SPATIUL
O racheta Vega va lansa marti doi sateliti de monitorizare a Terrei O racheta din gama Vega va lansa marti de la centrul spatial Kourou din Guyana doi sateliti de monitorizare a Terrei - Venus, pentru Centrul francez de studii spatiale si Agentia Spatiala Israeliana, si OPTSAT-3000, pentru Ministerul Apararii din Italia.
Oamenii de stiinta au descoperit pe Titan, satelitul lui Saturn, o substanta chimica foarte importanta pentru dezvoltarea vietii Astronomii care studiaza atmosfera celui mai mare satelit al lui Saturn, Titan, au descoperit "cantitati mari" dintr-o substanta chimica care ar putea fi "un pas important pentru dezvoltarea vietii", potrivit Daily Mail.
Astronomii au descoperit un corp spatial care ar putea fi primul satelit din afara Sistemului Solar Astronomii au descoperit un obiect care ar putea fi prima Luna localizata dincolo de Sistemul Solar. Daca este autentic, satelitul natural din afara Sistemului Solar ar putea sa aiba aproximativ masa planetei Neptun si orbiteaza in jurul unei plate de dimensiunea Jupiterului dar cu o masa de zece ori mai mare, potrivit BBC.
Jumatate dintre atomii din corpul nostru s-a format in afara Caii Lactee si au fost adusi in galaxia noastra de vanturile intergalactice Aproape jumatate din atomii din corpurile noastre s-au format in afara Caii Lactee si au ajuns in sistemul nostru solar adusi de vanturile intergalactice provocate de explozia unor stele gigantice, afirma astronomii, potrivit Guardian.
Datele oferite de sateliti arata ca este multa apa in solul lunar Potrivit unui studiu publicat de revista Nature Geoscience, solul satelitului natural al fi bogatin apa, relateaza marti AFP, citata de Agerpres.
Geanta cu praf de pe Luna vanduta cu 1,8 milioane de dolari O geanta mica, alba, care a calatorit pana la Luna si inapoi (la propriu si la figurat) a fost achizitionata pentru d\suma de 1,8 milioane de dolari la o licitatie a companiei Sotheby
​Cercetatorii incearca sa stabileasca sursa unor semnale radio stranii provenite de la o stea apropiata de Pamant, la doar 11 ani lumina Astronomii americani au detectat semnale radio "stranii" provenite de la una dintre cele mai apropiate stele de Pamant, la doar 11 ani lumina departare, scrie AFP.
FOTO VIDEO Juno a trimis imagini spectaculoase cu marea pata rosie de pe Jupiter Misiunea Juno a Nasa a obtinut imagini superbe cu marea pata rosie a planetei Jupiter dupa primul zbor realizat de aproape deasupra imensei furtuni.
Titan, luna planetei Saturn, ar putea gazdui viata/ Potrivit cercetatorilor, Titan are calitati similare cu cele ale planetei noastre Marte primeste toate creditele atunci cand vorbim despre colonizarea unei alte lumi. Insa, se pare ca si luna lui Saturn, Titan, poate reprezenta, de asemenea, o varianta de luat in considerare, potrivit iflscience.com.
La suprafata planetei Marte s-ar fi format un "cocteil toxic" sub efectul razelor ultraviolete (studiu) Veste proasta pentru cautarea de forme de viata pe Marte: planeta rosie ar fi "mai putin locuibila" decat se estima din cauza formarii unui "cocteil toxic" la suprafata ei sub efectul razelor ultraviolete, au descoperit cercetatorii, relateaza joi AFP.
80 de succese consecutive pentru Ariane 5 Arianespace a realizat a patra lansare Ariane 5 a anului, una aniversara: al 80 lea succes consecutiv din cele 94 de zboruri executate de racheta europeana, care bifeaza 160 de sateliti ridicati pe orbita si aproape 15 ani de zboruri neintrerupte, trei sferturi din ele in orbite GTO, cu sateliti de telecomunicatie.
NASA a descoperit 219 planete noi, dintre care 10 asemanatoare Pamantului NASA a anuntat, luni, ca a descoperit cu ajutorul Telescopului Kepler 219 planete noi, iar zece dintre acestea au o dimensiune apropiata de cea a Pamantului si intrunesc conditiile existentei apei lichide.
Efectul de lupa gravitationala al lui Albert Einstein, confirmat de telescopul Hubble Astrofizicienii au reusit sa confirme, gratie telescopului spatial Hubble, un corolar al teoriei relativitatii generale enuntat in urma cu peste un secol de Albert Einstein si despre care celebrul fizician credea ca este imposibil de observat la stelele indepartate, scrie AFP.
NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va observa Soarele NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va intra in atmosfera solara, pentru a afla mai multe detalii despre corpul ceresc si ce poate fi facut pentru a prezice mai usor evenimente climatice de pe Pamant, noteaza Reuters.
FOTO Sonda Juno ne dezvaluie cum arata polul sud al planetei Jupiter, acoperit de un roi de furtuni inghesuite una in alta NASA a facut publica o imagine cu polul sud al planetei Jupiter, realizata cu ajutorul mai multor fotografii realizate de sonda Juno de la o altitudine de 52.000 de kilometri. Primele rezultate stiintifice al misiunii Juno a NASA pe Jupiter portretizeaza cea mai mare planeta a sistemului nostru solar ca pe o lume complexa, gigantica si turbulenta.
Doi astronauti americani au incheiat cu succes o iesire in exteriorul ISS pentru o reparatie urgenta Astronautii americani Peggy Whitson si Jack Fischer au incheiat marti cu succes o iesire orbitala in exteriorul Statiei Spatiale Internationale (ISS) pentru efectuarea unei reparatii urgente, relateaza AFP.
Doi asteroizi din sistemul solar au primit nume romanesti: (10466) Marius-Ioan si (10707) Prunariu Doi asteroizi au primit numele sefului Agentiei Spatiale Romane (ROSA), r. fizician Marius-Ioan Piso, si a singurului cosmonaut roman, Dumitru Prunariu.
VIDEO Avionul conceput pentru a zbura in stratosfera a realizat cu succes primul sau zbor de testare Un avion solar conceput pentru a zbura in stratosfera a efectuat cu succes primul sau zbor la altitudine joasa, in Elvetia, la finalul saptamanii trecute, anunta AFP.
NASA a lansat cu succes un balon cu aer cald ursias pentru a studia spatiul cosmic apropiat Un balon cu aer cald de dimensiunile unui stadion, lansat de NASA din Noua Zeelanda, a inceput sa colecteze date din spatiul cosmic apropiat. Acesta isi incepe calatoria de o suta de zile, dupa ce alte cateva incercari au esuat din cauza conditiilor meteorologice, relateaza Reuters. Balonul va inconjura Pamantul de doua-trei ori, detectand particule cosmice de energie ultra-inalta care patrund in atmosfera.
Google dedica un Doodle sondei Cassini, care a inceput coborarea finala spre Saturn, unde se va dezintegra in toamna Sonda americana Cassini, care orbiteaza in jurul Saturn din 2004, a demarat manevrele care o vor duce in cele din urma in atmosfera gazoasa a imensei planete unde se va dezintegra in 15 septembrie, potrivit AFP. Pentru a celebra acest eveniment, Google a creat un Doodle dedicat sondei Cassini.

Bancul zilei: Speranta moare ultima