SPATIUL
Ce se poate vedea pe cerul nopții în iulie - De la Lună și planete, până la ”triunghiul de vară” În luna iulie, seara se văd planetele Venus, Marte și Saturn. După ora 23 răsare Jupiter. Saturn și Jupiter se văd toată noaptea. Dimineața se vede Mercur. Iulie este și luna când, seara înspre orizontul sudic se observă steaua Antares din constelația Scorpius. Culoarea roșie a stelei i-a inspirat pe astronomii antici să ii dea numele de „rivalul lui Ares (Marte)” adică „Antares”. Se vor vedea și stelele Vega, Deneb și Altair care formează așa-numitul ”triunghi de vară”, se arată în calendarul astronomic publicat de Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu.
VIDEO Steaua Frankenstein ar putea fi la un pas de o transformare uimitoare / Are dimensiunea Lunii noastre, dar e mai masivă decât Soarele Descoperirea unei stele zombie de dimensiunea Lunii, cea mai mică stea pitică albă găsită vreodată, care se transformă într-un alt tip de corp stelar ar putea spori înțelegerea astronomilor cu privire la evoluția stelelor, potrivit Live Science. În ciuda faptului că este mică, cu o rază de 4.300 kilometri în comparație cu raza soarelui nostru de 696.000 km, coprul stelar are o masă de aproximativ 1,35 ori mai mare decât cea a soarelui.
Bernardinelli: Avem privilegiul de a fi descoperit poate cea mai mare cometă văzută vreodată O cometă uriașă descoperită departe în sistemul solar poate fi de 1.000 de ori mai masivă decât o cometă tipică, ceea ce o face potențial cea mai mare găsită vreodată în epoca modernă, potrivit Live Science.
O pitică albă extremă situată la 130 de ani lumină îi fascinează pe astronomi Astronomii au descoperit o pitică albă care este doar puțin mai mare decât Luna în diametru, însă are o masă de 1,3 ori mai mare decât cea a Soarelui. Această pitică albă detectată este extremă, fiind cea mai mică în dimensiuni, dar cu masa cea mai mare. Pitica alba este nucleul mic și dens al unei stele cândva mai mari, care și-a consumat tot heliul din nucleu.
Zeci de lacuri cu apă lichidă ar putea exista sub Polul Sud al lui Marte Sub polul sudic a planetei Marte s-ar putea afla mult mai multă apă lichidă decât credeau anterior cercetătorii sau ar putea avea loc alte fenomene pe care aceștia nu le înțeleg pe deplin deocamdată, relatează Live Science.
Astronomii au observat în doar zece zile două coliziuni între o gaură neagră și o stea neutronică Astronomii au detectat în premieră coliziuni între o gaură neagră și o stea neutronică, totul fiind cu atât mai special cu cât fenomenul a fost observat de două ori în doar zece zile, în locuri diferite din Univers. Cercetătorii estimau că astfel de ciocniri pot apărea, însă nu știau cât de des. Aceste observații pot să ducă la schimbarea unor idei despre formarea stelelor și galaxiilor.
Astronomii cred că au găsit cea mai mare cometă observată vreodată Doi astronomi cred că au descoperit cea mai mare cometă observată vreodată de oameni, o cometă a cărui nucleu înghețat are între 100 și 200 km lungime, fiind de câteva ori mai mare decât celebra cometă Hale-Bopp care a fost studiată acum 25 de ani, scrie New York Times. Dintre toate corpurile cerești, cometele sunt cele mai spectaculoase și majoritatea sunt originare din norul lui Oort, o regiune extrem de îndepărtată.
OZN-uri, conspirații, ”farfurii zburătoare” și exagerări - De ce se vorbește atât de mult despre obiecte zburătoare pe care nu le putem explica În SUA a fost publicat recent un raport despre OZN-uri, raport despre care s-a vorbit mult în ultima lună. Serviciile secrete americane au recunoscut că nu pot explica ce anume sunt obiectele zburătoare observate mai ales de piloţi militari, dar au spus că nici NU există dovezi că ar fi create de forme de viaţă extraterestră. În articol puteți citi ce fel de explicații pot fi pentru aceste obiecte, dar mai ales de ce în ultimii ani subiectul OZN nu a mai fost tabu, ci a fost discutat la nivel înalt și s-au căutat răspunsuri.
VIDEO China a trimis primele video-uri și sunete captate de roverul Zhurong pe Marte China a publicat mai multe clipuri video cu roverul Zhurong care a ajuns cu bine pe 14 mai pe suprafața Planetei Roșii. A fost postat și un clip în care se aude sunetul făcut de rover când cobora de pe platforma cu care a ajuns. Roverul a parcurs 236 de metri pe solul marțian până în 27 iunie.
Agenția Spațială Europeană va angaja pentru prima dată un astronaut cu dizabilitate: ”Spațiul este pentru toată lumea” Agenția Spațială Europeană speră să angajeze și să lanseze în spațiu primul astronaut cu o dizabilitate fizică, în timp ce mai multe sute de persoane cu o dizabilitate au aplicat pentru acest rol, a spus vineri șeful ESA pentru Reuters.
