SPATIUL
Make it rain- Al saptelea zbor din istoria companiei Rocket Lab Al saptelea zbor din istoria companiei Rocket Lab a venit sambata 29 iunie de la acelasi Launch Complex 1 din Noua Zeelanda, deocamdata singura baza de lansare, potrivit Space Alliance. Misiunea s-a numit ‘Make it rain’, o aluzie la precipitatiile din zona peninsulei Mahia, acolo de unde opereaza Rocket Lab si a zonei Seattle, de acolo de unde vine pasagerul principal.
VIDEO Telescopul spațial Hubble surprinde focuri de artificii cosmice Telescopul spațial Hubble a oferit o imagine deosebită cu straturile de gaz în expansiune ale stelei duble Eta Carinae, care se pot vedea în culorile roșu, alb și albastru. Aceasta este imaginea cu cea mai bună rezoluție a acestei stele, captată de telescopul Hubble, scrie Phys.org.
Science Report: NASA țintește spre un uriaș asteroid din aur care ar putea face din fiecare pământean un miliardar Psyche 16 este localizat între orbitele lui Marte și Jupiter și conține și alte metale solide în afară de aur: platină, fier și nichel. În total, se estimează că valoarea lor ar fi de 10.000 de cvadrilioane de dolari. Aceasta înseamnă că, dacă ar fi adus pe Pământ, ar distruge prețurile mărfurilor și ar provoca prăbușirea economiei mondiale, în valoare de 75,5 trilioane de dolari.
Curiosity a detectat încă o dată metan pe Marte, însă NASA nu ştie de unde provine acest gaz NASA a anunţat că roverul său Curiosity a detectat din nou pe Marte cantităţi de metan, un gaz care poate fi emis de microbi, dar şi de interacţiunile dintre roci şi apă, informează Agerpres. Chestiunea originii metanului pe Marte îi pasionează pe specialiştii în cercetări spaţiale, întrucât prezenţa acestui gaz poate să indice existenţa unor forme de viaţă.
Science Report: O oglindă deformabilă poate fi un pas spre descoperirea vieții dincolo de Sistemul Solar Chiar și în imensitatea spațiului, cel mai mic detaliu poate face o mare diferență. Un experiment al Massachusetts Institute of Technology (MIT) va demonstra aceasta: Deformable Mirror Demonstration Mission (DeMi) CubeSat va testa o nouă oglindă telescopică spre sfârșitul anului. Va putea echipa sateliții viitorului cu unelte pentru depistarea exoplanetelor cu cele mai mari șanse de găzduire a vieții.
Un satelit propulsat de o velă solară va fi lansat de SpaceX săptămâna viitoare O rachetă Falcon Heavy a companiei SpaceX va lansa din Florida, pe 24 iunie, un satelit de mărimea unei pâini şi echipat cu o imensă velă solară din poliester strălucitor, ce va reprezenta unicul său mijloc de propulsie în spaţiu, informează AFP, preluată de Agerpres.
Stirile ProTV: Descoperire bizară făcută de NASA. Semnul găsit pe Marte care are legătură cu Star Trek NASA a descoperit pe suprafața planetei Marte ceva ce seamănă cu logo-ul celebrului film Star Trek. Logoul a fost surprins de un satelit de recunoaştere al NASA, care analizează suprafaţa planetei Marte încă din 2006.
Telescopul spaţial Spitzer va fi scos din funcţiune de NASA în 2020 Telescopul spaţial Spitzer al NASA va fi scos din funcţiune definitiv la 30 ianuarie 2020, după ce a explorat în infraroşu cosmosul timp de aproape 16 ani, conform unui comunicat de presă emis joi de Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al agenţiei spaţiale americane, citat de agenţia Xinhua și Agerpres.
NASA va deschide Stația Spațială Internațională pentru turiști începând cu 2020 NASA a anunțat vineri că va autoriza,"NASA va deschide Stația Spațială Internațională oportunităților comerciale", a anunțat Jeff DeWitt, directorul financiar al agenției spațiale americane. începând de anul viitor, turiștilor și companiilor să folosească, contra cost, Stația Spațială Internațională, scrie AFP.
