STIINTELE VIETII
Science Report: Poate cauza Covidul o boală autoimună pentru tot restul vieții? Cu atât mai important ar fi vaccinul Se adună tot mai multe dovezi că infecțiile cu covid produc la unii oameni anticorpi care țintesc organele corpului. Dacă se adeverește, ar putea însemna pentru mulți ani îndelungați de suferință și boală.
VIDEO Experimentul Deep Time: 15 voluntari, care au petrecut 40 de zile izolaţi într-o peşteră, au ieşit la lumină După ce au petrecut 40 de zile ''în afara timpului'', şapte femei şi opt bărbaţi cu vârste cuprinse între 27 şi 50 de ani, au ieşit sâmbătă la lumină dintr-o peşteră din Pirinei, în sud-vestul Franţei, unde s-au izolat în cadrul unui experiment, informează AFP.
Știința în ofensivă: Cancerul este următoarea țintă pentru vaccinul mARN Ozlem Tureci a fondat compania germană de medicamente BioNTech împreună cu soțul ei Ugur Sahin în 2008. Cei doi sunt acum cunoscuți pentru contribuția lor importantă la vaccinul anticovid Pfizer-BioNTech. Dar ei își lansaseră compania ca să lucreze la un tratament pentru cancer. De fapt, fondaseră o altă companie pentru medicamante împotriva cancerului acum 20 de ani. Au vândut acea companie pentru un miliard de dolari în 2016.
Primul studiu despre efectele microplasticului asupra sănătății umane arată că acesta ar putea altera funcționarea celulară Poluarea cauzată de microplastic reprezintă de ceva timp o îngrijorare tot mai mare pentru oamenii de știință, autoritățile responsabile de sănătatea publică și ecologiști întrucât aceste particule minuscule au fost descoperite în toate colțurile lumii, în aerul pe care îl respirăm și apa pe care o bem relatează Phys.org.
Celule umane crescute în embrioni de maimuță reaprind dezbaterile privind etica unor astfel de practici Embrioni de maimuță care conțin celule umane au fost produse într-un laborator, a confirmat un studiu, iscând o nouă dezbatere cu privire la etica unor astfel de experimente, relatează The Guardian.
Un studiu realizat de cercetătorii clujeni afirmă că pesta porcină ar putea fi transmisă de insecte Rezultatele unui proiect de cercetare al Universitatății de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca arată că pesta porcină africană ar putea fi transmisă de insecte, potrivit unui comunicat oficial al universității.
Cercetătorii pot acum să colecteze și secvențieze ADN uman din aer Lăsăm ADN în urma noastră peste tot, inclusiv în aer, și cercetătorii au reușit pentru prima dată să colecteze ADN doar din mostre de aer, potrivit unui nou studiu citat de Live Science.
O femeie a născut gemeni concepuți la 3 săptămâni distanță: „Am crezut că e o greșeală” O femeie din Marea Britanie a rămas însărcinată în timp ce era deja însărcinată, în cele din urmă născând gemeni rari concepuți la trei săptămâni distanță unul de celălalt, relatează Live Science.
Ţânţarii, şerpii sau șobolanii: costul ''fenomenal'' al speciilor invazive - studiu Ţânţarii, vectori ai maladiilor, rozătoarele care distrug culturile, insectele care devorează pădurile, ba chiar pisica domestică: invaziile speciilor "exotice" costă omenirea sume "fenomenale", "din ce în ce mari" şi totuşi puţin cunoscute, avertizează cercetătorii, atrăgând atenţia că acesta este doar începutul, scrie AFP.
Rezistența la antibiotice, uriașa problemă cu care se va confrunta umanitatea: „Până în 2050 am putea ajunge la 10 milioane de morți anual” / Interviu cu cercetătorul român care a fost de trei ori în Antarctica Rezistența la antibiotice tinde să devină principala cauză de mortalitate, iar până în anul 2050 am putea să ajungem la peste 10 milioane de decese anual. Impactul economic este extraordinar, estimat la 100.000 de miliarde de dolari, la nivel global. În ultimii 30 de ani nu s-au mai descoperit noi clase de antibiotic. Rapoartele, care vin din partea OMS, ale cercetătorilor, de la diferite grupuri, spun foarte clar că această problema este una extraordinară la nivel global, însă totuși lumea încearcă să o evite, până o să ajungem în punctul în care să fie prea târziu. Companiile, din păcate, nu mai doresc să investească în descoperire de noi antibiotice, pentru că aceste costuri sunt foarte mari, și riscurile pentru ele sunt și mai mari, spune cercetătorul român Cristian Coman.
