SPATIUL
VIDEO O furtuna magnetica puternica se indreapta spre Terra. Ar putea provoca tulburari geomagnetice NASA a anuntat ca o puternica furtuna solara a degajat o importanta cantitate de plasma care se indreapta cu 930 de kilometri pe secunda spre Pamant. Norul urias de plasma ar putea provoca joi tulburari geomagnetice pe Terra.
Astronomii au descoperit originea fluxului lui Magellan, filamentul de gaze care inconjoara o parte din Calea Lactee Astronomii au reusit sa rezolve misterul originii fluxului lui Magellan, un filament de gaze care se intinde in jurul galaxiei noastre, Calea Lactee, informeaza Agentia Spatiala Americana. De la descoperirea fluxului cu ajutorul radiotelescoapelor, la inceputul anilor 1970, astronomii s-au intrebat daca acesta are drept sursa atat Norul Mic cat si Norul Mare al lui Magellan, galaxiile-satelit ale Caii Lactee, sau doar dintr-una dintre ele.
Perseidele, fenomenul astronomic al verii - Cei mai multi meteori vor putea fi vazuti in noaptea de 12 spre 13 august Perseidele, unul dintre numeroasele roiuri de meteori activi intr-un an, au perioada de activitate intre 17 iulie si 24 august, insa maximul curentului va avea loc in noaptea de 12 spre 13 august, potrivit site-ului Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu".
Telescopul Hubble a detectat o kilonova, explozia stelara rezultata din ciocnirea violenta a doua obiecte cosmice Telescopul Spatial Hubble al NASA a detectat un nou tip de explozie stelara numit "kilonova", care rezulta din energia eliberata atunci cand o pereche de obiecte compacte se lovesc puternic unul de altul. Datele reprezinta o dovada a faptului ca exploziile de scurta durata de raze gamma sunt rezultatul ciocnirii a doua obiecte stelare mici, super-dense, arata Agentia Spatiala Americana.
VIDEO Japonia a trimis in spatiu, in premiera, un robot care vorbeste - Kirobo Japonia a lansat duminica dimineata in spatiu, in premiera, un robot care vorbeste, misiunea sa fiind de a servi drept partener astronautului Kochi Wakata, care isi va incepe misiunea pe Statia Spatiala Internationala (ISS) in luna noiembrie, transmite BBC.
Galaxiile-monstru, care se hranesc cu galaxiile invecinate, isi pierd apetitul pe masura ce imbatranesc Universul contine grupari de galaxii, unite de gravitatie in familii mai mari, numite roiuri de galaxii. In majoritatea cazurilor, in centrul roiului se afla o galaxie-monstru, despre care se crede ca isi mareste dimensiunea incorporand galaxiile vecine, un proces pe astronomii il numesc canibalism galactic, arata Jet Propulsion Laboratory din cadrul California Institute of Technology.
VIDEO NASA a finalizat prima evaluare a conceptelor pentru o misiune de capturare a unui asteroid Agentia Spatiala Americana a efectuat saptamana aceasta prima sa evaluare interna in care au fost prezentate idei pentru ambitioasa misiune de capturare a unui asteroid, a anuntat agentia, citata de Space.com.
Un sistem stelar tanar care "clipeste", detectat de Telescopul Spatial Spitzer Astronomii au reperat, cu ajutorul Telescopului Spatial Spitzer al NASA, un sistem stelar tanar care "clipeste" la fiecare 93 zile. Numit 16A YLW, sistemul este probabil format din trei stele in curs de dezvoltare, dintre care doua sunt inconjurate de un disc de material ramas de la procesul de formare a stelelor, scrie Agentia Spatiala Americana.
VIDEO Observatorul Chandra a detectat, pentru prima data, o exoplaneta in timpul traversarii prin fata stelei-mama Pentru prima data de la descoperirea, in urma cu aproape 20 de ani, a exoplanetelor - planete care orbiteaza alte stele decat Soarele - Observatorul cu raze X Chandra a detectat o exoplaneta in timpul traversarii prin fata stelei-mama. Potrivit Administratiei Spatiale Americane, o aliniere avantajoasa a unei planete si a stelei-mama din sistemul HD 189733, care se afla la o distanta de 63 de ani-lumina de Pamant, a permis observatorului Chandra al NASA si Observatorulului XMM Newton al Agentiei Spatiale Europene sa detecteze o scadere in intensitatea razelor X in timp ce planeta tranzita steaua.
Primele servicii de navigatie prin intermediul sistemului Galileo vor fi lansate pana la sfarsitul anului 2014 Comisia Europeana a anuntat ca primele teste facute cu cei patru sateliti din programul Galileo au avut rezultate foarte bune de stabilire a pozitiei, astfel ca programul continua, iar in octombrie 2014 ar trebui lansate primele servicii, urmand ca la infrastructura sa se lucreze si dupa acest termen. Galileo va permite utilizatorilor sa isi cunoasca pozitia exacta in timp si spatiu, la fel ca si sistemul GPS, dar cu o precizie si fiabilitate crescute, sustin cei de la CE. Programul  a fost insa criticat pentru decalajele aparute in desfasurarea sa, dar mai ales din cauza cresterii bugetului necesar dezvoltarii lui.