Treizeci de sisteme stelare binare, descoperite în spaţiul extragalactic Treizeci de sisteme stelare binare au fost descoperite recent în spaţiul exterior al unui roi galactic situat la 62 de milioane de ani lumină distanţă, conform unui studiu publicat de o echipă de astronomi canadieni în Astrophysical Journal, informează Live Science, citat de Agerpres.
Ce previne înghețarea oceanului de pe Pluto? Când nava spațiala New Horizons a NASA a trecut pe lângă Pluto în 2015, cercetătorii sperau că datele obținute îi vor ajuta să descopere unele dintre misterele planetei pitice. În schimb, descoperirile făcute în timpul cercetării lui Pluto și a lunii sale, Charon, au scos la iveală mai multe întrebări care necesită răspunsuri, relatează CNN.
NASA are în plan să trimită prima femeie pe Lună în misiunea „Artemis” în anul 2024 NASA planifică trimiterea primei femei din toate timpurile pe Lună, la aproape cinci decenii de când nu au mai fost făcute expediții pe suprafața lunară. Decizia de a le relua a fost luată datorită creșterii suplimentare a bugetului agenției spațiale de către președintele Trump, conform CNN.
Programul Epic al lui Intelsat afectat de pierderea satelitului 29e Compania Intelsat a admis recent ca ingrijorarile cu privire la soarta satelitului Intelsat 29e sunt pe deplin justificate. Platforma, ce a suferit o serie de defectiuni la inceputul lunii, este necontrolabila si eforturile inginerilor de a remedia situatia s-au dovedit inutile, potrivit Space Alliance.
Dacă un asteroid se îndreaptă către Pământ, ce se mai poate face? Exercițiu internațional: Un telescop a detectat un asteroid cu diametrul de 100 până la 300 de metri, la 57 milioane de kilometri de Pământ. Astrofizicienii estimează că există un risc de 1 la sută să lovească Pământul pe 29 aprilie, 2027. Ce facem?, scrie AFP.
Science Report: Un meteor interstelar, ADN-ul unui cruciat, apa de pe Lună și altele Cercetătorii au aflat originile interstelare ale unui meteorit care s-a prăbușit pe Pământ în 2014 / ADN din osemintele unui soldat din secolul al XIII-lea care a luptat în cruciade / NASA: când un meteorit izbește Luna, un jet de vapori de apă țâșnește în spațiu / Prima moleculă produsă de Big Bang a fost descoperită în spațiu / O planetă de mărimea Pământului a fost spionată de TESS
Știrile ProTV: Imaginea care provoacă îngrijorare. NASA: „Admiră frumusețea, dar teme-te de bestie”. FOTO NASA a publicat o imagine uimitoare cu o auroră, însă avertizează că forma acesteia ar putea reprezenta o amenințare la adresa tuturor oamenilor.
Science Report: CNN ne arată minuni din Univers Nebuloase stelare, asteroizi, găuri negre, stele pitice sau supermasive, inele de praf cosmic, obiecte cerești la limita Sistemului Solar, planete cu doi sori pe cer, supernove, pulsari, Liliacul Cosmic, chiar și Vaca similară etc – cu cât reușim să vedem mai multe din Univers, cu atât mai bine ne dăm seama cât de puțin știm despre el...
Astronomii au reușit, în sfârșit, să detecteze prima moleculă cu care a început chimia Universului Cel mai vechi tip de moleculă din Univers a fost detectat în spațiu, această descoperire aducând dovezi pentru teoriile actuale privind evoluția chimică a Universului după Big Bang, arată un studiu științific citat de Guardian.
VIDEO Gemenii astronauți de la NASA - Ce modificări au apărut la fratele care a stat un an pe Stația Spațială NASA a dezvăluit joi concluziile unui studiu realizat timp de un an pe gemeni astronauţi - unul trimis în spaţiu, celălalt rămas pe Terra, iar reacţiile corpurilor lor au fost apoi comparate între ele -, considerat de o importanţă capitală pentru viitoarele călătorii interplanetare, informează AFP, citată de Agerpres.
​Science Report: Din spațiul cosmic Patru planete apropiate de Sistemul Solar ar putea găzdui viață / Nava cosmică israeliană s-a prăbușit pe Lună / SpaceX lansează Falcon Heavy și recuperează în premieră toate trei propulsoarele