Un urs de peșteră, foarte bine conservat, descoperit după topirea permafrostului arctic

de N.O.     HotNews.ro
Vineri, 18 septembrie 2020, 0:53 Science - Arheologie

urs de pestera
Foto: NEFU
Crescătorii de reni din Rusia au descoperit ceea ce oamenii de știință spun că este prima carcasă de urs de peșteră cu țesut moale intact în regiunea care se confruntă cu topirea permafrostului, relatează Moscow Times.

Cercetătorii de la North-Eastern Federal University au spus că anterior au dat doar peste cranii și oase ale speciei preistorice care a dispărut acum aproximativ 15.000 de ani.

”Astăzi acesta este primul și singurul de felul său - o carcasă întreagă cu țesut moale”, a spus cercetătoarea Lena Grigorieva.

”Este complet conservat, cu toate organele interne la locul lor, inclusiv nasul. Această descoperire este de mare importanță pentru întreaga lume”, a adăugat ea.

Topirea permafrostului în Siberia a dus la descoperirea mamuților și a rinocerilor lânoși în ultimii ani.

Este nevoie de o analiză cu radiocarbon pentru a detecta vârsta ursului de peșteră.

Experții de mediu avertizează că topirea permafrostului în aceste regiuni poate duce la eliberarea unor cantități mari de gaze de seră în atmosferă, accelerând și mai mult schimbările climatice.

Wow (Vineri, 18 septembrie 2020, 1:15)

Milka Man [utilizator]

Asta da! Chiar e o chestie super tare! Asa ceva se intampla destul de rar!
    Asta arată o schimbare BRUSCĂ de temperatura (Vineri, 18 septembrie 2020, 1:38)

MG [utilizator]

Asta arată o schimbare BRUSCĂ și permanentă (până acum) de temperatură. Cadavrul nu a avut timp să se descompună sau să fie devorat de necrofagi. Poate să fie victima astereoidului care a provocat ultima extincție în masă.