SPATIUL
Science Alert: Ne vor trebui între 5 și 10 ani ca să putem opri un asteroid periculos care ar ținti Pământul Luna trecută, experți de la NASA și alte agenții spațiale din lume au abordat un înspăimântător scenariu ipotetic, despre care povestește Business Insider: un asteroid misterios tocmai a fost descoperit la o distanță de 60 de milioane de kilometri și se îndreaptă spre Pământ. Timpul estimat până la impact este de numai șase luni.
VIDEO Cu ce viteză se mișcă roverul chinez pe Marte și de ce locul unde a ajuns este unul interesant Roverul chinez Zhurong a coborât pe 22 mai de pe rampa sa și își începe deplasarea în regiunea Utopia Planitia, el putând să parcurgă cel mult 200 de metri pe zi. Va merge însă mult mai încet pentru a nu risca vreo defecțiune și pentru a începe să analizeze diverse formațiuni din acestă zonă unde se crede că acum câteva miliarde de ani a fost un ocean.
VIDEO China a anunţat că roverul Zhurong a făcut prima sa deplasare pe Marte Un rover chinez robotizat şi controlat de la distanţă a coborât pe rampa modulului său de asolizare, sâmbătă, şi a făcut prima lui deplasare pe suprafaţa "Planetei Roşii", făcând astfel din China prima naţiune care a reuşit să orbiteze, să asolizeze şi să plaseze cu succes un rover în cadrul misiunii sale inaugurale pe Marte, informează Reuters și Agerpres.
Misiunea Titan - La peste un miliard de km de Terra se găsește o lume uimitoare unde poate exista și viață Titan este cel mai interesant satelit al planetei Saturn și este o lume cu totul aparte, fiindcă are, precum Terra, o atmosferă consistentă, dune, țărmuri, lacuri și râuri. Titan este o lume dominată de metan, iar temperaturile sunt de -180 de grade Celsius. Chiar și așa, este unul dintre cele mai incitante locuri din Sistemul Solar pentru că am putea găsi viață, iar o misiune va pleca în câțiva ani către acest satelit îndepărtat al lui Saturn. În articol puteți citi despre ce se poate vedea pe Titan, ce se întâmplă acolo și de ce locul este unul atât de special. Mulți spun că Titan este un loc mai interesant decât Marte, însă este foarte greu de ajuns acolo.
Metale găsite în atmosferele cometelor în şi dincolo de sistemul nostru solar îi surprind pe oamenii de ştiinţă Atomi de metale au fost descoperiţi în mod surprinzător în atmosfera rece a primei comete interstelare cunoscute care va vizita sistemul nostru solar, potrivit unui nou studiu, relatează Space.com, potrivit Agerpres.
Roverul chinez a trimis primele imagini de pe Marte Roverul chinez Zhurong care amartizase cu succes pe 15 mai a trimis acum și primele fotografii din regiunea Utopia Planitia unde a fost plasat. În câteva zile Zhurong va coborî de pe platforma cu care a ajuns pe Marte și va începe explorările. Pentru China este un moment istoric, țara având planuri mari pentru a deveni o super-putere spațială.
VIDEO Spectaculos și HD: Cercetătorii au realizat cea mai realistă simulare a procesului de formare stelară făcută vreodată O echipă de astrofizicieni a realizat cea mai realistă simulare 3D la rezoluție înaltă a formării stelelor făcută vreodată, relatează Phys.org.
Astronomii au descoperit în premieră unele din cele mai misterioase fenomene din Univers și în Calea Lactee Astronomii din China au detectat în Calea Lactee o duzină de acceleratoare cosmice cu energie ultra-înaltă (UHE) care au nedumerit oamenii de ştiinţă timp de un secol, relatează agenția Xinhua citată de Agerpres.​
VIDEO China și primul ei rover de pe Marte - Ce va face acolo micul vehicul și cum se compară cu Perseverance China a devenit a doua țară care pune cu succes un rover pe Marte, iar realizarea este una extraordinară dacă ne gândim că cea mai populată țară din lume nu are anii de experiență ai SUA. China vrea să fie văzută peste tot în lume precum o mare putere spațială, iar reușita de acum poate șterge o parte dintre criticile venite din cauza rachetei scăpate de sub control. În articol puteți citi ce va face roverul Zhurong pe Marte și cum poate fi comparat cu Perseverance. Fiind vorba despre China, reușita a fost însoțită și de propagandă, dar și de secretomanie.
SpaceX a lansat un nou lot de 52 de sateliți pentru rețeaua sa de internet Starlink VIDEO Compania SpaceX a lansat sâmbătă seară din Florida (SUA) racheta reciclabilă Falcon 9 cu un nou lot de 52 de sateliţi pentru reţeaua sa de internet Starlink, după ce au fost întrunite condiţiile meteo favorabile decolării, relatează EFE citată de Agerpres.
