.

Bancul zilei: Alegeri 2020, sondaj la iesirea de la urne