STIINTELE VIETII
Consumăm insecte toată viața. Cum e posibil? Iată explicatia! Dacă sunteți îngroziti de gândul de a consuma insecte, vestea proastă este că ați făcut-o probabil atât de multe, de multe ori. Acest lucru se datorează faptului că una dintre cele mai răspândite coloranți alimentari roșii - carminul- este făcut din insecte zdrobite, potrivit BBC.
Ar putea mușchiul de pământ să stimuleze sănătatea microbiomului uman? O echipa de specialiști, alcătuită din oameni de știință din întreagă lume, a descoperit recent un complex de hidrocarbonate ce se regăsesc în structura mușchilor de copaci și care ar putea aduce beneficii pentru sănătatea microbiomului uman. Cercetătorii de la Centrul Australian de Studiu al Plantelor și cei de la Universitatea din Rhode Island sunt de părere că polizaharida, un carbohidrat complex format din molecule de zahăr, are o structura similare cu beta-glucanul, regăsit în ovăz și alte cereale ce susțîn sănătatea florei intestinale, informează adelaide.edu.au.
Consumul unei cantități mari de zahăr în timpul sarcinii ar putea afecta creierul copilului Consumul unei cantități mari de zahăr în timpul sarcinii ar putea afecta creierul copilului, a constatat un nou studiu, potrivit iflscience.com. Studiul este publicat în American Journal of Preventative Medicine.
Oamenii de știință au reușit să implanteze mini-creiere umane în craniul șoarecilor Oamenii de știință au reușit să implanteze mini-creiere umane în craniul șoarecilor, relatează iflscience.com.
Un tezaur cu 60 de monede din argint, descoperit de un ”detectorist” din Sălaj Un tezaur ce include circa 60 de monede, majoritate din argint, datând de la finalul Evului Mediu, a fost descoperit, recent, la marginea unui drum din zona localităţii Fetindia, de către un pasionat de arheologie, ultimele piese fiind aduse la suprafaţă joi, de către specialiştii Muzeului Judeţean de Istorie şi Artă Zalău, transmite Agerpres.
Prima dovadă a unei adaptări genetice a oamenilor la scufundări: Populația Bajau (Nomazii mărilor) a dezvoltat o splină supradimensionată Cercetătorii au descoperit prima dovadă a unei adaptări genetice a ființei umane la scufundarea în adâncime, respectiv o dezvoltare excepțională a splinei la populația Bajau din Indonezia, arată un studiu publicat joi și citat de AFP.
Tigrul ​Igor, primul animal din lume care a beneficiat de un tratament cu celule stem Igor, un tigru siberian care trăieşte la Grădina Zoologică din Szeged, un oraş din sudul Ungariei, a devenit miercuri primul animal din lume aparţinând acestei specii care a beneficiat de un tratament cu celule stem, ce i-a fost administrat contra unei afecţiuni la nivelul unui şold, informează Xinhua, citată de Agerpres.
Țestoasa „punk”, inclusă pe lista reptilelor amenințate cu dispariția Țestoasa din Mary River, în Australia, care are o alură punk, din cauza algelor care îi cresc pe cap, a fost înscrisă pe lista reptilelor amenințate cu dispariția de către Zoological Society of London (ZSL), scrie AFP.
Corpul uman-doar 43% celule de proveniență umană Corpul omenesc include celule de proveniență umană doar în proporție de 43% din numărul total de celule ale organismului. Restul sunt coloniști microscopici. Inițial s-a crezut că rația dintre celulele noastre și microorganisme este de 10 la unu, scrie BBC.
Oamenii de știință au descoperit din întâmplare ceea ce cred a fi un nou organ al corpului uman, interstițiul Un mini-microscop a permis descoperirea unei structuri a anatomiei umane necunoscută până în prezent și care ar putea juca un rol în propagarea cancerelor, scrie AFP.
Suedia: Modificare de comportament la femelele urs, care își păstrează mai mult timp puii lângă ele, ca scut împotriva vânătorilor (studiu) Ursoaicele din Suedia au învățat să profite de o lege care interzice vânătorilor sa împuște femele cu pui, păstrând ursuleții alături de ele o perioada mai lungă de timp, pe post de „scut„ împotriva gloanțelor, arată un studiu publicat marți și citat de AFP.
VIDEO Oamenii de știință vor să creeze biocalculatorul - format din celule vii "Calculatorul" reprezintă, în mod obișnuit, un dispozitiv electronic care procesează o mulțime de informații complexe, însă trebuie să ne amintim că etimologia cuvântului provine de la mijlocul secolului al XVII-lea. Inițial, calculator însemna pur și simplu "cel care calculează", fără a avea nevoie de componente electronice, potrivit iflscience.com.
Cum poti ajuta pasarile migratoare in aceasta perioada? Sfaturi utile In aceasta perioada, desi nu este neobisnuit sa ninga, cele mai afectate nu sunt pasarile care au trecut deja cu bine iarna, ci cele migratoare, aflate in drum spre locurile de cuibarit. Pasarile mici, cantatoare, sunt printre cele mai afectate.
VIDEO Cum se modifica ADN-ul in timp real Cuvantul "mutatie" poate avea conotatii negative, sugerand malformatii, pentru ca in ADN-ul nostru mutatiile inseamna adesea modificari periculoase ale codului genetic care ar putea duce la cancer. Dar fara mutatii aleatorii, specia noastra si toate celelalte forme de viata pe Pamant asa cum le stim nu ar exista, ele permit organismelor sa se adapteze la mediu si sa evolueze.
O expeditie oceanica cu echipaj integral feminin va studia impactul poluarii cu plastic O expeditie cu un echipaj exclusiv feminin format din navigatoare, personal stiintific si realizatoare de film va traversa nordul Pacificului in acest an pentru a studia poluarea cu plastic, informeaza Agerpres, care citeaza Press Association.
A murit dr. Brazelton, pediatrul care a facut din bebelus o persoana Thomas Berry Brazelton, pediatrul american care a revolutionat modul de a vedea nou-nascutii, a murit la varsta de 99 de ani, a anuntat joi New York Times, preluat de AFP.
Empatia este determinata, chiar daca partial, si de genetica (studiu) Empatia, capacitatea de a intelege si a fi atent la sentimentele altuia, este in mod principal rezultatul trairilor noastre, dar tine putin si de genetica, au aratat cercetatorii britanici si francezi, scrie AFP.
Lassa fever: boala fara vaccin care afecteaza Nigeria Inca de la inceputul anului, Nigeria se confrunta cu raspandirea unei boli mortale pentru care inca nu exista vaccin. Lassa fever este una dintre numeroasele boli care poate cauza epidemii periculoase si care afecteaza mai multe organe precum si vasele de sange, potrivit BBC.
Un nou mecanism de a explica cancerul la san Doua studii recente releva un nou mod de a descoperi cancerul. Este vorba despre epigenetica, mutatii care in loc sa afecteze ADN-ul, ating marcile chimice care ne regleaza genele. Un studiu publicat pe 28 februarie de "Nature Communication" sugereaza ca unele epimutatii sunt asociate cancerului la san, relateaza Le Monde.
Exista cinci tipuri de diabet, potrivit unui nou studiu Cercetatorii de la Centrul Universitar Lund din Suedia si de la Institutul de Medicina Moleculara din Finlanda au descoperit cel putin cinci tipuri de diabet, fiecare cu propriile riscuri, simptome si cauze, informeaza iflscience.com.

Bancul zilei: Secretul  înțelepciunii