Când au început să strălucească primele stele - Astrofizicienii cred că au găsit un răspuns la una dintre cele mai presante întrebări din cosmologia modernă Când s-au născut primele stele și când au început să strălucească? Astronomii care s-au folosit de cele mai performante telescoape spun că au un răspuns: primele stele au ”luminat” universul la 250-350 de milioane de ani după Big Bang, deci acum aproximativ 13,5 miliarde de ani, scrie BBC. Marea speranță este că telescopul James Webb, amânat mulți ani, va oferi mult mai multe răspunsuri după ce va începe să funcționeze, în octombrie.
Adevărul despre Super Lună - Se vede frumos, dar nu este un fenomen astronomic ieșit din comun Termenul ”supermoon” (Super Luna) a fost creat în 1979 de un astrolog care susținea că aceste Luni mari și strălucitoare vor aduce catastrofe naturale. Din martie și până acum s-a vorbit despre patru ”superluni”, însă din punct de vedere astronomic nu este vreun fenomen deosebit, Luna nu este cu mult mai mare și în niciun caz nu capătă o culoare neobișnuită. Denumirile acestor superluni, cum este actuala Strawberry Moon, sunt legate de tradițiile amerindienilor din America de Nord și nu au legătură cu diversele tradiții din Europa.
China vrea să trimită primii oameni pe Marte în 2033 și apoi vrea să creeze o colonie și să exploateze resursele Planetei Roșii ​China a anunțat că vrea ca în 2033 să trimită primul echipaj uman către Marte, urmând ca apoi să trimită în mod regulat astronauți pentru a crea o colonie care să ajungă să exploateze resursele acolo. Tot în jurul anului 2033 vrea și NASA să ducă primii oameni pe Planeta Roșie.
Agenția Spațială Europeană spune că 22.000 de oameni și-au depus candidatura pentru a deveni astronauți. Câți au fost din România Agenția Spațială Europeană spune că cifrele inițiale arată că mai mult de 22.000 persoane au trimis candidatura pentru anunțurile de posturi vacante pentru astronauți ESA. Dintre aceștia, peste 5.000 sunt femei. Cele mai multe cereri au venit din Franța și Germania, peste 10.000 în total, iar cele mai puține, din Estonia, 57. Din România au fost depuse 255 de candidaturi (199 de bărbați și 56 de femei). Sunt șase etape și aleșii vor fi anunțați la final de 2022.
Câmpiile roșii de pe Pluto s-ar putea să nu fie ceea ce am crezut Când sonda spațială New Horizons s-a apropiat de Pluto în 2015 am avut parte de ceva cu adevărat unic: primele imagini clare ale micuței planete pitice situată la marginea Sistemului Solar, relatează Science Alert.
Suprafața planetei Venus este spartă, iar fragmente se mișcă așa cum plutește gheața pe ocean - cel mai probabil datorită activității tectonice - studiu Mare parte din crusta fragilă de suprafață a planetei Vensu este spartă în fragmente care se mișcă și se ciocnesc - iar frământarea lentă a mantalei plantei ar putea fi responsabilă, arată un nou studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences pe 21 iunie, scrie The Conversation, potrivit Reuters.” Eu și colegii mei am ajuns la această descoperire folosind date radar vechi de decenii pentru a explora modul în care interacționează suprafața lui Venus cu interiorul planetei”, arată autorul studiului.
Science Report Cercetătorii au confirmat faimoasa teorie a lui Stephen Hawking despre găurile negre Una dintre cele mai faimoase teoreme ale fizicianului Stephen Hawking a fost demonstrată cu ajutorul undelor gravitaționale provocate de unirea a două găuri negre îndepărtate, relatează Live Science.
Telescopul Hubble nu mai funcționează de câteva zile, anunță NASA Telescopul Hubble, care se află de peste 30 de ani pe orbita Terrei, nu mai funcţionează de câteva zile, a anunţat vineri NASA adăugând că ''lucrează pentru rezolvarea problemei'. ''Telescopul şi instrumentele ştiinţifice sunt în stare bună'', a precizat Agenţia spaţială americană, citată de AFP și Agerpres.
Fantastic, but Science: O misiune spre Alfa Centauri în timpul unei vieți omenești a devenit mai realistă Celei mai rapide nave spațiale îi vor trebui mii de ani ca să ajungă la cele mai apropiate stele. Breakthrough Initiatives a explorat posibilitatea să reducă această durată la decenii, permițând oamenilor care vor lansa misiunea să trăiască pentru a vedea rezultatele, informează IFL Science.
Prima hartă 3D care conturează marginea sistemului solar / De ce vânturile solare sunt benefice pentru Pământ La marginea sistemului solar este o frontieră violentă în care se ciocnesc două puteri cosmice. Pe de o parte este vântul solar, inundația constantă de particule fierbinți și încărcate care ”curg” din soare la sute de km pe secundă. Pe cealaltă parte sunt vânturile cosmice cu radiația a miliarde de stele din apropiere. Vântul solar respinge 70% din radiația cosmică, dar nu protejează în mod egal fiecare parte a sistemului solar, scrie Live Science.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare