STIINTELE VIETII
Jumatate dintre barbatii europeni au ADN comun cu cel al faraonului Tutankhamon Aproape 70% dintre barbatii britanici si jumatate dintre barbatii din Europa de vest au ADN comun cu cel al faraonului egiptean Tutankhamon, au descoperit geneticienii elvetieni, potrivit Reuters.
Cercetatorii au produs lumina laser dintr-o celula vie Oamenii de stiinta au reusit sa obtina lumina laser dintr-o singura celula vie, provenind de la rinichi umani, se arata intr-un raport publicat in Nature Photonics si citat de BBC. Descoperirea poate fi folosita in imagistica microscopica sau in terapiile bazate pe lumina.
Argentina: O vaca a fost clonata pentru a produce lapte matern uman Un laborator argentinian a anuntat nasterea primei vaci clonate din lume care are doua gene umane, destinate sa produca un echivalent al laptelui matern care ar putea sa protejeze bebelusii impotriva unor boli si sa le favorizeze dezvoltarea, relateaza AFP.
In SUA au inceput primele teste cu celule stem embrionare umane SUA au aprobat astazi prima serie de teste oficiale ce vizeaza utilizarea celulelor stem embrionare umane, informeaza BBC. Celulele stem sunt nediferentiate si se pot dezvolta in orice tip de tesut, inclusiv tesut nervos, considerat de medici ca fiind neregenerabil. Folosind acest tip de celule, cercetatorii spera sa poata trata afectiuni ale coloanei vertebrale si, pe termen lung, sa poata vindeca paralizia cauzata de fracturile de coloana
Anticorp eficient in lupta impotriva cancerului ovarian Cercetatorii austrieci au descoperit ca un anticorp, cunoscut sub numele de AD5-10, poate fi folosit eficient impotriva cancerului ovarian, o cauza majora a mortalitatii in randul femeilor.
Cercetatorii americani au descoperit un anticorp impotriva tumorilor prostatei Academia Americana de Stiinta a anuntat descoperirea unui anticorp care combate celulele canceroase ale prostatei - relateaza France Presse. Anticorpul - denuit de cercetatori F77 - a fost deja injectat la soareci si poate sa combata celulele canceroase chiar intr-un stadiu avansat al bolii. Cancerul de prostata este foarte raspandit in randul barbatilor, facand 500.000 de victime pe an in lume - informeaza Organizatia Mondiala a Sanatatii.
A fost alcatuita schema ADN a porcului domestic O echipa internationala de cercetatori a anuntat luni ca a reusit sa elaboreze schema ADN a porcului domestic. Aceasta descoperire ar putea facilita aparitia unor noi tehnici de crestere a acestui animal si obtinerea unui vaccin mai eficient impotriva gripei porcine, scrie Reuters.
Femeile insarcinate bolnave de cancer le pot transmite boala copiilor in uter Oameni de stiinta din Marea Britanie au demonstrat pentru prima data ca femeile insarcinate pot transmite cancerul catre copiii lor nenascuti, scrie Daily Mail. Intr-un caz extrem de rar, o mama bolnava de leucemie i-a transmis afectiunea fiicei sale.
Oamenii de stiinta au descoperit primul paianjen vegetarian Prima specie de paianjen care se hraneste preponderent cu plante se numeste "Bagheera kiplingi" si a fost descoperita recent in america Centrala, scrie Fox News. Acest paianjen isi petrece toata viata pe plante din genul acacia, hranindu-se din frunzele acestora.
A fost descifrata structura tridimensionala a genomului uman Oamenii de stiinta americani au decodat structura 3-D a genomului uman, fapt ce deschide calea pentru o mai buna cunoastere a functiilor si structurilor genomice, informeaza un studiu publicat joi in revista Science si citat de AFP.
Cercetatorii cer decernarea Premiului Nobel pentru stiinta mediului Premiile Nobel, cele mai prestigioase distinctii pentru orice om de stiinta, nu isi mai indeplinesc scopul, sustin 10 cercetatori eminenti ai momentului. Acestia au redactat o scrisoare deschisa catre Fundatia Nobel, in care explica faptul ca sistemul curent, care recompenseaza reusitele stiintifice in fiziologie sau medicina, chimie si fizica, este prea limitat pentru a reflecta complexitatea stiintei moderne.
