SPATIUL
Science Alert: Noi descoperiri despre un asteroid masiv care ne dă târcoale. Nu sunt deloc liniștitoare Un astronom de la Institutul pentru Astronomie al Universității din Hawaii a publicat descoperiri îngrijorătoare despre un asteroid mare care va trece extrem de aproape de Pământ. Din păcate, ele nu fac decât să sporească probabilitatea unui impact în anul 2068.
Luna este mult mai bogată în apă decât se credea, anunță NASA. Apa este prezentă și pe suprafața luminată de Soare Veste bună pentru astronauții care vor ajunge pe Lună în anii următori: există mult mai multă apă decât se credea și se găsește sub formă de gheață într-o multitudine de mini-cratere, chiar și în zonele însorite, ceea ce înseamnă că apa ar putea fi folosită în viitoarele misiuni spațiale, a anunțat NASA care a prezentat noi studii. Agenția vrea să trimită în 2024 o femeie și un bărbat pe Lună, fiind pentru prima oară din 1972 când un om va ajunge pe ”astrul nopții”. 12 oameni au ajuns pe Lună între 1969 și 1972.
Viață pe Venus? Nici gând! - Câteva studii pun la îndoială datele prezentate acum peste o lună și nu au descoperit nici gazul care a dat mari speranțe astrofizicienilor Pe Venus ar putea exista o formă de viață, spuneau la mijloc de septembrie oameni de știință care au analizat un gaz din atmosfera planetei. Fosfina este gazul care, pur și simplu nu ar trebui să fie acolo, iar un scenariu era că o formă de viață simplă l-ar putea produce. Descoperirea a stârnit frenezie și controverse, dar acum câteva studii pun la îndoială procesarea datelor din studiul inițial și spun că nu au descoperit fosfină. Încă de la prezentarea primelor rezultate mulți cercetători spuneau că fosfina ar putea rezulta din procese atmosferice sau geologice pe care noi nu le putem explica fiindcă știm prea puține despre atmosfera venusiană.
VIDEO Urgență NASA: Sonda Osiris-Rex își pierde rocile în spațiu, după colectarea lor de pe asteroidul Bennu Sonda Osiris-Rex a colectat atât de multe roci de pe suprafața asteroidului Bennu, după ce a atins pentru scurt timp suprafața acestuia, încât compartimentul de colectare nu se poate închide bine iar prețioasele roci se pierd în spațiu, a anunțat vineri NASA, potrivit AFP.
Science HOT Weekend: NASA va anunța luni o „nouă descoperire senzațională” despre Lună Interesant: noile rezultate sunt opera lui Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy (SOFIA). Este cel mai mare observator aeropurtat din lume, de fapt un avion Boeing 747SP cu o decupare în fuselaj, modificat pentru a purta un telescop cu reflexie.
Se uită extratereștrii la noi? 1.000 de stele poziționate favorabil pentru a detecta viața pe Pământ Pe măsură ce omenirea își intensifică căutarea vieții extraterestre, ar trebui să avem în vedere că și E.T. s-ar putea să ne caute pe noi. Un nou studiu spune acest lucru prin identificarea a peste 1.000 de stele din apropiere care sunt poziționate favorabil pentru a observa viața pe Pământ, scrie Space.com. Science Weekend: Oamenii de știință au descoperit planete „superlocuibile”, chiar mai bune decât Pământul. Dar nu sunt destinații de city-break
Astronomii au descoperit noi informații fascinante despre Io, luna lui Jupiter cu peste 400 de vulcani activi A treia cea mai mare lună a lui Jupiter, Io, este acoperită cu peste 400 de vulcani activi fiind lumea cea mai activă vulcanic din sistemul nostru solar, scrie CNN.
​VIDEO NASA a publicat imagini cu momentele în care sonda Osiris Rex a atins suprafața asteroidului Bennu NASA a publicat primele imagini cu secundele în care sonda Osiris - Rex a atins pentru scurt timp suprafața asteroidului Bennu aflat la peste 300 de milioane km de Terra. Nu se știe încă dacă s-a reușit colectarea cu succes a mostrelor de rocă și praf, dar cel mai bun scenariu ar fi să se fi reușit colectarea unui kilogram de mostre. Misiunea își propune să aducă mostrele pe Terra, data estimată a sosirii fiind 24 octombrie 2023.
O sondă a NASA a atins cu succes pentru câteva secunde suprafața unui asteroid care se află la 320 milioane km de Terra, pentru a colecta roci și praf La patru ani după ce a fost lansată, sonda Osiris Rex a reușit să atingă pentru câteva secunde suprafața unui asteroid care se află la 320 milioane km de Terra, pentru a preleva mostre de rocă și praf. NASA spune că este un moment extraordinar, însă abia peste câteva zile se va știi dacă au fost colectate mostrele dorite. Dacă nu s-a reușit, se va încerca din nou peste trei luni.
