SPATIUL
VIDEO Sonda japoneză Hayabusa2 va aduce pe 6 decembrie pe Terra eșantioanele colectate de pe asteroidul Ryugu situat la peste 300 de milioane km depărtare După o călătorie de șase ani, Agenția Spațială Japoneză (JAXA) este pe cale să realizeze o performanță uimitoare aducând pe Terra o capsulă cu eșantioane colectate de pe asteroidul Ryugu, aflat la 340 de milioane de km de Terra. Aterizarea este estimată a fi în 6 decembrie, în regiunea australiană deșertică Woomera. Sonda a aterizat de două ori pe asteroid, reușind să ia și mostre de subsol.
Digi24: O aliniere excepțională de planete va avea loc la 21 decembrie 2020 În decembrie 2020, uită-te pe cer, pentru că, foarte probabil, nu vei mai vedea niciodată așa ceva! Dacă ar fi să puteți obseva cerul doar o noapte în 2020, alegeți noaptea de 21 decembrie! Acesta este sfatul pe care îl dau specialiștii de la Observatorul Astronomic București în prezentarea evenimentelor astronomice ale acestui an.
Jupiter și Saturn nu au mai fost de acum opt secole atât de apropiate pe cerul nopții Văzute de pe cerul nopții, Jupiter și Saturn vor fi apropiate cum nu au mai fost de acum aproape 800 de ani, astfel că înainte de Crăciun se vor vedea precum o planetă dublă, scrie sciencealert.com. Următoarea aliniere de acest tip se va produce în 2080 și apoi în anul 2400. Ambele planete pot fi văzute și cu ochiul liber, iar momentul de maximă apropiere va fi pe 21 decembrie.
China lansează o misiune ce-și propune să aducă roci de pe Lună, pentru prima oară în peste 40 de ani China lansează o misiune spațială către Lună, misiune care-și propune să aducă pe Terra eșantioane de rocă, pentru prima oară din 1976, când o misiune sovietică a adus sol lunar. Chinezii vor să aducă 2 kg de sol lunar dintr-o regiune de unde nu s-a mai făcut acest lucru și spun că demersul este important pentru știință. China a făcut într-un deceniu pași uriași în programul său spațial care este ambițios, chinezii dorind să aducă după 2030 și mostre de sol marțian.
Cosmonauţii ruşi au ieşit la "o plimbare spaţială" pentru a efectua lucrări de întreţinere a ISS Cosmonauţii ruşi Sergei Rizhikov şi Sergei Kud-Sverchkov au întreprins miercuri o ieşire în spaţiu de cinci ore şi jumătate pentru a efectua lucrări în exteriorul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), relatează Agerpres citând EFE.Capsula Dragon a SpaceX cu cei patru astronauți la bord a ajuns cu bine la Stația Spațială Internațională
Capsula Dragon a SpaceX cu cei patru astronauți la bord a ajuns cu bine la Stația Spațială Internațională ​Capsula Dragon construită de SpaceX a ajuns cu bine în noaptea de luni spre marți, după o călătorie de 27 de ore către Stația Spațială Internațională. La bord sunt patru astronauți: trei americani și un japonez. Cele două faze ale andocării s-au desfășurat fără incidente.
VIDEO SpaceX trimite patru astronauţi pe Staţia Spaţială Internaţională În cadrul primului zbor de rutină dintr-o serie lungă, după cum speră Administraţia Naţională americană pentru Aeronautică şi Spaţiu (NASA), SpaceX va lansa duminică noapte, din Statele Unite, patru astronauţi către Staţia Spaţială Internaţională (ISS), o misiune ce marchează pierderea monopolului de acces la spaţiu al Rusiei, pe care l-a deţinut timp de nouă ani.
Lansarea astronautilor de SpaceX a fost amânată de sâmbătă până duminică Lansarea planificată sâmbătă cu o rachetă SpaceX a trei astronauți NASA și a unui astronaut japonez către Stația Spațială Internațională (ISS) a fost amânată de sâmbătă până duminică din cauza vântului, a declarat șeful NASA, potrivit AFP.
Science Report: Povestea savanților care au căutat un alt Pământ, au găsit vreo 300 de milioane și tot nu se opresc Acum un deceniu, o echipă de astronomi și-a propus să cerceteze una din cele mai vechi întrebări care îi bântuie pe filosofi, savanți, preoți, astronomi, mistici și pe restul rasei umane: Câte planete ca Pământul sunt acolo, în depărtări? Câte planete pot găzdui viață așa cum o știm noi?