Noi specii de animale si plante descoperite in zona Mekong Un raport al World Wildlife Fund (WWF) precizeaza ca in ultimul an au fost descoperite 163 noi specii de animale si plante in zona Mekong a Asiei de sud-est. Printre acestea se numara o broasca ce se hraneste cu pasari si o soparla gecko cu dungi de leopard, scrie CNN.
Un sarpe cu picior a fost descoperit in China Conform unor relatari, in China s-a descoperit un sarpe avand un picior, terminat cu gheare, scrie The Telegraph. Ciudata reptila a fost gasita in propriul dormitor de doamna Duan Qiongxiu, in varsta de 66 de ani.
S-a descoperit o celula stem ce poate cauza cancer la prostata Cercetatorii au descoperit o celula stem care ar putea fi responsabila pentru declansarea unor forme de cancer la prostata. Intr-un articol din revista Nature se precizeaza ca desi noua descoperire nu a depasit inca stadiul experimental, oamenii de stiinta cred ca aceasta ar putea explica producerea unor forme de cancer la prostata, ducand in viitor la noi metode de tratament, scrie Reuters.
VIDEO Scepticul Michael Shermer: Am fost socat de cat de multe referiri la religie sunt in manualele scolare din Romania Michael Shermer, editorul revistei Skeptic Magazine, a declarat, intr-un interviu acordat in Studioul HotNews.ro, ca Guvernul nu ar trebui sa se amestece in niciun fel in treburile religiei. "Am fost socat de cat de multe referiri la religie sunt in manulele scolare din Romania", a afirmat Shermer, care crede ca in Romania este o pseudo-teocratie. "Cei care se ocupa de biserica ar trebui sa stranga bani si sa construiasca biserici, nu Guvernul", a mai afirmat Shermer.Intrati in articol pentru a vedea integral interviul acordat de Michael Shermer
Vacile "ar trebui modificate genetic pentru a nu simti durere" Animalele ar putea fi modificate genetic pentru a nu simti durere, lucru ce ar permite oamenilor sa savureze hamburgerii si fripturile fara a se simti vinovati, a sugerat filosoful Adam Shriver de la Washington University din St. Louis, Missouri. Acesta si-a argumentat afirmatia spunand ca exista o ratiune morala pentru modificarea codului genetic al vacilor, pasarilor si alte animale crescute pentru carne, scrie The Telegraph.
Discutie online Scepticul Michael Shermer: Nicio religie nu ar trebui predata in scoli Michael Shermer, una dintre cele mai importante personalitati ale vietii intelectuale americane, s-a aflat in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii despre Darwin, evolutie si argumentele impotriva "designului inteligent". Shermer este editorul revistei Skeptic Magazine, licentiat in psihologie, masterand in psihologie experimentala si doctor in Istoria Stiintei, publica saptamanal pentru Scientific American si este profesor adjunct la Claremont University. Intalnirea s-a incheiatIntrati in articol pentru a vedea raspunsurile invitatului
Cercetatorii au elaborat un medicament care lupta impotriva obezitatii, a diabetului si a colesterolului Cercetatorii care cautau un leac pentru obezitate au declarat, joi, ca au elaborat un medicament care nu numai ca ii face pe soreci sa slabeasca, dar ii si vindeca de diabet si le micsoreaza nivelul de colesterol, scrie Reuters. Medicamentul, pe care cercetatorii l-au numit "fatostatin", determina corpul sa nu mai produca grasime si sa elibereze doar energia din hrana.
O noua specie de dinozaur a fost descoperita in Australia Paleontologii australieni au anuntat joi ca au descoperit o noua specie de dinozaur, in nordul statului Queensland, relateaza BBC News. Fosilele sauropodului - denumit Zac - au o varsta de aproximativ 97 milioane ani.
Tehnica transferului ADN ar putea stopa transmiterea bolilor genetice, dar va da nastere unui copil cu trei parinti Perspectiva unui copil provenit din trei parinti devine din ce in ce mai probabila, dupa ce oamenii de stiinta au reusit sa creeze o maimuta folosind o tehnica inovativa care, intr-o zi, ar putea stopa transmiterea anomaliilor genetice la urmasi, relateaza The Times.

Bancul zilei: Un caz clasic de legitimă apărare intelectuală