SPATIUL
Seara care ar putea intra în istorie: SpaceX și NASA vor încerca pentru a doua oară lansarea a doi astronauți pe orbita Pământului Sâmbătă seara, SpaceX și NASA vor încerca pentru a doua oară lansarea a doi astronauți pe orbita Pământului. Lansarea este programată pentru ora locală 15.22 (22.22, ora României), pentru că atunci Staţia Spațială Internațională se va afla în locul potrivit, pe orbită, față de locul de unde se va face lansarea, Centrul Spaţial Kennedy din Florida. Misiunea a fost abandonată miercuri seara, după câteva ore, din cauza vremii nefavorabile din Florida. Misiunea este considerată una istorică, ce ar putea reprezenta zorii unei noi ere spațiale care se bazează pe sectorul privat.Cine sunt Bob și Doug, cei doi astronauți de la bordul capsulei SpaceXVIDEO Cum a ajuns SpaceX o companie celebră - De la scepticismul celor de la NASA, la nebunia frumoasă a lui Elon MuskLansarea Nasa SpaceX și evoluția costumului de zbor
VIDEO Cum a ajuns SpaceX o companie celebră - De la scepticismul celor de la NASA, la nebunia frumoasă a lui Elon Musk Elon Musk a exagerat de multe ori cu promisiunile, dar în unele cazuri emblematice chiar a avut dreptate și SpaceX este un exemplu care poate schimba explorarea spațiului cosmic. SpaceX va face primul zbor cu astronauți la bord, pentru NASA, și din mai multe puncte de vedere este un moment de referință. Drumul până aici a fost lung, SpaceX are 18 ani vechime și la început se părea că nu are viitor. Mai mult, în interiorul NASA a fost opoziție pentru că oamenii nu voiau să schimbe modelul de business și nu concepeau prezența companiilor private în domeniu. În articol puteți citi cum a reușit SpaceX să schimbe lucrurile și despre o revenire istorică pentru America.
​FOTO Lansarea Nasa SpaceX şi evoluţia costumului de zbor Costumele de astronauţi pe care le vor purta Doug Hurley şi Bob Behnken în lansarea primului zbor al Capsulei Crew Dragon, misiunea coordonată de NASA și SpaceX, au fost create cu mare atenţie. Casca realizată la imprimanta 3D şi mănuşi touchscreen-sensitive sunt doar câteva dintre elementele care demonstrează evoluţia extraordinară a costumelor spaţiale din ultimii ani.
Cine sunt Bob și Doug, cei doi astronauți de la bordul capsulei SpaceX Robert L. Behnken şi Douglas G. Hurley, cei doi astronauţi americani care vor fi lansaţi spre Staţia Spaţială Internaţională miercuri seară la bordul unei capsule SpaceX, sunt foşti piloţi din armata americană, recrutaţi de NASA în aceeaşi perioadă şi căsătoriţi cu femei care au zburat la rândul lor în spaţiu, informează AFP.
VIDEO ​Elon Musk, înaintea zborului istoric al SpaceX: Nu credeam că va veni această zi „Acesta este un vis devenit realitate”, a declarat ​Elon Musk înaintea primul zbor cu echipaj uman la bordul unei rachete SpaceX. LIVEVIDEO Sub un cer amenințător, numărătoarea inversă pentru primul zbor cu astronauți la bord al SpaceX continuă
VIDEO Primul zbor cu astronauți la bord al SpaceX a fost amânat din cauza vremii nefavorabile Dezamăgire printre cei care au stat cu sufetul la gură pentru a urmări live lansarea primului zbor al Capsulei Crew Dragon cu doi astronauți la bord. Misiunea coordonată de NASA și SpaceX a fost abandonată miercuri seara, după câteva ore, din cauza vremii nefavorabile din Florida. Lansarea a fost reprogramată pentru sâmbătă, 30 mai. Misiunea este considerată una istorică, ce ar putea reprezenta zorii unei noi ere spațiale care se bazează pe sectorul privat.Cine sunt Bob și Doug, cei doi astronauți de la bordul capsulei SpaceX
Coliziunea galaxiilor ar fi putut stimula formarea sistemului nostru solar - studiu Un eveniment violent la scară colosală - ciocnirea a două galaxii - ar fi putut deschide calea pentru naşterea sistemului nostru solar. Un proces de formare a stelelor în Calea Lactee în vremurile în care s-a născut sistemul solar, cu mai bine de 4,5 miliarde de ani în urmă, ar fi fost precipitat de coliziunea dintre galaxia noastră şi o alta, mai mică, numită Sagittarius, au indicat marţi oamenii de ştiinţă, relatează Reuters, citată de Agerpres.
SpaceX, in asteptarea unui zbor istoric. Crew Dragon la misiunea Demo 2 Racheta Falcon 9 a fost ridicata la verticala pe rampa de lansare 39A de la Cape Canaveral, pentru cea mai importanta misiune a sa pe anul in curs, Demo 2: dupa zborul din marte, ea trebuie sa transporte pe orbita al doilea cargo Crew Dragon, de aceasta data cu echipaj uman la bord. In testele premergatoare zborului, desfasurate in urma cu cateva zile, toate sistemele au fost declarate operationale si misiunea a primit unda verde din partea NASA, potrivit Space Alliance.