Bacteriile de pe Pământ ar putea fi folosite pentru minerit pe Lună sau pe Marte Experimentele efectuate pe Stația Spațială Internațională au sugerat că bacteriile de pe Pământ ar putea fi folosite pentru a extrage minerale utile pe Lună sau pe Marte, potrivit CNN.
NASA va avea un nou director în administrația Biden NASA va avea un nou director după ce președintele ales Joe Biden va prelua frâiele în Casa Albă, anunță CNN.
Science News: Ce se cunoaște despre „planeta infernului” - plouă cu pietre și oceanele sunt din lavă topită Dacă vă gândeați că viața pe Pământ în 2020 este un iad, planeta K2-141b vă va dovedi că vă înșelați. Pe planeta pârjolitor de fierbinte, aflată la sute de ani-lumină, oceanele sunt din lavă topită, vânturile ating viteze supersonice și plouă cu pietre. Savanții au spus că exoplaneta infernală este una din cele mai „extreme” descoperite vreodată.
Calea Lactee are cel puțin 300 de milioane de exoplanete potențial locuibile - studiu NASA Galaxia noastră este plină de planete potențial locuibile - cel puțin 300 de milioane, potrivit NASA, scrie CNN.
Un magnetar din galaxia noastră, identificat drept sursa unui ''semnal radio'' Astrofizicienii au identificat un magnetar din galaxia noastră drept sursa unei "emisii radio rapide", conform mai multor studii publicate miercuri în jurnalul ştiinţific Nature, relatează AFP.
NASA a reluat legătura cu sonda Voyager 2 aflată la aproape 18,8 miliarde de km de Pământ Operatorii NASA au trimis în 29 octombrie o serie de comenzi sondei spațiale Voyager 2 pentru prima dată de la jumătatea lunii martie, anunță SciTech Daily.
Colonia SpaceX de pe Marte (II): „Niciun guvern de pe Pământ nu va avea autoritate sau suveranitate asupra activităților de pe Marte” SpaceX nu va recunoaște dreptul internațional pe Marte, conform Termenilor Serviciului ai proiectului său de internet Starlink. Compania spațială a lui Elon Musk se va raporta în schimb la un set de „principii de autoguvernare”, care vor fi definiți la vremea stabilirii așezării de pe Marte.
Science Weekend Colonia SpaceX de pe Marte (I): Stația de „benzină” a viitorului, primele concepte și imagini dezvoltate de la o vodcă neconvențională Într-o nouă serie de imagini-concept, fanii lui Marte încep să aibă idee despre cum va arăta o stație de realimentare cu combustibil. O asmenea resursă este o necesitate critică pentru ca oamenii de pe Marte să se poată întoarce pe Pământ – sau să se aventureze și mai departe în cosmos.
NASA: Depozitarea probelor culese de sonda Osiris-Rex a avut succes Sonda americană Osiris-Rex a reușit să asigure într-o capsulă etanșă eșantionul de sol de pe asteroidul Bennu pe care l-a strâns săptămâna trecută, a anunțat NASA marți în timpul unei conferințe telefonice, potrivit AFP.VIDEO NASA a publicat imagini cu momentele în care sonda Osiris Rex a atins suprafața asteroidului Bennu
​Science Report: O „minge de foc” căzută din cer poartă compuși organici extratereștri intacți, spun savanții „Compușii organici intacți” ne-ar putea face să înțelegem cum a apărut viața pe Pământ. Meteoritul a sosit pe Terra în 2018 ca o minge de foc pe cerul vestului mijlociu american. A fost urmărit cu radarul meteorologic și vânători l-au luat de pe teren înainte să fie contaminat prin expunerea la apă lichidă.

Bancul zilei: Gusturile muzicale nu se discută
Profesoru-i întreabă pe elevi dacă sunt fani manele. Toți ridică mâna, cu excepția unuia.Profesorul: - De ce nu ești fan manele? Elevul explică: - Îmi place jazz-ul. Fiindcă mama e fan jazz, tata e fan jazz...
Bancul zilei: Stările unui bărbat cam trecut ce merge la amantă
Un bărbat de vârsta a doua a mers la amanta sa. În scara, unde locuia respectiva vede următorul anunt: Liftul nu functionează”.Amanta locuia la etajul 15, dar omul dornic de a trăi clipe frumoase si-a zis:Mare lucru, pe aripile dragostei ajung și pe lună"!
Bancul zilei: Prânzul în Maramureș