China a reușit să pună propriul robot pe Marte VIDEO China a reuşit sâmbătă să pună cu succes pe suprafaţa planetei Marte micul său robot teleghidat Zhurong, ceea ce constituie o premieră pentru ţara asiatică, a indicat televiziunea publică CCTV, notează AFP, relatează Agerpres.
VIDEO Spațiul interstelar vibrează. Sonda Voyager 1 a înregistrat "zumzetul" misterios La 44 de ani după ce a fost lansată în spaţiu, sonda Voyager 1, care a părăsit deja Sistemul Solar, îşi continuă observaţiile ştiinţifice şi a înregistrat în premieră un misterios "zumzet" de fundal al spaţiului interstelar, scrie Live Science, potrivit Agerpres.
Dumitru Prunariu - Se împlinesc 40 de ani de la singurul zbor al unui român în spațiu Vineri se împlinesc 40 de ani de la singurul zbor efectuat de un român în spațiul cosmic. Dumitru Prunariu, născut la Brașov în 1952, este singurul român care a ajuns în spațiul cosmic, petrecând peste șapte zile la bordul stației spațiale Salyut 6. Cosmonautul român a realizat mai multe experimente științifice din domeniul astrofizicii, al studiului radiațiilor cosmice, al medicinei, biologiei și psihologiei, dar și al tehnologiilor spațiale. Prunariu a înconjurat Pământul de 125 de ori și a parcurs peste 5 milioane de km în acel zbor istoric.
Un cercetător de la Cornell afirmă că NASA ar fi putut răspândi deja viață pe Marte Un genetician de la Universitatea Cornell din Statele Unite afirmă că eventuali microbi descoperiți pe Marte de către misiunile NASA ar putea să provină de fapt din laboratoarele agenției aerospațiale americane, relatează The Hill.
Telescopul spațial James Webb a trecut testul final înainte de lansarea sa în octombrie / Oglinzile s-au deschis pentru ultima oară pe Pământ VIDEO Imensul telescop spațial James Webb, care urmează să fie lansat din Guyana în octombrie 2021 pentru a observa cele mai îndepărtate colțuri ale universului, a trecut un ultim test decisiv prin desfășurarea cu succes a oglinzii sale pentru ultima dată pe Pământ, a anunțat marți NASA, relatează AFP.
Sonda Osiris Rex a părăsit asteroidul Bennu și începe lungul drum de 2,3 miliarde km către Terra Sonda Osiris Rex, care în octombrie 2020 a reușit să ia mostre de pe asteroidul Bennu, și-a început lungul drum către Terra unde ar trebui să ajungă pe 24 octombrie 2023. Este una dintre cele mai grele misiuni de acest gen, dat fiind că multe lucruri trebuie să meargă perfect și că vorbim de distanțe uriașe.
Ce au arătat cele cinci zboruri ale elicopterului Ingenuity pe Marte Micul elicopter Ingenuity a reușit cu succes cinci zboruri pe Marte și cei de la NASA l-au ridicat în rang: nu va mai fi un simplu aparat de test, ci va ajuta roverul Perseverance în experimentele sale științifice. Ingenuity este un succes și a dovedit că o mică aeronavă se poate ridica de la sol pe o altă planetă. Micul elicopter este însă important din mai multe motive și poate schimba viitorul explorării altor corpuri cerești.
VIDEO Sunetul zborului elicopterului Ingenuity pe Marte a fost înregistrat pentru prima dată NASA a făcut publică pentru prima dată, vineri, o înregistrare a sunetului elicelor elicopterului Ingenuity, zburând în aerul rarefiat de pe Marte, preluat de roverul Perseverance, relatează AFP.Elicopterul Ingenuity al NASA a supravieţuit pe cont propriu primei nopţi reci pe Marte
Ce spun specialiștii despre căderea rachetei chineze: O traiectorie necontrolată, dar puține temeri / Cum ar fi trebuit să procedeze China? În ultimele zile, lumea este îngrijorată de uriașa bucată provenită din racheta cineză Long March 5B care ar putea să lovească o zonă locuită. Experții intervievați de AFP spun însă că e foarte puțin probabil ca acest lucru să se întâmple. Ce scenarii prevăd specialiștii? Ar fi putut China proceda diferit?
Science News: Un nou telescop limpezește cerurile în căutarea deșeurilor spațiale Cercetătorii de la Australian National University (ANU) au dezvoltat o nouă tehnică pentru vizualizarea obiectelor pe cerul nopții de către telescoape, ușurând depistarea deșeurilor spațiale periculoase și costisitoare, informează SciTechDaily.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare