STIINTELE VIETII
Cele două tipuri de molecule de apă au fost izolate pentru prima dată Oamenii de știință au izolat pentru prima dată cele două forme diferite de molecule de apă. Este cunoscut faptul că moleculele de apă sunt de două tipuri, în funcție de cei doi "izomeri" distincți. Acestea au proprietăți ușor diferite la nivel atomic. Prin separarea celor doi izomeri, cercetătorii au reușit să demonstreze că fiecare se comportă diferit atunci când suferă reacții chimice, scrie BBC.
Studiu: Pacienții care se confruntă cu obezitate au mai multe șanse de a supraviețui unei infecții  Obezitatea poate scurta viața, însă persoanele obeze care sunt spitalizate pentru boli infecțioase, pneumonie sau septicemie au o șansă mai mare de a supraviețui decât cei care au o greutate normală, relatează The Guardian.
Roboții pot ajuta la dezvoltarea de organe umane Cercetătorii de la Facultatea de Medicină din Washington au fost capabili să utilizeze un sistem robotic pentru a automatiza procedura de transformarea a celulelor stem în "organoizi", o masă de celule sau țesut crescută artificial care seamănă cu un organ. Noile mini-organe ar putea fi utilizate în domenii precum descoperirea de medicamente sau cercetarea de bază, scrie Fox News.
Cercetătorii arată cum a devenit malaria letală Un studiu genetic, efectuat de cercetătorii de la Institutul Sanger din Cambridge, a comparat șapte tipuri de malarie - urmărind arborele genealogic al parazitului. Acest lucru a arătat că, în urmă cu aproximativ 50.000 de ani, paraziții s-au separat, o "ramură" evoluând în cea mai mortală specie, capabilă să infecteze oameni, scrie BBC.
Oamenii de stiință au descoperit cum intră în hibernare cancerul de sân Oamenii de știință au anunțat marți că au identificat mecanismul prin care celulele responsabile pentru cancerul de sân hibernează în alte organe, pentru a reapărea mai târziu cu o forță care le face cu mult mai periculoase, relatează AFP.
Lipsa anumitor microbi ar fi cauza apariției leucemiei limfoblastice acute din rândul copiilor Viața modernă, fără microbi, este cauza celui mai frecvent tip de cancer în rândul copiilor, potrivit unuia dintre cei mai eminenți oameni de știință din Marea Britanie, informează BBC.
Transplant de memorie realizat pe melci O echipă a reușit să transplanteze amintirile prin transferarea unei molecule mesager ce transportă informația genetică, numită ARN, dintr-un melc în altul. Melcii au fost instruiți să dezvolte o reacție defensivă. Când ARN-ul a fost introdus în melcii care nu au fost instruiți, aceștia s-au comportat ca și cum ar fi fost sensibilizați, scrie BBC.
Un bărbat din Minnesota a făcut o descoperire fără precedent: o căprioară cu două capete Un bărbat din Minnesota care se afla în căutare de ciuperci a făcut o descoperire cel puțin bizară, relatează iflscience.com. Acesta a dat peste o căprioară cu două capete, primul exemplar cu această anomalie din lume.
Leac pentru chelie? Un tratament contra osteoporozei are efecte spectaculoase asupra creșterii părului Un potențial tratament pentru bărbații cu chelie a fost descoperit la folosirea unui medicament destinat inițial tratării osteoporozei, scrie BBC.
Playtech: Criminalii au ajuns să-și modifice AND-ul ca în filme, cu kit-uri cumpărate online Dezvoltarea științei are fără îndoială efecte pozitive, însă aceasta îi ajută, pe de altă parte, pe criminali să găsească metode noi de a fenta legea. Acum, infractorii și-ar putea modifica propriul ADN pentru a evita detectarea în bazele de date, scrie Platech.ro.
