STIINTELE VIETII
Digi 24: Descoperire neașteptată a oamenilor de știință în Groapa Marianelor. „Mă aşteptam să găsim ceva, dar asta este uriaş” 100% dintre animalele care trăiesc în Groapa Marianelor, la est de Filipine, și care au fost studiate sunt afectate. Rezultatele cercetării au fost date publicității miercuri.
O descoperire paleontologică din România arată că strămoșii crocodililor și păsări ancestrale cuibăreau în același loc De mult, în România, păsări mici și crocodili coabitau: ouă fosile descoperite în Transilvania, la Oarda de Jos, sugerează că păsările primitive nu se confruntau cu niciun pericol atunci când împărtășeau același loc de cuibărit cu reptilele, potrivit unui articol publicat de revista Nature și citat de AFP.
Inteligența artificială, eficientă în diagnosticarea bolilor pediatrice (studiu) Un algoritm de inteligență artificială s-a dovedit la fel de eficient ca și pediatrii în diagnosticarea bolilor la copii, potrivit unui studiu publicat luni, un nou avans pentru această tehnologie care ar putea revoluționa diagnosticul și rolul medicilor, scrie AFP.
Albinele sunt capabile să rezolve calcule matematice simple - studiu Albinele pot rezolva probleme simple de adunare şi scădere, o capacitate uimitoare ţinând cont că operaţiunile aritmetice necesită abilități cognitive avansate, conform concluziilor unei cercetări publicate joi, transmit Xinhua şi Press Association, citate de Agerpres.
Cercetătorii au dezvoltat găini modificate genetic care pot face ouă ce conțin tratament pentru anumite forme de cancer O echipă de cercetători a modificat genetic găini care pot face ouă care să conțină medicamente pentru artită și anumite forme de cancer. Medicamentele sunt de 100 de ori mai ieftine atunci când sunt produse natural, comparativ cu prețul celor produse în fabrici, relatează BBC .
China: O echipă de cercetători afirmă că a clonat cinci maimuțe, copii identice ale unui specimen cu gene modificate pentru a fi bolnav O echipă de cercetători chinezi a anunțat joi că a clonat cinci maimuțe, copii identice ale unui specimen unic ale cărui gene fuseseră modificate pentru a fi bolnav, o inițiativă care ar putea ajuta cercetarea medicală, scrie AFP.
Cercetătorii rescriu secvențe de ADN pentru șoareci pentru ca genele dorite să se răspândească la întregi specii O procedură controversată care are scopul de a răspândi anumite gene în rândul speciilor sălbatice a fost testată pentru prima dată cu succes pe mamifere, informează The Guardian .
China pare să confirme afirmațiie făcute de He Jiankui cu privire la modificarea genetică a altor doi embrioni care au rezultat într-o sarcină Autoritățile din China par să fi confirmat afirmațiile nepublicate ale omului de știință He Jiankui conform cărora experimentele sale s-au concretizat într-o a doua sarcină. Autoritățile susțin că Jiankui va suferi consecințele legale ale acțiunilor sale, informează Associated Press .
Pelicanii din Herăstrău, "salvați" cu forța de autorități Săptămâna trecută am avut o semnalare faunistică interesantă pentru parcul Herăstrău în condiții de iarnă. Trei pelicani comuni (Pelecanus onocrotalus) au fost văzuți pe raza celui mai mare parc bucureștean de mai multe persoane. Deși iarna mai avem semnalări de specii care ratează migrația (berze, cocori etc), în acest caz autoritățile au decis că păsările sunt în pericol și, după mai multe încercări (utilizând plase pescărești) au reușit să captureze două din ele, care sunt acum la un centru de reabilitare de faună (cu intentia de a elibera păsările la primăvară, când se încălzește afară).
Digi 24: De ce ni se pare că timpul trece mai repede pe măsură ce îmbătrânim? Un fenomen pe care îl resimt acut tot mai mulți oameni: în copilărie, vacanțele de vară păreau fără sfârșit și așteptarea între două Crăciunuri părea să dureze nu un an, ci mai mulți; apoi, pe măsură ce înaintăm în vârstă, parca suntem într-o luptă continuă cu timpul. Ce explicații au oamenii de știință?
Viața neștiută de sub Pământ: 23 de miliarde de tone de carbon de bacterii, arhee și organisme zombi Circa 70% dintre microbii de pe Pământ trăiesc în adâncimi, în roci altădată considerate sterile dar unde bacteriile și alte organisme unicelulare abundă, scrie AFP. Pentru prima oară, cercetătorii au estimat amploarea acestei vieți profunde sau "intraterestre".
