Șapte specii diferite de dinozauri au trăit în zona Arcticii acum 70 de milioane de ani / ”Probabil aveau sânge cald”, spun specialiștii

Vineri, 25 iunie 2021, 17:12 Science - Arheologie

Fragment dintr-un ou de dinozaur, Muzeul din New Mexico
Pui de dinozauri ieșiți din ouă au murit în jurul regiunii Arctice, Alaska din ziua de azi, acum aproximativ 70 de milioane de ani, potrivit descoperirii „neașteptate” a mai mult de 100 de oase și dinți de pui de dinozauri, relatează un nou studiu, citat de Live Science.

A fost surprinzător să găsim dovezi ale unei creșe preistorice într-un loc atât de rece, au spus cercetătorii. Chiar și în perioada caldă a Cretacicului (în urmă cu 145 milioane până la 66 milioane de ani), Alaska avea o temperatură medie lunară de aproximativ 6 grade Celsius și timp de aproximativ patru luni ale anului, dinozaurii ar fi trăit într-un întuneric permanent și cu zăpadă, au spus ei.

Prince Creek din nordul Alaskăi, unde au fost găsite fosilele, este „cel mai îndepărtat loc din nord din care au trăit vreodată dinozaurii”, a declarat pentru Live Science cercetătorul Gregory Erickson, paleobiolog al Universității de Stat din Florida. „Nu cred că a fost posibil să trăiască mai departe spre nord”, a spus el.

După analiza dinților și oaselor puilor, echipa de cercetare a stabilit că rămășițele aparțineau a șapte specii diferite de dinozauri. Descoperirea indică faptul că dinozaurii probabil au trăit în această regiune rece tot anul, deoarece puii ar fi fost prea mici pentru migrațiile anuale la scurt timp după eclozare, a spus Erickson.

Dacă acești dinozauri și părinții lor rămâneau în Alaska pe tot parcursul anului, probabil că erau cu sânge cald sau endoterm - o caracteristică care le-ar fi permis să rămână activi chiar și atunci când temperaturile scădeau, a adăugat el.

.......interesant ...... (Vineri, 25 iunie 2021, 17:51)

cbogdan [utilizator]

Si atunci era tot o ''urgenta climatica'', nu-i asa ?
    ha ha ha mancau zapada (Duminică, 22 august 2021, 0:42)