Masuratorile realizate de robotul Curiosity arata ca planeta Marte a avut o atmosfera densa Atmosfera planetei Marte era in trecut densa insa in primul miliard de ani din istoria sa planeta si-a pierdut cea mai mare parte din atmosfera originala, procesul lasandu-si semnatura asupra raportului izotopic, arata masuratorile realizate de intrumentele robotului Curiosity. In urma pierderilor atmosferice a rezultat atmosfera rarefiata de astazi, cu un continut ridicat de dioxid de carbon, informeaza Agentia Spatiala Americana.
VIDEO Cum se spala pe par un astronaut in spatiu Dupa ce astronautul Chris Hadfield a devenit popular cu clipurile filmate in spatiu cand era comandant al Statiei Spatiale Internationale (SSI), in care demonstra cum se poate spala pe dinti sau ce se intampla cu lacrimile cand plangi, Karen Nyberg s-a filmat spalandu-si parul lung si blond.
VIDEO Calatoria Cometei ISON in sistemul solar Calatoria unei comete prin sistemul solar este periculoasa si violenta. Coada sa ar putea fi dezintegrata de o ejectie puternica de masa coronala. Inca inainte sa ajunga in apropiere de Marte, radiatiile emise de Soare ar putea sa provoace fierberea apei de pe cometa, primul pas spre dezintegrarea obiectului cosmic, iar daca totusi supravietuieste acestei etape, trebuie sa faca fata radiatiilor intense si presiunii resimtite tot mai puternic pe masura ce se apropie de Soare, explica Agentia Spatiala Americana. Aceasta este si calatoria pe care o face in acest moment Cometa ISON.
NASA a renuntat la o misiune de iesire in spatiu de pe Statia Spatiala Internationala, din cauza unei scurgeri la casca unui astronaut O misiune de iesire in spatiu pentru a lucra la Statia Spatiala Internationala a fost oprita dupa o ora marti, cand a inceput sa se adune apa in casca unui astronaut, au declarat oficiali NASA, potrivit Reuters.
Moartea unei stele, vazuta de Observatorul Chandra Stele precum Soarele pot deveni extrem de fotogenice la sfasitul vietii, un exemplu bun fiind cazul nebuloasei NGC 2392, situata la o distanta de circa 4200 ani-lumina de Pamant, potrivit Agentiei Spatiale Americane. NGC 2392, numita si "Nebuloasa Eschimos", este ceea ce astronomii numesc o nebuloasa planetara. Denumirea este insa inselatoare pentru ca, de fapt, nebuloasele planetare nu au nimic de-a face cu planetele. Termenul este doar o relicva istorica, rezultat al faptului ca astronomii din trecut, observandu-le prin telescoape optice de putere mica, le-au asemanat cu discurile planetare.
Telescopul Hubble a descoperit o planeta albastra In privinta aspectelor esentiale, planeta HD 189733b din constelatia Vulpecula (Vulpea) este cat se poate de diferita de Pamant, insa o trasatura le aseamana pe cele doua, vazute din spatiu, ambele au culoarea albastra, informeaza Agentia Spatiala Americana. In urma observatiilor facute cu ajutorul Telescopului Hubble, astronomii au dedus culoarea reala a planetei aflate la 63 de ani-lumina distanta de Terra.
Galaxiile gemene inseparabile din constelatia Triangulum In constelatia Triangulum (Triunghiul) se gasesc galaxiile pereche MRK 1034. Cele doua galaxii gemene, numite PGC 9074 si PGC 9071, sunt destul de aproapiate una de alta pentru a fi conectate gravitational, desi in imagini nu poate fi observata vreo perturbare gravitationala. Cel mai probabil, cele doua formatiuni cosmice de abia au inceput sa interactioneze gravitational, informeaza Agentia Spatiala Europeana.
Voyager 1, la un pas de spatiul interstelar Dupa 36 de ani de "colindat" prin spatiu, sonda Voyager 1 se indreapta spre marginea Sistemului Solar, acesta fiind un record istoric absolut. Potrivit Agentiei Spatiale Americane, Voyager 1 continua sa transmita, cu ajutorul instrumentelor pe care le are la bord, informatii importante. Unele dintre acestea i-au determinat pe oamenii de stiinta sa afirme ca sonda urmeaza sa iasa in curand din heliosfera (zona dominata de campul magnetic al Soarelui) si sa intre in mediul interstelar.
VIDEO NASA lanseaza cu succes un telescop pentru a studia atmosfera Soarelui NASA a lansat cu succes joi seara un telescop pentru a descoperi secretele din atmosfera inferioara a Soarelui, regiune in mare parte necunoscuta care formeaza vanturile solare si razele ce lovesc Pamantul in mod regulat. Oamenii de stiinta vor sa afle mai multe detalii despre radiatiile ultraviolete
Observatorul Chandra a gasit ramasitele unei supernove tinere cu spectru asimetric Astronomii estimeaza ca in galaxia noastra se produc in medie, intr-un secol, doua explozii stelare sub forma supernovelor. In 2008, o echipa de cercetatori a anuntat ca a descoperit ramasitele unei supernove, cea mai recenta explozie stelara care s-a produs in Calea Lactee, informeaza Agentia Spatiala Americana.

Bancul zilei: Străzile din București....