SPATIUL
Teoria relativității generale a lui Einstein, reconfirmată cu ajutorul misterioaselor pitice albe Oamenii de ştiinţă au reconfirmat Teoria relativităţii generale a lui Albert Einstein, explorând misterele stelelor pitice albe şi analizând, într-un nou studiu realizat la Universitatea Johns Hopkins, relaţia dintre raza şi masa stelelor care fac parte din această categorie, transmite Space.com, preluat de Agerpres.
Un meteorit „curcubeu” descoperit în Costa Rica ar putea conține „cărămizile vieții” Un mic meteorit poros a căzut în Costa Rica la 23 aprilie 2019, iar în interiorul său s-ar putea afla „cărămizile vieţii” - un cocktail de substanţe organice considerate de oamenii de ştiinţă necesare pentru apariţia vieţii, relatează Live Science și Agerpres.
Un asteroid a trecut la mai puțin de 3.000 de km de Pământ, cel mai apropiat depistat vreodată, iar astronomii n-aveau idee de existența sa Un asteroid de dimensiunea unei mașini a trecut la 2.950 de kilometri de Pământ duminică, cel mai apropiat înregistrat vreodată potrivit vânătorilor de asteroizi și catalogului creat de Observatorul Astronomic Sormano din Italia, relatează Business Insider.
Oraşe întregi ar putea fi construite pe Lună sau Marte, la adăpostul tuburilor de lavă Planeta Marte este străbătută de uriaşe tuburi de lavă, cu plafoane care ajung la înălţimi care rivalizează cu celebra Empire State Building. Astfel de tuburi de lavă, însă şi mai mari, se găsesc şi pe Lună, cu diametre ce depăşesc înălţimea turnului Burj Khalifa din Dubai, conform unui nou studiu care arată că în aceste refugii naturale pot fi construite viitoare habitate umane pe aceste corpuri cosmice, transmite luni Live Science.
NASA a testat cu succes, în spaţiu, bateriile microelicopterului Ingenuity Microelicopterul Ingenuity, produs de NASA şi trimis pentru a zbura în atmosfera rarefiată a planetei Marte în cadrul misiunii roverului Perseverance, a fost testat cu succes săptămâna trecută, în spaţiu, transmite luni Space.com.
Apa giganților de gheață Uranus și Neptun este foarte diferită de apa de pe Pământ - studiu Apa din structura planetelor gigantice îngheţate Uranus şi Neptun este foarte diferită faţă de apa de pe Pământ, conform unui studiu publicat în luna iulie în revista Nature Communications, bazat pe folosirea unui model teoretic rulat pe calculator, transmite vineri Space.com citat de Agerpres.
Planeta pitică Ceres ar putea fi "o lume oceanică", susţin noi studii Planeta pitică Ceres, ale cărei mistere oamenii de știință se luptă să le dezvăluie, ar putea fi „o lume oceanică” unde apa lichidă curge pe suprafața sa, potrivit unei serii de studii publicate luni, relatează AFP.
Roscosmos promite eşantioane aduse de pe Venus şi rachete care pot fi utilizate de 100 de ori Agenţia spaţială rusă, Roscosmos, presată de concurența companiei private SpaceX a antreprenorului Elon Musk, a anunţat vineri că intenţionează să aducă pe Terra eşantioane de scoarţă planetară prelevate de pe Venus şi să dezvolte un vehicul spaţial care va putea fi folosit pentru mai mult de 100 de lansări, informează Agerpres.
VIDEO Nou succes SpaceX: Compania aerospațială a lansat prototipul revoluționar Starship SpaceX a lansat luni un prototip al unui sistem de rachete revoluționar numit Starship, acesta aterizând cu succes după un zbor la o altitudine de 150 de metri, relatează Business Insider.
În tinerețea sa, Marte ar fi putut găzdui ghețari uriași Un nou episod în fascinanta saga marțiană: rețelele de văi ale planetei roșii ar fi putut fi modelate de ghețari, potrivit unui studiu publicat luni în Nature Geoscience, care sugerează că atunci era mai rece decât își imaginaseră specialiștii până acum, potrivit AFP.
VIDEO Capsula Dragon cu doi astronauți americani la bord a amerizat cu bine / Misiune istorică pentru NASA și SpaceX Cei doi astronauți americani care au ajuns pe Stația Spațială Internațională (ISS) la bordul capsulei SpaceX Dragon în mai au amerizat amerizeze duminică seara (ora 21.48 ora României) în apropiere de Florida. Misiunea este o nouă premieră pentru NASA și SpaceX, marcând prima reîntoarcere din spațiu a unui echipaj pe o capsulă privată. Actualizări în articol.
