STIINTELE VIETII
O specie de omizi care mănâncă plastic poate ajuta la prevenirea poluării În 2017, cercetătorii au descoperit o specie de omizi care poate mesteca plastic, chiar și unele tipuri extrem de nocive pentru planetă. Acum, noi date fac ca aceste mici creaturi să fie mai bine înțelese, conform CNN.
Nu toți suntem egali când vine vorba de transmiterea virusurilor. Ce este un ”super-spreader” Oamenii nu sunt egali când vine vorba de răspândirea bolilor infecțioase, scrie Guardian într-un articol dedicat persoanelor considerate ”super-spreader” (super-trasmițători) de virusuri, inclusiv în noua epidemie de coronavirus.
Oamenii de ştiinţă au descoperit primul animal care nu respiră Organismul parazit Henneguya salminicola, care trăieşte adânc în ţesutul muscular al unor specii de salmonide, precum somonul, este primul organism de pe Pământ despre care s-a demonstrat că nu are un genom mitocondrial şi trăieşte fără a avea un aparat respirator, transmite Live Science, preluat de Agerpres.
​Science Report. A mai căzut un mit: 10.000 de pași zilnic nu te fac să slăbești, afirmă un studiu științific Poate că am fost cam naivi să credem că doar mergând pe jos vom găsi soluția la problemele noastre cu greutatea. Un studiu recent de la Brigham Young University (SUA) spune că simplul act de a merge pe jos - concret, între 10.000 și 15.000 de pași zilnic - nu a fost suficient pentru a-i face să nu câștige în greutate pe cei 120 de studenți „boboci” care au luat parte la studiu.
Digi24: Boala veche de 66 de milioane de ani care afectează omenirea astăzi. A fost descoperită într-o fosilă de dinozaur O boală rară, care încă afectează omenirea şi astăzi, a fost descoperită în rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur care a vieţuit pe Pământ în urmă cu cel puţin 66 de milioane de ani.
Cercetătorii au descoperit un antibiotic nou, care foloseşte "o metodă unică" de a omorî bacteriile / A fost testat cu succes contra stafilococului auriu Un nou antibiotic, care foloseşte ''o metodă unică'' pentru atacarea şi uciderea bacteriilor, a fost descoperit de oamenii de ştiinţă, informează Press Association, preluată de Agerpres.
Pangolinul, veriga lipsă din lanțul de transmitere a coronavirusului de la lilieci la oameni Cercetătorii chinezi care investighează originea animală a epidemiei de coronavirus din China au declarat că pangolinul, specie pe cale dispariţie, ar putea fi „veriga lipsă” dintre lilieci şi oameni, scrie Guardian, preluat de Mediafax.
Licuricii sunt pe cale de dispariție - studiu Licuricii sunt pe cale de dispariție, din cauza distrugerii habitatului, a pesticidelor și a poluării cu lumină artificială, potrivit rezultatelor unui studiu, citat de cnn.com, preluat de Mediafax.
Copiii, și în special băieții, asociază puterea cu masculinitatea (studiu) Încă de la vârsta de patru ani, copiii, și în special băieții, asociază în general puterea și masculinitatea, potrivit unui studiu publicat joi de revista științifică Sex Roles, scrie AFP.
Ultimii Homo erectus au dispărut de pe Terra în urmă cu aproximativ 110.000 de ani - studiu Ultimii indivizi din specia Homo erectus ar fi dispărut de pe Terra în urmă cu circa 110.000 de ani pe insula Java din Indonezia, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Nature, informează AFP, preluată de Agerpres.
Science News: Îmbătrânirea oamenilor va deveni reversibilă în mai puțin de 20 de ani, spune un genetician de top de la Harvard Până acum, îmbătrânirea a fost inversată doar la șoareci. Vom ști în curând dacă metoda dă rezultate la cockeri spanieli. Profesorul George Church, care conduce 100 de oameni de știință într-un laborator de la Harvard Medical School, crede că va fi disponibilă pentru oameni în mai puțin de 20 de ani.