Cercetătorii au obţinut un organism unicelular sintetic, capabil să se autoreproducă Oamenii de ştiinţă au reuşit să obţină un organism sintetic unicelular care se divide şi se multiplică la fel ca organismele biologice unicelulare, o reuşită care ar putea duce la construcţia unor nanocomputere şi a unor noi modalităţi de sinteză şi de administrare a unor medicamente.
VIDEO Încă un prototip al rachetei Starship a companiei SpaceX a fost distrus la aterizare, după o lansare reuşită / Musk: Cel puţin craterul este în locul potrivit Încă un prototip al rachetei Starship a companiei SpaceX a fost distrus, marţi, la aterizare, după o lansare reuşită, transmite Reuters. Prototipul Starship SN11 a urcat la altitudinea ţintită, de circa 10 kilometri.
De ce a ales o tânără cercetătoare britanică România, pentru 3 ani / Dr. Charlotte Briddon, despre cum se vede cercetarea românească din Marea Britanie / Cu ce s-a obișnuit cel mai greu la noi Dr. Charlotte Briddon, în vârstă de 28 de ani, are doctoratul la Universitatea Nottingham UK și este specializată în paleolimnologie (stiința care se ocupă cu studiul vieții din lacuri, bazat pe dovezi fosile, de exemplu pe sedimentele de pe fundul lacurilor) și în computer modeling (modelare computațională), adica folosirea diverselor tipuri de date știintifice pentru a descrie sau a prezice diferite procese naturale. Tânăra cercetătoare britanică a ales să aplice pentru un post în cercetarea românească și explică, într-un interviu pentru HotNews.ro cum a ajuns să lucreze la Cluj, cum se face cercetare în Marea Britanie, cum sunt atrași acolo copiii spre știință și de ce sunt importante astfel de proiecte.
O cercetare despre caracatiţe oferă noi perspective asupra evoluţiei somnului Caracatiţa este o creatură extraordinară nu doar datorită celor opt tentacule, trei inimi, abilităţii de a împroşca cerneală, capacităţii de camuflaj şi a faptului că moare după împerechere, scrie Reuters, potrivit Agerpres.
SUA vor fi invadate de un roi imens de cicade, fenomen ce are loc odată la 17 ani Pentru patru milioane de americani, luna mai a acestui an va fi una foarte zgomotoasă. După 17 ani petrecuţi în subteran, roiurile de cicade periodice vor ieşi la suprafaţă în regiuni din estul Statelor Unite, informează Reuters.
Ninge cu plastic în Siberia? Cercetătorii ruși încearcă să afle răspunsuri Oamenii de știință ruși încearcă să înțeleagă amploarea unei potențiale amenințări la adresa mediului în Siberia: zăpada poluată cu particule de microplastic care se topesc și se infiltrează apoi în sol, relatează Reuters și National Post.
Mutaţiile spontane ale ADN-ului pot fi explicate cu ajutorul fizicii cuantice Mecanica cuantică, teoria care se ocupă cu studiul lumii particulelor, poate explica apariţia spontană de mutaţii genetice în cadrul procesului de replicare a ADN-ului, conform unui studiu publicat la sfârşitul lunii ianuarie în jurnalul Physical Chemistry Chemical Physics, transmite miercuri Live Science, potrivit Agerpres.
Fulgerele ar fi contribuit decisiv la apariția vieții pe Pământ - Studiu Fulgerul a reușit să furnizeze suficient fosfor lovind Pământul pentru a contribui la apariția vieții, potrivit unui studiu efectuat marți, care oferă un scenariu alternativ la cel acceptat în mod obișnuit, potrivit AFP.
Spermaghedon? Substanțele chimice alterează hormonii, iar până în 2045 numărul spermatozoizilor va ajunge la zero, spune o cercetătoare Până în 2045, este posibil ca majoritatea bărbaților să nu mai poată produce spermatozoizi din cauza impactului substanțelor chimice care modifică hormonii, scrie Politico.
„Descoperire incredibilă”: Alergiile și astmul ar putea fi vindecate de o proteină umană - cercetători Cercetătorii de la Universitatea Naţională din Australia (ANU) au descoperit o proteină care ar putea combate astmul şi anafilaxia, relatează vineri agenţia Xinhua citată de Agerpres.

Bancul zilei: Noul salut la modă din iarna lui 2021
Iarna lui 2021: Se întalnește gazul cu electricitatea în iarna anului 2021: - Salut...
Bancul zilei: Dedicare totală pentru Parlamentul și guvernul tău
Un reporter îi ia un interviu unui tip de pe stradă.- Dumneavoastră ați munci gratis pentru un ministru?- Sigur că da!- Dar pentru un senator?- Fără îndoială!- Și pentru un deputat?