STIINTELE VIETII
Stimularea cerebrală, utilizată pentru refacerea memoriei O echipă de cercetare de la Universitatea din Boston (SUA) a reușit să refacă memoria de scurtă durată în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 60 și 70 de ani, potrivit BBC.
Un nou vaccin anti-cancer, rezultate promițătoare în teste preliminare pentru pacienți cu cancer limfatic Cercetătorii de la Mount SInai au dezvoltat o abordare nouă în tratamentul împotriva cancerului. prin injectarea substanțelor imunostimulatoare direct într-o tumoră, pentru a "învăța" sistemul imunitar să o distrugă, potrivit Medicalxpress.
Universitatea americană Georgia reușește să creeze prima șopârlă editată genetic Un grup de cercetători de la Universitatea din Georgia (SUA), condus de geneticianul Douglas Menke, a devenit primul din lume care a avut succes în crearea unei reptile modificate genetic. Patru șopârle cu albinism au fost create utilizând instrumentul de editare CRISPR-Cas9, potrivit UGA Today.
Tratamentul pentru depresie, obezitate și durere cronică ar putea avea ca țintă aceeași proteină Rezultate recente indică faptul că depresia majoră, obezitatea și durerea cronică ar putea fi ameliorate prin inhibarea unei singure proteine (FKBP51), conform declarațiilor Societății Americane de Chimie, pe site-ul celor de la Phys.org.
Zeii răzbunători au apărut când societățile atingeau pragul de 1 milion de oameni (studiu) Un studiu publicat marți în revista Nature concluzionează că apariția zeilor răzbunători, cu valențe moralizatoare, se suprapune cu momentul în care vechile societăți atingeau pragul de circa un milion de oameni, scrie Live Science.
Science Report: Știm acum mult mai multe despre T. Rex decât Spielberg când a făcut filmul Jurassic Park Dacă imaginea pe care o aveți despre Tyrannosaurus Rex este creatura feroce din filmul Jurassic Park, atunci știți destule lucruri greșite despre „Regele dinozaurilor”. În ultimii ani, paleontologii au revizuit masiv consensul despre cum arăta T. Rex, cum se auzea și cum mânca. „Ideile preconcepute despre cum arăta și acționa T. Rex vor fi puternic schimbate”, spune Mark Norell, curator la Muzeul American de Istorie Naturală. Muzeul a inaugurat o expoziție dedicată dinozaurului, intitulată T. Rex: prădătorul suprem.
Apel al oamenilor de știință: Experimentele care implică editare genetică trebuie oprite Oamenii de știință au solicitat impunerea unui moratoriu global privind utilizarea unor instrumente puternice de editare a ADN-ului uman cu scopul de a da naștere unor copii modificați genetic, informează The Guardian.
Celule de mamut, „trezite” la viață după ce au fost implantate în ovocite de șoareci Celulele dintr-un mamut lânos care a murit acum 28.000 de ani au început să arate "semne de activitate biologică" după ce au fost implantate în ovocite de șoarece, scrie Fox News.
Digi 24: Descoperire neașteptată a oamenilor de știință în Groapa Marianelor. „Mă aşteptam să găsim ceva, dar asta este uriaş” 100% dintre animalele care trăiesc în Groapa Marianelor, la est de Filipine, și care au fost studiate sunt afectate. Rezultatele cercetării au fost date publicității miercuri.
O descoperire paleontologică din România arată că strămoșii crocodililor și păsări ancestrale cuibăreau în același loc De mult, în România, păsări mici și crocodili coabitau: ouă fosile descoperite în Transilvania, la Oarda de Jos, sugerează că păsările primitive nu se confruntau cu niciun pericol atunci când împărtășeau același loc de cuibărit cu reptilele, potrivit unui articol publicat de revista Nature și citat de AFP.
Inteligența artificială, eficientă în diagnosticarea bolilor pediatrice (studiu) Un algoritm de inteligență artificială s-a dovedit la fel de eficient ca și pediatrii în diagnosticarea bolilor la copii, potrivit unui studiu publicat luni, un nou avans pentru această tehnologie care ar putea revoluționa diagnosticul și rolul medicilor, scrie AFP.
