STIINTELE VIETII
O bacterie ar putea supraviețui unei călătorii interplanetare (studiu) O bacterie a supraviețuit trei ani în spațiu în cadrul unei experiențe derulate la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS), sugerând astfel că formele simple de viață pot călători de la o planetă la alta, au anunțat miercuri cercetătorii japonezi care au condus acest studiu, scrie AFP.
Microparticule de plastic, găsite de cercetători în toate ţesuturile umane studiate O nouă metodă ar putea ajuta la detectarea de microparticule de plastic în ţesuturile şi organele umane, permiţând oamenilor de ştiinţă să studieze impactul pe care poluarea plastică a mediului îl are asupra sănătăţii noastre, informează luni New Scientist şi Science Focus, preluate de Agerpres.
NASA renunță la poreclele ”dăunătoare” sau lipsite de tact pe care le-a dat unor obiecte cosmice. Care sunt primele două schimbări de nume NASA a semnalat că se va alătura mișcării pentru justiție socială prin schimbarea denumirilor neoficiale, posibil discutabile, folosite de comunitatea științifică pentru planete, galaxii și nebuloase, scrie Guardian.
Covid-19: Bolnavii asimptomatici sau cu puține simptome ar putea beneficia de o imunitate legată de limfocitele T (studii) Ar putea fi unii oameni protejați împotriva Covid-19 în ciuda unui test serologic negativ sau fără să fi contactat niciodată boala? O imunitate încă puțin înțeleasă, bazată pe alte mecanisme decât anticorpii, ar putea să frâneze epidemia, speră cercetătorii, chiar dacă deocamdată nu este vorba decât de teorie, scrie AFP.
Boala descoperită de cercetătorii canadieni la un os de dinozaur vechi de 76 de milioane de ani O echipă de cercetători canadieni a identificat ceea ce ei numesc, primul cancer cunoscut la un dinozaur. Concluzia nu numai că aduce noi date despre viaţa uriaşelor animale, dar face lumină şi în privinţa istoriei uneia dintre cele mai temute boli ale umanităţii, transmite Mediafax.
Vikingii ar fi răspândit în timpul călătoriilor unul dintre cei mai letali agenți patogeni ai omenirii - studiu Unii dintre vikingi ar fi murit din cauza tulpinilor dispărute ale unuia dintre cei mai letali agenţi patogeni ai omenirii - variola, relatează Science News, potrivit Agerpres. De asemenea, este posibil ca vikingii infectaţi să fi răspândit boala în timpul călătoriilor lor. Se estimează că maladia a ucis în total 500 de milioane de oameni şi este singurul agent patogen uman care a fost eradicat la nivel mondial.
Dieta bogată în zahăr întârzie răspunsul neuronilor care semnalează saţietatea, declanşând riscul de a mânca în exces (studiu) Un studiu realizat la Universitatea din Michigan (UM), Statele Unite, a constatat că o dietă cu un conţinut ridicat de zahăr perturbă circuitul neuronal ce permite oamenilor să simtă senzaţia de saţietate şi îi determină să mănânce excesiv, relatează agenţia Xinhua.
Extincţia dinozaurilor: Asteroidul fatal a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă (studiu) Faimosul asteroid considerat parţial vinovat de extincţia dinozaurilor a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă pentru a acoperi întreaga planetă sub un nor dens de gaze şi praf, au dezvăluit autorii unui studiu publicat marţi în Nature Communications, informează AFP.
Un polimorfism genetic ar putea explica de ce țările occidentale sunt mai afectate de Covid-19 decât cele din Europa de Est și Scandinavia (studiu, Belgia) Cercetătorii de la Universitatea din Gand (UGent, Belgia) cred că o diferență genetică - polimorfismul D al genei ACE1 - între locuitorii Europei ar putea explica de ce țările scandinave sau cele din Europa de Est par mai puțin afectate de pandemia de coronavirus, scrie Rador, care citează un articol publicat de cotidianul belgian Le Soir.
Coronavirus: Practicarea exerciţiilor fizice în timpul izolării ajută sistemul imunitar - studiu Exerciţiile fizice regulate practicate în timpul izolării ajută la menţinerea sistemului imunitar sănătos, conform unei analize realizate de un grup de cercetători britanici, citat luni de Press Association și Agerpres.
Science Report: Coronavirusul nu este viu. De aceea este atât de greu de ucis Virusurile au petrecut miliarde de ani perfecționându-și arta de a supraviețui fără a trăi – o strategie înspăimântător de eficace care-i face o amenințare potențială pentru viața de azi. Este adevărat în mod special pentru noul coronavirus ucigaș care a adus societatea contemporană la o paralizie rapidă. Este puțin mai mult decât un pachet de material genetic învelit într-o capsulă de proteină țepoasă și care duce o existență de zombi care-l face cu greu să fie considerat un organism viu.
Închiderea școlilor și statul acasă, din perspectiva științei: Cum reduc răspândirea virusului și salvează vieți Nu doar școlile din România s-au închis, ci și școlile din Japonia, Italia, unele părți din China și din alte părți ale lumii și poate v-ați întrebat cum încetinește răspândirea coronavirusului această măsură. În același timp, autoritățile ne îndeamnă să evităm aglomerațiile și să stăm acasă.
Science Report: Este vitamina C eficace în prevenția și tratamentul coronavirusului? Opinii de ultimă oră În cursa dramatică pentru descoperirea unui tratament pentru noul coronavirus, doctori și oameni de știință testează antiviralele, remediile anti-malarie și anticorpii monoclonali existenți, dar și alte medicamente pentru COVID-19.
O specie de omizi care mănâncă plastic poate ajuta la prevenirea poluării În 2017, cercetătorii au descoperit o specie de omizi care poate mesteca plastic, chiar și unele tipuri extrem de nocive pentru planetă. Acum, noi date fac ca aceste mici creaturi să fie mai bine înțelese, conform CNN.
Nu toți suntem egali când vine vorba de transmiterea virusurilor. Ce este un ”super-spreader” Oamenii nu sunt egali când vine vorba de răspândirea bolilor infecțioase, scrie Guardian într-un articol dedicat persoanelor considerate ”super-spreader” (super-trasmițători) de virusuri, inclusiv în noua epidemie de coronavirus.
Oamenii de ştiinţă au descoperit primul animal care nu respiră Organismul parazit Henneguya salminicola, care trăieşte adânc în ţesutul muscular al unor specii de salmonide, precum somonul, este primul organism de pe Pământ despre care s-a demonstrat că nu are un genom mitocondrial şi trăieşte fără a avea un aparat respirator, transmite Live Science, preluat de Agerpres.
​Science Report. A mai căzut un mit: 10.000 de pași zilnic nu te fac să slăbești, afirmă un studiu științific Poate că am fost cam naivi să credem că doar mergând pe jos vom găsi soluția la problemele noastre cu greutatea. Un studiu recent de la Brigham Young University (SUA) spune că simplul act de a merge pe jos - concret, între 10.000 și 15.000 de pași zilnic - nu a fost suficient pentru a-i face să nu câștige în greutate pe cei 120 de studenți „boboci” care au luat parte la studiu.
Digi24: Boala veche de 66 de milioane de ani care afectează omenirea astăzi. A fost descoperită într-o fosilă de dinozaur O boală rară, care încă afectează omenirea şi astăzi, a fost descoperită în rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur care a vieţuit pe Pământ în urmă cu cel puţin 66 de milioane de ani.
Cercetătorii au descoperit un antibiotic nou, care foloseşte "o metodă unică" de a omorî bacteriile / A fost testat cu succes contra stafilococului auriu Un nou antibiotic, care foloseşte ''o metodă unică'' pentru atacarea şi uciderea bacteriilor, a fost descoperit de oamenii de ştiinţă, informează Press Association, preluată de Agerpres.
Pangolinul, veriga lipsă din lanțul de transmitere a coronavirusului de la lilieci la oameni Cercetătorii chinezi care investighează originea animală a epidemiei de coronavirus din China au declarat că pangolinul, specie pe cale dispariţie, ar putea fi „veriga lipsă” dintre lilieci şi oameni, scrie Guardian, preluat de Mediafax.

Bancul zilei: Gusturile muzicale nu se discută
Profesoru-i întreabă pe elevi dacă sunt fani manele. Toți ridică mâna, cu excepția unuia.Profesorul: - De ce nu ești fan manele? Elevul explică: - Îmi place jazz-ul. Fiindcă mama e fan jazz, tata e fan jazz...
Bancul zilei: Stările unui bărbat cam trecut ce merge la amantă
Un bărbat de vârsta a doua a mers la amanta sa. În scara, unde locuia respectiva vede următorul anunt: Liftul nu functionează”.Amanta locuia la etajul 15, dar omul dornic de a trăi clipe frumoase si-a zis:Mare lucru, pe aripile dragostei ajung și pe lună"!
Bancul zilei: Prânzul în Maramureș