SPATIUL
Playtech: Trump vrea sa retrimita astronauti pe Luna si pe Marte Presedintele american Donald Trump a semnat o hotarare de a trimite astronautii pe Luna si pe Marte, la 50 de ani de cand omul a ajuns pe Luna prima data, scrie Playtech.ro.
VIDEO Asteroidul interstelar Oumuamua, detectat in octombrie, va fi ascultat cu un telescop radio de Breakthrough Listen, programul specializat pe gasirea dovezilor vietii extraterestre Breakthrough Listen, cel mai mare proiect stiintific care vizeaza gasirea dovezilor ca exista si alte civilizatii dincolo de Pamant, a anuntat ca va folosi telescopul radio Green Bank Telescope din Virginiea de Vest pentru a asculta asteroidul Oumuamua, detectat in octombrie si despre care se spune ca este un obiect interstelar, relateaza Space.com.
Rusia: Pierderea satelitului meteo, la sfarsitul lui noiembrie, a fost provocata de o eroare de calcul Pierderea unui satelit lansat la finalul lunii noiembrie de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient rusesc, a fost provocata de o eroare de calcul, a anuntat marti agentia spatiala a Rusiei, Roskosmos, citata de AFP.
Donald Trump vrea sa semneze o directiva prin care sa oblige NASA sa realizeze o noua misiune pe Luna Administratia presedintelui american Donald Trump nu a fost timida in a recunoaste ca vrea sa trimita din nou o echipa de astronauti pe Luna, iar acum ia actiunile necesare pentru a ajunge la un astfel de rezultat, scrie Engadget.
Nava spatiala, construita sa adune deseurile spatiale, va fi lansata anul viitor O misiune care are scopul de a testa diferite metode de a aduna deseurile din spatiu va fi lansata anul viitor,moment in care nava spatiala RemoveDebris va demonstra cat de eficienta este, potrivit BBC.
Albumul ''Voyager Golden Record'' creat de NASA pentru forme de viata extraterestra va fi lansat pe disc vinyl O ''compilatie pentru extraterestri'' creata de Agentia Spatiala Americana (NASA) si lansata in spatiu in anul 1977 va fi editata pe disc vinyl si lansata in premiera pentru publicul general, informeaza The Telegraph.
Cum arata submarinul pe care NASA vrea sa il trimita in spatiu pentru a explora Titan Titan, cel mai mre satelit al planetei Saturn, si unul dintre cei mai de seama candidati pentru gazduirea vietii in afara planetei noastre, intra in atentia NASA, care vrea sa ii exploreze marile prin intermediul unui submarin, informeaza BBC.
Un astronaut rus sustine ca a gasit bacterii extraterestre vii pe suprafata Statiei Spatiale Internationale Cosmonautul rus Anton Shkaplerov sustine ca bacterii prelevate de pe exteriorul Statiei Spatiale Internationale si care sunt studiate in prezent in Rusia ar putea avea o provenienta extraterestra dar nu par sa reprezinte niciun pericol, scrie agentia oficiala de presa a Rusiei, Tass.
Rusia a mai pierdut un satelit, un esec stanjenitor pentru noul sau cosmodrom din Vostochny Rusia a pierdut marti contactul cu un satelit lansat cu cateva ore inainte de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient, un nou esec cu atat mai umilitor cu cat este vorba de o noua baza care simboliza dorinta Moscovei de a reveni la marile ambitii spatiale, scrie AFP.
Telescopul Hubble si satelitul Gaia vor masura miscarea 3D stelara cu o precizie record O echipa de astronomi a folosit date furnizate de telescopul spatial Hubble al NASA/ESA si de satelitul Gaia al ESA pentru a observa miscarile 3D ale stelelor individuale intr-o galaxie din apropiere. Acuratetea obtinuta este mai buna decat orice masuratoare care s-a mai facut anterior pentru orice galaxie aflata dincolo de Calea Lactee. Miscarile ofera un test al modelului cosmologic acceptat in prezent si masoara chiar si traiectoria galaxiei prin spatiu, relateaza spacetelescope.org.
VIDEO Asteroidul detectat in octombrie este intr-adevar un vizitator din alt sistem solar / Niciun asteroid din sistemul nostru solar nu cunoaste o astfel de amploare in variatia luminozitatii Un misterios obiect stancos de forma unui trabuc detectat in octombrie provine intr-adevar din alt sistem solar, o observatie fara precedent care a fost confirmata luni de astronomi, scrie AFP. Aceasta detectare deschide o noua fereastra legata de formarea unor alte lumi stelare in afara galaxiei noastre, Calea Lactee, potrivit acestor oameni de stiinta, al caror studiu a fost publicat in revista britanica Nature.
