SPATIUL
VIDEO Ce urmează pentru Jeff Bezos și Blue Origin după succesul spațial de marți Cel mai bogat om de pe Terra a părăsit Terra pentru doar câteva minute marți, în primul zbor cu echipaj uman al rachetei New Shepard. Pentru Blue Origin este abia începutul, fiindcă Bezos are ambiții uriașe: rachete mai mari care să ajungă mult mai departe decât un zbor suborbital. Nu va fi însă ușor, fiindcă este complicat să câștigi contracte, la partea tehnologică este mult de lucru și SpaceX are un avans mare.
VIDEO Jeff Bezos a zburat cu succes în spațiul cosmic la bordul vehiculului New Shepard: Am rămas uimit de frumusețea și fragilitatea Pământului Miliardarul Jeff Bezos și-a împlinit marți visul de a ajunge în spațiul cosmic, iar în capsula rachetei New Shepard a fost împreună cu fratele său Mark, cu Wally Funk (82 de ani) și cu un tânăr olandez ce are un tată foarte bogat. Racheta reutilizabilă s-a lansat din Texas în jurul orei 16.10, iar în mai puțin de 3 minute a atins peste 3.500 km/h. Tot zborul a durat 11 minute și cei din capsulă au trecut de 100 km altitudine. HotNews.ro a transmis LIVE TEXT lansarea.
Jeff Bezos zboară în spațiu - Cum va arăta călătoria de 11 minute Pe 20 iulie va fi lansată de la baza Blue Origin din Texas racheta New Shepard care va duce în spațiu patru oameni până la altitudinea de peste 105 km, iar printre aceștia se numără și cel mai bogat om din lume, Jeff Bezos, cu o avere de peste 200 miliarde dolari. Va fi un zbor de 11 minute, viteza maximă atinsă va fi de 3.700 km/h, iar oamenii din capsulă ar trebui să se bucure de patru minute de imponderabilitate.
A ajuns Richard Branson chiar în spațiul cosmic? Vor fi Virgin Galactic și Blue Origin doar distracții pentru milionari? Miliardarul Richard Branson și echipa lui au ajuns cu succes pe 12 iulie la „marginea spațiului” cu misiunea Unity 22 la bordul unui avion Virgin Galactic. „Dar altitudinea de 85 km la care au ajuns este oare spațiu cosmic?” se întreabă The Conversation.
Jeff Bezos în spațiu: La ce oră și unde vei putea urmări lansarea Blue Origin de pe 20 iulie După zborul spațial al britanicului Richard Branson de săptămâna trecută, fondatorul Amazon și cel mai bogat om al planetei, Jeff Bezos, se pregătește să se alăture și el pe 20 iulie listei de miliardari care au ajuns în spațiu, anunță Forbes.Citește și: Jeff Bezos zboară în spațiu - Cum va arăta călătoria de 11 minute
Planet 9 - Există în Sistemul Solar o planetă gigantică despre care nu știm? - O ipoteză atractivă sau căutarea acului în carul cu fân În 2016 doi astronomi cunoscuți au venit cu o ipoteză care a făcut vâlvă: la multe miliarde de km de Terra, la limita exterioară a sistemului nostru planetar, există o planetă gigantică. Descoperitorii spuneau atunci că poate în cinci ani o vom și observa, însă căutarea Planetei 9 nu a dus nicăieri. În articol puteți citi de ce ar putea exista o planetă gigantică și cât de mare ar putea fi. Cum de un am găsit această planetă și de ce practic e ca și când am căuta ”acul în carul cu fân”.
Jeff Bezos și istoria fascinației pentru spațiul cosmic - Rachete reutilizabile, Blue Origin și un viitor în care oamenii ar putea locui pe asteroizi Jeff Bezos, celebru pentru că a fondat compania Amazon, este fascinat de spațiu de la cinci ani, când a urmărit cu părinții prima aselenizare, la televizorul alb-negru din sufragerie. În liceu a câștigat o vizită la un centru de zboruri spațiale al NASA, iar în facultate propunea un viitor în care oamenii să scobească asteroizii, pentru a locui pe ei. În articol puteți citi despre lungul drum al companiei New Origin, despre racheta New Shepard și despre episoade mai puțin știute din viața lui Bezos.
Science Facts: Cât de repede se mișcă Pământul? Dar Sistemul Solar în galaxie? Pământul se mișcă tot timpul. Pe când se învârte în jurul Soarelui, se rotește și în jurul axei sale, ca o minge de baschet în vârful degetului unui jucător. Dar cât de repede se mișcă în jurul axei sale și în jurul Soarelui? Mai departe: cât de repede orbitează Soarele în galaxia Calea Lactee? Live Science oferă răspunsurile.
China a anunţat că roverul său Zhurong a parcurs 450 de metri pe Marte Roverul chinez Zhurong aflat pe Marte a parcurs 450 de metri pe suprafaţa "planetei roşii", a anunţat joi Centrul pentru explorare selenară şi spaţială din cadrul Administraţiei Spaţiale Naţionale din China (CNSA), informează Xinhua.
Oliver Daemen, 18 ani, va fi cel mai tânăr astronaut din istorie când va zbura cu Bezos pe 20 iulie Oliver Daemen, un tânăr de 18 ani, va deveni cel mai tânăr astronaut din istorie pe 20 iulie, când va pleca alături de miliardarul Jeff Bezos pentru zborul inițial al navei spațiale Blue Origin, a declarat joi compania aerospațială, citată de AFP.