Albinele sunt capabile să rezolve calcule matematice simple - studiu Albinele pot rezolva probleme simple de adunare şi scădere, o capacitate uimitoare ţinând cont că operaţiunile aritmetice necesită abilități cognitive avansate, conform concluziilor unei cercetări publicate joi, transmit Xinhua şi Press Association, citate de Agerpres.
Cercetătorii au dezvoltat găini modificate genetic care pot face ouă ce conțin tratament pentru anumite forme de cancer O echipă de cercetători a modificat genetic găini care pot face ouă care să conțină medicamente pentru artită și anumite forme de cancer. Medicamentele sunt de 100 de ori mai ieftine atunci când sunt produse natural, comparativ cu prețul celor produse în fabrici, relatează BBC .
China: O echipă de cercetători afirmă că a clonat cinci maimuțe, copii identice ale unui specimen cu gene modificate pentru a fi bolnav O echipă de cercetători chinezi a anunțat joi că a clonat cinci maimuțe, copii identice ale unui specimen unic ale cărui gene fuseseră modificate pentru a fi bolnav, o inițiativă care ar putea ajuta cercetarea medicală, scrie AFP.
Cercetătorii rescriu secvențe de ADN pentru șoareci pentru ca genele dorite să se răspândească la întregi specii O procedură controversată care are scopul de a răspândi anumite gene în rândul speciilor sălbatice a fost testată pentru prima dată cu succes pe mamifere, informează The Guardian .
China pare să confirme afirmațiie făcute de He Jiankui cu privire la modificarea genetică a altor doi embrioni care au rezultat într-o sarcină Autoritățile din China par să fi confirmat afirmațiile nepublicate ale omului de știință He Jiankui conform cărora experimentele sale s-au concretizat într-o a doua sarcină. Autoritățile susțin că Jiankui va suferi consecințele legale ale acțiunilor sale, informează Associated Press .
Pelicanii din Herăstrău, "salvați" cu forța de autorități Săptămâna trecută am avut o semnalare faunistică interesantă pentru parcul Herăstrău în condiții de iarnă. Trei pelicani comuni (Pelecanus onocrotalus) au fost văzuți pe raza celui mai mare parc bucureștean de mai multe persoane. Deși iarna mai avem semnalări de specii care ratează migrația (berze, cocori etc), în acest caz autoritățile au decis că păsările sunt în pericol și, după mai multe încercări (utilizând plase pescărești) au reușit să captureze două din ele, care sunt acum la un centru de reabilitare de faună (cu intentia de a elibera păsările la primăvară, când se încălzește afară).
Digi 24: De ce ni se pare că timpul trece mai repede pe măsură ce îmbătrânim? Un fenomen pe care îl resimt acut tot mai mulți oameni: în copilărie, vacanțele de vară păreau fără sfârșit și așteptarea între două Crăciunuri părea să dureze nu un an, ci mai mulți; apoi, pe măsură ce înaintăm în vârstă, parca suntem într-o luptă continuă cu timpul. Ce explicații au oamenii de știință?
Viața neștiută de sub Pământ: 23 de miliarde de tone de carbon de bacterii, arhee și organisme zombi Circa 70% dintre microbii de pe Pământ trăiesc în adâncimi, în roci altădată considerate sterile dar unde bacteriile și alte organisme unicelulare abundă, scrie AFP. Pentru prima oară, cercetătorii au estimat amploarea acestei vieți profunde sau "intraterestre".
Rămășițele unui specimen marin din era Jurasic au păstrat atât untura cât și pielea Rămășițele vechi de 180 de milioane de ani al creaturii marine și-au păstrat atât untura cât și pielea, scrie Abcnews. Stratul de grăsime sub pielea mamiferelor marine, care le ajută să-ți păstreze căldura, indică faptul că vechiul „monstru marin” a avut sângele cald, potrivit oamenilor de știință.

Bancul zilei: Detalii evidente