STIINTELE VIETII
Science Alert Cercetătorii au realizat primul studiu clinic de editare genetică pe subiecți umani folosind tehnologia CRISPR O echipă de cercetători de la Intellia Therapeutics și Regeneron a desfășurat primul test clinic in vivo pe oameni în care a folosit tehnologia de editare genetică CRISPR, relatează MedicalXpress.
Acești păianjeni ucid șerpi de sute de ori mai mari decât ei Păianjenii veninoși ucid șerpi cu dimensiuni de zeci sau de sute de ori mai mari decât ei, iar deseori ies învingători împotriva șerpilor la fel de veninoși ca și ei, arată un nou studiu, citat de Live Science.
Un nas artificial capabil să ''miroasă'' bacterii a fost conceput de o echipă de cercetători israelieni O echipă multidisciplinară de oameni de ştiinţă de la Universitatea Ben Gurion din Israel a inventat un nas artificial capabil să detecteze o varietate de bacterii, informează agenţia TPS duminică.
Studiu: Un sfert din adulți nu-și doresc copii și tot sunt fericiți Să fii părinte este una din marile bucurii ale vieții, nu? Nu pentru toată lumea, scrie Phys.org.
VIDEO Specii dispărute care s-au întâlnit cu omul, readuse la viață cu ajutorul realității augumentate la Muzeul de Istorie Națională din Paris De la tigrul cu dinţi-sabie din America, devenit extinct în urmă cu 10.000 de ani, la pasărea-elefant din Madagascar, dispărută în cursul ultimului mileniu, 11 specii dispărute vor fi readuse la viaţă cu ajutorul realităţii augmentate la Muzeul Naţional de Istorie Naturală din Paris, relatează AFP și Agerpres.​
Experiment: După 6 ani în spațiu, sperma de șoareci liofilizată este viabilă, iar șoriceii rezultați în laborator sănătoși Unii sunt convinși că oamenii vor trebui într-o bună zi să părăsească Pământul și să meargă să trăiască pe altă planetă. Dar o problemă (printre altele) va apărea atunci când atmosfera planetei albastre nu va mai proteja acești călători de radiațiile spațiale, potrivit France24. Pentru a răspunde la această întrebare, a fost lansat un experiment științific la scară largă, iar rezultatele sale, publicate vineri în revista Science Advances, sunt destul de liniștitoare.
Un animal microscopic a supraviețuit 24.000 de ani în permafrostul siberian Un animal microscopic numit rotifera bdelloidea a revenit la viață după ce a fost înghețat timp de 24.000 de ani în Siberia și apoi a reușit să se cloneze, au spus luni oamenii de știință ruși, relatează AFP.
„Tranziție evoluționistă specială”: Cultura a depășit genele ca influență în evoluția umanității, afirmă cercetătorii Cercetătorii de la Universitatea Maine din Statele Unite au publicat un nou studiu care afirmă că adaptările la mediu ale oamenilor pentru a depăși provocările sunt influențate într-o mai mare măsură de cultură decât de gene, relatează Phys.org.
Science Facts: Care este cel mai mare pește de apă dulce din lume? A fost nevoie de trei biologi ca să scoată din apă peștele de 109 kg din râul Detroit din Michigan luna trecută. „Sturionul monstru”, prins și eliberat de Alpena Fish and Wildlife Conservation Office, ar putea avea o vârstă de peste 100 de ani. Este o captură impresionantă, dar „Este acesta cel mai mare pește de apă dulce din lume?” întreabă Live Science. Mai jos dă și răspunsul.
SUA: Un laborator independent a descoperit că 78 de produse pentru protecţie solară conţin benzen, un carcinogen (studiu) Un laborator de testare independent a detectat compusul chimic benzen, un carcinogen cunoscut la om, în 78 de produse de protecţie solară şi solicită Administraţiei SUA pentru Alimente şi Medicamente (FDA) să retragă produsele, potrivit unui studiu publicat de LiveScience la sfârşitul săptămânii trecute, potrivit Agerpres.
