STIINTELE VIETII
Studiu: Privirea câinilor a evoluat de-a lungul timpului pentru a provoca empatie oamenilor Cercetătorii de la Universitatea din Portsmouth au realizat un nou studiu asupra modului în care au evoluat ochii câinilor. Oamenii de știință au ajuns la concluzia că patrupedele au reușit, de-a lungul timpului, să-și dezvolte noi mușchi în jurul ochilor, ceea ce îi ajută să comunice mai bine cu stăpânii lor și bineînțeles să creeze empatie, scrie CNN.
Science Report: Nu mai căutați diete pe internet, cereți nutriționistului una personalizată cu multe fibre Un nou studiu cu 1.100 de participanți din SUA și Regatul Unit a arătat că nu există doi oameni (nici măcar gemeni identici) care să fie influențați la fel de mâncarea obișnuită. Șeful echipei de cercetători apreciază că singura regulă generală bună este consumul de nuci, semințe, fructe și legume, precum și consumul unor alimente fermentate.
VIDEO Rusia: Un imens cap de lup, vechi de 32.000 de ani, a fost descoperit în Siberia Un imens cap de lup vechi de 32.000 de ani, cu creierul și dinții intacți, a fost descoperit în Siberia, a anunțat Academia locală de științe, într-un comunicat citat de AFP.
Grupa sanguină A ar putea fi transformată în grupa 0 cu ajutorul unor enzime Zilnic, spitalele din SUA folosesc aproximativ 16.500 de litri de sânge în operații chirurgicale și transfuzii, iar una dintre problemele întâmpinate de cadrele medicale este cea legată de incompatibilitatea dintre sângele donatorilor și grupa de sânge a celui care are nevoie de transfuzie. Însă cercetătorii au descoperit două enzime care pot converti sângele din grupa A, pentru a putea fi primită de mai multe persoane, scrie Science Magazine.
Science Report: Carnea albă favorizează creșterea colesterolului, la fel ca și carnea roșie Disputa carne roșie – carne albă s-a încheiat fără un învingător: consumul de carne albă, cum este cea de pui, va avea același efect asupra nivelului de colesterol ca și consumul de vită roșie, după cum indică noile studii. Îndelungata convingere că mâncând carne albă va fi mai puțin dăunător pentru inimă mai poate însă dura, deoarece consumul de carne roșie poate avea și alte efecte care să contribuie la boli cardiovasculare, după cum spun cercetătorii de la University of California, San Francisco.
Cercetători americani spun că au găsit limita rezistenței umane Cercetători americani au estimat o limită fiziologică absolută pentru o rezistență umană după au studiat performanțele unor atleți, inclusiv a concurenților de la cea mai grea cursă de pe planetă, respectiv cursa de 5.000 de kilometri din Statele Unite care ține cinci luni, relatează AFP.
Un nou bandaj pentru inimă "cu puls", pregătit pentru a fi utilizat în teste clinice cu oameni Un plasture cu "puls", care conține milioane de celule stem ar putea ajuta la refacerea unei inimi, în urma infarctului, potrivit BBC News.
Mutația genetică care oferă imunitate în fața infecției cu virsului HIV ar putea să crească riscul unui deces prematur Intervenția unui cercetător chinez asupra materialului genetic, în cazul a două fetițe născute anul trecut, ar putea să le scadă acestora speranța de viață, deși intenția a fost de a le proteja de virusul HIV, scrie The Guardian.
Digi 24: Ce ne spune părul alb despre sănătatea noastră Părul albește odată cu înaintarea în vârstă, e inevitabil. Se întâmplă în general pe la 40-50 de ani. Uneori, însă, mult mai devreme. De ce albim și când sunt firele albe de păr indiciul unor probleme de sănătate?
O echipă de cercetători de la Cambridge a reușit să creeze primul organism viu cu ADN-ul complet modificat Oamenii de știință au creat primul organism viu al cărui ADN este în totalitate sintetic și modificat radical, scrie The Guardian.
O pasăre dispărută acum peste 130 de mii de ani a renăscut Cârstelul cu gâtul alb din Aldabra (Dryolimnas cuvieri), o pasăre care nu zboară și poartă numele atolului din Oceanul Indian în care trăiește, nu arată că ar fi deosebit la prima vedere, dar a reușit să ”renască” după ce a dispărut acum 136.000 de ani, relatează Vice.com.
Marea Britanie: Cercetătorii au găsit urme de droguri și de medicamente în creveții de apă dulce Cercetătorii britanici au identificat urme de droguri, produse farmaceutice și pesticide în mostrele de crevete recoltate din râurile din regat, potrivit CNN, citată de Mediafax.
Cercetătorii sunt pe cale să producă un antidot pentru înțepătura celei mai periculoase meduze din lume Înțepătura unei meduze cutie poate să ucidă o persoană în câteva minute, iar cercetătorii încearcă de mult timp să afle cum acționează exact veninul, care provoacă agonie severă, inflamație și atac de cord. Un nou studiu ar putea să aducă acest răspuns și un antidot, potrivit publicației Science.
Un leu preistoric imens, unul dintre cele mai mari carnivore terestre, a fost descoperit în Kenya Un leu uriaș cu colți imenși, care cutreiera savana din Kenya cu peste de 20 de milioane de ani în urmă, a fost unul dintre cele mai mari mamifere carnivore care au trăit pe Terra, potrivit unui studiu publicat joi și citat de AFP.
Cercetătorii au reactivat funcțiile cerebrale ale unui porc, la 4 ore de la sacrificarea acestuia Un grup de oameni de știință din Statele Unite au reușit să reactiveze funcțiile cerebrale ale unui porc, după patru ore după ce animalul fusese sacrificat, relatează Mediafax citând site-ul postului BBC. Recenta descoperire ar putea aduce în dezbatera o temă privind bariera între viață și moarte.
Cercetători chinezi au implantat în maimuțe o genă a creierului uman Oamenii de știință chinezi au implantat în maimuțe versiuni umane ale genei MCPH1 care, potrivit estimărilor cercetătorilor, joacă un rol în dezvoltarea creierului uman, scrie AFP.
Stimularea cerebrală, utilizată pentru refacerea memoriei O echipă de cercetare de la Universitatea din Boston (SUA) a reușit să refacă memoria de scurtă durată în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 60 și 70 de ani, potrivit BBC.
Un nou vaccin anti-cancer, rezultate promițătoare în teste preliminare pentru pacienți cu cancer limfatic Cercetătorii de la Mount SInai au dezvoltat o abordare nouă în tratamentul împotriva cancerului. prin injectarea substanțelor imunostimulatoare direct într-o tumoră, pentru a "învăța" sistemul imunitar să o distrugă, potrivit Medicalxpress.
Universitatea americană Georgia reușește să creeze prima șopârlă editată genetic Un grup de cercetători de la Universitatea din Georgia (SUA), condus de geneticianul Douglas Menke, a devenit primul din lume care a avut succes în crearea unei reptile modificate genetic. Patru șopârle cu albinism au fost create utilizând instrumentul de editare CRISPR-Cas9, potrivit UGA Today.
Tratamentul pentru depresie, obezitate și durere cronică ar putea avea ca țintă aceeași proteină Rezultate recente indică faptul că depresia majoră, obezitatea și durerea cronică ar putea fi ameliorate prin inhibarea unei singure proteine (FKBP51), conform declarațiilor Societății Americane de Chimie, pe site-ul celor de la Phys.org.

Bancul zilei: Blonda angajată la circ