SPATIUL
AUDIO VIDEO NASA: Sonda spațială InSight ”aude” sunetul vântului marțian, îl înregistrează și îl face ”cadou” pământenilor Sonda spațială InSight care a aterizat pe Marte acum aproape două săptămâni oferă oamenilor, pentru prima dată, șansa de a asculta ”sunetele” pe care le scoate vântul de pe Planeta Roșie, scrie NASA.
​​VIDEO Timelapse cu lansarea navetei Soyuz, văzută din spațiu Cum arată lansarea în spațiu a trei astronauți - văzută din spațiu. Astronautul Alexander Gerst de la Agenția Spațială Europeană (ESA) a realizat o secvenţă timelapse, surprinsă din observatorul Cupola de pe Staţia Spaţială Internaţională (SSI) pe 3 decembrie, când cosmonautul Oleg Kononenko și astronauții Anne McClain și David Saint-Jaques au plecat spre SSI la bordul unei rachete Soyuz.
Sonda americană Osiris-Rex a ajuns în orbita asteroidului Bennu Sonda americană Osiris-Rex, lansată de NASA în septembrie 2016, a ajuns luni seară pe orbita asteroidului Bennu, care are un diametru de doar 500 de metri și care orbitează Soarele cu o viteză de 100.000 de kilometri la oră şi se află în prezent la 124 de milioane de kilometri distanţă de Pământ.
Cercetătorii au reușit să măsoare toată lumina emisă de stele în ultimii 13,7 miliarde de ani, iar cifra este cu adevărat astronomică Toată lumina emisă de toate stelele care au existat vreodată. Este o cantitate de o magnitudine inimaginabilă, dar astronomii au reușit să o calculeze, scrie Guardian.
Sonda spațială InSight a aterizat cu succes pe Marte Sonda spațială InSight a aterizat cu succes pe Marte, a anunțat NASA, potrivit CNN. Sonda are misiunea de a analiza activitățile seismice și a structurii interne a planetei și activitatea este programată să dureze doi ani.
Sonda InSight a NASA încearcă o aterizare cu risc ridicat pe Marte Șapte ani de muncă, șapte luni de călătorie prin spațiu și șapte minute de chin: sonda InSight SUA va ateriza în cele din urmă luni pe suprafața planetei Marte, la sfârșitul unei coborâri cu risc ridicat, anunță AFP.
Cercetătorii au detectat prezența siliciului în rămășițele supernovelor O echipă de cercetători a anunțat vineri că a detectat siliciu în rămășițele supernovelor- care sunt explozii stelare produse înainte de dispărea după câteva săptămâni sau luni- la distanță de miliarde de ani lumină de Terra, scrie AFP.
O nouă planetă a fost descoperită în apropierea Sistemului Solar O nouă exoplanetă telurică gigantică, din categoria 'super-terra', a fost descoperită pe orbita unei stele din apropierea Sistemului Solar, scrie revista Nature citată de BBC. Masa planetei este considerată a fi de trei ori mai mare decât cea a Pământului, plasând-o într-o categorie cunoscută sub numele de "super-terra". Ea orbitează steaua lui Barnard, care se află "la doar" șase ani lumină distanță.
NASA vrea să trimită oameni pe Marte în 25 de ani Radiații mortale din cosmos, posibila pierdere a vederii, atrofierea oaselor sunt doar câteva dintre provocările pe care oamenii de știință trebuie să le depășească înainte ca orice astronaut să pună piciorul pe Marte, spun experții și oficialii NASA, relatează AFP.
Astrofizicieni de la Harvard susțin că au identificat un obiect interstelar cu origini extraterestre. Experții sunt sceptici Un obiect misterios în formă de țigară, care a trecut prin sistemul nostru solar anul trecut, ar fi putut fi o navă spațială extraterestră trimisă să investigheze Pământul, au sugerat astronomii de la Universitatea Harvard, potrivit CNN.
Este ‘Oumuamua o pânză solară extraterestă? Argumentele aduse de doi cercetători de la Harvard privind obiectul care a trecut prin sistemul nostru solar Pe 19 octombrie 2017, Telescopul de Supraveghere panoramică și Sistemul de Răspuns Rapid 1 (Pan-STARRS-1) din Hawaii au anunțat o premieră pentru omenire: detectarea unui asteroid interstelar: 1I/2017 U1, cunoscut și drept ‘Oumuamua, scriu cunoscutele publicații științifice Universe Today și phys.org.
Ce a provocat accidentul rachetei Soyuz: Deformarea tijei unui senzor, în timpul operațiunilor de asamblare / "Există un nume și un prenume pentru orice accident" "Deformarea" unui senzor în timpul operațiunilor de asamblare a rachetei Soyuz la Baikonur a stat la originea eșecului ultimei lansări spre Stația Spațială Internațională, a concluzionat joi comisia de anchetă, care a promis că vinovații vor fi pedepsiți, scrie AFP.
VIDEO Imagini de pe racheta Soyuz care a aterizat de urgență după o problemă la lansare: Momentul în care unul dintre propulsoare a lovit corpul rachetei după separare Unul dintre propulsoarele rachetei Soyuz-FG, din timpul lansării navetei Soyuz MS-10, a lovit corpul rachetei imediat după separare, după cum se observă într-un clip video publicat joi de către agenția spațială rusă RosCosmos. Capsula, la bordul căreia se aflau un astronaut american și un cosmonaut rus, a intrat apoi pe o traiectorie descendentă abruptă, iar parașutele i-au redus viteza pentru a putea ateriza în siguranță în Kazahstan.
Hubble a fotografiat umbra cosmică, Bat Shadow, din Coada Șarpelui  Telescopul Spațial Hubble al NASA / ESA a fotografiat o parte din nebuloasa Serpens, luminată de steaua HBC 672, scrie spacetelescope.org.Nebuloasa Serpens este o nebuloasă de reflecție, aflată la aproximativ 1300 de ani-lumină distanță.
VIDEO Sonda Parker a devenit aparatul care s-a apropiat cel mai mult de Soare în istoria umanității Sonda Parker, lansată în august de agenția spațială americană, a devenit aparatul care s-a apropiat cel mai mult de Soare în istoria umanității, a anunțat NASA, citată de AFP.
BepiColombo și-a început călătoria spre Mercur / Ce caută sonda europeană pe prima planetă de la soare BepiColombo, prima misiune spaţială europeană spre planeta Mercur, a fost lansată cu succes spre planeta cea mai mică şi mai apropiată de Soare din sistemul nostru solar, în încercarea de a-i descifra necunoscutele, relatează sâmbătă EFE, citată de Agerpres.
Astronomii au descoperit o colosală structură cosmică din tinereţea Universului Astronomi italieni şi americani au descoperit o colosală structură cosmică foarte îndepărtată, formată la doar aproximativ 2 miliarde de ani după Big Bang, în perioada de tinereţe a Universului, fiind vorba de cel mai vechi super-roi galactic observat vreodată, conform unui studiu publicat în ultimul număr al revistei Astronomy & Astrophysics, scrie Agerpres citând Space.com.
Un radiotelescop din Australia a detectat mai multe ”impulsuri radio rapide” misterioase O echipă de cercetători din statul Western Australia a detectat, pe parcursul unui an, cu ajutorul unui radiotelescop, 20 de semnale radio misterioase, care poartă denumirea de "impulsuri radio rapide" (FRB - fast radio burst), aproape de două ori mai multe decât numărul identificat la nivel global de la descoperirea acestui fenomen, în 2007, potrivit dpa, citat de Agerpres.
Telescopul spațial Hubble a fost oprit, din cauza unei defecțiuni la un giroscop Telescopul spațial american Hubble, pe orbită din 1990, este oprit în prezent, din cauza unei defecțiuni a giroscoapelor, a anunțat luni NASA, potrivit AFP.
Hubble a găsit dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar Folosindu-se de Telesopul Hubble al NASA/ESA și date mai vechi furnizate de Telesopul Kepler, doi astronomi au găsit primele dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar, scrie spacetelescope.org. Datele indică o exo-Lună, adică o lună care nu se află în Sistemul nostru Solar, de mărimea Neptunului, într-un sistem stelar aflat la 8000 de ani lumină de Pământ.

Bancul zilei: Detalii evidente