VIDEO Misiunea NASA și SpaceX de întoarcere pe Pământ: Capsula Dragon cu cei doi astronauți s-a decuplat cu succes de Stația Spațială Internațională Cei doi astronauți americani care au ajuns pe Stația Spațială Internațională (ISS) la bordul capsulei SpaceX Dragon în mai au început călătoria de întoarcere pe Pământ în noaptea de sâmbătă spre duminică. Decuplarea capsulei Dragon a avut loc cu succes duminică la ora 02:37. Urmează o călătorie pe orbită până când va avea loc amerizarea duminică seară. Misiunea este o nouă premieră pentru NASA și SpaceX, marcând prima reîntoarcere din spațiu a unui echipaj pe o capsulă privată. UPDATE - Live-Text în articol.
VIDEO Roverul care va căuta microbi pe Marte a fost lansat Cel mai sofisticat rover al NASA a fost lansat joi spre Marte pentru a răspunde la una dintre cele mai importante întrebări: a apărut vreodată viață pe altă planetă?
Sonda chineză care se îndreaptă către Marte trimite o fotografie a Pământului Prima sondă a Chinei aflată în drum spre Marte a trimis marți o fotografie cu Pământul și Luna, a declarat agenția spațială chineză, potrivit AFP. Imaginea, care arată cele două corpuri cerești pierdute în imensitatea spațiului, a fost luată la 1,2 milioane de kilometri de Pământ, la trei zile de la lansarea misiunii Tianwen-1.
Imaginea care i-a făcut pe unii să spună că lângă Soare e un OZN cubic de 10 ori mai mare decât Pământul. Explicația unui expert NASA e simplă După analizarea imaginilor capturate de satelitul Observatorului Solar și Heliosferic (SOHO) al NASA, entuziaștii care caută semne ale vieții extratereste cred că au descoperit un uriaș OZN în apropierea Soarelui, scrie tabloidul britanic Daily Express.
VIDEO Marte și o misiune incredibil de grea - Cum vor americanii și europenii să aducă mostre de rocă de pe ”Planeta Roșie” Pe 30 iulie NASA va lansa rover-ul Perseverance care ar trebui să ajungă pe Marte în februarie 2021 și, în afară de observațiile pe care acesta le va face cu instrumentele super-high-tech, va ”bifa” și prima parte a unui plan măreț. Este vorba de a încerca să se aducă, în premieră, mostre de roci și sol marțian care să fie analizate în laboratoarele de pe Terra. Dacă totul merge bine, rocile ar putea ajunge pe Pământ în 2031, dar pentru asta multe lucruri trebuie să meargă ”șnur”.
VIDEO Obiectiv Marte: China a lansat o sondă spre planeta roșie China a lansat joi o sondă care va parcurge un lung drum până la Marte, în plină rivalitate diplomatică și tehnologică cu Statele Unite, scrie AFP.
"Bombardament" cu meteoriţi pe Lună, în urmă cu 800 de milioane de ani - studiu O uriaşă ploaie de meteoriţi a lovit Luna şi, cu siguranţă, şi planeta noastră, cu 800 de milioane de ani în urmă, cu o forţă fenomenală, superioară celei a celebrului asteroid care a pus capăt domniei dinozaurilor, relatează agenţia AFP care citează rezultatele unui studiu publicat marţi.
Planeta Venus ar putea avea și în prezent vulcani activi ​Cercetătorii au identificat 37 de structuri inelare vulcanice pe planeta Venus, structuri ce par să fi fost active recent, iar unele ar putea fi așa și în prezent. Asta ar însemna că planeta nu este o lume latentă, ci că există activitate geologică pe ea. Planeta celebră pentru strălucirea ei pe cerul nopții a fost adesea numită ”geamănul malefic al Pământului” Venus este cea mai apropiată planetă de Terra, cea mai fierbinte din sistemul solar și cea mai asemănătoare ca structură și masă cu Terra. Marea diferență este că pe Venus temperaturile ajung la 460 de grade Celsius.
VIDEO Cea mai mare hartă 3D a Universului, realizată după 20 de ani de muncă, publicată de astrofizicieni Astrofizicieni din lumea întreagă au publicat luni cea mai mare hartă 3D a Universului realizată vreodată, rezultată după analiza a peste patru milioane de galaxii şi quasari, obiecte ultraluminoase ce produc o cantitate colosală de energie, transmite AFP, preluată de Agerpres.

Bancul zilei: Un fiu exemplar