Rămășițele unui specimen marin din era Jurasic au păstrat atât untura cât și pielea Rămășițele vechi de 180 de milioane de ani al creaturii marine și-au păstrat atât untura cât și pielea, scrie Abcnews. Stratul de grăsime sub pielea mamiferelor marine, care le ajută să-ți păstreze căldura, indică faptul că vechiul „monstru marin” a avut sângele cald, potrivit oamenilor de știință.
S-a născut primul bebeluș conceput în urma unui transplant de uter de la o donatoare decedată Unsprezece copii au fost născuți în urma unor transplanturi uterine de la donatori vii, dar nu au existat până acum cazuri de sarcini duse la bun sfârșit după transplant de uter de la un donator decedat. O echipă de medici din Brazilia a reușit să facă acest lucru să se întâmple - mama destinatară a devenit gravidă la șapte luni după operația de transplant, informează DW.
VIDEO Specie de păianjeni care își alăptează puii, descoperită de cercetătorii chinezi Oamenii de știință chinezi au descoperit o specie de păianjeni având o trăsătură considerată până acum proprie doar mamiferelor: femelele își hrănesc puii cu o substanță foarte asemănătoare laptelui, relatează The Guardian. Potrivit cercetătorilor, „laptele” secretat de această specie de păianjeni conține o concentrație de proteine de patru ori mai mare decât laptele de vacă.
Anunțul privind copiii editați genetic: China ordonă deschiderea imediată a unei anchete Beijingul a ordonat deschiderea unei anchete după ce un cercetător chinez a spus că a creat primii bebeluși editați genetic din lume, o premieră revoluționară în medicină ce a atras un val de critici, scrie Guardian.
Amplă polemică în lumea științifică, după anunțul privind nașterea primilor copii modificați genetic, în China / „O cutie a Pandorei a fost deschisă” A fost depășită o linie roșie? Anunțul unui cercetător chinez legat de nașterea primilor bebeluși modificați genetic a fost caracterizat de numeroși oameni de știință drept un act "periculos" și "iresponsabil", scrie AFP.
China: Un cercetător susține că s-au născut primii copii editați genetic Un cercetător chinez susține că a ajutat la conceperea primilor copii cu gene modificate genetic - este vorba despre două fete gemene care s-au născut în această lună, ale căror ADN a fost modificat cu un nou instrument puternic, capabil să rescrie cele mai profunde aspecte ale vieții- tehnologia editării genetice, relatează AP.
Cercetătorii israelieni au dezvoltat o metodă de producere a organelor umane personalizate care să nu fie respinse de organism Cercetătorii israelieni susțin că au inventat primul implant de țesut complet personalizat, proiectat din materialele și celulele pacientului. Noua tehnologie face posibilă ingineria oricărui tip de implant de țesut, precum măduva spinării, inimă sau creier, dintr-o mică biopsie a țesuturilor grase, relatează Israel21.
În Canada a fost descoperit un organism care nu se încadrează în niciun regn cunoscut. Este mai diferit de restul ființelor decât animalele de ciuperci Cercetătorii canadieni au descoperit un nou tip de organism care este atât de diferit de orice altă ființă vie că nu se încadrează nici în regnul vegetal, nici în cel animal, nici în alt regn folosit pentru a clasifica organismele cunoscute, scrie CBC.
Generarea de organe pentru transplant în alte specii este mai promițătoare ca niciodată Cunoștințele noastre și abilitatea de a utiliza tehnologia celulelor stem au crescut în ultimii ani, iar acum o dovadă a acestui fapt este ultimul studiu publicat în acest domeniu care a arătat că este posibil să fie crescute și apoi să transplantăm organele unei specii în corpul unei altei specii prin dezvoltarea unei celule chimeră, așa cum o numesc cercetătorii. Studiul, publicat online în revista Nature, stabilește posibilitatea creșterii țesutului uman transplantabil utilizând o altă specie ca gazdă, transmite futurism.com.

Bancul zilei: Gusturile muzicale nu se discută
Profesoru-i întreabă pe elevi dacă sunt fani manele. Toți ridică mâna, cu excepția unuia.Profesorul: - De ce nu ești fan manele? Elevul explică: - Îmi place jazz-ul. Fiindcă mama e fan jazz, tata e fan jazz...
Bancul zilei: Stările unui bărbat cam trecut ce merge la amantă
Un bărbat de vârsta a doua a mers la amanta sa. În scara, unde locuia respectiva vede următorul anunt: Liftul nu functionează”.Amanta locuia la etajul 15, dar omul dornic de a trăi clipe frumoase si-a zis:Mare lucru, pe aripile dragostei ajung și pe lună"!
Bancul zilei: Prânzul în Maramureș