Fosilele descoperite în Argentina ar putea aparține celei mai mari creaturi terestre ce a existat vreodată, un titanozaur de peste câteva ori mai greu decât un elefant

Miercuri, 20 ianuarie 2021, 11:35 Science - Arheologie

Schelet de titanozaur
Foto: Cmlndm, Dreamstime.com
Paleontologii au descoperit în provincia Neuquén din Argentina rămășițele unui dinozaur uriaș care a trăit acum 98 de milioane de ani și, deși mai sunt multe de cercetat, este sigur că vorbim despre una dintre cele mai mari creaturi de uscat care au trăit pe Terra. Se estimează că cei mai mari dinozauri cântăreau între 70 și 110 tone și aveau mai mult de 40 de metri lungime.

Titanozaurii au fost ultimul grup supraviețuitor de sauropode cu gât lung la momentul extincției de la sfârșitul Cretacicului. Grupul include cele mai mari animale terestre despre care se știe că au existat, cum ar fi Patagotitan — estimat la o lungime de 37 m, cu o greutate de 69 tone și dinozaurii comparabili ca dimensiuni Argentinosaurus și Puertasaurus din aceeași regiune.

Titanoauzrii au fost incluși în grupul dinozaurilor sauropozi pentru că aveau gâtul foarte lung, cozi lungi, capete mici (în raport cu restul corpului), si picioare foarte groase.

Descoperirea a fost făcută în Patagonia, într-o zonă cu depozite sedimentare numită Candeleros Formation și au fost scoase la iveală 24 de vertebre ale cozii și elemente din zona pelvisului și din cea pectorală.

”Este un dinozaur uriaș și ne așteptăm să găsim mai multe părți din scheletul lui în viitoarele sesiuni de teren, așa că vom putea spune cu încredere cât de mare era”, spune Alejandro Otero, paleontolog în Argentina, la Museo de La Plata.

Fosile de titanozauri au fost găsite pe toate continentele, în afara de Antarctica, însă cele mai mari exemplare (cele de peste 40 de tone) au fost descoperite în Patagonia.

În cercetarea publicată în publicația Cretaceous Research se spune că titanozaurul ar putea fi mai lung decât Patagotitan, o specie de dinozaur care a trăit acum 100 de milioane de ani și la care cele mai mari exemplare măsurau 37,2 metri lungime.

Estimările indică faptul că cele mai grele creaturi care au trăit pe uscat au fost dinozauri din familia Argentinosaurus la care cele mai mari exemplare aveau peste 40 de metri lungime și 110 tone greutate. Cei mai mari elefanți africani au în prezent o greutate de 9 tone.

În prezent, cel mai mare animal de pe Terra este balena albastră, cele mai mare exemplare având peste 29 metri lungime și 190 de tone greutate.

Sursa: CNN

.*.

Ce exprimare ! (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 12:08)

Tescovin [utilizator]

Auzi, cică „de peste câteva ori mai greu” ! Cum adică de peste câteva ? Cât înseamnă „peste câteva” ? „Alte câteva” ? Sau „și mai câteva” ?
    Pe vremurile de tristă amintire, ziarele - alea pe hârtie, pentru tipărirea cărora se tăiau păduri - aveau în redacții oameni numiți „corectori” - de obicei niște tăntici plicticoase, dar care stăpâneau la perfecție limba română și nu permiteau ca astfel de aberații să batjocorească copacii tăiați pentru apariția acelui ziar. Astăzi, în era Internetului, orice semidoct poate scoate orice perlă de tip Bac, că nu cade nici un copac pentru asta...
      Orice ziar care se respecta are (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 16:20)

bancher [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

cel putin un angajat care face corecturile gramaticale din articole.
      Cine nu are, nu se respecta.