STIINTE FUNDAMENTALE
Karen Uhlenbeck, in 1982
Foto: Wikimedia Commons

O femeie câștigă pentru prima oară prestigiosul premiu Abel pentru matematică

de R.M. HotNews.ro
Premiul Abel pentru matematică a fost atribuit pentru prima oară, marți, unei femei, americanca Karen Uhlenbeck, specializată în ecuații cu derivate parțiale, a anunțat Academia norvegiană pentru Științe și Litere, scrie AFP.
Iwao
Foto:

Science Report: O angajată la Google a stabilit un nou record pentru calculul numărului Pi: 31,4 trilioane de cifre în luna a 3-a, ziua 14

de A.Th.C. HotNews.ro
Emma Haruko Iwao a avut nevoie de patru luni ca să-l calculeze pe Pi cu 31,4 trilioane de cifre și a făcut-o exact la timp pentru a termina chiar în ziua specială a acestui număr inimaginabil de lung. Vechiul record era deținut de Peter Trueb din 2016 și era de 22,4 trilioane de cifre.
Fake News
Foto: pixabay.com

Activismul online împotriva științei, noua normalitate a rețelelor sociale

de Sebastian Balanica HotNews.ro
Miercuri, 13 Mar 2019 Science - Stiinte fundamentale
Sharpe este unul din mulții cercetători din întreaga lume care se confruntă cu campanii de discreditare a muncii lor. Pentru mulți oameni de știință, este vorba de o nouă normalitate: activismul și știința se luptă online, supraîncărcând platformele social media, scrie Reuters.
Experimentul FASER
Foto: CERN

CERN va lansa un nou experiment în căutarea particulelor asociate cu misterioasa materie neagră

de R.M. HotNews.ro
Organizația Europeană pentru Cercetări Nucleare, mai cunoscută sub acronimul CERN, va lansa un nou experiment pentru căutarea particulelor asociate cu materia neagră, precum fotonii negri, scrie AFP.
Creierul uman
Foto: BBC

Science Report: Inginerii de la Universitatea Columbia reproduc direct în vorbire semnalele creierului

de A.Th.C. HotNews.ro
Sâmbătă, 16 Feb 2019 Science - Stiinte fundamentale
Într-o premieră științifică, neuroinginerii de la Columbia au creat un sistem care traduce gândul în vorbire inteligibilă și care poate fi recunoscută. Monitorizând activitatea cerebrală a unei persoane, tehnologia poate reconstrui cuvintele pe care altcineva le aude cu o claritate fără precedent. Această descoperire, care îngemănează puterea sintetizatoarelor de cuvinte cu inteligența artificială, poate conduce la noi moduri în care calculatoarele pot comunica direct cu creierul.
Kilogramul va fi "recantarit"
Foto: https://physics.nist.gov/

Kilogramul a fost redefinit / Urmează amperul, gradul kelvin și molul

de Cristina Filip HotNews.ro
Reprezentanți ai Biroului Internațional de Măsuri și Greutăți din peste 50 de ţări, reuniţi la Versailles, au probat, vineri, în unanimitate redefinirea kilogramului, scrie The Guardian.
Stephen Hawking

Lucrarea științifică încheiată de Stephen Hawking înainte să moară a fost publicată

de Anda Zahiu HotNews.ro
Fizicienii care au lucrat cu Stephen Hawking la lucrarea dedicată paradoxului pierderii de informație la nivelul găurilor negre au făcut public studiul, care rămâne ultimul în opera științifică a regretatului astrofizician, arată publicația The Guardian, citată de Mediafax.
Donna Strickland
Foto: University of Waterloo

Nobelul pentru fizică, primit de trei cercetători care au revoluționat domeniul laserelor / Printre ei este și Donna Strickland, abia a treia femeie care primește acest premiu

de G.S. HotNews.ro
Cercetătorii Arthur Ashkin, Gerard Mourou și Donna Strickland au câștigat marți premiul Nobel pentru Fizică, ei fiind răsplătiți pentru progresele aduse în domeniul laserelor folosite în chirurgie și în studiile științifice, transmite Reuters.
CERN, vedere de sus
Foto: CERN

Cercetătorul italian care a afirmat că fizica a fost inventată de bărbați a fost suspendat de la CERN

de R.M. HotNews.ro
CERN a "suspendat" luni colaborarea cu cercetătorul italian care a afirmat că „fizica a fost inventată și dezvoltată de bărbați” și care a acuzat totodată femeile că obțin din ce în ce mai multe posturi grație dezbaterii legate de egalitatea de gen, scrie AFP.
Michael Atiyah

Un celebru matematician spune că are soluția la o problemă veche de 160 de ani. Dacă dovedește Ipoteza Riemann, el va primi 1 milion de dolari

Duminică, 23 Sept 2018 Science - Stiinte fundamentale
Una dintre cele mai importante probleme nerezolvate din matematică are acum o soluție, va anunța luni cunoscutul matematician Michael Atiyah, potrivit New Scientist. Într-un eveniment ce se va ține la Heidelberg Laureate Forum din Germania, Atiyah va prezenta ceea ce el spune că este o ”dovadă simplă” a Ipotezei Riemann, o problemă la care matematicienii se chinuie să găsească o rezolvare de 160 de ani.
CERN: Globul de Stiinta si Inovatie din Geneva
Foto: cds.cern.ch

