SPATIUL
Elicopterul Ingenuity al NASA a supravieţuit pe cont propriu primei nopţi reci pe Marte Elicopterul Ingenuity al NASA a supravieţuit primei nopţi pe suprafaţa planetei Marte, a anunţat luni agenţia spaţială americană pe site-ul său, citează Agerpres. El a fost plasat pe 3 aprilie, pe suprafața lui Marte de către rover-ul Perseverance.
Science Report Cercetătorii au elucidat unul dintre misterele bizare de pe Marte Oamenii de știință din Marea Britanie s-au jucat cu o bucată mare de gheață uscată pentru a încerca să afle ce se află în spatele formațiunilor extraterestre bizare cunoscute drept „păianjenii de pe Marte”, relatează Live Science.
Ce se poate vedea pe cerul nopții în aprilie În aprilie planeta Marte încă mai poate fi văzută pe cer, dar strălucirea ei scade fiindcă se îndepărtează de Pământ cu aproape 40 de milioane de km în decurs de 30 de zile. Dimineața, în unele zile pot fi văzute planetele Jupiter și Saturn, iar cele mai strălucitoare stele ce pot fi văzute pe cer sunt Arcturus și Spica, se arată în calendarul astronomic publicat de Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”.
FOTO Elicopterul Ingenuity a fost plasat pe suprafața lui Marte de către rover-ul Perseverance. Urmează o etapă critică După o călătorie lungă de peste 471 de milioane de kilometri la bordul roverului NASA Perseverance, vehicul care a amartizat pe 18 februarie în craterul Jezero de pe planeta roșie, mini elicopterul Ingenuity a fost decuplat și plasat pe solul marțian. Ingenuity a fost deja lăsat în urmă de către roverul Persevarance și urmează o noapte critică, înainte de primul zbor programat pe 8 aprilie.
INTERVIU Românii care contribuie la devierea unui asteroid / Rolul lor în prima misiune de apărare planetară a ESA Deviere de asteroizi, echipamente românești în spațiu, alimentare de sateliți pe orbită? Sună ca în filmul Armageddon, dar totul e cât se poate de real și palpitant. România va juca un rol esențial în misiunea HERA, prima misiune de apărare planetară a Agenției Spațiale Europene (ESA) care urmărește devierea traseului unui asteroid dintr-un sistem binar de asteroizi din apropierea Pământului. Din România vor participa la misiune patru companii și un institut de cercetare. HotNews.ro a stat de vorbă cu doi dintre românii care au rol cheie în dezvoltarea echipamentelor sofisticate ce vor ajunge în spațiu.
VIDEO NASA construiește nava spațială care va explora un asteroid evaluat la 10 cvintilioane de dolari, de 10.000 de ori mai mult decât economia Pământului NASA a început oficial asamblarea finală a navei sale spațiale Psyche pe care o va trimite să exploreze un asteroid cu același nume cu o valoare estimată la 10 cvintilioane de dolari, relatează MSN.
Roverul Curiosity și-a făcut un selfie spectaculos cu o formațiune stâncoasă de pe Marte Roverul Curiosity, care se află pe Marte de mai bine de 8 ani, a trimis pe Terra o serie de imagini superbe cu o formațiune stâncoasă numită Mont Mercou. Curiosity examinează craterul Gale și se găsește la peste 3.700 km de Perseverance, roverul care a amartizat pe 18 februarie.
Science Report. A șaptea planetă de la Soare tocmai a devenit mai ciudată Cu cât e studiată mai mult de către oamenii de știință, cu atât a șaptea planetă de la Soare devine mai ciudată, scrie Space.com.​
Science Report Astronomii au identificat cel mai sigur loc pentru viață din Calea Lactee Astronomii au căutat în întreaga Cale Lactee pentru a găsi cel mai sigur loc pentru viață, descoperind că Pământul se află într-o locație destul de bună, relatează Live Science.
După mult timp în spațiu inima astronauților se micșorează - studiu Inima unui astronaut care a stat un an pe Stația Spațială Internațională și-a diminuat greutatea cu 27%, arată un studiu publicat în revista Circulation și citat de New York Times. Scott Kelly, astronautul în cauză, spune că s-a simțit foarte bine și ar repeta oricând experiența. NASA va finanța noi studii asupra efectelor pe care perioadele lungi petrecute în spațiu le au asupra astronauților pentru a pregăti viitoarele misiuni cu echipaj uman spre Marte.