Science Report: Un asteroid de mărimea celebrului Big Ben vine spre Pământ cu 50.000 km/h. Nu ne va suna ceasul Asteroidul călătorește cu o viteză estimată ca fiind aproape de 50.000 km/h și va trece pe lângă Pământ la o distanță de 11,2 milioane km. Bolovanul spațial, cunoscut ca 2020 TGI, va fi cel mai aproape de noi pe 23 octombrie la ora 5:29 ora României, conform calculelor de la Center for Near Earth Objects Studies al NASA.
​VIDEO Moment istoric pentru NASA: Sonda americană Osiris-Rex va atinge un asteroid marți După 12 ani de pregătiri și patru ani de călătorie, a sosit ziua cea mare pentru sonda americană Osiris-Rex care va atinge marți asteroidul Bennu în încercarea de a colecta câteva zeci de grame de praf, o operațiune de înaltă precizie la 330 milioane de kilometri distanță de Pământ, potrivit AFP.
Defecțiuni în serie pe segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale Mai multe defecțiuni au afectat segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale în noaptea de luni spre marți, dar Agenția spațială a Rusiei consideră că situația este sub control, în ciuda multiplicării problemelor în ultimele săptămâni, potrivit AFP.
Presiunea aerului de pe Stația Spațială continuă să scadă, în pofida unei reparaţii recente O reparaţie realizată de curând cu scopul de a stopa o scurgere de oxigen la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) nu a reuşit să împiedice scăderea presiunii aerului în interiorul laboratorului orbital, au anunţat vineri cosmonauţii ruşi, citaţi de DPA.
Science Report: Piscurile de pe Pluto sunt înzăpezite, dar nu cu ceea ce credeți În 2015, sonda spațială New Horizons a descoperit piscuri înzăpezite spectaculoase pe Pluto, izbitor de similare cu cele de pe Pământ. Un asemenea peisaj nu mai fusese observat niciodată undeva în Sistemul Solar.
Defecțiune la sistemul de alimentare cu oxigen pe segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale O defecțiune a oprit sistemul rusesc de aprovizionare cu oxigen al Stației Spațiale Internaționale (ISS), a precizat joi pentru AFP agenția spațială rusească Roskosmos, care a adăugat că nu există amenințări în ceea ce privește echipajul.
Nou record pentru Soyuz: Naveta s-a cuplat la Stația Spațială după doar 3 ore și 3 minute de la decolare O capsulă Soyuz care transporta astronautul american Kathleen Rubins și cosmonauții Serghei Ryjikov și Serghei Kud-Svercikov s-a cuplat cu succes miercuri la Stația Spațială Internațională (ISS) la doar trei ore după decolare, doborând un nou record de viteză, scrie AFP.
Moartea prin "spaghetificare": Telescoapele ESO au înregistrat ultimele clipe ale unei stele devorate de o gaură neagră supermasivă Pentru prima oară, astronomii au putut urmări în timp real "spahetificarea" unei stele devorate parțial de o gaură neagră, potrivit unui studiu publicat luni și citat de AFP.
Science Weekend: Oamenii de știință au descoperit planete „superlocuibile”, chiar mai bune decât Pământul. Dar nu sunt destinații de city-break Geobiologul Dirk Schulze-Makuch de la Washington State University (WSU) a coordonat un studiu publicat luna trecută în revista Astrobiology. Lucrarea identifică două duzini de exoplanete (planete din afara Sistemului Solar) care pot fi lumi „superlocuibile”, mai favorabile vieții decât a noastră.
Cercetătorii cred că au descoperit „veriga lipsă” dintre magnetari și pulsari, două dintre cele mai fascinante obiecte cosmice Oamenii de ştiinţă au descoperit posibila verigă lipsă care face legătura între două tipuri diferite de pulsari, conform unui studiu publicat miercuri în Astrophysical Journal, transmite Space.com citat de Agerpres.
Pe Lună s-ar putea găsi o mulțime de fragmente de rocă provenite de pe planeta Venus Pe Lună au ajuns o mulțime de fragmente de pe planeta Venus, arată o teorie care susține că asteroizi și comete care s-au ciocnit acum foarte mult timp de planeta Venus ar fi putut disloca peste 10 miliarde de fragmente de rocă și o parte dintre ele ar fi ajuns pe Lună. Venus este cea mai apropiată planetă de Pământ și este extrem de strălucitoare pe cerul nopții. Nu este însă și o planetă pe care să putem vreodată trăi, temperaturile trecând de 450 de grade Celsius. Din cauză căldurii formidabile și sondele trimise de oameni au rezistat foarte puțin.

Bancul zilei: Gusturile muzicale nu se discută
Profesoru-i întreabă pe elevi dacă sunt fani manele. Toți ridică mâna, cu excepția unuia.Profesorul: - De ce nu ești fan manele? Elevul explică: - Îmi place jazz-ul. Fiindcă mama e fan jazz, tata e fan jazz...
Bancul zilei: Stările unui bărbat cam trecut ce merge la amantă
Un bărbat de vârsta a doua a mers la amanta sa. În scara, unde locuia respectiva vede următorul anunt: Liftul nu functionează”.Amanta locuia la etajul 15, dar omul dornic de a trăi clipe frumoase si-a zis:Mare lucru, pe aripile dragostei ajung și pe lună"!
Bancul zilei: Prânzul în Maramureș