SPATIUL
Misteriosul asteroid interstelar Oumuamua ar putea fi protejat de o manta formata din material organic bogat in carbon Oumuamua, straniul obiect stancos in forma de trabuc venit dintr-un alt sistem solar, este protejat de o manta formata din material organic bogat in carbon, cred astronomii care urmaresc acest corp celest detectat recent, scrie AFP.
Primele analize efectuate de  Breakthrough Listen nu indica semne de tehnologie extraterestra pe misteriosul asteroid interstelar Oumuamua  Misteriosul Oumuamua, un obiect in forma de trabuc venit dintr-un alt sistem stelar si recent detectat, nu emite "semnale artificiale", arata primele observatii ale cercetatorilor care cautau semnele ale unei inteligente extraterestre, scrie AFP.
NASA a descoperit un intreg sistem solar cu opt planete NASA a descoperit un sistem solar asemanator celui in care se afla Pamantul, care are opt planete, potrivit News.ro care citeaza The Independent. Descoperirea noii planete in jurul stelei Kepler-90, care arata la fel ca Soarele nostru, arata ca sistemul solar indepartat are in total opt planete cunoscute. Si acele planete arata ca cele din apropierea noastra: stancoase, apropiate de Soarele lor, cu sateliti formati din gaz.
Astronautii de pe Statia Spatiala Internationala vor putea vedea ultimul film Star Wars de la bordul navei spatiale Membrii echipei de astronauti aflati pe Statia Spatiala Internationala (SSI) vor avea posibilitatea de a viziona mult anticipatul film "Star Wars: The Last Jedi" de la bordul navei spatiale. Aceste informatii sunt confirmate de NASA, scrie Inverse.
NASA: Geminidele, cea mai frumoasa ploaie de stele a anului, pe cer in noaptea de miercuri spre joi O ploaie de meteori cunoscuta sub numele de Geminide va atinge varful intensitatii in noaptea de miercuri spre joi, potrivit NASA, citata de Agerpres. Acest curent de meteori din noaptea de 13 spre 14 decembrie ''poate fi observat cu ochiul liber, in conditii de cer senin si intunecat, din cea mai mare parte a lumii, insa spectacolul va fi cel mai frumos in emisfera nordica", a explicat Bill Cooke, directorul biroului responsabil de studierea meteorilor din cadrul NASA, citat de AFP.
Playtech: Trump vrea sa retrimita astronauti pe Luna si pe Marte Presedintele american Donald Trump a semnat o hotarare de a trimite astronautii pe Luna si pe Marte, la 50 de ani de cand omul a ajuns pe Luna prima data, scrie Playtech.ro.
VIDEO Asteroidul interstelar Oumuamua, detectat in octombrie, va fi ascultat cu un telescop radio de Breakthrough Listen, programul specializat pe gasirea dovezilor vietii extraterestre Breakthrough Listen, cel mai mare proiect stiintific care vizeaza gasirea dovezilor ca exista si alte civilizatii dincolo de Pamant, a anuntat ca va folosi telescopul radio Green Bank Telescope din Virginiea de Vest pentru a asculta asteroidul Oumuamua, detectat in octombrie si despre care se spune ca este un obiect interstelar, relateaza Space.com.
Rusia: Pierderea satelitului meteo, la sfarsitul lui noiembrie, a fost provocata de o eroare de calcul Pierderea unui satelit lansat la finalul lunii noiembrie de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient rusesc, a fost provocata de o eroare de calcul, a anuntat marti agentia spatiala a Rusiei, Roskosmos, citata de AFP.
Donald Trump vrea sa semneze o directiva prin care sa oblige NASA sa realizeze o noua misiune pe Luna Administratia presedintelui american Donald Trump nu a fost timida in a recunoaste ca vrea sa trimita din nou o echipa de astronauti pe Luna, iar acum ia actiunile necesare pentru a ajunge la un astfel de rezultat, scrie Engadget.
Nava spatiala, construita sa adune deseurile spatiale, va fi lansata anul viitor O misiune care are scopul de a testa diferite metode de a aduna deseurile din spatiu va fi lansata anul viitor,moment in care nava spatiala RemoveDebris va demonstra cat de eficienta este, potrivit BBC.
Albumul ''Voyager Golden Record'' creat de NASA pentru forme de viata extraterestra va fi lansat pe disc vinyl O ''compilatie pentru extraterestri'' creata de Agentia Spatiala Americana (NASA) si lansata in spatiu in anul 1977 va fi editata pe disc vinyl si lansata in premiera pentru publicul general, informeaza The Telegraph.
Cum arata submarinul pe care NASA vrea sa il trimita in spatiu pentru a explora Titan Titan, cel mai mre satelit al planetei Saturn, si unul dintre cei mai de seama candidati pentru gazduirea vietii in afara planetei noastre, intra in atentia NASA, care vrea sa ii exploreze marile prin intermediul unui submarin, informeaza BBC.
Un astronaut rus sustine ca a gasit bacterii extraterestre vii pe suprafata Statiei Spatiale Internationale Cosmonautul rus Anton Shkaplerov sustine ca bacterii prelevate de pe exteriorul Statiei Spatiale Internationale si care sunt studiate in prezent in Rusia ar putea avea o provenienta extraterestra dar nu par sa reprezinte niciun pericol, scrie agentia oficiala de presa a Rusiei, Tass.
Rusia a mai pierdut un satelit, un esec stanjenitor pentru noul sau cosmodrom din Vostochny Rusia a pierdut marti contactul cu un satelit lansat cu cateva ore inainte de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient, un nou esec cu atat mai umilitor cu cat este vorba de o noua baza care simboliza dorinta Moscovei de a reveni la marile ambitii spatiale, scrie AFP.
Telescopul Hubble si satelitul Gaia vor masura miscarea 3D stelara cu o precizie record O echipa de astronomi a folosit date furnizate de telescopul spatial Hubble al NASA/ESA si de satelitul Gaia al ESA pentru a observa miscarile 3D ale stelelor individuale intr-o galaxie din apropiere. Acuratetea obtinuta este mai buna decat orice masuratoare care s-a mai facut anterior pentru orice galaxie aflata dincolo de Calea Lactee. Miscarile ofera un test al modelului cosmologic acceptat in prezent si masoara chiar si traiectoria galaxiei prin spatiu, relateaza spacetelescope.org.
VIDEO Asteroidul detectat in octombrie este intr-adevar un vizitator din alt sistem solar / Niciun asteroid din sistemul nostru solar nu cunoaste o astfel de amploare in variatia luminozitatii Un misterios obiect stancos de forma unui trabuc detectat in octombrie provine intr-adevar din alt sistem solar, o observatie fara precedent care a fost confirmata luni de astronomi, scrie AFP. Aceasta detectare deschide o noua fereastra legata de formarea unor alte lumi stelare in afara galaxiei noastre, Calea Lactee, potrivit acestor oameni de stiinta, al caror studiu a fost publicat in revista britanica Nature.
NASA testeaza parasuta supersonica pentru misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020 Pe zi ce trece NASA face progrese semnificative care ne arata ca misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020, este tot mai aproape de realitate. Luna trecuta, agentia spatiala a testat parasuta supersonica, menita sa incetineasca nava spatiala odata ce se apropie de atmosfera planatei rosii, cu o viteza mai mare de 19.000 de kilometri pe ora, scrie Digital Trends.
VIDEO O planeta cu conditii propice vietii, descoperita la "doar" 11 ani lumina de Pamant O exoplaneta care ar putea oferi conditii propice vietii a fost descoperita de o echipa de astronomi francezi la o distanta de 11 ani lumina de Pamant. Descoperirea cercetatorilor de la Institutul de Planetologie si Astrofizica din Grenoble a fost anuntata intr-un material care urmeaza sa fie publicat in Astronomy & Astrophysics, scrie newsweek.com, citata de news.ro.
Observatorul ALMA a detectat structuri de praf rece in jurul celei mai apropiate stele Observatorul ALMA din Chile a detectat o centura de praf in jurul Proxima Centauri, steaua cea mai apropiata de Sistemul Solar, anunta ESO - European Sounthern Observatory. Datele indica, de asemenea, prezenta unei centuri de praf exterioare, cu o temperatura si mai scazuta, si contureaza posibilitatea prezentei unui sistem planetar elaborat. Sistemul planetar Proxima Centauri este deosebit de interesant deoarece exista planuri  - proiectul Starshot - pentru explorarea directa a sistemului cu ajutorul unor microsonde. O cunoastere a mediului din jurul stelei este esentiala pentru planificarea unei astfel de misiuni.
Astronomii au descoperit o planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe O planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe, a fost descoperita orbitand in jurul unei stele mici putin luminoase, spre uimirea astronomilor, scrie AFP.

Bancul zilei: Sânge rece