SPATIUL
Imaginile care au surprins hexagonul de pe Saturn arata cum structura trece de la albastru la auriu, in doar patru ani A derutat mult timp astronomii, iar acum, hexagonul ciudat de la polul nord al lui Saturn este invaluit intr-un nou mister. Imaginile captate de nave spatiale Cassini de la NASA arata o schimbare in zona polara a lui Saturn intre 2012 si 2016. Se observa o schimbare clara de la albastru la auriu- si nimeni nu stie de ce, potrivit Daily Mail.
Ce cred oamenii de stiinta ca se afla in interiorul planetei Proxima b Proxima b este cea mai apropiata planeta de Pamant si una care ar putea sustine viata. Dar felul in care aceasta arata ramane un mister. Acum, cercetatorii au extrapolat cele mai probabile compozitii de baza ale planetei, adaugand, astfel, un pas in plus in determinarea potentialului planetei de a sustine viata, informeaza Inverse.
Un nou esec pentru europeni in incercarea de a ajunge pe Marte: Modulul de aterizare Schiaparelli s-a zdrobit de suprafata planetei Modulul european Schiaparelli "s-a zdrobit de suprafata lui Marte", a anuntat vineri, pentru AFP, Thierry Blancquaert, responsabil de misiune la Agentia Spatiala Europeana (ESA).
Schiaparelli a ajuns pe Marte, dar transmisia s-a oprit ​Sonda europeana Shiaparelli a atins miercuri Marte, in ceea ce oamenii de stiinta spera sa fie o borna importanta in explorarea planetei rosii, dar domneste incertitudinea asupra starii in care a ajuns pe suprafata, noteaza Reuters.
VIDEO UPDATE Europa spera ca a reusit sa puna piciorul pe Marte / Modulul de aterizare Schiaparelli a ajuns pe Planeta Rosie Europa spatiala a reusit sa aterizeze pe Marte, la 13 ani dupa aventura nefericita a micului Beagle 2, scrie AFP. Simultan, sonda stiintifica ruso-europeana TGO, care s-a separat duminica de modulul de coborare, ar trebui sa se plaseze pe orbita in jurul lui Marte. O manevra delicata, care necesita o mare precizie. Deocamdata, nu exista vesti legate de starea modulului de aterizare.UPDATE 20:20 Modulul de aterizare a ajuns pe Marte. Oamenii de stiinta asteapta acum noi vesti despre starea lui SchiaparelliUPDATE 18:45 Agentia spatiala europeana asteapta inca o confirmare din partea modulului de coborare Schiaparelli, care ar fi trebuit sa ajunga pe Marte in jurul orei 18.00, potrivit BBC.
China a trimis doi astronauti in spatiu / Acestia vor petrece 30 de zile la bordul laboratorului spatial Tiangong-2 China a lansat trimis luni doi astronauti in spatiu, in cadrul unei misiuni pe cel de-al doilea sau laborator spatial, scrie AFP. Cei doi barbati, Jing Haipeng si Chen Dong, au decolat de la baza de lansare din Jiuquan, in desertul Gobi (nord-vest), la bordul navetei spatiale Shenzhou-11 ("Naveta divina -11"), care a fost propulsata de racheta Lungul Mars-2F.
Sonda spatiala Schiaparelli, aproape de a ajunge pe Marte Sonda spatiala europeana Schiaparelli, care cantareste 557 de kilograme, este pe drumul spre Marte. Aceasta s-a separat cu succes de nava mama, duminica la ora 14:42 GMT si este pe cale de a intercepta partea superioare a atmosferei Planetei Rosii. Misiunea sondei este studia, timp de cativa ani, comportamentul componentelor atmosferice ale planetei si posibilele forme de viata.
Universul observabil contine de zece ori mai multe galaxii decat se credea anterior Folosind date de la NASA/ESA Hubble Space Telescopes, astronomii au efectuat un recensamant precis al numarului de galaxii din Univers. Grupul a ajuns la concluzia surprinzatoare ca exista de cel putin 10 ori mai multe galaxii in Univers. Rezultatele vin cu implicatii clare pentru intelegerea noastra in ceea ce priveste formarea galaxiei si de a ajuta, de asemenea, la rezolvarea unui paradox astronomic antic- de ce este cerul intunecat pe timp de noapte, informeaza SpaceTelescope.org.
Radiatiile cosmice ar putea oferi suficienta energie pentru a alimenta forme simple de viata  La aproape doua mile adancime sub suprafata Pamantului, traieste o bacterie care s-a mentinut izolata de razele soarelui si de orice alt lucru viu timp de milioane de ani. Se hraneste si se reproduce datorita energiei eliberate de elemente radioactive, cum ar fi uraniul prezent in stanca. Bacteria, denumita stiintific Desulforudis audaxviator, este uimitoare pentru ca supravietuieste intr-un mediu ostil pentru aproape toate celelalte forme de viata de pe Pamant, informeaza Inverse.
Sistemul de radiotelescoape HERA, in cautarea primilor atomi din Univers In copilaria Universului, la aproximativ 1 miliard de ani dupa Big Bang, s-a produs un eveniment care ramane inca insuficient explicat: 9 din 10 atomi de hidrogen din Univers au fost distrusi inainte de a ajunge sa faca parte din galaxii si sisteme stelare, conform unui material publicat de LiveScience.com.