Science Report: Oamenii de știință spun care este vârsta maximă pe care o poate atinge corpul uman Cercetătorii cred că au aflat care este limita superioară a vieții: 150 de ani. Ar fi peste actualul record pentru cel mai vârstnic om – Jeanne Calment, care a decedat în 1997 la vârsta de 122 de ani – dar cu siguranță descurajează și eforturile pentru o viață nelimitată, scrie The New York Post.
Terapie genică: Un pacient orb şi-a redobândit parţial vederea Un bărbat de 58 de ani care a orbit din cauza unei maladii genetice degenerative a putut să îşi recupereze parţial vederea graţie unei tehnici inovatoare, care asociază terapia genică şi stimularea luminoasă, informează AFP, potrivit Agerpres.
Studiu: Mamiferele pot respira prin anus în caz de urgență / De ce nu e o glumă și cum pot fi oamenii ajutați O echipă de oameni de știință japonezi a arătat într-un studiu publicat vineri că este posibil ca mamiferele să absoarbă oxigenul prin ... anusul lor, potrivit AFP.
Cercetătorii au dezvoltat un material care protejează împotriva infecțiilor nosocomiale Cercetătorii de la Universitatea de Tehnologie Chalmers din Suedia au dezvoltat un nou material care previne infecțiile în răni: un hidrogel proiectat special pentru a fi eficient împotriva tuturor tipurilor de bacterii, inclusiv a celor rezistente la antibiotice, relatează Phys.org.
Cum își găsesc rechinii drumul după câmpului magnetic al Pământului - STUDIU Uitați de Google Maps! Rechinii pot citi câmpul magnetic al Pământului, ca un GPS, pentru a-și găsi calea, arată un studiu publicat joi. Cercetarea, publicată în revista Current Biology, confirmă o teorie veche de decenii despre modul în care prădătorii marini pot migra pe distanțe mari, a explicat pentru AFP autorul principal al studiului, Bryan Keller.
Primii țânțari modificați genetic au fost eliberați în Statele Unite Compania de biotehnologie Oxitec și-a lansat țânțarii modificați genetic în Florida Keys, cu scopul de a suprima populațiile de țânțari sălbatici care poartă boli în această regiune. Este pentru prima dată când țânțari modificați genetic sunt eliberați în SUA, relatează Live Science.
Cum ar putea afecta consumul excesiv de sare celulele sistemului imunitar (studiu) Consumul excesiv de sare poate reduce cantitatea de energie pe care o pot produce celulele sistemului imunitar, împiedicându-le să funcţioneze normal, potrivit unui nou studiu, relatează Agerpres.
Science News: Paleontologii cred că au descoperit tranziția crucială de acum un miliard de ani spre organisme multicelulare Bicellum brasieri, organisme de apă dulce din regnul Protiste (nici animale, nici plante, nici fungi) care au trăit acum un miliard de ani, au două tipuri distincte de celule și pot fi cele mai vechi multicelulare descoperite vreodată.
Science History: Șase invenții din al Doilea Război Mondial care au schimbat lumea Una din cele mai cumplite invenții din al Doilea Război Mondial este bomba atomică: între 110.000 și 220.000 de oameni au murit în primele (și singurele) atacuri nucleare de la Hiroshima și Nagasaki. Dar sunt alte invenții non-letale din timpul războiului, din medicină și tehnologie, care au schimbat lumea.
Oamenii de știință au descoperit un animal marin capabil să își regenereze toate organele Cercetătorii israelieni au descoperit o specie din rândul vieţuitoarelor marine numite ascidii capabilă să îşi regenereze toate organele, chiar şi atunci când un exemplar este disecat în trei fragmente, a anunţat luni Universitatea din Tel Aviv (TAU), citată de Xinhua și Agerpres.

Bancul zilei: Noul salut la modă din iarna lui 2021
Iarna lui 2021: Se întalnește gazul cu electricitatea în iarna anului 2021: - Salut...
Bancul zilei: Dedicare totală pentru Parlamentul și guvernul tău
Un reporter îi ia un interviu unui tip de pe stradă.- Dumneavoastră ați munci gratis pentru un ministru?- Sigur că da!- Dar pentru un senator?- Fără îndoială!- Și pentru un deputat?