Dinozauri pufoși, acoperiți cu pene, obișnuiau să trăiască la Polul Sud (Studiu)

de A.Z.     HotNews.ro
Vineri, 15 noiembrie 2019, 7:42 Science - Arheologie

Dinozaur cu pene
Foto: westerndigs.org
Polul Sud este căminul pinguinilor, balenelor, iar cu 100 de milioane de ani în urmă a fost și cel al dinozaurilor cu pene, potrivit unui nou studiu, scrie CNN.

Aceasta este pentru prima dată când oamenii de știință au găsit dovezi ale faptului că dinozaurii se foloseau de pene pentru a rezista la condiții extreme de climă, precum cele din regiunea cercului polar. Studiul a fost publicat săptămâna aceasta în Gondwana Research.

O echipă internațională de cercetători a examinat o colecție de fosile vechi de 118 ani, găsite în Koonwarra, Australia. Colecția a inclus oase de dinozaur și "proto-pene de la dinozauri carnivori", arată un comunicat de presă oferit de Universitatea din Uppsala, Suedia, care a contribuit la studiu.

Termenul "proto-pene" indică faptul că aceste pene antice nu erau la fel de complexe ca penele păsărilor din prezent. Comunicatul de presă transmite că dinozaurii respectivi erau acoperiți cu pene mai simple, izolatoare, asemănătoare cu părul.

"Descoperirea proto-penelor sugerează că dinozaurii mici se foloseau de acest înveliș pufos pentru a rezista în mediile cu temperaturi scăzute", a declarat Martin Kundrat de la Universitatea Pavol Jozef Safarik, unul dintre autorii studiului.

Părți ale scheletelor de dinozaur și oase ale păsărilor antice au mai fost descoperite în regiune, însă aceasta este prima dată când sunt găsite dovezi ale dinozaurilor cu pene.

"Aceste fosile australiene sunt, deci, foarte importante, deoarece vin de la dinozauri și păsări mici care trăiau într-un mediu foarte rece, cu luni de întuneric polar în fiecare an", a adăugat autorul Benjamin Kear, de la Universitatea Uppsala.

da faq? (Vineri, 15 noiembrie 2019, 8:55)

nellino [utilizator]

acum 100 de milioane de ani, Antartica era pe langa Ecuator. Probabil ca avea dinozauri, dar daca aveau pene si erau pufosi nu era pentru ca le era frig ci pentru ca asa era moda atunci.
    acum 40 de milioane de ani cand Antartica s-a stabilizat in jurul Pulului Sud nu mai erau dinozauri de ceva timp, asa ca nu aveau cum sa poarte pene si nici nu aveau cum sa fie pufosi.

intrebati-l pe Ion Iliescu pentru ca tocmai venise de la studii din URSS atunci cand in Antartica era cald.
    dinozaurii pufosi ... (Vineri, 15 noiembrie 2019, 9:21)

tofu [utilizator]

Traiesc inca, sunt in PSD o multime.
    Sa invatam engleza (Vineri, 15 noiembrie 2019, 16:01)