Studiu: O dietă bogată în carbohidrați ar putea contribui la instalarea timpurie a menopauzei O dietă bogată în carbohidrați ar putea contribui la instalarea timpurie a menopauzei, potrivit unui nou studiu, informează BBC. Consumul ridicat de paste și orez a fost asociat cu instalarea menopauzei cu cel puțin un an și jumătate mai devreme în rândul femeilor din Marea Britanie.
Consumăm insecte toată viața. Cum e posibil? Iată explicatia! Dacă sunteți îngroziti de gândul de a consuma insecte, vestea proastă este că ați făcut-o probabil atât de multe, de multe ori. Acest lucru se datorează faptului că una dintre cele mai răspândite coloranți alimentari roșii - carminul- este făcut din insecte zdrobite, potrivit BBC.
Ar putea mușchiul de pământ să stimuleze sănătatea microbiomului uman? O echipa de specialiști, alcătuită din oameni de știință din întreagă lume, a descoperit recent un complex de hidrocarbonate ce se regăsesc în structura mușchilor de copaci și care ar putea aduce beneficii pentru sănătatea microbiomului uman. Cercetătorii de la Centrul Australian de Studiu al Plantelor și cei de la Universitatea din Rhode Island sunt de părere că polizaharida, un carbohidrat complex format din molecule de zahăr, are o structura similare cu beta-glucanul, regăsit în ovăz și alte cereale ce susțîn sănătatea florei intestinale, informează adelaide.edu.au.
Consumul unei cantități mari de zahăr în timpul sarcinii ar putea afecta creierul copilului Consumul unei cantități mari de zahăr în timpul sarcinii ar putea afecta creierul copilului, a constatat un nou studiu, potrivit iflscience.com. Studiul este publicat în American Journal of Preventative Medicine.
Oamenii de știință au reușit să implanteze mini-creiere umane în craniul șoarecilor Oamenii de știință au reușit să implanteze mini-creiere umane în craniul șoarecilor, relatează iflscience.com.
Un tezaur cu 60 de monede din argint, descoperit de un ”detectorist” din Sălaj Un tezaur ce include circa 60 de monede, majoritate din argint, datând de la finalul Evului Mediu, a fost descoperit, recent, la marginea unui drum din zona localităţii Fetindia, de către un pasionat de arheologie, ultimele piese fiind aduse la suprafaţă joi, de către specialiştii Muzeului Judeţean de Istorie şi Artă Zalău, transmite Agerpres.
Prima dovadă a unei adaptări genetice a oamenilor la scufundări: Populația Bajau (Nomazii mărilor) a dezvoltat o splină supradimensionată Cercetătorii au descoperit prima dovadă a unei adaptări genetice a ființei umane la scufundarea în adâncime, respectiv o dezvoltare excepțională a splinei la populația Bajau din Indonezia, arată un studiu publicat joi și citat de AFP.
Tigrul ​Igor, primul animal din lume care a beneficiat de un tratament cu celule stem Igor, un tigru siberian care trăieşte la Grădina Zoologică din Szeged, un oraş din sudul Ungariei, a devenit miercuri primul animal din lume aparţinând acestei specii care a beneficiat de un tratament cu celule stem, ce i-a fost administrat contra unei afecţiuni la nivelul unui şold, informează Xinhua, citată de Agerpres.
Țestoasa „punk”, inclusă pe lista reptilelor amenințate cu dispariția Țestoasa din Mary River, în Australia, care are o alură punk, din cauza algelor care îi cresc pe cap, a fost înscrisă pe lista reptilelor amenințate cu dispariția de către Zoological Society of London (ZSL), scrie AFP.
Corpul uman-doar 43% celule de proveniență umană Corpul omenesc include celule de proveniență umană doar în proporție de 43% din numărul total de celule ale organismului. Restul sunt coloniști microscopici. Inițial s-a crezut că rația dintre celulele noastre și microorganisme este de 10 la unu, scrie BBC.

Bancul zilei: Intuiție masculină