Bosonul lui Higgs, prins în flagrant delict de dezintegrare

de R.M. HotNews.ro
Șase ani după descoperirea bosonului lui Higgs, fizicienii au anunțat marți că au reușit să observe în sfârșit dezintegrarea acestei particule fundamentale, cară dă masă pentru numeroase alte particule, într-o pereche de mici particule, "quarks bottom", scrie AFP.
ADN
Foto: Pixabay

VIDEO Tehnica experimentală de editare genetică CRISPR-Cas9 provoacă mutații neașteptate, susțin cercetătorii

de N.O. HotNews.ro
Tehnica experimentală CRISPR-Cas9, utilizată pentru modificarea genelor defectuoase și în care medicina își punea multe speranțe, este mai puțin precisă decât s-a vehiculat la început și cauzează mutații neașteptate, potrivit unui studiu publicat luni, relatează AFP.
Raceala
Foto: Gandul

Inovații medicale - medicamentul care va vindeca răceala

de Cosmin Orasanu HotNews.ro
Oamenii de știință britanici cred că au găsit o modalitate de a combate răceala comună. În loc să atace virusul în sine, care vine în sute de versiuni, tratamentul vizează gazdă umană. Acesta blochează o proteină cheie în celulele organismului, pe care virusul răcelii o folosește în mod normal pentru a se auto-replică și a se răspândi, scrie BBC.
Stephen Hawking
Foto: Cambridge University

Ultima lucrare a lui Stephen Hawking a fost publicată la aproape două luni de la moartea sa: Universul este finit și mult mai simplu decât arată alte teorii despre Big Bang

de Vlad Barză HotNews.ro
La câteva săptămâni de la moartea lui Stephen Hawking a fost publicată ultima sa lucrare care prezintă gândurile sale privind natura Cosmosului și numărul de universuri care ar putea exista. ”Nu suntem limitați la un singur și unic univers, dar descoperirea noastră sugerează o reducere semnificativă a numărului de multiversuri existente, la o gamă mult mai restrânsă de universuri posibile”, se spune în lucrarea pe care Hawking a realizat-o împreună cu Thomas Hertog de la universitatea din orașul belgian Leuven.
Cancer ovarian

Cancerul ovarian ar putea aparea ca urmare a mostenirii cromozomului X de la tata

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Cercetatorii americani sunt de parere ca au identificat o mutatie genetica noua care poate duce la cresterea riscului de aparitie al cancerului ovarian si care vine pe linie paternala, scrie BBC.

Cercetatori israelieni au reconstituit si descifrat un manuscris de la Marea Moarta

de R.M. HotNews.ro
Cercetatori israelieni au reconstituit si descifrat unul dintre cele doua manuscrise de la Marea Moarta, la peste o jumatate de secol de la descoperirea lor, a anuntat o universitate israeliana, citata de AFP.
Razboinici de teracota
Foto: pixabay.com

Primul imparat al Chinei a ordonat supusilor sa ii gaseasca elixirul nemuririi, arata un text vechi de doua milenii descifrat recent

de G.S. HotNews.ro
Primul imparat al Chinei, Qin Shihuang, a ordonat administratiei sale sa gaseasca si sa ii aduca elixirul nemuririi, potrivit unui text vechi de doua milenii, ce a fost descoperit in urma unor sapaturi arheologice organizate in sudul tarii, potrivit AFP, citata de Agerpres. Obsesia primului imparat chinez pentru viata vesnica era cunoscuta de istorici: el a ordonat construirea unui urias mausoleu subteran in Xian (in nordul tarii), umplut cu aproape 8.000 de soldati din teracota, care aveau menirea de a-l proteja in viata de dincolo. Armata de teracota a fost descoperita in 1974.
Albert Einstein
Foto: Agerpres

Satelitul Microscope confirma teoria relativitatii generale a lui Albert Einstein cu o precizie "neegalata" pana in prezent

de R.M. HotNews.ro
Micul satelit Microscope a confirmat teoria relativitatii generale a lui Albert Einstein "cu o precizie neegalata" pana in prezent, a anuntat luni agentia spatiala franceza CNES, care a prezentat primele rezultate ale acestei misiuni aflate inca in derulare, scrie AFP.

Playtech a realizat, de 1 Decembrie, un top al celor mai ilustri inventatori romani

de N.O. HotNews.ro
Cei mai mari oameni de stiinta care au radacini romanesti au fost stransi intr-un top al inventatorilor de catre Playtech.ro. Printre acestia sunt Henri Coandă, Traian Vuia, Petrache Poenaru și Ana Aslan.
Teza de doctorat a lui Stephen Hawking
Foto: Cambridge University

Lucrarea de doctorat a lui Stephen Hawking, disponibila online pentru prima oara

de G.S. HotNews.ro
Teza de doctorat a lui Stephen Hawking, scrisa in 1966, pe cand omul de stiinta era un student doctorand de 24 de ani la Universitatea Cambridge, poate fi de acum consultata si descarcata la liber, de pe site-ul universitatii, informeaza luni Guardian, citat de Agerpres.

​Bancul zilei: Prima vizită la un sex shop
Un țăran s-a întors de la Bucuresti.S-a adunat tot satul. Stau, beau încet. Țăranul spune:– Am fost într-un magazin interesant, “Sex Shop” se numește! - Deci, foarte interesant magazin, ce să vă spun! Și aveau femei gonflabile...
​Bancul zilei: Solutia lui Bulișor pentru ieșirea din criza
​Profesoara: – Bulișor, ce soluție vezi tu ca să ieșim din criza asta economică, socială și politică ?
Bancul zilei: De ce nu se spun bancuri cu Putin în Rusia