Apa pe Marte? - Atelier interactiv cu astronomul Adrian Sonka Astronomul Adrian Sonka prezinta pentru prima data, special pentru copii 'povestea' stiintifica despre descoperirea elementului Apa pe planeta Marte. Lectia de astronomie are loc in cadrul seriei de evenimente COSMOS organizata de echipa Journey Pub si Editura Nemi, luni, 10 octombrie, de la ora 19.00 la Journey Pub. Ghidați de Adrian Șonka, dar si de romanul de aventuri 'Viața pe Marte', de Jennifer Brown, copii vor descoperi misterele planetei Marte.
VIDEO UPDATE Sonda Rosetta s-a prabusit pe cometa Churyumov-Gerasimenko, dupa o misiune istorica ce a marcat mai multe premiere Sonda europeana Rosetta s-a prabusit voluntar vineri pe cometa  Churyumov-Gerasimenko, semnand astfel sfarsitul unei odisei spatiale istorice de peste 12 ani care a incercat sa descopere misterele formarii sistemului solar, scrie AFP.
NASA anunta ca a gasit mai multe dovezi ale unor oceane pe satelitul Europa al lui Jupiter NASA a anuntat unele "dovezi surprinzatoare ale activitatii" de la unul dintre cei mai mari sateliti ai lui Jupiter, numit Europa. Acestia au lasant imagini noi surprinse de telescopul Hubble care arata existenta unor oceane pe suprafata satelitului, potrivit The Telegraph.
​VIDEO Elon Musk a prezentat planurile pentru colonizarea planetei Marte. Primul transport ar putea ajunge in 2026 si in cateva zeci de ani se poate crea un oras de un milion de persoane Elon Musk, celebrul antreprenor care a fondat SpaceX si Tesla Motors, a prezentat la Guadalajara planurile pentru instalarea unui oras pe Marte. Proiectul extrem de indraznet presupune ca in 2026 sa ajunga primii oameni acolo, iar in urmatorii 40-100 de ani sa fie dusi pe Marte un milion de oameni. In primele transporturi vor fi duse cam 100 de persoane si calatoria va dura peste trei luni, existand insa riscuri uriase ca cei de la bord sa-si piarda viata, spune Elon Musk. "Drumul" pana pe Marte va costa 200.000 dolari/persoana, dar costurile pot scadea la jumatate. Investitiile vor fi de cel putin 10 miliarde dolari.
Luna a fost parte a Terrei/ O coliziune interplanetara a creat satelitul nostru pietros acum 4,5 miliarde de ani Oamenii de stiinta sustin ca au gasit, in sfarsit, dovezi conform carora luna a fost creata in urma unei spectaculoase coliziuni, cu miliarde de ani in urma. In timp ce se crede ca Pamantul a aparut cu 4.5 miliarde de ani in urma, oamenii de stiinta cred ca Luna a aparut milioane de ani mai tarziu, dupa ce un obiect de marimea planetei Marte a lovit planeta mai tanara, anunta Daily Mail.
Bucharest Science Festival va avea loc in Bucuresti, Adjud si Rasnov, in perioda 28 septembrie - 2 octombrie Bucharest Science Festival, primul festival dedicat cunoasterii stiintifice si tehnologice din Romania, isi deschide portile pentru toti iubitorii de stiinta, in perioda 28 septembrie - 2 octombrie, in Bucuresti si alte doua orase ale tarii - Adjud si Rasnov. Tema BSF 2016 va fi colonizarea planetei Marte si provocarile pe care o astfel de actiune unica in istorie le va genera.
Eclipsa de Luna prin penumbra in aceasta seara, vizibila din Romania Eclipsa de Luna prin penumbra care se produce pe 16 septembrie 2016 este vizibila din Romania si a fost precedata, la inceputul lunii, de o eclipsa inelara de Soare, care a putut fi observata din Africa si din Oceanul Indian, scrie Agerpres.
China a lansat cu succes al doilea sau laborator spatial China a lansat joi al doilea sau laborator spatial, denumit Tiangong-2, si care urmareste amplasarea, in sase ani, a unei statii spatiale care sa gazduiasca oameni, anunta presa de stat din aceasta tara, citata de AFP.
Telescopul Hubble a aruncat o privire intr-o furtuna spatiala Telescopul Spatial Hubble al NASA a aruncat o privire intr-o furtuna de gaze stralucitoare si praf intunecat produsa intr-una dintre galexiile satelit ale Caii Lactee, Marele Nor al lui Magelan (MNM), potrivit Agentiei Spatiale Europene.
Philae, robotul pierdut pe cometa 67P, a fost regasit de sonda spatiala Rosetta BBC scrie ca Philae, sonda de aterizare (lander in eng.) pierduta pe cometa 67P, 67P/Ciuriumov-Gherasimenko, a fost "regasita" in imaginile noi descarcate de pe sonda spatiala Rosetta. Oficialii Agentiei Spatiale Europeane (ESA) spun ca nu exista nici o indoiala cu privire la identificarea robotului. "Este la fel de clar ca lumina zilei ca este vorba despre Philae", a declarat unul dintre oficiali pentru BBC. Sonda europeana Rosetta a intrerupt pe 27 iulie legaturile cu micutul robot Philae pentru a economisi energie si a se concentra pe sarcinile stiintifice in cele doua luni de viata care ii mai raman.

Bancul zilei: Speranta moare ultima