SPATIUL
VIDEO Micul elicopter Ingenuity a făcut pe Marte cel mai lung zbor de până acum. Urmează încă două zboruri Micul elicopter Ingenuity a realizat cu succes al treilea zbor pe Marte, cel mai lung de până acum, atât ca timp, cât și ca distanță. Viteza maximă atinsă a fost de aproape 7 km/h, dar Ingenuity s-a depărtat la 50 de metri de locul de decolare, dovedind că sistemele de navigație funcționează foarte bine. Ingenuity a făcut și noi fotografii.
Zborul SpaceX cu 4 astronauți la bord a debutat cu succes. Destinația este Stația Spațială Internațională Racheta companiei SpaceX a decolat cu succes, având patru astronauți la bord și fiind la al treilea astfel de zbor cu echipaj uman derulat către ISS de compania lui Elon Musk și NASA. Partea specială este că s-a folosit un propulsor și o capsulă deja utilizate anterior, ceea ce reprezintă o economie majoră de bani pentru NASA.
Steaua gigantică Betelgeuse ar putea fi o ''fabrică'' de materie întunecată În profunzimile sale ultrafierbinţi, gigantica stea roşie Betelgeuse ar putea produce cantităţi uriaşe de particule ipotetice de materie întunecată, particule denumite axioni, conform oamenilor de ştiinţă care caută misterioasa materie care ar trebui să fie omniprezentă în Univers, transmite joi Space.com.
Al doilea zbor pe Marte al micuțului elicopter Ingenuity: Mai sus și mai mult Micul elicopter al NASA, Ingenuity, a reușit joi un al doilea zbor mai riscant pe Marte, după ce a făcut istorie luni, devenind primul vehicul motorizat care a zburat pe o altă planetă, a spus agenția spațială americană, potrivit AFP.De ce zborul lui Ingenuity pe Marte este un moment istoric
Zborul cu echipaj al SpaceX către ISS a fost amânat pentru o zi din cauza vremii Zborul pilotat de NASA și SpaceX către Stația Spațială Internațională (ISS), programat pentru joi, cu francezul Thomas Pesquet la bord, este amânat pentru o zi din cauza vremii, a anunțat miercuri agenția spațială americană, potrivit AFP. Misiunea, supranumită Crew-2, include și doi astronauți americani, Shane Kimbrough și Megan McArthur, precum și japonezul Akihiko Hoshide.
De ce zborul lui Ingenuity pe Marte este un moment istoric Doar trei metri au fost suficienți pentru ca un mic elicopter să facă istorie. Ingenuity a zburat 40 de secunde, dar a fost suficient pentru a fi stabilită o premieră: o mică aeronavă motorizată se ridică de la sol pe o altă planetă. Dincolo de semnificația istorică, zborul acestui aparat de 1,8 kg poate schimba explorarea spațială pentru următoarele decenii. Ne putem imagina un viitor în care zeci de mici drone vor explora planeta Marte, iar în 2027 NASA va trimite un aparat special numit Dragonfly care să exploreze Titan, un satelit misterios și cețos al lui Saturn pe care ar putea exista viață.
VIDEO Elicopterul Ingenuity a efectuat cu succes primul său zbor pe Marte NASA a anunțat că elicopterul Ingenuity a reușit să se ridice de la sol pe suprafața lui Marte, urcând până la 3 metri înălțime și coborând apoi cu un metru/secundă. Este prima oară când se reușește un zbor cu un asemenea aparat motorizat pe o altă planetă, iar cei de la NASA spun că este un moment de referință. Ingenuity se află acum la peste 280 milioane km de Terra. Alte patru zboruri, mai lungi, ar trebui să urmeze până la jumătatea lui mai.
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide Oamenii de știință au descoperit mai multe detalii despre probabil cele mai faimoase emisii radio rapide (FRB), un fenomen misterios pe care astronomii nu îl pot explica încă, relatează Live Science.
Mini - elicopterul Ingenuity face luni primul zbor de test pe Marte VIDEO Luni dimineață NASA face primul test de zbor cu micul elicopter Ingenuity care, după mai multe amânări din cauza unei probleme tehnice. este gata să se ridice de la sol. NASA va anunța în câteva ore cum a decurs testul și, dacă totul merge bine, vor mai fi încercate 4-5 zboruri în următoarele zile. Dacă elicopterul care cântărește 1,8 kg va reuși să zboare singur va fi o premieră: un aparat de zbor de acest tip reușește să se ridice de pe suprafața unei alte planete.
