Dacă un călător în timp s-ar putea întoarce în Sahara de acum 100 de milioane de ani NU ar găsi un loc arid, ci un loc cu totul diferit și plin de câteva dintre cele mai mari specii de animale care au trăit vreodată pe Terra, arată un studiu ce a analizat fosilele descoperite într-un sit de la granița dintre Maroc și Algeria. Printre fosilele catalogate se numără dinozauri uriași și printre cele mai mari creaturi acvatice care au existat.

Reprezentarea faunezi sahariene de acum multe milioane de aniFoto: University of Portsmouth

Lucrarea a fost publicată în revista ZooKeys și se referă la un sit numit Kem Kem, formațiuni stâncoase din nord-vestul deșertului Sahara care, acum 100 de milioane de ani, era o zonă tropicală, cu vegetație luxuriantă și cu foarte multă apă. Trăiau acolo și animale gigantice din speciile care au dispărut acum peste 65 de milioane de ani.

”S-ar putea spune că era cel mai periculos loc din istoria planetei Pământ, un loc unde un călător în timp nu ar fi rezistat prea mult”, spune Nizar Ibrahim, cercetător la University of Portsmouth.

Descoperirile au scos la iveală fosile de dinozauri din trei dintre speciile de cele mai mari dimensiuni, dar și pterozauri, crocodili uriași și țestoase de mari dimensiuni. Cei mai mari dinozauri aveau probabil cam 15 metri lungime.

”Mulți dintre prădători se hrăneau în abundență cu pește, iar locul acesta avea pești enormi”, spune David Martill de la University of Portsmouth. Un exemplu este un rechin de mari dimensiuni ce avea dinții precum niște pumnale.

Cercetătorii spun că este cea mai completă lucrare despre fosile de animale vertebrate din Sahara întocmită în ultimii 80 de ani, de la cea publicată de germanul von Reichenbach, în 1936.

Surse: sci-news.com, Newsweek