NASA testeaza parasuta supersonica pentru misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020 Pe zi ce trece NASA face progrese semnificative care ne arata ca misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020, este tot mai aproape de realitate. Luna trecuta, agentia spatiala a testat parasuta supersonica, menita sa incetineasca nava spatiala odata ce se apropie de atmosfera planatei rosii, cu o viteza mai mare de 19.000 de kilometri pe ora, scrie Digital Trends.
VIDEO O planeta cu conditii propice vietii, descoperita la "doar" 11 ani lumina de Pamant O exoplaneta care ar putea oferi conditii propice vietii a fost descoperita de o echipa de astronomi francezi la o distanta de 11 ani lumina de Pamant. Descoperirea cercetatorilor de la Institutul de Planetologie si Astrofizica din Grenoble a fost anuntata intr-un material care urmeaza sa fie publicat in Astronomy & Astrophysics, scrie newsweek.com, citata de news.ro.
Observatorul ALMA a detectat structuri de praf rece in jurul celei mai apropiate stele Observatorul ALMA din Chile a detectat o centura de praf in jurul Proxima Centauri, steaua cea mai apropiata de Sistemul Solar, anunta ESO - European Sounthern Observatory. Datele indica, de asemenea, prezenta unei centuri de praf exterioare, cu o temperatura si mai scazuta, si contureaza posibilitatea prezentei unui sistem planetar elaborat. Sistemul planetar Proxima Centauri este deosebit de interesant deoarece exista planuri  - proiectul Starshot - pentru explorarea directa a sistemului cu ajutorul unor microsonde. O cunoastere a mediului din jurul stelei este esentiala pentru planificarea unei astfel de misiuni.
Astronomii au descoperit o planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe O planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe, a fost descoperita orbitand in jurul unei stele mici putin luminoase, spre uimirea astronomilor, scrie AFP.
NASA sarbatoreste Halloween publicand sunetele stranii captate in cosmos de navele spatiale NASA a publicat pe pagina sa, cu ocazia sarbatorii de Halloween, o lista cu sunetele stranii facute de planete si stele,emisiile radio fiind captate de aeronavele spatiale in momentul in care au intrat in campul magnetic al acestora.
Cat de dificila este recuperarea medicala astronautului care a petrecut aproape un an in spatiu Astronautul NASA, Scott Kelly, a petrecut aproape un an in spatiu, mai exact 340 de zile, pe Statia Spatiala Internationala, intre 2015 si 2016, iar cercetatorii au studiat efectele pe care expunerea indelungata la gravitatia zero o are asupra corpului uman, scrie The Verge. La sase ore dupa aterizare, mersul sau incepe sa isi revina, insa nu complet, iar dupa 22 de ore, acesta este mult mai stabil, dar inca se clatina cand se deplaseaza, ca si cum Scott Kelly ar fi un copil de un an care abia acum invata sa mearga.
VIDEO Un "vizitator" interstelar a fost vazut pentru prima oara in sistemul nostru solar /  "Asteptam de decenii aceasta zi", spune seful unui centru NASA Un obiect ceresc - ce poate fi un asteroid sau o cometa - ce a fost vazut trecand prin sistemul nostru solar s-ar putea sa vina din alta parte a galaxiei si s-ar putea sa fie primul vizitator interstelar observat de pe Pamant, afirma astronomii americani, potrivit Telegraph.  Misteriosul obiect, cunoscut deocamdata doar ca A/2017 U1, a fost descoperit luna aceasta de un cercetator ce foloseste un sistem sofisticat de telescoape de la Universitatea din Hawaii, sistem ce scaneaza continuu universul pentru a observa un astfel de eveniment.
Ultimele masuratori de la CERN arata ca Universul nu ar trebui sa existe Unul dintre cele mai mari mistere ale fizicii moderne este de ce antimateria nu a distrus Universul de la inceputuri, scrie revista Cosmos. Pentru a explica acest lucru, fizicienii au presupus ca exista vreo diferenta intre materie si antimaterie, in afara de sarcina electrica.
Ploaia de meteori Orionide lumineaza cerul in acest sfarsit de saptamana Unul dintre cele mai impresionante spectacole ale cerului va atinge apogeul la acest sfarsit de saptamana, intre 20 si 22 octombrie, cand va fi cel mai vizibila ploaia de meteori Orionide, informeaza site-ul Space.com, citat de Agerpres.

Bancul zilei: Dieta-minune