Trei astronauţi s-au întors din misiunea de pe Staţia Spaţială Internaţională Trei membri ai echipajului Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) s-au întors din misiune în siguranţă pe Pământ sâmbătă cu o navă rusească Soiuz, a anunţat agenţia spaţială rusă Roscosmos, citată de Reuters.
NASA alege SpaceX pentru următoarea sa misiune pe Lună (oficial) NASA a ales compania lui Elon Musk SpaceX pentru următoarea sa misiune cu echipaj uman pe Lună, a declarat vineri agenția spațială americană, potrivit AFP.
Landerul InSight al NASA luptă pentru supraviețuire și va intra în hibernare de urgență Landerul în valoare de 800 de milioane de dolari al NASA este într-o criză energetică, relatează Insider.
Science Dispute: Unii savanți spun că știu de unde provine apa de pe Pământ, dar alții nu-i cred că au soluționat misterul Apa acoperă peste 70% din suprafața Pământului, dar de unde și când a venit acest lichid dătător de viață este de mult timp un mister. Unele cercetări presupun că planeta a dobândit apa acum mai mult de patru miliarde de ani, când un corp cosmic de dimensiunea lui Marte s-a ciocnit cu Pământul, formând Luna.
Emiratele Arabe vor trimite în 2022 un rover pe Lună, cu ajutorul unei rachete a companiei lui Elon Musk Statul arab celebru pentru emiratele Dubai și Abu Dhabi va trimite în 2022 un rover către suprafața lunară, obiectivul fiind să exploreze locuri unde roboți trimiși de oameni nu au ajuns. Emiratele își construiesc un program spațial consistent, au trimis și un om în spațiu, au lansat cu succes o sondă către Marte și ar vrea să construiască o colonie pe ”Planeta Roșie” până în 2117. Roverul va fi trimis cu ajutorul unei companii japoneze, dar va fi construit de cercetători din Emirate.
​VIDEO Premieră - O companie a trimis pe orbită un modul care să extindă cu cinci ani viața unui satelit ​Compania Northrop Grumman a trimis pe orbită un modul robotic care a andocat cu succes pe un satelit și îi va prelungi viața cu câțiva ani. Satelitul este pe orbită din 2004 și acest modul îl va ajuta să mai funcționeze încă cinci ani. În 10 ani, cei de la companie speră să ajungă să poată produce și asambla tehnologie satelitară pe orbită.
Povestea lui Iuri Gagarin, omul care a făcut istorie acum 60 de ani, când a ajuns pe orbita terestră La 12 aprilie 1961, Iuri Gagarin a devenit primul om care a efectuat o misiune pe orbită, simbolizând pentru scurt timp dominaţia URSS în cucerirea spaţiului în faţa Statelor Unite. Rusia a sărbătorit pe larg momentul de acum 60 de ani, iar Gagarin este un erou național și un simbol al puterii URSS la începuturile cursei spațiale. În articol puteți citi despre viața lui Gagarin, despre moartea sa misterioasă și despre complicatul program spațial sovietic.
VIDEO Emiratele Arabe Unite vor să trimită o femeie în spațiu O femeie a intrat în istoria Emiratelor Arabe Unite după ce a devenit primul astronaut al acestei țări, relatează CNN.
​VIDEO Cum arată Bucureștiul văzut din spațiu de sateliții Copernicus Sentinel 2 ai ESA Agenția Spațială Europeană a pus un clip cu Bucureștiul văzut din spațiu de cei doi sateliți ai misiunii Copernicus Sentinel 2. Este descris Bucureștiul, cu cei 225 kmp, și sunt indicate pe hartă principalele bulevarde, clădiri și zone verzi. Poate fi descărcată și o fotografie la înaltă rezoluție.
FOTO Curcubeu pe Marte? Răspunsul NASA Agenția aerospațială americană a publicat o imagine cu ceea ce pare a fi un curcubeu pe Marte, fenomen considerat imposibil pe planeta roșie, relatează Insider.
Science News: Telescopul Hubble ne dezvăluie o imagine cosmică atât de fascinantă încât pare un fals Imaginea, surprinsă de la uriașa distanță de 2.100 de ani-lumină de Pământ, este uluitoare din toate privințele. Nebuloasa pe care o vedeți este rezultatul morții unei imense stele, estimată a fi avut o masă de 20 de ori mai mare decât Soarele nostru. Uriașe cantități de materie au fost aruncate în spațiu și gaze rotindu-se în spirale sunt tot ce a mai rămas la 10.000 de ani de când steaua a detonat într-o explozie care ar fi nimicit totul în calea ei.

Bancul zilei: Neînțelegeri de dimineață