Science Report: Savanți din Israel ar fi creat un tratament care vindecă în 14 zile cancerul pancreatic letal Un nou tratament creat la Universitatea din Tel Aviv poate induce distrugerea celulelor pancreatice canceroase, eradicând până la 90% din ele după două săptămâni de injecții zilnice cu molecule denumite PJ34. Cancerul pancreatic este unul dintre cele mai dificile de tratat. Cei mai mulți oameni diagnosticați cu această boală trăiesc mai puțin de cinci ani după diagnostic.
​Science Report: Clitorisul face mai multe decât credeți, spune un cercetător britanic De când ne simțim mai confortabil vorbind despre asta în public (ceea ce în linii mari nu se întâmplă de prea multă vreme), cele mai multe discuții în jurul funcției clitorisului s-au limitat la rolul acelui organ în plăcerea sexuală feminină. Dar într-un articol nou publicat în revista Clinical Anatomy, Roy J. Levin de la Universitatea Sheffield argumentează că clitorisul „are atât funcție procreativă (reproductivă), cât și recreativă (plăcere) de egală importanță”.
Virusul rujeolei resetează sistemul imunitar mai rapid decât HIV (studiu) Ca și virusul SIDA, virusul rujeolei atacă sistemul imunitar, potrivit unui studiu publicat joi de Science, iar bolnavii devin aproape la fel de vulnerabili ca un nou născut în fața agenților patogeni, ceea ce face vaccinul și mai valoros, scrie AFP.
„Patria ancestrală” a omului modern, localizată în Botswana O nouă piesă în puzzle-ul evoluției umane: prima „patrie” a omului modern tocmai a fost localizată a fi o regiune din sudul Africii, situată mai exact în nordul actualei țări Botswana, unde strămoșul nostru comun a trăit în urmă cu 200.000 de ani, înainte de a migra 70.000 de ani mai târziu, potrivit unui studiu publicat luni în revista Nature, scrie AFP.
VIDEO Șobolanii antrenați să conducă mașinuțe sunt relaxați de această activitate Şobolanii învățați să conducă mici maşini se simt relaxaţi de această activitate, arată un studiu elaborat de un colectiv de cercetători americani de la Universitatea din Richmond, notează săptămânalul New Scientist, citat de Mediafax.
Şi dacă oamenii sunt singurele fiinţe inteligente din Univers? Suntem singuri în Univers? Probabil că nu. Suntem singura specie inteligentă din Univers? Analiza evoluţiei fiinţelor vii pe Terra îi face pe unii biologi să considere că inteligenţa umană este un accident fericit, improbabil să se repete chiar şi la scara întregului Univers, potrivit Agerpres.
Editarea primară: Un nou instrument de editare genetică ar putea să corecteze 89% din defectele genetice O nouă modalitate de editare a codului vieții ar putea corecta 89% din erorile din ADN care provoacă boli, spune cercetătorii americani, relatează BBC. Editarea primară ar fi mult mai precisă decât Crispr-Cas9, dar trebuie să mai treacă timp până când va putea fi folosită asupra oamenilor.
Cum rezistă veverițele care hibernează luni de zile fără apă (Studiu) Acum, când vremea se răcește, o specie de veveriță din Misdwest, SUA, se pregătește pentru una dintre cele mai lungi perioade de somn observate în rândul animalelor. Pentru până la 8 luni, micile mamifere nu vor mânca sau bea deloc, iar acum oamenii de știință au stabilit cum pot face asta, scrie ScienceMag.
Dezacorduri între oamenii de știință legate de un studiu controversat referitor la țânțarii modificați genetic și eliberați în Brazilia Un articol științific care arată că ADN-ul țânțarilor modificați genetic (GM) s-a răspândit printre populațiile locale de țânțari din Brazilia a generat articole de presă alarmante și crtici din partea unor oameni de știință, după publicarea acestuia, luna trecută. Acum, unul dintre co-autorii lucrării susține că potențialul risc reprezentat de instectele GM a fost supraestimat, iar alți co-autori cer ca studiul să fie retras, scrie ScienceMag.

Bancul zilei: Alegeri 2020, sondaj la iesirea de la urne