Astronomii au descoperit o galaxie improbabilă în universul foarte îndepărtat - Un disc uimitor de ordonat Astronomii au reperat o galaxie cu disc masivă, diferită de galaxia noastră, însă o galaxie care s-a format acum 12,5 miliarde de ani, la nici 1,5 miliarde de ani de la Big Bang. Galaxia denumită DLA0817g ridică însă multe întrebări, fiindcă este bine dezvoltată și a apărut într-o perioadă foarte tulbure și agitată de la începuturile Universului. Galaxiile sunt aglomerări de stele, praf și gaz interstelar. Se estimează că există peste 200 de miliarde de galaxii în universul cunoscut.
China va trimite în iulie o sondă și un robot către Marte China vrea să trimită în luna iulie a acestui an o sondă și un mic robot pe Marte, aceasta urmând să fie prima misiune a Beijingului pe Planeta Roșie.
FOTO Primul zbor cu echipaj uman la bordul unei rachete SpaceX: Astronauţii americani au încheiat repetițiile pentru misiunea istorică Astronauții NASA Doug Hurley și Bob Behnken au finalizat repetiția generală pentru zborul de miercuri spre Stația Spațială Internațională, la bordul unei rachete SpaceX, fiind primul zbor american cu echipaj uman din 2011, relatează BBC.
VIDEO NASA a dat undă verde primului zbor cu echipaj uman la bordul unei rachete SpaceX, pe 27 mai NASA a anunţat vineri că a dat undă verde lansării, miercurea viitoare, a doi astronauţi americani la bordul unei rachete SpaceX, fiind primul zbor american cu echipaj uman din 2011, relatează AFP.
Oamenii de ştiinţă susţin că au observat prima dovadă directă a formării unei planete Oamenii de ştiinţă au obţinut imagini care ar putea reprezenta prima dovadă directă a naşterii unei planete, relatează miercuri The Independent şi EFE. Observaţiile prezintă un disc rotitor şi dens de praf şi gaze. În interiorul său se poate observa o structură în spirală cu o ''răsucire'' - care ar putea constitui semnul distinctiv al formării unei lumi noi, potrivit Agerpres.
Şeful programului NASA pentru misiuni cu echipaj uman a demisionat înaintea unei lansări de pe sol american Directorul programului pentru misiuni cu echipaj uman din cadrul NASA, Doug Loverro, a demisionat, potrivit unui document intern adus marţi la cunoştinţă angajaţilor agenţiei, cu doar o săptămână înaintea unei misiuni programate care ar urma să trimită doi astronauţi în spaţiu de pe solul american pentru prima dată după anul 2011, scrie Agerpres, citând Reuters.
”Marele Minim Solar” Ultima oară când Soarele a fost atât de liniștit, Pământul a trecut printr-o mică epocă glaciară Soarele din centrul sistemului nostru de planete, este incredibil de dinamic, trecând prin diferite faze și schimbări, notează cnn.com. De-a lungul timpului, aceste schimbări în steaua noastră au devenit tot mai previzibile. Acum, el este într-o fază mai puțin activă, denumită minim solar.
Forme de relief de pe Marte, modelate de erupţii de noroi ejectate din subsolul planetei (studiu) Anumite forme de relief de pe planeta Marte, despre care s-a crezut că reprezentau vechi scurgeri de lavă, ar putea să fi fost modelate de erupţii de noroi, potrivit unui studiu apărut luni în revista Nature Geoscience, informează AFP.
Impacturi violente ale meteoriţilor au „forjat” suprafaţa Lunii (studiu) Zone de pe suprafaţa Lunii au fost „forjate” de impacturi violente ale meteoriţilor, conform unui studiu publicat luni în jurnalul Nature Astronomy, citat de UPI.
Urina astronauților ar putea fi folosită la betonul cu care va fi construită prima bază pe Lună - studiu Urina astronauților ar putea fi folosită pentru a realiza un tip robust de beton din care să fie construită prima bază umană de pe suprafața Lunii, arată un studiu al ESA (Agenția Spațială Europeană). ”Ureea este ușor de obținut și ar ajuta și la obținerea unui material de construcție rezistent pentru baza de pe Lună”, spune unul dintre cercetători.
VIDEO Vehiculul spațial chinez a făcut cu succes manevrele orbitale și a revenit cu bine pe Terra. Țara pregătește lansarea propriei stații spațiale Noua navetă spațială chinezească, lansată pe 5 mai fără echipaj la bord, a revenit cu bine pe Terra după ce a terminat cu succes manevrele de test de pe orbită, au anunțat oficialii chinezi, citați de AFP. Este o reușită tehnologică pentru cea mai populată țară din lume care, încă din 1992, anunța un plan pe termen lung, în trei etape, pentru a lansa propria stație spațială. Acum, țara are 16 astronauți.
Calea Lactee e o galaxie spirală barată cu patru braţe - Scientific American O echipă internaţională de astronomi a dezvăluit, după un studiu cu o durată de 15 ani, o hartă cu cea mai înaltă rezoluţie până în prezent a structurii spiralate a Căii Lactee, oferind dovada clară că aceasta este o galaxie spirală barată prevăzută cu patru braţe principale, relatează Agerpres citând agenţia Xinhua.Astronomii ESO au descoperit cea mai apropiată gaură neagră. „Doar” 1.000 de ani-lumină ne separă