SPATIUL
VIDEO Hope, prima sondă ce va fi trimisă spre Marte de Emiratele Arabe Unite, este gata pentru misiune Hope, prima sondă interplanetară ce va fi trimisă spre Marte de către Emiratele Arabe Unite (EAU), este gata pentru lansarea programată în luna iulie, transmite vineri Space.com.
O capsulă Soyuz cu trei astronauţi la bord a fost lansată spre ISS, în pofida pandemiei O capsulă Soyuz având la bord trei astronauţi a fost lansată joi spre Staţia Spaţială Internaţională (ISS), de la cosmodromul rus Baikonur din Kazahstan, potrivit Mediafax. Astronauţii american Christopher Cassidy şi ruşi Anatoli Ivanişin şi Ivan Vagner vor ajunge pe ISS după o călătorie prin spaţiu de şase ore.
Autorii primei imagini directe a unei găuri negre vin cu o nouă imagine - un quasar și jeturi de plasmă dintr-o galaxie situată la 5 miliarde de ani lumină Consorțiul Event Horizon Telescope, care în aprilie 2019 a făcut publică prima imagine directă a unei găuri negre, a prezentat acum o nouă imagine deosebită după prelucrarea datelor din observațiile de acum trei ani. De data aceasta imaginea prezintă baza unui jet colosal de plasmă ce scapă dintr-o gaură neagră supermasivă la viteze apropiate de cea a luminii. ”Găurile negre nu doar că absorb multă materie, dar și elimină o parte din ea, pentru că sunt puternic magnetizate și se rotesc atât de repede”, spune unul dintre cercetători.
Imaginea uimitoare cu atmosfera planetei Jupiter care a creat savanţilor noi semne de întrebare NASA a publicat noi imagini uimitoare surprinse pe suprafaţa planetei Jupiter. Savanţii au fost contrariaţi de benzile de ceaţă care se văd traversând imaginea de nori şi furtuni care se rotesc la suprafaţa planetei.
NASA a anunţat cum plănuieşte dezvoltarea bazelor umane pe Lună Agenţia a dat publicităţii un plan care detaliază etapele prin care încearcă să construiască infrastructura necesară pe Lună pentru ca oamenii să poată întreprinde investigaţii ştiinţifice de durată pe satelitul natural al Pământului, potrivit Mediafax.
NASA anunţă că SpaceX va asigura serviciile de logistică pentru staţia spaţială lunară Gateway NASA a anunţat că SpaceX va asigura serviciile de logistică pentru staţia spaţială lunară, Lunar Gateway. Lunar Gateway va fi construită începând din 2022 şi va fi folosită ca punct de staţionare pentru astronauţii care vor călători pe Lună, potrivit Mediafax.
​​VIDEO Fotografia cu cea mai mare rezoluţie obţinută vreodată pe Marte, realizată de roverul Curiosity Roverul Curiosity, trimis de NASA pe Marte, a realizat fotografia cu cea mai mare rezoluţie (1,8 miliarde de pixeli) obţinută vreodată până acum pe Planeta Roşie.
SpaceX va trimite turiști la bordul Stației Spațiale Internaționale Compania spațială americană SpaceX a anunțat joi un parteneriat menit să trimită trei turiști la bordul Stației Spațiale Internaționale, lucru care nu s-a mai întâmplat de mai bine de 10 ani.
SETI închide programul prin care voluntarii au ajutat la căutarea vieții extraterestre Oamenii de știință de la Universitatea Berkeley din California care au coordonat proiectul SETI@home au anunțat că vor înceta să apelezea la rețeaua de voluntari care și-au folosit calculatoarele personale pentru a căuta viață extraterestră încă din 1999.
Oamenii de știință au descoperit cea mai mare explozie cosmică de la Big Bang încoace Cea mai mare explozie cosmică descoperită vreodată de către cercetători a fost atât de puternică încât a lăsat în urma sa o gaură de dimensiunile a „15 galaxii asemănătoare Căii Lactee”. Este cea mai mare explozie de la Big Bang încoace, notează și BBC News.
Terra a capturat temporar o "mini-Lună" Terra a capturat temporar o "mini-Lună" de mărimea unei mașini, afirmă astronomii care au reperat acest obiect celest orbitând în jurul planetei noastre, scrie AFP.
​Science Report: Oamenii de știință au găsit calea de a extrage informații dintr-un singur grăunte de praf lunar ​Un grăunte de praf lunar, gros cât cel mult un fir de păr uman, poate fi acum analizat la înaltă rezoluție, atom cu atom. Utilizând o abordare inovativă, numită „atom probe tomography” (APT), cercetători de la University of Chicago spun că au găsit metoda de a conserva mostrele limitate de roci de pe Lună colectate de misiunile Apollo.
Misiunile NASA ar putea descoperi secrete lui Venus, Io și Triton Pentru a explora în continuare sistemul nostru solar, NASA a ales patru propuneri pentru misiuni care ar cerceta Venus, Io, luna lui Jupiter și Trident, luna lui Neptun, scrie CNN. Echipele din spatele fiecărei propuneri vor avea nouă luni și 3 milioane de dolari pentru a-și dezvolta ideile, rezultând într-un raport de studiu conceptual.
Science Report: Creaturi ca niște caracatițe în apele de sub ghețurile de pe Europa, satelitul lui Jupiter? Este pariul unui apreciat om de știință În filmul științifico-fantastic „Europa Report” din 2013, un echipaj de exploratori spațiali din viitor descoperă o creatură bizară, aducând cu un calmar, ascunsă în apele reci de sub crusta înghețată de la suprafața satelitului lui Jupiter, Europa. Un cunoscut om de știință spune acum că este inevitabil să renunțăm la cuvântul „fantastic” atunci când clasificăm povestea. Science Report: Dacă vom descoperi viață pe Europa sau Enceladus va fi probabil „a doua geneză”, nu una identică cu cea terestră​
NASA caută astronauţi pentru o misiune pe Marte. Care sunt condiţiile de angajare Agenţia Spaţială Americană (NASA) a anunţat marţi că va angaja mai mulţi astronauţi pentru misiuni programate în următorul deceniu, inclusiv pe Marte.
Titan, satelit al lui Saturn, a picat un test cheie pentru posibilitatea existenţei vieţii Existenţa vieţii pe Titan, satelitul planetei Saturn care din anumite puncte de vedere este uluitor de similar Pământului, este improbabilă, conform concluziilor unui test care apelează la mecanica cuantică, transmite miercuri Live Science, preluat de Agerpres.
VIDEO Sonda spațială Solar Orbiter, lansată într-o ambițioasă misiune de explorare a Soarelui Sonda spaţială Solar Orbiter, construită de NASA şi Agenţia Spaţială Europeană, a fost lansată într-o misiune de explorare a Soarelui având drept obiectiv analiza, în premieră, a regiunilor situate la polii stelei şi la finalul căreia oamenii de ştiinţă preconizează obţinerea unei noi perspective despre felul în care energia radiantă produsă de Soare afectează Terra, informează Agerpres.
Science News: O expertă avertizează că va urma o mini-eră glaciară, întrucât Soarele va hiberna pe durata ciclului solar minim O expertă a anunțat că poate urma o mini-eră glaciară în care Soarele va hiberna pe perioada ciclului solar minim. După părerea ei, hibernarea Soarelui și vremea foarte rece se vor putea întinde pe trei decenii.
​Science News: Mister în Antarctica - Fizica pe care o știu oamenii de știință nu poate explica particulele ciudate detectate Acum câteva luni, cercetătorii de la IceCube Neutrino Observatory (IceCube) din Antarctica au raportat că, după ani de colectare riguroasă a datelor, tot nu pot fi siguri ce a provocat misterioasele „Bule Fermi” care țâșnesc din centrul Căii Lactee. Acum, savanții de la IceCube spun că au detectat o nouă anomalie în natură, iar aceasta este atât de stranie încât cere noi legi ale fizicii pentru a fi explicată.
Science News: Oameni de știință afirmă că „elemente esențiale pentru viață” ar fi fost aduse pe Pământ de comete Un nou studiu sugerează că o mână imensă de ajutor pentru apariția vieții pe Pământ a fost dată de comete, care au adus elemente integrale cum este fosforul, „un element esențial pentru viață”. Cercetările au utilizat telescoapele Atacama Large Millimeter/submillimeter Array din Chile, ca și nava spațială Rosetta a Agenției Spațiale Europene pentru a studia regiunea de formare a stelelor AFGL 1542.

Bancul zilei: Cum dispare rapid durerea de cap