Cercetătorii au măsurat miezul planetei Marte şi au descoperit că este mult mai mare decât credeau până acum Oamenii de ştiinţă au măsurat pentru prima dată în mod direct miezul unei alte planete, prin intermediul misiunii InSight a NASA pe Marte, şi au descoperit că nucleul Planetei Roşii' este considerabil mai mare decât estimările anterioare, relatează luni Science Focus, potrivit Agerpres.
Prima superlună din această primăvară, duminică Satelitul natural al Pământului va putea fi observat, duminică, mai strălucitor şi cu până la 29% mai mare decât de obicei, fenomen cunoscut sub numele de "superlună”.
Apophis: Asteroidul botezat după zeul egiptean al răului şi distrugerii nu va prezenta niciun pericol pentru Terra cel puțin un secol de acum înainte Temutul Apophis, asteroidul botezat după zeul egiptean al răului şi distrugerii, nu va prezenta niciun pericol de coliziune cu Terra pentru cel puțin 100 de ani de acum înainte, au anunțat cei de la NASA și de la Agenția Spațială Europeană care l-au și scos de pe lista de risc ce conține asteroizii care ar putea să intre în coliziune cu planeta noastră. Despre Apophis s-a scris mult și în mod exagerat că ar putea să facă ravagii în 2029 sau 2068, dar nu are cum să se întâmple nimic.
Ce mesaje am trimis până acum extratereștrilor? De la dublul helix la klingoniană și Doritos Astronomul austriac Joseph Johann Von Littrow a propus cu toată seriozitatea la începutul secolului XIX ca oamenii să sape tranșee în deșertul Sahara pentru a forma un vast model geometric pe care să-l umple cu kerosen și să-i dea foc, scrie MSN.
Mini - elicopterul Ingenuity a dus pe Marte și o bucățică de istorie a aviației Elicopterul Ingenuity al NASA, care cel devreme pe 8 aprilie va încerca să facă un zbor pe Marte, poartă o mostră de istorie a aviației fiindcă a dus cu el o bucățică din avionul cu care frații Wright au realizat în 1903 primul zbor controlat, susținut și autopropulsat al unui aparat mai greu ca aerul.
Astronomii au obținut în premieră o imagine cu câmpul magnetic al unei găuri negre În primăvara lui 2019 a fost prezentată prima imagine a unei găuri negre, iar momentul chiar a fost unul istoric, mai ales că datele de la opt telescoape uriașe de pe patru continente au fost combinate și analizate, ca parte a unui efort uriaș de cercetare. Astronomii au reușit acum să captureze imaginea câmpului magnetic al acestei găuri negre. Cercetătorii spun că acest câmp magnetic ar fi suficient de puternic încât să împingă materia care altfel ar cădea în interiorul găurii și ar trece de punctul fără de întoarcere numit orizontul evenimentelor.
Elicopterul Ingenuity va face primul zbor pe Marte cel devreme la 8 aprilie NASA a anunțat că mini-elicopterul Ingenuity va încerca pentru prima oară să se ridice la sol în atmosfera marțiană pe 8 aprilie, până atunci urmând să fie pregătit momentul și Ingenuity va trebui să se separe complet de rover. Dacă elicopterul care cântărește 1,8 kg va reuși să zboare singur va fi o premieră: un aparat de zbor de acest tip reușește să se ridice de pe suprafața unei alte planete.
Elon Musk vrea să lanseze un nou prototip al mega-rachetei Starship. Ultimele trei au explodat Lansările rachetelor Starship au devenit ceva obișnuit la centrul de dezvoltare de la Boca Chica, Texas. Pentru a doua oară în această lună, compania SpaceX se pregătește să lanseze un nou prototip al viitoarei nave spațiale, informează Business Insider.
Un asteroid de dimensiuni mari va trece azi pe lângă Pământ, la peste 2 mil km distanță / Nu există riscul unei coliziuni Cel mai mare asteroid care se va apropia de Terra în 2021 va trece "aproape" de noi în această duminică, dar la o distanță de circa două milioane de kilometri, fără niciun risc de coliziune. Dar evenimentul va permite cercetătorilor să studieze obiectul celest, potrivit AFP.
Asociere între NASA şi SpaceX pentru a evita coliziuni între rachetele şi respectivii lor sateliţi Agenţia spaţială americană NASA şi compania SpaceX au încheiat un acord de securitate pentru a evita coliziuni între rachetele şi respectivii lor sateliţi, a informat joi Steve Jurczyk, administrator interimar al entităţii federale, relatează EFE.

Bancul zilei: Neînțelegeri de dimineață