Compania lui Jeff Bezos, Blue Origin, a primit licența de a transporta oameni în spațiu Federal Aviation Administration (FAA) a anunțat că a acordat companiei Blue Origin licența prin care are dreptul de a transporta oameni în spațiu, cu ajutorul sistemului New Shepard. Pe 11 iulie, Bezos și alte trei persoane vor testa racheta pentru a ajunge în spațiul cosmic, la peste 100 km altitudine.
Virgin Galactic vrea să ajungă să ducă în spațiu un om în fiecare zi Virgin Galactic, compania lui Sir Richard Branson, vrea să ajungă să ducă anual 400 de oameni în spațiu, în zboruri suborbitale precum cel realizat duminică de Branson, de cei doi piloți și de alți trei angajați ai companiei. Pentru asta însă va fi nevoie de noi ”spaceport-uri” și mai ales de o flotă de ”avioane spațiale” (space planes).
VIDEO Mesajul lui Richard Branson din spațiu, de la bordul navetei sale: „Către voi, toți copiii de acolo jos...” De la circa 86 de kilometri altitudine, acolo unde granița atmosferei terestre și cea a spațiului cosmic se întrepătrund, miliardarul Richard Branson la bordul navetei dezvoltate de compania sa Virgin Galactic, a ținut să transmită un mesaj simbolic, înainte de a se elibera din scaun și pluti prin cabină în condiții de imponderabilitate.
VIDEO Richard Branson a ajuns în spațiu cu avionul spațial al companiei sale, Virgin Galactic / Naveta SpaceShipTwo a atins o altitudine de circa 86 de km și a aterizat cu bine înapoi Pământ Miliardarul Richard Branson a creat în 2004 compania Virgin Galactic pentru a duce turiști în spațiu, însă abia 17 ani mai târziu se fac primele zboruri suborbitale cu echipaj uman. Branson a ajuns duminică în spațiu nu plecând cu o rachetă, ci cu un avion convențional care poartă cu sine un „avion spațial” ce a fost eliberat la 15.000 de metri altitudine. Acest avion spațial, SpaceShipTwo a ajuns la circa 86 de kilometri altitudine și cei șase oameni de la bord s-au bucurat de câteva minute de imponderabilitate.
INFOGRAFIC Richard Branson vs. Jeff Bezos sau Virgin Galactic vs. Blue Origin / Cum se aseamănă și cum diferă cele două zboruri spațiale ale miliardarilor americani Un vis, două nave spațiale, o competiție a miliardarilor. Richard Branson și Jeff Bezos și-au ales cele mai scumpe bijuterii, Spaceship 2, respectiv New Shepard, și au decis să zboare în spațiul cosmic. 11 și 20 iulie sunt zilele în care aceștia vor ieși din atmosfera Pământului și vor gravita câteva minute în spațiu.
Misterul privind originea aurorelor de radiații X din atmosfera planetei Jupiter a fost dezlegat Misterul vechi de 40 de ani cu privire la originea aurorelor de radiaţii X din atmosfera planetei Jupiter a fost dezlegat de astronomii Agenţiei Spaţiale Europene (ESA), care au putut observa, pentru prima oară, întregul mecanism aflat în spatele acestui fenomen, care se poate produce în multe alte regiuni ale Universului, transmite Agerpres.
A fost elucidat misterul aurorelor lui Jupiter ​Misterul aurorelor lui Jupiter datează de 40 de ani, dar Agenția Spațială Europeană a anunțat că cele mai recente cercetări au arătat cum funcționează întreg mecanismul aurorelor jupiteriene cu emisii de raze X. Jupiter este cea mai mare planetă din sistemul solar, distanța medie față de Soare este de 778 milioane km temperatura medie la suprafață este -148 de grade, iar masa planetei este de 318 mai mare decât a Terrei.
Richard Branson, primul său zbor cu Virgin Galactic și controversa cu Jeff Bezos despre cine ajunge cu adevărat în spațiul cosmic Pe 11 iulie, excentricul miliardar Richard Branson face primul său zbor în spațiu cu avionul spațial SpaceShipTwo Unity și speră să ajungă la 88 km deasupra Pământului. Vor fi riscuri, iar Branson va zbura alături de alți cinci oameni, fiind un moment pe care îl așteaptă de 17 ani, de când a fondat Virgin Galactic pentru a duce turiști în spațiu. În articol puteți citi de ce momentul este important, de ce există rivalitate și ”înțepături” cu compania lui Jeff Bezos, dar și cum se va desfășura acest zbor.
Lunile planetelor interstelare, nomazii galactici care nu orbitează o stea, pot avea suficientă apă lichidă să susțină viața Lunile planetelor ce nu orbitează în jurul unei stele pot avea o atmosferă și reține apa lichidă, potrivit unui nou studiu citat de SciTechDaily.
Jeff Bezos și viața după Amazon - Visul spațial al Blue Origin, cu recompense și riscuri - VIDEO Jeff Bezos s-a retras oficial de la șefia Amazon și va avea mai mult timp să se ocupe de dezvoltarea și pe mai departe a companiei Blue Origin care a reușit mai puține decât SpaceX a lui Elon Musk datorită unei strategii mai prudente, în pași mici, gândită de Bezos. Șeful Amazon este pasionat de spațiu și, având o avere colosală, a putut în 2013 să aducă la suprafață motoarele rachetelor care au dus primii astronauți pe Lună. În 20 iulie Bezos își va împlini un vis: va ajunge în spațiu, într-o călătorie riscantă.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare