SPATIUL
Particule fantomatice, născute în interiorul Soarelui, detectate sub un munte în Italia În premieră absolută, fizicienii au detectat particule rare, fantomatice, produse în interiorul Soarelui în urma unui proces particular de fuziune nucleară, conform rezultatelor Experimentului Borexino, desfăşurat în cadrul Laboratori Nazionali del Gran Sasso, din apropiere de oraşul Aquila, în Italia, transmite joi Live Science.VIDEO Surprinzătoarele ”focuri de tabără” din Soare - Satelitul Solar Orbiter a trimis primele imagini
VIDEO Surprinzătoarele ”focuri de tabără” din Soare - Satelitul Solar Orbiter a trimis primele imagini Solar Orbiter, satelitul de observare a Soarelui, dezvoltat de Agenția Spațială Europeană (ESA) cu participarea NASA, a trimis primele imagini cu mini-erupții solare pe care cercetătorii le compară cu niște focuri de tabără. Misiunea spațială este abia la început, iar în aproape doi ani Solar Orbiter va ajunge la 42 milioane km de Soare. Imaginile din prezent au fost trimise de la 77 milioane km.
De ce Emiratele Arabe sunt atât de interesate de planeta Marte Emiratele Arabe Unite vor lansa curând din Japonia misiunea numită Hope cu o sondă ce va orbita Marte pentru a face ample observații atmsoferice. Deși misiunea este modestă în comparație cu celebrele rovere americane ce ajung la suprafața Planetei Roșii, ea spune multe despre ambițiile țării arabe. Cu totul specială este și abordarea Emiratelor care, nici nu au construit singure de la zero totul, fiindcă ar fi durat enorm, dar nici nu au cumpărat totul de la alte țări.
Astronomii au identificat sursa vieții în Univers: acum știm că ne-am născut din praf de stele În fiecare secundă, o stea moare în Univers. Dar aceste corpuri stelare nu dispar cu totul, ci lasă ceva în urmă. Unele stele explodează în supernove, transformându-se în găuri negre sau stele neutronice, în vreme ce majoritatea devin pitice albe, un miez al stelei care era odată. Iar un nou studiu dezvăluie că aceste pitice albe contribuie la viață mai mult decât se credea.
Noua jucărie a NASA: Psyche, robotul care va explora un asteroid mai valoros decât economia planetei noastre NASA va începe construcția unei noi nave spațiale. Numită Psyche, ea va explora un asteroid de 140 de kilometri numit „16 Psyche”. Situat în principala centură de asteroizi dintre Marte și Jupiter a sistemului solar, 16 Psyche pare a fi nucleul metalic de fier, nichel și aur al unei protoplanete, pe când cei mai mulți asteroizi sunt stâncoși sau înghețați.
Astronomii au descoperit o structură cosmică uriașă care se întinde pe 1,4 miliarde de ani - lumină O hartă 3D spectaculoasă a Universului a dezvăluit existenţa uneia dintre cele mai mari structuri cosmice descoperite vreodată - un "zid" aproape imposibil de conceput, care se întinde pe 1,4 miliarde de ani-lumină şi care conţine sute de mii de galaxii, transmite vineri Live Science, citată de Agerpres. "Zidul Austral", aşa cum a fost denumită această structură, se ascundea la vedere, rămânând nedetectat până acum, pentru că o mare parte din el se află la aproximativ 500 de milioane de ani-lumină în spatele strălucitoarei galaxii Calea Lactee.
NASA amână pentru a treia oară lansarea rover-ului Perseverance către Marte ​NASA a anunțat că amână din nou lansarea rover-ului Perseverance pentru 30 iulie, din cauza unor probleme tehnice. Este a treia amânare, iar dacă nu se va reuși anul acesta, abia în 2022 va mai fi posibilă lansarea. Rover-ul va căuta semne care să arate dacă a existat vreodată viață pe Marte și va purta și o dronă-elicopter care va zbura în atmosfera marțiană.
Astronomii au observat în premieră nucleul unei exoplanete gazoase gigantice, iar descoperirea vine ”la pachet” cu multe întrebări ​Astronomii au descoperit un obiect nemaivăzut până acum, obiect ce orbitează în jurul unei stele ce se găsește la 730 de ani lumină de Terra. Exoplaneta denumită TOI 849b este mult mai mare decât Pământul și se crede că este nucleul unei planete gigantice gazoase stil Jupiter care, fie și-a pierdut atmosfera formată din hidrogen și heliu, fie, la începuturi, din diverse motive, nu și-a putut forma complet atmosfera.
Cum au descoperit gălățenii o stea aflată la 13.600 ani lumină depărtare, pe care au numit-o „Galați V15” Galați V15 e numele ultimei stele botezate după orașul de pe malul Dunării. V fiindcă e o stea variabilă, 15 fiindcă e a 15-a stea descoperită de echipa de la Observatorul astronomic din Galați. Doi dintre membrii ei mi-au explicat cum se descoperă o stea și cum e să faci astronomie în România.
Astronomii au observat lumina uimitoare emisă de ciocnirea a două găuri negre. De ce descoperirea este importantă și care este rolul celei de-a treia găuri negre Astronomii au anunțat observarea optică în premieră a unui fenomen despre care se credea că se produce în total întuneric: coliziunea a două găuri negre. Ei spun că au observat o descărcare luminoasă de o intensitate nemaivăzută, iar cele două găuri negre s-au ciocnit pe fundalul discului de acreție a unei a treia găuri negre supermasive. ”Am observat un semnal vizibil dintr-o parte invizibilă a universului”, spune unul dintre cercetători.
”Nu vrem să pățim ca în misiunea Apollo”. NASA oferă un premiu pentru cea mai bună idee de toaletă lunară NASA oferă un premiu un bani pentru cel mai bun proiect de toaletă lunară, sperând să primească o soluție inovatoare pentru misiunea Artemis care urmează să aselenizeze în 2024, scrie Guardian.
Cea mai grea stea neutronică sau o gaură neagră ultra-ușoară? - O ”devorare” cosmică naște noi întrebări Astronomii au anunțat descoperirea unui corp stelar care se află la 780 milioane de ani lumină de noi și care este greu de încadrat: fie este o stea neutronică, fie este o gaură neagră neobișnuit de ușoară. Indiferent ce ar fi, cercetătorii sunt bucuroși că au descoperit obiectul și că pot să-și pună noi întrebări despre ce se întâmplă când stele masive ”pier” în explozii extrem de puternice. Misterul ține de faptul că gaura neagră a ”devorat” obiectul care avea masă de nouă ori mai mică și exact asimetria maselor face totul și mai interesant.
Pluto ar fi putut fi, la începuturile sale, fierbinte / Ea a avut un ocean subteran încă de la formarea sa Pluto, o planetă pitică îngheţată, ar fi putut să fie la începuturi un loc mai cald, cu un ocean subteran care ar exista și azi, au spus luni cercetătorii, relatează Reuters.
„Osul de om” de pe Marte găsit într-o fotografie a NASA nu este nici măcar nou. Este doar pareidolie reîncălzită O fotografie din 2014 de pe Marte a revenit în mod ciudat pe tabloide în aceste zile și nu arată un femur prin pietrișul de pe Planeta Roșie. Ca în toate fotografiile de până acum, ceea ce vedeți este doar o piatră de pe Marte. Iar NASA a demontat toată povestea acum șase ani.
Povestea lui Oumuamua continuă cu teoria iceberg-ului cosmic Oumuamua, celebrul obiect interstelar care a călătorit milioane de ani până să ajungă în sistemul nostru solar, nu este nici asteroid, nici cometă, ci un ”iceberg de hidrogen”, arată un studiu al unor astronomi de la Yale. Puține obiecte cerești au fascinat astronomii mai tare decât acest ”trabuc” lung de aproape 400 de metri. Oumuamua („cercetaș” în hawaiană) a fost descoperit inițial în octombrie 2017. A parcurs cu viteză sistemul solar și s-a îndreptat mai departe spre spațiu, devenind primul obiect interstelar observat de oameni.
Câte civilizații inteligente ar putea exista în galaxia noastră? - Un calcul imposibil de verificat ​Suntem sau nu singuri în Univers este o întrebare pusă de milioane de ori și un răspuns clar nu vom primi niciodată. Însă un nou studiu a încercat să estimeze câte civilizații inteligente ar putea exista în galaxia Calea Lactee, iar răspunsul - imposibil de verificat - este 36. Calea Lactee s-a format la puțin timp după Big Bang, într-o regiune bogată în hidrogen.
SpaceX a lansat alţi 58 de sateliţi din proiectul Starlink şi 3 sateliţi SkySat Compania SpaceX, deţinută de magnatul Elon Musk, şi-a extins constelaţia Starlink pentru internet de mare viteză la nivel global prin lansarea, sâmbătă dimineaţă, a 58 de sateliţi de la baza din Florida, alături de alţi trei sateliţi mai mici ai SkySat.
Roverul Perseverance al NASA va fi lansat spre Marte la 20 iulie Administraţia Naţională Aeronautică şi Spaţială (NASA) din Statele Unite intenţionează să lanseze roverul Perseverance spre planeta Marte la data de 20 iulie, a anunţat Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al NASA.
VIDEO Cum va căuta NASA apă pe Lună, pentru a găsi locul ideal unde să instaleze prima bază cu echipaj uman NASA a ales compania privată Astrobotic pentru a reuși să pună pe suprafața Lunii în 2023 un rover care va căuta apă la polul sud lunar, ideea fiind să se obțină primele indicii despre cum apa înghețată de pe Lună va putea fi folosită de astronauți pentru a supraviețui acolo și pentru a întreține o bază lunară care să fie folosită pe post de ”popas” pentru viitoarea explorare a planetei Marte, tot cu echipaj uman. Este prima oară când un rover caută resurse pe o altă lume, spun cei de la NASA.
China a lansat a patra platforma a clasei de sateliti Haiyang 1 A patra platforma a clasei de sateliti Haiyang 1 a fost lansata miercuri din China. La fel ca si precedentele zboruri (din 2002, 2007 si 2018) si acesta a avut loc tot de la baza spatiala Taiyuan, potrivit Space Alliance. Asa cum spune si numele, satelitul este adresat studiului oceanelor.

Bancul zilei: Un fiu exemplar